Vragen omtrent aanvulling Forumregel E9

Als je een opmerking hebt over het Forum, het beleid of het beheer, een suggestie of een klacht, dan kun je deze hier kwijt.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Cluny
Banned

Bericht door Cluny » 26 mar 2016 06:29

Het lijkt mij wel erg snel gegaan te zijn. Te snel volgens mij.
Tekstscreendumpirritatie veroorzaakt door gewone forummers bij de admin op dinsdag (ik tel hoogstens 2 incidenten), overleg en ontwerp nieuwe voor de gewone forummer vrijheidbeknottende discussiewijzemaatregel die tegelijkertijd een nieuwe ingrijpbevoegdheid aan de moderatoren geeft ("Afhankelijk van de reden van plaatsing en uitkomst binnen een discussie zal bekeken worden of ze verwijderd worden"), wat allemaal geregeld schijnt te zijn in één dag en donderdagochtend 8 uur 's morgens is de nieuwe regel een feit.
Ik wil toch heel graag de motivatie van de betreffende admin horen, waarom deze nieuwe maatregel met zo veel haast erdoorheen is gejast, hoe het overleg met de rest van het Mod-team is geweest (was er eigenlijk wel overleg?) en wil ik ook graag een open discussie zien met alle gebruikers van Freethinker of er wel noodzaak genoeg was om de toch al m.i. veel te lange lijst met regeltjes met deze nieuwe regel uit te breiden.
Het kan zijn dat mijn reconstructie van de loop der gebeurtenissen niet helemaal accuraat is, verbetering en aanvulling stel ik dan ook zeer op prijs.
Afgesplitst van E9 :: Bronvermelding
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.

Maria
Moderator

Re: E9 :: Bronvermelding

Bericht door Maria » 26 mar 2016 07:49

Alsnog meeverhuisd.
Topic gesloten.
Reactie van Cluny met commentaar en het opeisen van nadere verklaringen voor het aanvullen van Regel E9 verplaatst naar het Feedback subforum.
Zie verder Forumregels A3, A5, A7, T5, T12
"Quand Dieu se tait, on peut lui faire dire ce que l'on veut." - Sartre.
"Als God zwijgt kun je hem laten zeggen wat je wil."

Maria
Moderator

Re: Vragen omtrent aanvulling Forumregel E9

Bericht door Maria » 26 mar 2016 08:37

Reden is duidelijk genoeg gegeven.
Ten overvloede, want vlg. de regels is dit volledig aan het beheer.
"Quand Dieu se tait, on peut lui faire dire ce que l'on veut." - Sartre.
"Als God zwijgt kun je hem laten zeggen wat je wil."

Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed » 26 mar 2016 09:03

Cluny schreef:Het lijkt mij wel erg snel gegaan te zijn. Te snel volgens mij.
Tekstscreendump
Het vermelden van bron bij kopiëren van tekst is een basisregel die geen discussie meer nodig heeft, maar als vanzelfsprekendheid geldt. De aanvulling dat dit ook geldt voor een tekstscreendump is enkel vanwege dat het blijkbaar niet voor iedereen vanzelfsprekend is, en is dus een verduidelijking, geen nieuwe regel die overleg vereist.
voor de gewone forummer vrijheidbeknottende discussiewijzemaatregel
Een link geven naar waar men van kopieert beknot geenszins de vrijheid van de forumgebruiker.
ik wil ook graag een open discussie zien met alle gebruikers van Freethinker of er wel noodzaak genoeg was om de toch al m.i. veel te lange lijst met regeltjes met deze nieuwe regel uit te breiden.
Er is geen sprake van nieuwe regel.
De forumregels worden al jarenlang in het moderatorteam kritisch bekeken en zijn af en toe bijgesteld, ingekort, verscherpt, verduidelijkt, enz. Men kan daaruit opmaken dat ze goed overdacht en geformuleerd zijn, maar niet onveranderlijk. Iedere forummer kan met feedback bijdragen aan eventuele verbetering.
Persoonlijk zie ik geen reden om ze in te korten. Afgezien van dat forumregels duidelijkheid verschaffen voor de forummer, beperken ze ook willekeur in het moderatorbeleid.
Born OK the first time

Fenomeen
Superposter

Bericht door Fenomeen » 26 mar 2016 12:09

Cluny schreef:wil ik ook graag een open discussie zien met alle gebruikers van Freethinker of er wel noodzaak genoeg was om de toch al m.i. veel te lange lijst met regeltjes met deze nieuwe regel uit te breiden.
Heb geloof ik iets gemist.
Maar ik begrijp niet helemaal waar het over gaat.
Twee 'incidenten'.
Ik dacht dat een screenshot heel normaal was, een soort service naar mensen toe.
Blijkbaar zie ik dat verkeerd.

De irritante anti-gifjes regel, die ineens hoognodig was begrijp ik ook niet helemaal.
Nut?
Poor is the man whose pleasures depend on the permission of another - Madonna

Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed » 27 mar 2016 08:07

Fenomeen schreef:Maar ik begrijp niet helemaal waar het over gaat.
Lezen van de forumregel schept wellicht duidelijkheid.
Regel E9 verbiedt niets, schrijft slechts het verstrekken van link naar de bron voor.
Born OK the first time

Cluny
Banned

Bericht door Cluny » 27 mar 2016 08:56

@ Rereformed
Ik heb dit topic niet zelf geopend noch heb ik de titel verzonnen. Wat nu de openingspost is, is verplaatst uit een inmiddels gesloten topic.
Mijn vraag lijkt wellicht overbodig maar is dat beslist niet.
Mag ik in dit topic zelf ook vragen stellen en mijn eerlijke mening geven over Forumregel E9?
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.

Plaats reactie