Islam...de snelst slinkende religie ter wereld!
Moderator: Moderators
- chromis
- IT Tech. & Moderator
Ik heb geen kijk op de inhoud van dergelijke religieuze boeken, maar ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat de koran een hele grote tangconstructie is; een gevangenis voor je gedachten waar je niet uit mag komen, die ook nog eens ondubbelzinneriger en duidelijker blijkt te zijn dan de bijbel. Wat vinden jullie van die stelling?
“But Marge, what if we chose the wrong religion? Each week we just make God madder and madder.” - Homer Simpson.
Dat heb je heel goed gezien.chromis schreef:Ik heb geen kijk op de inhoud van dergelijke religieuze boeken, maar ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat de koran een hele grote tangconstructie is; een gevangenis voor je gedachten waar je niet uit mag komen, die ook nog eens ondubbelzinneriger en duidelijker blijkt te zijn dan de bijbel. Wat vinden jullie van die stelling?
'Bij een discussie die de redelijkheid zoekt heeft hij die het onderspit delft groter voordeel, voor zover hij er iets van opgestoken heeft.’ Epicurus (341-271vc)
Sura 5:51. O, gij die gelooft, neemt de Joden en de Christenen niet tot vrienden. Zij zijn elkanders vrienden. En wie uwer hen tot vrienden neemt, is inderdaad één hunner.’moslima schreef:dit keuren wij ook af maar wij gaan niet beginnen met het christendom te beledigen.
Ach, hoe het ook moge zijn, de Koran is begonnen.
Ik mijn geloof en jullie jullie geloof.
Waarom kom je hier dan evangeliseren? Als het je niet uitmaakt wat een ander gelooft.
Vriendelijke groet.
'Bij een discussie die de redelijkheid zoekt heeft hij die het onderspit delft groter voordeel, voor zover hij er iets van opgestoken heeft.’ Epicurus (341-271vc)
En daar maken we vraag 2 van die je dient te beantwoorden (ik had iets gelijkwaardigs ook al opgemerkt) voor we verder gaan: op deze site wordt immers gediscussiëerd en niet geëvangeliseerd. Bookmark is aangemaakt.Devious schreef:moslima schreef: Ik mijn geloof en jullie jullie geloof.
Waarom kom je hier dan evangeliseren? Als het je niet uitmaakt wat een ander gelooft.
Vraag 2: Als je elke discussie uiteindelijk afkapt met 'ik mijn geloof, jullie jullie geloof', wat is dan de zin van de 'discussie' geweest? Waarom neem je überhaupt de moeite om te reageren? Denk je dat een dergelijke hoogmoedige houding bijdraagt aan de begripsvorming van beide partijen?
I think, and ever shall think, that it cannot be wrong to defend one's opinions with arguments, founded upon reason, without employing force or authority. ---Niccolò Machiavelli