Ik wil graag meer leren over de evolutietheorie!!

Discussies over de evolutieleer, creation science, 'jonge aarde' creationisme, de zondvloed etc..

Moderator: Moderators

dikkemick
Ontoombaar

Re: Ik wil graag meer leren over de evolutietheorie!!

Bericht door dikkemick » 23 dec 2015 15:00

Dank.
Dit is de juiste Floris:
http://www.freethinker.nl/forum/viewtop ... 65#p490866" onclick="window.open(this.href);return false;
Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.
Philip K. Dick

Fish
Moderator

Bericht door Fish » 23 dec 2015 17:23

Waarom? schreef:
Gelukkig kun je altijd nog terecht op http://logos.nl/" onclick="window.open(this.href);return false; , http://www.waaromschepping.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;, en andere sites voor het echte verhaal :? :(
Zuurstof op komeet geen probleem voor jonge aarde aanhangers.
Dat vinden evolutionisten natuurlijk niet leuk. Dus moeten ze op zoek naar ad hoc verklaringen, om hun model van de feiten te redden. Een ad hoc verklaring is een verklaring die je doet zonder dat je daar direct bewijs voor hebt, om te voorkomen dat je model wordt ontkracht. Dit gebeurt heel vaak wanneer nieuwe zaken aan het licht komen.
De astronomen uit Leiden beweren dat de wolk waaruit de zon ontstond warmer was dan gedacht, of dat het zuurstof beschermd in waterijs opgesloten moest zitten. Hun conclusie spreekt boekdelen: “Hoe dan ook, deze ontdekking impliceert dat de chemische modellen van ons vroege zonnestelsel herzien moeten worden.”
En astronomen zijn blijkbaar op voorhand 'evolutionisten'.

https://waaromschepping.wordpress.com/2 ... -verbazen/" onclick="window.open(this.href);return false;

Ook over de pas gevonden botten van de Homo Naledi is al een artikel:
Het artikel is er duidelijk over: “de geologische ouderdom van de botten is nog niet bekend.” Waarom dan die 3 miljoen jaar? Nou, dat heb je aan de media te danken. Berger heeft namelijk tegen de BBC (3) gezegd dat de botten wel 3 miljoen jaar oud zouden kunnen zijn. Misschien. Eventueel. Mogelijkerwijs. Dus pakt de media dit op als: “de botten zijn 3 miljoen jaar oud.” Zelfs de evolutionisten weten nog niet waar deze beenderen in hun tijdschaal passen. Waarom zegt Berger dan zoiets tegen de BBC? Nou, dan gaat zijn naam de geschiedenis in als de ontdekker van een missing link. Eeuwige roem, natuurlijk. Ja, daar willen de meeste mensen wel een beetje zekerder voor voorkomen dan ze in werkelijkheid zijn.
Lee Berger de leider van het team, wordt ook nog even zwartgemaakt.

https://waaromschepping.wordpress.com/2 ... nsensoort/" onclick="window.open(this.href);return false;

Onderlijning van mij.
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.

Doppelgänger
Bevlogen

Bericht door Doppelgänger » 23 dec 2015 19:12

Fish schreef:En astronomen zijn blijkbaar op voorhand 'evolutionisten'.

https://waaromschepping.wordpress.com/2 ... -verbazen/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik begrijp niet waarom de auteur denkt dat 'evolutionisten' niet blij zijn met de genoemde ontdekkingen, aangezien het ontstaan van het heelal niets met evolutie van doen heeft.

Kosmologen, althans een deel van hen, zullen wellicht teleurgesteld zijn dat een specifieke hypothese in de prullenbak kan en dat ze terug naar de tekentafel moeten. Tja, wetenschap werkt nu eenmaal door trial and error, waarvan error verreweg het grootste deel vormt. In tegenstelling tot creationisten zoeken wetenschappers namelijk conclusies bij hun feiten, in plaats van andersom.
"Strange new trend at the office. People putting names on food in the company fridge. Today I had a tuna sandwich named Kevin." - Some E-cards

Doppelgänger
Bevlogen

Bericht door Doppelgänger » 23 dec 2015 19:21

Fish schreef:Lee Berger de leider van het team, wordt ook nog even zwartgemaakt.

https://waaromschepping.wordpress.com/2 ... nsensoort/" onclick="window.open(this.href);return false;

Onderlijning van mij.
Dat zijn vijf minuten van mijn leven die ik nooit meer terug krijg. Je wordt bedankt, Fish.
"Strange new trend at the office. People putting names on food in the company fridge. Today I had a tuna sandwich named Kevin." - Some E-cards

Floris1976
Forum fan

Bericht door Floris1976 » 03 jan 2016 20:45

Ik zie zojuist een discussie voorbijkomen waarin gezegd wordt dat Darwins theory of evolution al eerder bestond, maar dat deze ging onder de naam mohammeds theory of evolution en dat Darwin uitgelachen werd, omdat hij de evolutietheorie "gejat" heeft van de moslims. Men beweert ook dat de evolutietheorie onderschreven wordt in de Koran. Dit is geheel nieuw voor mij. Momenteel houdt ik me bezig met de bijbel en wat daarin niet correct is om mijn geloof (voor zover nog aanwezig) neer te halen, maar ik ben wel nieuwsgierig naar deze claim over de Koran. Weet iemand hier iets meer van? Ik wil me hierin momenteel niet teveel tijd insteken, want het kost me al genoeg energie om het geloof in de christelijke god uit mijn systeem te krijgen.

Zie filmpje uit onderstaande link.

https://youtu.be/tOPJXCDsMLI?t=27m16s

Off topic: Kan iemand mij ook vertellen waarom ik dit filmpje niet gewoon ingevoegd krijg dat hij zichtbaar is? Ik heb van alles geprobeerd.
Liefde, respect en rechtvaardigheid zijn voor mij de belangrijkste zaken. Welke goede god veroordeeld mensen voor eeuwig?!

writer
Bevlogen

Bericht door writer » 03 jan 2016 22:30

Floris1976 schreef:... Ik wil me hierin momenteel niet teveel tijd insteken, want het kost me al genoeg energie om het geloof in de christelijke god uit mijn systeem te krijgen....
En je hebt wel tijd om steeds weer nieuwe filmpjes en discussies op te zoeken?
Laatst gewijzigd door writer op 03 jan 2016 22:50, 3 keer totaal gewijzigd.
NB: Doe wel en zie niet om.

Maria
Site Admin

Bericht door Maria » 03 jan 2016 22:34

Floris1976 schreef: https://youtu.be/tOPJXCDsMLI?t=27m16s

Off topic: Kan iemand mij ook vertellen waarom ik dit filmpje niet gewoon ingevoegd krijg dat hij zichtbaar is? Ik heb van alles geprobeerd.
Heb je de snelcusus YouTube al bekeken?
"Quand Dieu se tait, on peut lui faire dire ce que l'on veut." - Sartre.
"Als God zwijgt kun je hem laten zeggen wat je wil."

Floris1976
Forum fan

Bericht door Floris1976 » 03 jan 2016 23:13

writer schreef:
Floris1976 schreef:... Ik wil me hierin momenteel niet teveel tijd insteken, want het kost me al genoeg energie om het geloof in de christelijke god uit mijn systeem te krijgen....
En je hebt wel tijd om steeds weer nieuwe filmpjes en discussies op te zoeken?
Ik heb dit filmpje niet opgezocht. Een neefje van me komt uit dezelfde kerk en onlangs kwam ik erachter dat hij zich ook verdiept heeft in dezelfde onderwerpen via Youtube en websites. Hij heeft me zijn playlist gegeven dus die werk ik nu af en kwam dit tegen. Het onderwerp is me niet belangrijk genoeg om me er ver in te verdiepen, maar vroeg me gewoon af of anderen hier wel eens over gehoord hadden. Wat tijd betreft, daar heb ik voldoende van. Het gaat me meer om de et. vragen die weer naar boven komen als je je stort op een bepaald onderwerp.
Liefde, respect en rechtvaardigheid zijn voor mij de belangrijkste zaken. Welke goede god veroordeeld mensen voor eeuwig?!

Floris1976
Forum fan

Bericht door Floris1976 » 03 jan 2016 23:19

Maria schreef:Heb je de snelcusus YouTube al bekeken?
Jazeker Maria. Ik heb ook al genoeg filmpjes geplaatst. Snap ook niet waarom het niet lukt. Ik zou denken dat ik het volgende aan code moet plaatsen:

Toch werkt het niet. De gekopierde link is: https://youtu.be/tOPJXCDsMLI?t=27m17s" onclick="window.open(this.href);return false;

Je kunt een filmpje niet embedden met verwijzing naar een tijdstip. Het hele filmpje lukt wel (zoals hierboven te zien is. Peter van Velzen

Maria
Site Admin

Bericht door Maria » 04 jan 2016 00:12

Vreemd.
Toen ik mijn bericht plaatste deed hij het wel.

writer
Bevlogen

Bericht door writer » 04 jan 2016 08:44

Floris1976 schreef: Toch werkt het niet. De gekopierde link is: https://youtu.be/tOPJXCDsMLI?t=27m17s" onclick="window.open(this.href);return false;
Je moet alleen tOPJXCDsMLI copieëren !!!!!
NB: Doe wel en zie niet om.

Dat beloof ik
Bevlogen

Bericht door Dat beloof ik » 04 jan 2016 09:03

Floris1976 schreef: Men beweert ook dat de evolutietheorie onderschreven wordt in de Koran. Dit is geheel nieuw voor mij. Momenteel houdt ik me bezig met de bijbel en wat daarin niet correct is om mijn geloof (voor zover nog aanwezig) neer te halen, maar ik ben wel nieuwsgierig naar deze claim over de Koran. Weet iemand hier iets meer van?
Het lijkt me verstandig als je zoiets neer zet, dat je wat specifieker bent, de vraag of stelling onderbouwen aub.
- Wie is "men" ?
- Wat wordt er precies beweerd ?
- Welke korantekst(en) heeft men het over.

En dan kunnen we ergens over praten.
Nu lijkt het er op dat je wat zegt zonder ook maar één bron aan te halen.
Van het filmpje worden we ook niet wijzer want daarin wordt hetzelfde beweerd, waarbij dezelfde vragen als hierboven blijven open staan.

Mijn advies aan jou is om jezelf dit soort vragen ook te stellen als iemand bij je komt met een vraag.
Het helpt je om echte vragen en stellingen te onderscheiden van "losse flodders".
“Mr. Spock, do you have a theory?”
“No captain. For a theory, one requires facts. Since we do not have any, it would be illogical to have a theory.”
(Star Trek, seizoen 1)

Maria
Site Admin

Bericht door Maria » 04 jan 2016 09:23

Dank Peter voor de extra tip.
Ballast verwijderd.
Toegevoegd aan de snelcusus YouTube

Maria
Site Admin

Bericht door Maria » 04 jan 2016 09:45

Dat beloof ik schreef:
Floris1976 schreef: Men beweert ook dat de evolutietheorie onderschreven wordt in de Koran. .............. maar ik ben wel nieuwsgierig naar deze claim over de Koran. Weet iemand hier iets meer van?
Het lijkt me verstandig als je zoiets neer zet, dat je wat specifieker bent, de vraag of stelling onderbouwen aub.
- Wie is "men" ?
- Wat wordt er precies beweerd ?
- Welke korantekst(en) heeft men het over.

En dan kunnen we ergens over praten.
@ Floris Dit is ook een belangrijke reden voor de bepaling in de forumregel in Youtube ea. film en clips.
De bron kunnen wij niet ruiken, als we dat zelf moeten gaan zoeken, dan begint dit bericht al met een ergernis.
- Binnen discussie onderwerpen dienen Youtube ea. filmpjes als versterking van argumenten.
Hiervoor geldt dus hetzelfde als "argument by link".
Daarbij: YouTube is niet te beschouwen als een bron, slechts de drager ervan.
Maw.: een bericht met alleen een filmpje of een filmpje wat niet ter zake doende is en zonder begeleidende tekst is niet gewenst.
Als je een film(pje) plaatst via de code of erheen linkt:
Dan met het waarom je dit plaatst, met artiest, spreker en/of titel.
Plus de tijdsduur, als die langer is dan 10 minuten als dit niet duidelijk blijkt.
Gaat het om het als argument te gebruiken, dan aangeven bij welke minuut te beluisteren is wat je bedoelt.

Floris1976
Forum fan

Bericht door Floris1976 » 23 feb 2016 14:12

Zoals iedereen die hier regelmatig komt zal weten is de evolutietheorie het anker waaraan ik mij vasthoud in mijn gevecht tegen het geloof. Met name het verhaal dat wij 1 chromosoom minder hebben dan de aap en dat dit komt omdat 2 chromosomen samengevoegd zijn (zichtbaar aan de telemoren en de centermoren.) is voor mij groot bewijs.

Nu kwam ineens de gedachte in mij op of het mogelijk zou zijn dat de aap uit de mens is ontstaan? Volgens het telemoor, centermoor verhaal zou dat betekenen dat een chromosoom van de mens zich opgesplitst heeft toen de aap uit de mens voortkwam. Mij gevoel gaat gelukkig al wel zover dat ik weet dat dit niet klopt, maar is het ook wetenschappelijk hard te maken dat de mens uit de aap ontstaan is en niet andersom?

Toen ik hier info over zocht (o.a. op deze site) vondt ik ik in deze discussie een tekst van Bonjour, waarvan me destijds niet opgevallen was dat die niet klopt.

Bonjour scheef:
Bonjour schreef:We weten nu echter dat Neanderthalers een aparte soort was. Kunnen ze de zondvloed overleefd hebben? Dan hadden ze op de ark moeten zitten, maar dan had de Bijbel dit wel vermeld. Tenslotte is dit wel een bijzondere soort.
Had één van de mensen aan boord Neanderthaler dna kunnen hebben? Wellicht, maar dan had dit zich over het gehele nageslacht verspreid. Bij gebrek aan DNA testen, kon niemand weten of ze neanderthaler-dna had en had het nageslacht met neanderthaler-dna zich over de hele wereld verspreid. Dan hadden alle volkeren op aarde mensen moeten hebben met neanderthaler-dna. Dat is niet wat we zien.
Jij geeft hier aan dat de neanderthaler niet op de boot kan hebben gezeten, want dan had de bijbel dat wel vermeld. Vervolgens baseer je de rest van je theorie mede op dit gegeven. Ik ben van mening dat hoewel ik in de evolutietheorie geloof dat het argument: "Dan had de bijbel dat wel gemeld" niet steekhoudend is.

Plaats reactie