VN-onderzoek naar Zwarte Piet

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

Cluny
Banned

Re: VN-onderzoek naar Zwarte Piet

Bericht door Cluny » 12 nov 2014 09:36

Best wel spannend.
Blijven alle Zwarte Pieten ouderwets zwart of krijgen Andersgekleurde Pieten ook een rol in het heel goed bekeken Sinterklaas Journaal.
http://frontpage.fok.nl/nieuws/676576/1 ... isten.html" onclick="window.open(this.href);return false;.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.

dikkemick
Ontoombaar

Bericht door dikkemick » 12 nov 2014 09:42

Ik trek me uit deze "discussie" terug. Ik wacht wel tot de eerste zwarte Piet onder de ogen van feestvierende kleutertjes omgelegd wordt.
Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.
Philip K. Dick

Gerard R.
Bevlogen

Bericht door Gerard R. » 12 nov 2014 12:26

Burgemeester van Amsterdam Eberhard van der Laan heeft terecht geen rekening gehouden met de belangen van de tegenstanders van Zwarte Piet bij het verlenen van een vergunning voor de Sinterklaasintocht van vorig jaar. Dat heeft de Raad van State bepaald. De raad vernietigde daarmee de eerdere uitspraak van de rechtbank Amsterdam.

Ook is Van der Laan volgens de raad niet bevoegd om te bepalen of Zwarte Piet discriminerend is en dus in strijd is met het discriminatieverbod.
http://feeds.nos.nl/~r/nosjournaal/~3/X ... yIE/720553" onclick="window.open(this.href);return false;
Boeiende polemiek was het. 8*)

Nog wel:
http://nos.nl/artikel/720592-blijdschap ... praak.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Als iemand een oordeel wil krijgen over Zwarte Piet, moet hij of zij naar de burgerlijke rechter of de strafrechter, aldus de Raad van State. Dat kan bijvoorbeeld door een zaak te beginnen tegen de organisatie van een Sinterklaasintocht.
Alles is tijdelijk en heel iets anders dan wij denken... Niets aan te doen...

axxyanus
Moderator

Bericht door axxyanus » 12 nov 2014 13:04

dikkemick schreef:
axxyanus schreef:
dikkemick schreef:Ik kan me hier dan ook vreselijk over opwinden. Het schijnheilige opgezochte gecreeerde verontwaardigde quasi verdriet uit vervlogen tijden. Het riekt naar toneelspel. Beseffen dat je een beerput gecreeerd hebt, waar je niet meer uitkomt en dan vooral blijven doorzetten om je gezicht niet te verliezen.
Kijk eens in de spiegel. Zo kom jij ook over.
Geloof me maar als ik je zeg dat ik oprecht volledig verontwaardigd ben over deze hele slavernij-blamage.
Zie je zelf nu niet hoe hypokriet je bent. Jij verwacht dat anderen geloven dat jij oprecht verontwaardigt bent, terwijl je dat zelf niet kan opbrengen en anderen beschuldigt van schijnheilige opgezochte gecreeerde verontwaardigde quasi verdriet uit vervlogen tijden.
Al mijn hier gebrachte meningen, zijn voor herziening vatbaar.
De illusie het verleden te begrijpen, voedt de illusie dat de toekomst voorspelbaar en beheersbaar is -- naar Daniël Kahneman

DiMensie

Bericht door DiMensie » 12 nov 2014 17:50

.
In London zijn ze zelfs 'scared of our tradition'
NRC schreef:
12 november 2014, 14:51
Russell Brand vindt Zwarte Piet maar een rare traditie
door Mirjam Remie Binnenland

Op de dag van de uitspraak die de Zwarte Piet-discussie zou beslechten, publiceert Sunny Bergman een teaser voor haar documentaire over racisme en Zwarte Piet. Verkleed als het veelbesproken hulpje van Sinterklaas wandelt ze door een park in Londen. Voorbijgangers reageren, onder wie - toevallig - Russell Brand.

De voorbijgangers die in beeld komen, reageren verbaasd op de verschijning van Zwarte Piet. Ook Brand zegt bij het zien van een kinderboek over het Sinterklaasfeest “verrast” te zijn. “We’re scared of your tradition.”

De documentaire van Sunny Bergman, ‘Our Colonial Hangover’, wordt vertoond tijdens IDFA.

Bron

DiMensie

Bericht door DiMensie » 12 nov 2014 23:38

.
Extreem rechts denkt hetzelfde over onveranderde Zwarte Pieten cultuur als de voorstanders:
PVV schreef:
PVV-Nieuwsbrief

De Partij voor de Vrijheid wil Zwarte Piet beschermen. Daarom introduceert de PVV vandaag de Zwarte Piet-wet. Daarin wordt vastgelegd dat Zwarte Piet zwart moet blijven.

De Zwarte Piet-wet bepaalt dat lagere overheden (dus gemeenten etc) alleen mogen meewerken aan Sinterklaasvieringen, waaronder de traditionele intocht, als Zwarte Piet ook echt zwart is – of donkerbruin.

Het is dan niet meer mogelijk anderskleurige Pieten in te zetten.

Cultuurwoordvoerder Martin Bosma: “Er is een oorlog aan de gang tegen Zwarte Piet. Ministers en burgemeesters zetten zich in om deze loyale helper een andere kleur te geven. Dat mag niet gebeuren. Onze cultuur mag niet van hogerhand worden aangetast. Deze wet moet Zwarte Piet beschermen.”

Dat onze Piet iets te maken zou hebben met racisme of discriminatie wordt in de Memorie van Toelichting van de wet met kracht bestreden.
De initiatiefwet Bosma-Wilders (zie linkje) zal vandaag worden ingediend.

Klik hier om de volledige Zwarte Piet-wet te lezen

Peter van Velzen
Moderator

Bericht door Peter van Velzen » 13 nov 2014 14:05

Ik hoop wel dat we nu ophouden met elkáár zwart te maken.
Ik wens u alle goeds

DiMensie

Bericht door DiMensie » 13 nov 2014 16:18

Peter van Velzen schreef:Ik hoop wel dat we nu ophouden met elkáár zwart te maken.
Met andere woorden de Pieten moeten zich voortaan zelf smincken? :wink:

Fish
Moderator

Bericht door Fish » 13 nov 2014 20:29

DiMensie schreef:.

Ik wordt er een beetje zwartgallig van.
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.

Demiurg
Diehard

Bericht door Demiurg » 13 nov 2014 20:43

De Zwarte Piet-wet bepaalt dat lagere overheden (dus gemeenten etc) alleen mogen meewerken aan Sinterklaasvieringen, waaronder de traditionele intocht, als Zwarte Piet ook echt zwart is – of donkerbruin.
Wat ontbreekt in deze wet is de roe, de zak ter grootte van een kind en een zware bal en ketting aan de enkel van Piet.
"What’s now being called 'new atheism' or atheist fundamentalism is really nothing more than the triumph of the jerks. Unsubtle, unlearned (but pretentious), unreflective (but persistent)."
R.J. Hoffmann

Gerard R.
Bevlogen

Bericht door Gerard R. » 13 nov 2014 20:48

Fish schreef:

Ik wordt er een beetje zwartgallig van.
Wás je dat nog niet dan?
Alles is tijdelijk en heel iets anders dan wij denken... Niets aan te doen...

Dat beloof ik
Bevlogen

Bericht door Dat beloof ik » 14 nov 2014 06:15

http://www.ad.nl/ad/nl/1012/Nederland/a ... h-is.dhtml" onclick="window.open(this.href);return false;
Dit is de ware bedoeling van de anti piet lobby.
Men wil geld zien.
Miljarden.
“Mr. Spock, do you have a theory?”
“No captain. For a theory, one requires facts. Since we do not have any, it would be illogical to have a theory.”
(Star Trek, seizoen 1)

Dat beloof ik
Bevlogen

Bericht door Dat beloof ik » 14 nov 2014 06:50

Extreem rechts denkt hetzelfde over onveranderde Zwarte Pieten cultuur als de voorstanders:
Jammer dat er met zo'n drogredenatie moet worden gereageerd
Doorheen alle gezindtes en stromingen zijn voorstanders van Piet.
Ook onder extreem rechts, laten we daar even de nadruk op leggen.
“No captain. For a theory, one requires facts. Since we do not have any, it would be illogical to have a theory.”
(Star Trek, seizoen 1)

Dat beloof ik
Bevlogen

Bericht door Dat beloof ik » 14 nov 2014 06:56

Demiurg schreef: Wat ontbreekt in deze wet is de roe, de zak ter grootte van een kind en een zware bal en ketting aan de enkel van Piet.
Hoppa, en nog één.
Een uit de lucht gegrepen laag bij de grondse insinuatie.
Zwarte Piet heeft nooit een bal en ketting gehad.
Die verbinding is er niet en is er ook nooit geweest.

Zo, nu heb ik in 3 korte posts even duidelijk gemaakt hoe de anti Pieten lobby te werk gaat (gezochte drogredenaties) en wat hun doel is (geld, veel geld en zo snel mogelijk, want wat ben ik getraumatiseerd. Ik bedoel wat was mijn betovergrootmoeder getraumatiseerd en ik dus ook, dat spreekt vanzelf).
(Star Trek, seizoen 1)

dikkemick
Ontoombaar

Bericht door dikkemick » 14 nov 2014 07:55

Dat beloof ik schreef:Hoppa, en nog één.
Een uit de lucht gegrepen laag bij de grondse insinuatie.
Zwarte Piet heeft nooit een bal en ketting gehad.
Die verbinding is er niet en is er ook nooit geweest.

Zo, nu heb ik in 3 korte posts even duidelijk gemaakt hoe de anti Pieten lobby te werk gaat (gezochte drogredenaties) en wat hun doel is (geld, veel geld en zo snel mogelijk, want wat ben ik getraumatiseerd. Ik bedoel wat was mijn betovergrootmoeder getraumatiseerd en ik dus ook, dat spreekt vanzelf).
=D> =D> =D> =D> =D> =D> =D>
Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.
Philip K. Dick

Plaats reactie