Ringleidingen

Moderator: Moderators

Plaats reactie
josm0113

Ringleidingen

Bericht door josm0113 »

Voor een opdracht voor school moet ik optimalisaties voor een reinigingsinstallatie zoeken. Voor deze opdracht ben ik op zoek naar meer informatie over ringleidingen die ik wil gaan gebruiken om meer objecten tegelijk te kunnen reinigen. Ik hoop dat jullie antwoorden hebben op vragen als; hoe werkt een ringleiding, wat zijn de voor- en nadelen, zijn er alternatieve methoden? Alvast bedankt!
groeten,
Marco Jos
PietV.
Erelid

Re: Ringleidingen

Bericht door PietV. »

Allereerst een hartelijk welkom. We hebben hier een aantal mensen rondlopen met verstand van techniek, ik hoor daar niet bij en probeer ook niet te doen alsof. Misschien kunnen zij je verwijzen naar informatie of andere deskundigheid.
Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!
writer
Bevlogen

Bericht door writer »

Standje 4 op mijn hoorapparaatje maakt een verbinding met de ringleiding in bv een concertzaal.
Vraag me niet hoe het werkt maar het is ideaal, geen versterkte bijgeluiden.
NB: Doe wel en zie niet om.
pallieter
Bevlogen

Bericht door pallieter »

Ik veronderstel dat je water onder hoge druk wil transporteren in een ringvormige leiding waar een variabel aantal aftekking kunnen op geplaatst worden.

Probleem is dat je de druk constant moet houden of er nu een aftapt of allemaal tegelijk aftappen.

Dus ofwel maak je ringleiding zeer breed oftewel ga je een pompinstallatie met varabel vermogen gebruiken.

Ik vrees dat individuele systemen die pas op het einde de druk verhogen (zoals elke hogedrukreiniger) veeeeeeel minder zullen kosten.
"Anti-intellectualisme has been a constant thread winding its way through our political and cultural life, nurtured by the false notion that democracy means that my ignorance is just as good as your knowledge" - Isaac Asimov
Dat beloof ik
Bevlogen

Bericht door Dat beloof ik »

Volgens mij is het juist de achterliggende bedoeling van zo'n opdracht dat je er zelf in gaat verdiepen.
Het gaat niet zo zeer om de antwoorden, maar om de kennis die je opdoet bij het zoeken naar die antwoorden.
Als wij die antwoorden zouden geven, helpen we je daar dus helemaal niet mee.
“Mr. Spock, do you have a theory?”
“No captain. For a theory, one requires facts. Since we do not have any, it would be illogical to have a theory.”
(Star Trek, seizoen 1)
writer
Bevlogen

Bericht door writer »

Dat beloof ik schreef:...Als wij die antwoorden zouden geven, helpen we je daar dus helemaal niet mee....
Bij de aanleg van een helofytenfilter heb ik destijds geprobeerd in de aanvoerpijp gaten van verschillende diameter te boren met de bedoeling dat niet alleen de uitstroom over de gehele lengte gelijk zou zijn maar tevens dat het water uit elk gat even hoog zou komen. Volgens Bernouilli komt daar meer voor kijken, leuk om mee te experimenten, vooral nu tegenwoordig alle benodigde kennis op internet is te vinden.
NB: Doe wel en zie niet om.
Plaats reactie