Evolutie het "nieuwe" studieboek op docentenplein

Discussies over de evolutieleer, creation science, 'jonge aarde' creationisme, de zondvloed etc..

Moderator: Moderators

Fish
Moderator

Bericht door Fish » 19 jan 2015 19:57

Gralgrathor schreef: Hm... Even navraag gedaan per e-mail:
Dank Gralgrathor.
Dat docentenplein krijgt dus blijkbaar geen subsidie dat ze adverteerders nodig hebben om draaiende te blijven?
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.

Fish
Moderator

Bericht door Fish » 19 jan 2015 20:12

Fish schreef:
Dank Gralgrathor.
Dat docentenplein krijgt dus blijkbaar geen subsidie dat ze adverteerders nodig hebben om draaiende te blijven?
Die link naar de bespreking van Atlas of Creation, zou door Willempie eens beken moeten worden, benieuwd wat hij dar van vind.
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.

Gralgrathor
Diehard

Bericht door Gralgrathor » 19 jan 2015 20:22

Fish schreef:Dat docentenplein krijgt dus blijkbaar geen subsidie
Niet naar gevraagd. Ik vermoed dat het een particuliere onderneming is. Met alle gevaren van dien.
If I want to manufacture biological weapons with my copy of iTunes, I will, fascists. Ditch this bullshit. -- Maddox

PietV.
Moderator

Re: De bijklussende creahoogleraar in Wageningen

Bericht door PietV. » 19 jan 2015 21:51

Gralgrathor schreef: Niet naar gevraagd. Ik vermoed dat het een particuliere onderneming is. Met alle gevaren van dien.
Ik vraag me af of er ook sprake is van een integriteitsbeginsel en dat wil in dit geval dus zeggen dat er sprake is van eisen aan vakliteratuur. Mocht dit aanwezig zijn dan vraag ik me af of dit boek gescreend is alvorens het daar aangeboden mag worden.
Is de leegte niet een weldaad, geeft stilte niet veel rust, waarom moet onder leiding van dominees, goeroes, therapeuten en anderen alles kapot gezingeeft worden?

Gralgrathor
Diehard

Bericht door Gralgrathor » 20 jan 2015 00:10

PietV. schreef:
Gralgrathor schreef: Niet naar gevraagd. Ik vermoed dat het een particuliere onderneming is. Met alle gevaren van dien.
Ik vraag me af of er ook sprake is van een integriteitsbeginsel en dat wil in dit geval dus zeggen dat er sprake is van eisen aan vakliteratuur. Mocht dit aanwezig zijn dan vraag ik me af of dit boek gescreend is alvorens het daar aangeboden mag worden.
Wel naar gevraagd: blijkbaar niet.
Docentenplein schreef:De omschrijving van het boek vult de adverteerder vervolgens zelf in
Uitleg: als er geen controle is op de omschrijving van een product kan ik me niet voorstellen dat het product zelf wel wordt beoordeeld op geschiktheid.
If I want to manufacture biological weapons with my copy of iTunes, I will, fascists. Ditch this bullshit. -- Maddox

PietV.
Moderator

Bericht door PietV. » 20 jan 2015 11:10

Gralgrathor schreef: Uitleg: als er geen controle is op de omschrijving van een product kan ik me niet voorstellen dat het product zelf wel wordt beoordeeld op geschiktheid.
Sommige mensen hebben vaak geen idee wat ze aanbieden op hun site. Als dit dus gericht is op docenten en niet voldoet aan de standaard eisen die toch ergens in het curriculum moeten staan dan hoort het daar niet thuis. Dan is het in zekere zin illegale lectuur dat fraai verpakt de dans ontspringt. Tot ze na verloop van tijd doorkrijgen dat ze bezig zijn om het onderwijs een slechte naam te bezorgen en dan circuleert het al op verschillende plaatsen. Misschien moet je nog een keer vragen of elk product hier mag worden aangeboden dus ook dingen die onderwijskundig ver onder de maat zijn. Gaan ze voor geld of kwaliteit? Ik proef dus het laatste maar uiteindelijk draaien ze daarmee ook hun integriteitspositie de nek om.
Is de leegte niet een weldaad, geeft stilte niet veel rust, waarom moet onder leiding van dominees, goeroes, therapeuten en anderen alles kapot gezingeeft worden?

Gralgrathor
Diehard

Bericht door Gralgrathor » 20 jan 2015 11:20

PietV. schreef:Misschien moet je nog een keer vragen of elk product hier mag worden aangeboden dus ook dingen die onderwijskundig ver onder de maat zijn.
Neh. Volgens mij ben ik in mijn oorspronkelijke vraagstelling duidelijk genoeg geweest: dit is een creationistisch werk, ideologisch gemotiveerd, en representeert niet de staat van enige wetenschap zoals die op openbare scholen wordt onderwezen. Het antwoord was ook duidelijk genoeg: het is een betaalde advertentie. De enige opmerking in het antwoord waar ik problemen mee heb is dat het een 'lesboek' zou betreffen. Hoewel het inderdaad een boek is, en door een bijzonder onscrupuleus iemand als materiaal voor een les gebruikt zou kunnen worden, zou ik het desgevraagd geen 'lesboek' durven noemen.

PietV.
Moderator

Bericht door PietV. » 20 jan 2015 11:46

Gralgrathor schreef: De enige opmerking in het antwoord waar ik problemen mee heb is dat het een 'lesboek' zou betreffen. Hoewel het inderdaad een boek is, en door een bijzonder onscrupuleus iemand als materiaal voor een les gebruikt zou kunnen worden, zou ik het desgevraagd geen 'lesboek' durven noemen.
Het verdraait de feiten en hoort niet thuis in het onderwijs. Zouden ze ook boeken toelaten waarin de holocaust wordt ontkent of gebagatelliseerd als er maar voor betaald wordt. Ik denk het niet want dan krijgen ze half Nederland over hen heen en dit valt alleen op door mensen die er verstand van hebben. Maar ondertussen halen ze het niveau wel naar beneden. (nb. Onderwerp een eigen plek gegeven dan valt het beter op en komen meer mensen deze informatie tegen)

Gralgrathor
Diehard

Re:

Bericht door Gralgrathor » 20 jan 2015 11:57

PietV. schreef:dit valt alleen op door mensen die er verstand van hebben.
Misschien moet iemand Gert Korthof even bellen. Die kan zich altijd wel mooi opwinden over dit soort dingen.

Gralgrathor
Diehard

Re: Re:

Bericht door Gralgrathor » 23 jan 2015 16:52

Gralgrathor schreef:Misschien moet iemand Gert Korthof even bellen.
Mailen kon ook: http://korthof.blogspot.nl/2015/01/doce ... -voor.html

Willempie
Bevlogen

Re:

Bericht door Willempie » 23 jan 2015 17:40

Fish schreef:
Fish schreef:
Dank Gralgrathor.
Die link naar de bespreking van Atlas of Creation, zou door Willempie eens beken moeten worden, benieuwd wat hij dar van vind.
Willempie vindt het op het eerste gezicht een interessant en leerzaam boek maar hij is niet bevoegd er een wetenschappelijk oordeel over te vellen. Er zullen heus wel aanvechtbare zaken in staan maar die staan ook in die prachtige en fantastische boeken van Richard Dawkins. Ik houdt het er vooralsnog op dat er in wezen gewoon sprake is van twee botsende wereldbeelden. Dat zou er dan ook een verklaring voor kunnen zijn dat er vaak zo heftig en opgewonden op dit soort zaken gereageerd wordt. Men houdt er nu eenmaal over het algemeen niet zo van dat de eigen zekerheden betwijfeld worden, vooral als men diep in het hart zelf een beetje twijfelt maar dat niet toe wil geven.
Hallo meneer God, met Anna.

Gralgrathor
Diehard

Bericht door Gralgrathor » 23 jan 2015 18:00

Willempie schreef:Er zullen heus wel aanvechtbare zaken in staan maar die staan ook in die prachtige en fantastische boeken van Richard Dawkins
Met het verschil dat Oktar uitgaat van fundamentele misvattingen die het hele boek ontkrachten terwijl Dawkins in zijn biologie-werken alleen hier en daar een detail fout heeft. Op Dawkins' commentaren op religie ga ik niet in, want daar heb ik dan weer geen verstand van.

PietV.
Moderator

Bericht door PietV. » 23 jan 2015 19:48

Gralgrathor schreef:
Gralgrathor schreef:Misschien moet iemand Gert Korthof even bellen.
Mailen kon ook: http://korthof.blogspot.nl/2015/01/doce ... -voor.html
Goed gedaan, Gert Korthof wordt veel gelezen en hij geniet het nodige aanzien als bioloog en kritisch volger van pseudowetenschappen en aanverwant pseudogebabbel. Ik denk dat je het balletje in de goede richting stuurt!!!

Gralgrathor
Diehard

Bericht door Gralgrathor » 23 jan 2015 20:57

PietV. schreef:Ik denk dat je het balletje in de goede richting stuurt
Dan ga ik nog even verder met sturen:
http://www.freethinker.nl/forum/viewtop ... 43#p455719

Gralgrathor
Diehard

Re: Evolutie het "nieuwe" studieboek op docentenplein

Bericht door Gralgrathor » 25 jan 2015 00:53

Docentenplein.nl heeft vandaag een nieuw format geintroduceerd dat het mogelijk maakt om op de aangeboden artikelen online reacties te posten.

Ik heb nog niet de hele site opnieuw kunnen bekijken, maar in eerste instantie valt het me op dat ik het boek "Anomalieën - nieuwe natuurkunde na Einstein" niet meer kan terugvinden op de site.

Het is wellicht een leuk idee om wat korte kritieken te posten onder het artikel Docentenplein.nl: Evolutie - het nieuwe studieboek. Met name een verwijzing naar de commentaren van Gert Korthof en Gerdien de Jong zou hier niet misstaan.

Plaats reactie