Hulp gevraagd

Wil je iets persoonlijks aan anderen kwijt. Vertel het hier.

Moderator: Moderators

Weet zoveel niet
Forum fan

Re: Hulp gevraagd

Bericht door Weet zoveel niet »

En het is klote want in het forumdeel zonder moderatie kon ik heel snel een blokkade opzetten en opzettelijk mensen afstand laten nemen, maar heb nu de kansen voor een ander klaarblijkelijk ook verspeelt.

Er is niets makkelijkers dan de gek te spelen en zo mensen weg te jagen.
Praat liever open op het forum dan in PB.
Weet zoveel niet
Forum fan

Gelukkig heb ik hier de afgelopen paar weken toch heel veel kunnen leren en even mogen proeven dat als ik mijzelf onder controle heb en mensen toe laat het ook anders kan zijn, en put daar toch hoop uit. Maar het lukt nu nog niet goed en blijf alles wegjagen.

Weet zoveel niet
Forum fan

En waarom ik alles blijf wegjagen?

Eerst het geloof die je kan helpen en genezen, maar blijkt gewoon een halve sekte te zijn.
Dan het spirituele en forums van mijzelf, met groepen mensen die echt sekte vorming doen en mij daarin mee trokken.
Dan de vrijmetselaars van wie ik verwachte dat het echt mensen zijn met grote kennis, maar ook ziekelijke dingen heeft.
Plus nog eens artsen die ik heb vertrouwd en mijn leven aan over heb gegeven die uiteindelijk mij de schuld geven.

Dus al met al..... ik heb er heel veel moeite mee om nog mensen toe te laten. En het enige wat ik weet is dat een gevaarlijke gek nog het meeste werkt om veel mensen weg te jagen en afstand te laten houden. Dat werkt tot nu toe altijd. En op die manier zorgt het ervoor dat anderen mij ook niet meer toe laten en maak ik ruimte om mijzelf af te schermen.

Toen ik hier een pb kreeg van iemand kwam dit gevoel direct weer terug om te gaan verdedigen, want ik zou een hoger bewustzijn hebben en anders zijn dan anderen. Op dat moment gaan direct alle alarmbellen bij mij af en begin erg behoedzaam te worden naar alles en iedereen toe.

Het geeft mij het gevoel dat ik weer moet uitkijken met wie ik mij inlaat en wat de doelstelling van iemand is. Het geeft mij dan een gevoel van gevaar en blokkeer dan. Angst om weer in een of ander "geloof" te stappen van mensen.

helaas blokkeer ik dan ook mensen die wel een goede intentie hebben en niet voor hun eigenvoordeel met iemand in gesprek gaan. Mensen die je vrij laten en je niet willen betrekken in iets. En dat is kote en kut en uiteindelijk heb ik mijzelf ermee.
Laatst gewijzigd door Weet zoveel niet op 01 nov 2015 18:56, 1 keer totaal gewijzigd.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
Maria
Moderator

Bericht door Maria »

Goed, dat je het nu allemaal op een rijtje kunt zetten.
Zonder drank gaat dat eigenlijk allemaal prima.

Wat voor mij al heel gauw een muur tussen ons te zette en waarom ik me niet buitensporig mee wil laten slepen was al eerder het vermoeden, dat er vaak drank in het spel is en niet incidenteel.
Eerder een oorzaak voor je huidige problemen dan een gevolg.
Zolang dat het geval is, heb ik er ook weinig hoop op, dat hulp op de manier zoals je hier werd opgevangen, op de juiste manier doorkomt enige zin heeft.

Maar ik moest daarvoor zekerheid hebben.
Daarom heb ik je ook bewust laten gaan en het bij een waarschuwing gelaten die laatste avond en niet nog eens je een nacht gedeactiveerd.

Wat betreft agressie bij drankgebruik ben je niet uniek.
Daar is veel over bekend, het is een extra belemmerend aspect om rationeel te kunnen leren denken.
Evenals andere verslavingen.
Dat is bekend, ook bij hulpverleners.
Ik ben blij, dat je nu inziet dat je de vrijheid (nog) niet aankunt en je gebruik wil maken van mijn advies je te deactiveren ipv. van het op een ban te laten aankomen.

Mijn laatste tip voor jou.
Probeer eerst je problemen zonder alcohol aan te kijken en mee te leren dealen.
Dan heb je een meer gezonde basis voor alles waar je anders alleen maar via je emoties op kunt reageren.
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
Maria
Moderator

Bericht door Maria »

PS.
Ik denk dat Dikkemick het goed begrepen heeft.
En dat moet ieder voor zichzelf doen.
Zonder al die vele verschillende soorten ideeën die anderen voor jou hebben. :evil3:
Weet zoveel niet
Forum fan

Dat klopt, mijzelf terug vinden blijkt niet echt makkelijk. iemand die mij af en toe steunt en een hint geeft heeft dit ook al tegen mij gezegd, zoek jezelf. Laar de rest van al het andere geloof en spirituele los. Zet niet het masker op van een clown en probeer je ware gezicht te laten zien. En dat is heel erg moeilijk voor mij omdat het zo enorm veilig is om de clown/gek te spelen.

En als ik dat doe, dan hoef ik ook niet mijn beperking onder ogen te komen en te accepteren dat ik gewoon rust moet nemen af en toe. Maar dan komt de drang naar voren dat ik denk ik ben niet simpel of dom, terwijl dit niet daadwerkelijk het verhaal is. De uitkomst is dat ik meer rust moet nemen, niet dat er getwijfeld zou worden aan mijn bekwaamheid van iets. En toch zit dat stuk er heel erg diep in geworteld dat ik mijzelf voor gek heb verklaard.
Weet zoveel niet
Forum fan

Mijn huidige problemen van communicatie komt idd door de drank en ben dan ongeremd en niet meer redelijk. Het is dan gewoon alles er maar uit gooien en niet meer nadenken. Door drank heb ik de laatste twee jaar behoorlijk veel problemen gekregen, maar heb ook een heel groot stuk kunnen verwerken en bepaalde dingen onder ogen kunnen komen.

Normaal gesproken ben ik niet een agressief persoon en al helemaal niet uit op ruzie, maar drank maakt de rem los en komt dan af en toe even het slechte in mij naar boven. Maar daarvoor wordt ik binnenkort ook opgenomen in een afkick kliniek, en hoop dat dit positief uitpakt en dat ik daarna mogelijk wel op een betere manier kan communiceren.
Weet zoveel niet
Forum fan

Dus we gaan het hier nu bij laten en ben welvoegelijk dankbaar voor de kansen die men mij heeft gegeven hier. En ondertussen lees ik nog rustig mee probeer nog zoveel mogelijk informatie te bemachtigen die mij kan helpen in de toekomst. En als ik mijn paar maand in de kliniek heb doorlopen kan ik wellicht weer eens hier gaan reageren op een betere manier.

Toch moet en wil ik wel benadrukken dat de laatste paar weken voor mijn doen erg goed zijn verlopen en mijn hulpverlener dit ook is opgevallen. Het helpt wel dat ik contact probeer te maken met de buitenwereld en daardoor ook een stuk rustiger ben. Dus daarvoor absoluut mijn dank.

Ik wens iedereen veel goeds en wie weet tot over een paar maand.

Vriendelijke groet,
Stef
Maria
Moderator

Bericht door Maria »

Dan is het nu nog een laatste wens van mij voor jou, dat het allemaal zal lukken.
Veel sterkte.
Schrijven doet je wel goed, lijkt wel.
Schrijf een dagboek en ga met jezelf in gesprek.
Zonder drank ben je daar heel goed in.

En voordat dit weer eindeloos gaat worden, ga ik je nu deactiveren.

Edit:
Ik zie dat je zelf al afscheid hebt genomen en uitgelogd bent. :)
Gesloten