Waarom plaats je (natuurlijke) tussen haakjes, bestaat er ook een 'niet natuurlijke' evolutie die dan wel een doel heeft? Wat zou dat doel dan zijn?dikkemick schreef:(natuurlijke) Evolutie is wat mij betreft altijd een doelloos proces.
Zij die NIET denken zijn atheïst
Moderator: Moderators
Re: Zij die NIET denken zijn atheïst
Volgens mij denkt de Wetenschap er ook zo over. Je bent niet in slecht gezelschap, loldikkemick schreef:(natuurlijke) Evolutie is wat mij betreft altijd een doelloos proces.YYZ schreef:Bedoel je dit in horizontale of verticale zin? Een suggestie zou kunnen zijn 'duurzame menselijke vooruitgang' en het op zoek gaan naar andere beschavingsvormen in de ruimte waarin we leven.dikkemick schreef:Weet JIJ wat het doel van evolutie is dan?
Alle denkende mensen zijn atheïst. (R. Heinlein); The thoughts of the gods are not more unchangeable than those of the men who interpret them. They advance – but they always lag behind the thoughts of men ... The Christian God was once a Jew. Now he is an anti-Semite. (France)
Uiteraard is er geen doel wat dat betreft, hoe zou dat kunnen?HenkM schreef:Volgens mij denkt de Wetenschap er ook zo over. Je bent niet in slecht gezelschap, lol
Als je de mens als kroon op de schepping ziet.YYZ schreef:Uiteraard is er geen doel wat dat betreft, hoe zou dat kunnen?HenkM schreef:Volgens mij denkt de Wetenschap er ook zo over. Je bent niet in slecht gezelschap, lol
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
Einstein/Mick
Is er nu een doel of niet? Heb jij een doel?dikkemick schreef:Als je de mens als kroon op de schepping ziet.
Variatie, selectie en erfelijkheid.YYZ schreef:Welke principes zijn dat?doctorwho schreef:Mijn berichten doen niets af aan de principes waarlangs evolutie werkt
http://www.kennislink.nl/publicaties/de ... tietheorie" onclick="window.open(this.href);return false;
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
Dank, de evolutie is doelloos. Heeft het dan nog zin om te leven en/of waarom zouden we dat doen?doctorwho schreef:Variatie, selectie en erfelijkheid. http://www.kennislink.nl/publicaties/de ... tietheorie" onclick="window.open(this.href);return false;
Vraag dat Richard Dawkins maar.YYZ schreef:Dank, de evolutie is doelloos. Heeft het dan nog zin om te leven en/of waarom zouden we dat doen?doctorwho schreef:Variatie, selectie en erfelijkheid. http://www.kennislink.nl/publicaties/de ... tietheorie" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.youtube.com/watch?v=vNgMu8z2Ryc" onclick="window.open(this.href);return false;
Natuurlijk geef je zin aan je bestaan! Wij zijn nu eenmaal bewust geworden van ons bestaan. Maar of je nu wel of geen doel in je leven vind en of je wel of niet voortplant, de evolutie gaat haar gang. Als de mens door jouw visie (wat maakt het allemaal uit) uitsterft, dan sterft de mens uit. De evolutie ligt er geen nacht wakker van!
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
Einstein/Mick
Nee feitelijk heeft het geen zin. Je kan echter wel op eigen wijze aan zingeving doen. In het rijke vrije westen hebben wij de luxe om over dergelijke zaken te delibereren. Het fnuikende is dat er vaak een hoger doel-reflex uit volgtYYZ schreef:Dank, de evolutie is doelloos. Heeft het dan nog zin om te leven en/of waarom zouden we dat doen?doctorwho schreef:Variatie, selectie en erfelijkheid. http://www.kennislink.nl/publicaties/de ... tietheorie" onclick="window.open(this.href);return false;
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
Weet niet waarom dat hoger doel altijd in het debat moet betrokken worden, ook erfelijk wellicht? Zingeving? De mensheid is nog niet in staat om haar boekhouding op orde te krijgen, niet moeilijk dat alles als doelloos overkomt. Het 'vrije westen', meen je dit?doctorwho schreef:Nee feitelijk heeft het geen zin. Je kan echter wel op eigen wijze aan zingeving doen. In het rijke vrije westen hebben wij de luxe om over dergelijke zaken te delibereren. Het fnuikende is dat er vaak een hoger doel-reflex uit volgt
Inderdaad, als de lucht valt dan zijn de mussen doet, dat begrijpt iedereen wel. Waarom handelt vandaag de mens dan zoals hij doet, nog niet bewust van geworden dat het grenst aan het belachelijke?dikkemick schreef:Natuurlijk geef je zin aan je bestaan! Wij zijn nu eenmaal bewust geworden van ons bestaan. Maar of je nu wel of geen doel in je leven vind en of je wel of niet voortplant, de evolutie gaat haar gang. Als de mens door jouw visie (wat maakt het allemaal uit) uitsterft, dan sterft de mens uit. De evolutie ligt er geen nacht wakker van!
Sommigen zijn zich dat bewust maar stijgen hier bovenuit. Omdat ik me bewust ben dat ook ik een genen-voorplantingsmachine ben, wil dat nog niet zeggen dat ik alles dat los loopt maar ga bevruchten.YYZ schreef:Inderdaad, als de lucht valt dan zijn de mussen doet, dat begrijpt iedereen wel. Waarom handelt vandaag de mens dan zoals hij doet, nog niet bewust van geworden dat het grenst aan het belachelijke?dikkemick schreef:Natuurlijk geef je zin aan je bestaan! Wij zijn nu eenmaal bewust geworden van ons bestaan. Maar of je nu wel of geen doel in je leven vind en of je wel of niet voortplant, de evolutie gaat haar gang. Als de mens door jouw visie (wat maakt het allemaal uit) uitsterft, dan sterft de mens uit. De evolutie ligt er geen nacht wakker van!
Einstein/Mick
Einstein/Mick
Waar refereer je nu naar? Hebben we het nu over hetzelfde?dikkemick schreef:Sommigen zijn zich dat bewust maar stijgen hier bovenuit. Omdat ik me bewust ben dat ook ik een genen-voorplantingsmachine ben, wil dat nog niet zeggen dat ik alles dat los loopt maar ga bevruchten.
Dat ligt eraan waar jij het over had. Ik neem ook aan dat je het niet letterlijk over doodvallende musjes had?YYZ schreef:Waar refereer je nu naar? Hebben we het nu over hetzelfde?dikkemick schreef:Sommigen zijn zich dat bewust maar stijgen hier bovenuit. Omdat ik me bewust ben dat ook ik een genen-voorplantingsmachine ben, wil dat nog niet zeggen dat ik alles dat los loopt maar ga bevruchten.
Einstein/Mick
Einstein/Mick
Ik had het over de wereld waarin we vandaag leven, als je dit vanop een afstand beschouwt dan kan je toch moeilijk over 'beschaving' en/of 'ontwikkeling' spreken. Over wat zijn we ons dan bewust geworden? Dat mensen niet in staat zijn om de meest eenvoudige problemen op te lossen?dikkemick schreef:Dat ligt eraan waar jij het over had. Ik neem ook aan dat je het niet letterlijk over doodvallende musjes had?