Definitief naar Thailand

Wil je iets persoonlijks aan anderen kwijt. Vertel het hier.

Moderator: Moderators

Peter van Velzen
Moderator

Re: Definitief naar Thailand

Bericht door Peter van Velzen » 14 mar 2014 06:08

Het is eindelijk zover, ik ben in het gemeenteregister opgenomen. Ik ben niet bijgeschreven in hetzelfde boekje als Kesinee, maar heb een apart geel boekje gekregen, blijkbaar bestemd voor vreemdelingen. Ik heb er niet echt wakker van gelegen – volgens mij was het wel nodig dat het voor november was geregeld maar verder had het nog geen haast. In elk geval weer een hoofdstuk afgesloten.
Ik wens u alle goeds

Fish
Moderator

Bericht door Fish » 14 mar 2014 12:58

Nog steeds geen heimwee naar dit kleine kikkerlandje Peter? :)
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.

Peter van Velzen
Moderator

Bericht door Peter van Velzen » 15 mar 2014 04:09

Fish schreef:Nog steeds geen heimwee naar dit kleine kikkerlandje Peter? :)
Wat dacht je?
Mijn facebookbericht van vandaag:
Vandaag voor het eerst in maanden weer een spatje (meer was het niet) regen, Het uitgedroogde land zal er weinig mee opschieten, en ik vrees voor de komende maand voor de voedselvoorziening van onze koeien. Maar wij hebben nog altijd grondwater, en het is nog altijd goed te drinken ook.
Dit in tegenstelling met de drie maanden dat Kesinee wachtte op haar voorlopige verblijfsvergunning om naar Nederland te komen. (juli/september 2003), toen heeft het in Nederland drie maanden lang niet geregend (al brak er wel een uitgedroogde dijk door!), en was er in Thailand elke dag regen.
"De zon houdt meer van Peter en de regen van Kesinee" was mijn conclusie. . . .

Maar nee. kikkers zijn hier ook (als de regentijd weer komt). Ik mis weinig. . . .
Ik wens u alle goeds

Peter van Velzen
Moderator

Bericht door Peter van Velzen » 05 mei 2014 06:14

De bliksem heeft weer eens toegeslagen. De ASDL-aansluiting zit momenteel in de hoek van de kamer. Buiten staat een ijzeren pilaar die het afdak voor het huis ondersteunt. Ik vermoedt dat die de bliksem afleid, maar omdat de kabel paralel loopt met de paal, denk ik dat daar een inductiestroom ontstaat. (Electriciens en natuurkundigen mogen mij corrigeren als ik het mis heb. Omdat het modem op die kabel uiteraard slechts zwakstroom verwacht, gaat er waarschijnlijk daardoor wat kapot. Dat was al het tweede modem. “You should take out stroom when regen come”. Aldus Kesinee. Maar ik denk dat ik ook de ASDL had moeten ontkoppelen. In elk geval weer een week zonder internet. Vandaag ben ik naar het huis van onze jongste dochter Kiauw gegaan, waar nog altijd de breedband aansluiting die ze voor haar oom had besteld functioneert. Maar thuis dus vooralsnog geen verbindinเ met de wereld.
Ik wens u alle goeds

MoreTime
Bevlogen

Bericht door MoreTime » 08 mei 2014 15:16

Misschien al eerder gevraagd, maar hoe ga je om met de warmte en het totaal andere klimaat dan in Nederland?

Moet zeggen dat ik nu ook liever in Thailand zat gezien de regen de komende dagen (+- 13 graden). :?
"Het goede leven is een leven ingegeven door liefde en geleid door kennis.", Bertrand Russell.

Peter van Velzen
Moderator

Bericht door Peter van Velzen » 09 mei 2014 03:55

Er wordt de komende 19 dagen regen voorspeld, maar op dit moment schijnt de zon en het wordt vandag 27 graden. Perfect dus!
Ik wens u alle goeds

Fenomeen
Superposter

Bericht door Fenomeen » 22 mei 2014 14:29

Klinkt goed moet ik zeggen.
Maarre, die avondklok waarvan ik in de media lees, klopt dat nou of trekt niemand zich daar iets van aan waar jij woont?
Poor is the man whose pleasures depend on the permission of another - Madonna

Peter van Velzen
Moderator

Bericht door Peter van Velzen » 23 mei 2014 05:59

Fenomeen schreef:Klinkt goed moet ik zeggen.
Maarre, die avondklok waarvan ik in de media lees, klopt dat nou of trekt niemand zich daar iets van aan waar jij woont?
mijn facebookbericht van vandaag (alweer):
Terwijl de Nederlandse media zich – op een provinciaalse manier - concentreren op dat piepkleine deel van de Europese verkiezingen dat in Nederland plaatsvond, waren de Thaise TV-stations gisteren voor het eerst allemaal gelijkgeschakeld en toonden een toespraak van een jonge militair die blijkbaar namens de legerleiding een tekst voor las. Kesinee trachtte vergeefs naar een “Lakorn” te zappen, een Thaise TV-serie (over relatieproblemen, misdaad , spoken of een combinatie daarvan) maar alles wat ze te zien kreeg was hetzelfde gozertje. Ik kon hem uiteraard niet verstaan. Opvallend was dat de camera geen moment inzoemde en dat er ook geen tweede bij was betrokken.

Ik heb geen idee wat de generaals trachten te bereiken ,misschien hebben ze dat zelf ook niet. Ze hebben zich vrij lang afzijdig gehouden, maar met een afgezette premier, na geboycotte verkiezingen en maandenlange demonstraties waarbij uiteindelijk geweld plaatsvond, meenden ze blijkbaar “iets” te moeten doen. Het is een vreemde situatie. Buiten de TV heb ik nergens iets van gemerkt.

Het leven in Trang gaat in elk geval gewoon zijn gangetje. Wel zijn inmiddels onze koeien verkocht. Kiauw vond het houden ervan toch niet zo’n goed idee. Ook heb ik buurhondje Doek-dik al lange tijd niet meer gezien. Nong-Pim kan nog steeds zo nu en dan heel stout zijn en Taptop heel lief.
Ik wens u alle goeds

Peter van Velzen
Moderator

Bericht door Peter van Velzen » 07 nov 2014 06:53

Ik heb het weer eens verkeerd gedaan. De vorige keer dat ik mijn paspoort in Kantang had laten zien, kreeg ik een strookje ingeniet waarop stond dat ik in november terug moest komen. (om precies te zijn vandaag). Omdat het laatste visum in december uitgegeven was, dacht ik dat dat wel kon kloppen en dat ik vervolgens vier weken had om het visum te verlengen. Helaas het visum was wel in december uitgegeven, maar het was slechts geldig t/m november. De juiste einddatum had ik kunnen lezen als ik beter gekeken had. Ik ben dus vanaf morgen illegaal in Thailand. Kesinee terecht boos, want dit gaat natuurlijk geld kosten. Ik hoop dat de schade beperkt blijft, maar ik moet toch eens leren wat minder argeloos te zijn in dit soort zaken!

Ik zal jullie op de hoogte houden hoe het afloopt met deze illegale vreemdeling. . . .
Ik wens u alle goeds

MoreTime
Bevlogen

Bericht door MoreTime » 07 nov 2014 15:44

Is er geen procedure in Thailand dat je genaturaliseerd kunt worden of ben je steeds afhankelijk van tijdelijke visa?
"Het goede leven is een leven ingegeven door liefde en geleid door kennis.", Bertrand Russell.

Peter van Velzen
Moderator

Bericht door Peter van Velzen » 07 nov 2014 17:43

MoreTime schreef:Is er geen in Thailand dat je genaturaliseerd kunt worden of ben je steeds afhankelijk van tijdelijke visa?
Naturalisatie vereist dat je de taal beheerst, dat gaat mij dus nooit lukken.
Je moet echt politicus zijn om te geloven dat iedere volwassene iedere taal kan leren. Dat is gewoon niet waar!
Ik wens u alle goeds

MoreTime
Bevlogen

Bericht door MoreTime » 07 nov 2014 18:49

Peter van Velzen schreef:
MoreTime schreef:Is er geen in Thailand dat je genaturaliseerd kunt worden of ben je steeds afhankelijk van tijdelijke visa?
Naturalisatie vereist dat je de taal beheerst, dat gaat mij dus nooit lukken.
Je moet echt politicus zijn om te geloven dat iedere volwassene iedere taal kan leren. Dat is gewoon niet waar!
Dus je blijft visa verlengen tot in lengte van dagen. Lastige situatie of niet?

DiMensie

Bericht door DiMensie » 08 nov 2014 05:40

Peter van Velzen schreef:Naturalisatie vereist dat je de taal beheerst, dat gaat mij dus nooit lukken.
Wat is de reden dat je veronderstelt dat jij Thai nooit voldoende zal beheersen?
Heb je daartoe dan al alles geprobeerd?

Peter van Velzen
Moderator

Bericht door Peter van Velzen » 08 nov 2014 10:54

DiMensie schreef:
Peter van Velzen schreef:Naturalisatie vereist dat je de taal beheerst, dat gaat mij dus nooit lukken.
Wat is de reden dat je veronderstelt dat jij Thai nooit voldoende zal beheersen?
Ik hóór gewoon de verschillen in toonhoogte niet. Wat je niet kunt horen kun je ook nooit leren.
Ik wens u alle goeds

DiMensie

Bericht door DiMensie » 08 nov 2014 12:44

Peter van Velzen schreef:
DiMensie schreef:
Ik hóór gewoon de verschillen in toonhoogte niet. Wat je niet kunt horen kun je ook nooit leren.
Dat lijkt me nog veel vervelender dan die naturalisatie niet kunnen krijgen, een echte handicap zelfs in sociale contacten. Spreken je naaste familieleden allemaal Engels of zo?

Plaats reactie