NAVO NATO

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

vegan-revolution
Superposter

Re: NAVO NATO

Bericht door vegan-revolution »

Ik heb het ook gezien. Er wordt melding gemaakt van Russische vliegtuigen die nabij Europese landen vliegen, bijvoorbeeld nabij Spanje. De vraag is altijd : wat is propaganda en berust niet op waarheid en wat is geen propaganda en berust wel op waarheid? Het "lijkenpikkersverhaal" bij de MH17 bleek in ieder geval van A tot Z gelogen te zijn, en dat was geen Russische propaganda maar Westerse propaganda.

Maar de Russen opereren op veel plekken op de wereld, zoals hier waar ze op weinig zachtzinnige wijze korte metten maken met Somalische (islamistische ?) piraten :

Denken "wij zijn (ik ben) beter dan de rest" heeft helaas al veel verpest
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

Wat is de bedoeling van het filmpje en hoe kom je erachter of het getoonde wel is wat vegan-revolution er bij verteld?
Niet dat het wat uitmaakt want de enige bedoeling van VR lijkt te zijn om een Russisch off topic positiefje te plaatsen in het NAVO topic.
De kwaliteit van je eerste bijdrage in dit topic, over het NATO-lid Turkije vond ik uitstekend, de kwaliteit van bijdrage 2 is m.i. belabberd.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
DiMensie

Bericht door DiMensie »

Fish schreef:Vanavond in Nieuwsuur werd Frank van Kappen Generaal bd, geïnterviewd, die klonk nogal verontrustend. Nog niet te zien bij Uitzending gemist, waarschijnlijk wel later op de avond.
--------------------------------------------------------------------------
Het item is nu te zien.

http://www.npo.nl/nieuwsuur/14-11-2014/VPWON_1220857

Begint na 31.20 minuten, van Kappen om 36.45 minuten.
Inderdaad zeer verontrustend, maar voor mij tevens geruststellend dat men op hoog niveau de Russen serieus neemt en niet schroomt om duidelijk grenzen aan te geven en tevens de weg van de diplomatie blijft zoeken. Ik heb in mei in het topic "De splitsing van Oekraïne." een bijdrage geplaatst waarin ik ff 'meeRiskte' met Poetin

http://www.freethinker.nl/forum/viewtop ... 54#p416454

en moest toch wel ff een beetje voldaan glimlachen toen van Kappen zich een beetje versprak en daarmee enigszins stotterend feitelijk en zelfs letterlijk toegaf dat het een spel is (dit is te zien/horen in de docu van Nieuwsuur die Fish plaatste, 42.20min.) maar wel een spel wat gevaarlijk is vanwege de potentiële escalatie naar een werkelijke oorlog
.
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

http://www.freethinker.nl/forum/viewtop ... 54#p416454
Dat was de eerste bijdrage van Dimensie op Freethinker.
Mijn eerste commentaar daarop was
Russophobic lees ik in een Oekraïne-bijdrage van DiMensie.
Russophobic gaat in de vitrinekast van mijn gidswoordenverzameling.
Ik ben het met Prophet eens, de inkleuring van DiMensie geeft wel een heel vertekend beeld van de werkelijkheid.
Volgens mij heeft deze bijdrage, deze mix van Riscdenken, complottheorieën en anti-amerikanisme/anti-Europisme weinig waarde voor realistische denkers.

Ik zie na meer dan 3000 doden, waaronder ook Nederlanders, op het slagveld van de Russisch-Oekraïense oorlog weinig reden om voldaan te glimlachen over de eigen eerste bijdrage, zeker omdat Rusland op dit moment een groot offensief aan het voorbereiden is om een nog groter deel van Oekraïne bij zijn grondgebied te voegen.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
DiMensie

Bericht door DiMensie »

Cluny schreef:Ik zie na meer dan 3000 doden, waaronder ook Nederlanders,
op het slagveld van de Russisch-Oekraïense oorlog
Er is (nog!) geen sprake van een Russisch-Oekraïense oorlog, het is een burgeroorlog, en die 3000 doden zouden niet zijn gevallen als de Oekraïense overheid niet was overgegaan tot het bombarderen van de eigen bevolking.
Cluny schreef:weinig reden om voldaan te glimlachen over de eigen eerste bijdrage
;-)
Ik wel, zelfs nu door jouw bijdrage moet ik ff voldaan glimlachen, want zo voorspelbaar!
Vervelend voor je dat je niet meer kunt glimlachen, ondanks al het leed kan glimlachen een mens echt goed doen hoor :)
Cluny schreef: zeker omdat Rusland op dit moment een groot offensief aan het voorbereiden is
om een nog groter deel van Oekraïne bij zijn grondgebied te voegen.
Het is kennelijk weer tijd voor speculaas met fanta? Maar dat mag niet Risken heten?
Nee, jouw bijdrages vallen niet onder de noemer Risk, het is pure propaganda retoriek!
vegan-revolution
Superposter

Bericht door vegan-revolution »

Cluny schreef:Wat is de bedoeling van het filmpje en hoe kom je erachter of het getoonde wel is wat vegan-revolution er bij verteld?
Niet dat het wat uitmaakt want de enige bedoeling van VR lijkt te zijn om een Russisch off topic positiefje te plaatsen in het NAVO topic.
De kwaliteit van je eerste bijdrage in dit topic, over het NATO-lid Turkije vond ik uitstekend, de kwaliteit van bijdrage 2 is m.i. belabberd.
Mijn bijdrage was een reactie op wat Fish schreef over de generaal in Nieuwsuur. Daarbij laat ik zien dat het niet uitgesloten is dat de Russen tot nabij Spanje vliegen, aangezien de Russen op wel meer plekken ter wereld opereren.
                              Denken "wij zijn (ik ben) beter dan de rest" heeft helaas al veel verpest
Fish
Ontoombaar

Bericht door Fish »

Laten we hier de ad hominem's even laten en op basis van argumenten reageren.
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

nu.nl: Oekraïne zet stap richting NAVO
Het Oekraïense parlement heeft een belangrijke stap gezet richting een mogelijke aansluiting bij de NAVO. Het parlement verwierp dinsdag de 'niet-aangesloten status' van het land.

Die status betekende dat het land zich niet zou aansluiten bij welk militair bondgenootschap dan ook. De Oekraïense president Petro Porosjenko liet eerder al weten dat wat hem betreft Oekraïne zowel bij de NAVO als de EU gaat horen.

303 parlementsleden stemden vóór het verwerpen van de oude status. Slechts acht leden stemden tegen.
En laat Rusland maar lullen.
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

In Trouw een lang artikel over "de slappe NATO" volgens die landen die de bescherming van de NATO het hardst nodig hebben.
Trouw: De Russen komen, Polen en Balten vinden ons naïef.
Inderdaad: Naïef.
Dat Westen zat te slapen, toen de Russische president Poetin op de Navo-top in Boekarest verkondigde dat Oekraïne 'geen land' is. Voor de Polen was dat heldere taal: "Poetin dreigt met het laten uiteenvallen van Oekraïne", verklaarde de toenmalige Poolse minister van buitenlandse zaken, Bogdan Klich, na terugkomst in Warschau. Wij spreken april 2008.
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

Hoeveel jaar geleden het is weet ik niet precies meer. Ik fietste langs het water in de richting van natuurgroen toen ik een heel laag en langzaam vliegende straaljager boven mij zag en hoorde. Dat was de eerste keer dat ik een amerikaanse F-15 zag vliegen. Later, toen ik regelmatig met de auto in de buurt van de provincie Utrecht rondreed heb ik dit type vliegtuig vaker in de lucht gezien, de helft van de keren in formatie patrouillerend boven Nederland. Ineens was dit type vliegtuig verdwenen uit het luchtruim van Nederland.
Soesterberg 1978-1994.
Afbeelding
Komen deze tijden weer terug?
Leeuwarden 2015.
De Amerikaanse luchtmacht gaat straaljagers stationeren in Leeuwarden. Twaalf F-15's zijn deze week naar Europa verhuisd, zo meldt de Amerikaanse luchtmacht in Europa. Een deel van deze vliegtuigen en het bijbehorende personeel zal later op de luchtmacht in Leeuwarden worden gestationeerd.
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

Een F15 is op volle snelheid binnen 5 minuten weer uit ons luchtruim verdwenen!
Ik wens u alle goeds
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

Het laatste nieuws betreffende de NAVO versus Rusland.
Ik heb voor het NRC gekozen, maar hetzelfde nieuws staat ook in andere internetkranten.
‘Pentagon is bereid om zware wapens in Oost-Europa te zetten’
Het gaat hierom.
Het Amerikaanse ministerie van Defensie zou bereid zijn om zwaardere wapens te stationeren in de Baltische staten en Oost-Europa. Dat zou Rusland af moeten schrikken in hun agressieve houding ten aanzien van Europa. Dat schrijft de New York Times op basis van bronnen binnen het Pentagon.
En de overweging dat bij een Russische aanval op bijvoorbeeld Estland met gebruik van hetzelfde scenario als in Oekraïne het helemaal niet zo vanzelfsprekend is dat alle NATO-leden pal achter een gewapende verdediging van dit Oostzeeland land zullen scharen.
“In die landen vindt een meerderheid van de bevolking, volgens een internationale opiniepeiling die deze week verscheen, dat hun leger andere NAVO-landen níét te hulp moet komen als die door Rusland worden aangevallen. (…) Want wie in het Westen is bereid te sterven voor Tallinn, Riga of Vilnius?”
Het hele NRC-schrijven geeft veel reden om hier eens goed over na te denken.
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

Cluny schreef:En de overweging dat bij een Russische aanval op bijvoorbeeld Estland met gebruik van hetzelfde scenario als in Oekraïne het helemaal niet zo vanzelfsprekend is dat alle NATO-leden pal achter een gewapende verdediging van dit Oostzeeland land zullen scharen.
“In die landen vindt een meerderheid van de bevolking, volgens een internationale opiniepeiling die deze week verscheen, dat hun leger andere NAVO-landen níét te hulp moet komen als die door Rusland worden aangevallen. (…) Want wie in het Westen is bereid te sterven voor Tallinn, Riga of Vilnius?”
Wat is dat voor een onlogische manier van redeneren?
Ik twijfel er geen moment aan dat de Nato als één man achter een aangevallen lidstaat zal gaan staan. Zo niet, dan kan de organisatie immers beter worden opgeheven! Dan heeft ze prompt al haar geloofwaardigheid verloren. Overigens verwacht ik niet dat Poetin deze landen ooit aanvalt. Hij heeft al een oostzeehaven.
Ik wens u alle goeds
Plaats reactie