Satanskerk.

Discussies over Occultisme, Newage, pantheisme, satanisme, sekten, alpha-cursus, alternatieve geneeswijzen, etc..

Moderator: Moderators

Maria
Moderator

Satanskerk.

Bericht door Maria » 22 okt 2014 11:23

Wat beweegt mensen om zich aan te sluiten bij een Satanskerk?
Church of Satan

Het zegel van de Church of Satan
De Church of Satan ('Kerk van Satan') is een internationale modern satanistische organisatie met het hoofdkwartier te New York. Leden zijn minimaal 18 jaar en hebben betaald voor het lidmaatschap. De kerk is op 1 mei 1966 opgericht door Anton Szandor LaVey (1930-1997). De dag van oprichting staat traditioneel in verband met de heksensabbat.

LaVey vond dat er in de naam van God veel pijn en ellende is veroorzaakt. Volgens hem werd al het kwaad op de duivel afgeschoven zodat de christelijke kerk in een goed daglicht kwam te staan. Hij hoopte met zijn kerk een andere kijk te geven op Satan.

Binnen de Church of Satan verheerlijken de mensen zichzelf. De belangrijkste filosofie van de Church of Satan is dat niemand gelijk is.

De Church of Satan neemt zelf geen politieke stelling in. Aangezien individualiteit belangrijk is, bepaalt iedereen welke politieke partij hij of zij het beste vindt. Binnen de Church of Satan wordt ook de persoonlijke seksuele voorkeur van de leden gestimuleerd.

Binnen de satanskerk geloven velen in de kracht van amuletten waaronder de wolfsangel, symbool van evenwicht in de natuur.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Church_of_Satan" onclick="window.open(this.href);return false;

Meer uitgebreide Engelse versie
http://en.wikipedia.org/wiki/Church_of_Satan" onclick="window.open(this.href);return false;

Over Satanskerk in Nederland:
Satanskerk in Nederland: geschiedenis * Mensenoffers en ritueel misbruik op grote schaal

Posted on 16/03/2013 by airwave

Het modern satanisme heeft niets te maken met de hemel of hel.
De hogere (allerhoogste) graden in welk geval ingewijden bij de vrijmetselarij, Jezuïeten, Katholieke kerk/Vaticaan, Mormonen, Jehova’s, gebedsgenezingen bij onder andere pinkstergemeenten, satanisme, handelen allemaal vanuit DEZELFDE occulte rituelen. Alleen de verpakking is anders. Zo ook de zogenaamde ‘healingen’, energie technieken, en symboolcode technieken.. Zij aanbidden en/of roepen DEZELFDE energieen en wezens aan. Er zijn dus meerdere groeperingen die zich onder verschillende namen (in basis) bezig houden met hetzelfde.
Satanisme, seksueel misbruik van kinderen en kinderoffers is al duizenden jaren oud.
Deze gruwelijkheden vieren ook vandaag de dag hoogtij. Op grote schaal, dichterbij dan je denkt. Dit is zeer duister en er wordt niets aan gedaan. Zo ook in Nederland hebben wij zeer duistere mensen die zich bezig houden met kinderverkrachting en ritueel misbruik en mensenoffers. De netwerken zijn uitgebreid en omvattend en ritueel misbruik en kinderoffers is aan de orde van de dag. Het gaat om tientallen duizenden kinderen wereldwijd.
*
satanisme en kinderoffers
............... enz.
Lees verder
http://olympiczion.nl/index.php/satansk ... te-schaal/" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik lees berichten van satanisten, die het helemaal niet zo beleven en het hier niet mee eens zijn.
Wat ze dan wel willen en geloven is me eigenlijk helemaal niet duidelijk.
Wie weet hier meer van?
"Quand Dieu se tait, on peut lui faire dire ce que l'on veut." - Sartre.
"Als God zwijgt kun je hem laten zeggen wat je wil."

Kevin
Diehard

Re: Satanskerk.

Bericht door Kevin » 22 okt 2014 11:29

Dat is nogal een claim, zeker die tweede quote.

Zoals ik satanisme begrijp, meer vanuit de geest van A. Lavey (http://en.wikipedia.org/wiki/Anton_LaVey" onclick="window.open(this.href);return false;), gaat het hier meer over de tegenhanger van "mind over matter", waarin juist het naleven van lichamelijke/onbewuste behoeftes wordt gezien als beter. Ik heb me er nooit zo heel erg in verdiept. De man zelf was de zoon van een circus artiest en heeft het satanisme "uitgevonden" om zich tegen zijn überchristelijke vader af te zetten. Ik kan het niet zo heel serieus nemen.

PietV.
Moderator

Bericht door PietV. » 22 okt 2014 11:49

Mariakat schreef:
Ik lees berichten van satanisten, die het helemaal niet zo beleven en het hier niet mee eens zijn.
Wie weet hier meer van?
Gemakshalve zou ik zeggen als je in Satan gelooft dan kun je net zo goed een god gaan aanbidden. Het laatste is salonfähig. Je geniet van allerhande voorrechten, belastingvrijstellingen en veel tv-zenders die jouw god als onderwerp behandelen. In de VS heb je de American church of Satan en Temple of Set, de laatste is breder qua opzet. Het schijnt dat deze bewegingen erg populair zijn onder studenten. Maar exacte informatie ontbreekt een enkele keer zoeken ze de media op om voor hun rechten op te komen.

Er zijn een paar patronen die ik heb opgezocht, niet online.

Ze vereren de christelijke zonden.

Dus vermaak en geen onthouding;
Aandacht voor het wezenlijke bestaan en niet het spirituele;
Zuivere wijsheid en geen huichelachtig zelfbeklag;
Vriendelijkheid aan hen die het verdienen, niet aan ondankbaren;
Wraak, geen toegekeerde wang
Verantwoording aan verantwoordelijken, geen zorgzaamheid aan psychische vampiers;
en zo gaat het nog een tijdje door.

Frappante uitspraken van een grondlegger met de naam Michael Aquino; deze stelt dat er niet gebeden wordt voor Satan of Set, verlangens en wensen worden niet vervuld door een godheid. De mensen doen het zelf en Set of Satan is de activerende kracht. Wij schuiven de verantwoording niet af op een god, of dat nu een goed- of kwaadwillende god is. (Hedendaags Satanisme blz 199)

De tempel of Set heeft wereldwijd dependanches.
Is de leegte niet een weldaad, geeft stilte niet veel rust, waarom moet onder leiding van dominees, goeroes, therapeuten en anderen alles kapot gezingeeft worden?

Maria
Moderator

Bericht door Maria » 22 okt 2014 11:49

Dat is ook wat ik een enkele keer door een praktiserende satanist heb horen uitleggen.

Zoals ik toen ook zei en ook nu weer.
Ik kan daar weinig satanaanbidding in vinden.
Er zullen ook wel denominaties in bestaan :wink:

Het leek me toen meer een soort tegenhanger van Wicca, wat vnl. door vrouwen aangehangen wordt en waar trouwens ook heel veel misverstanden over bestaan.

PietV.
Moderator

Bericht door PietV. » 22 okt 2014 12:12

Mariakat schreef:Dat is ook wat ik een enkele keer door een praktiserende satanist heb horen uitleggen.

Zoals ik toen ook zei en ook nu weer.
Ik kan daar weinig satanaanbidding in vinden.
Er zullen ook wel denominaties in bestaan :wink:

Het leek me toen meer een soort tegenhanger van Wicca, wat vnl. door vrouwen aangehangen wordt en waar trouwens ook heel veel misverstanden over bestaan.
Nu is het lastig om de vinger ergens op te leggen. Er zit hier dus ook een linker en rechtervleugel. Losbandig en bizarre initiatierituelen aan de ene kant en groeperingen die zich bezig houden met volgens hen zelfverwerkende filosofie. Deze groep distantieert zich van de psychopaten die de naam van hun beweging kapot maken. Het schijnt dat Charles Manson een aanhanger was van de rechtervleugel. De kerk van Satan heeft dependanches met de naam grottos die opgebouwd zijn rond charismatische leiders die bijvoorbeeld hogepriester worden genoemd. De tempel van Set kent pylonen met dus ook een hogepriester, Magistra of Ipsissimus. Een begrip dat ik nog tegenkwam is spiritual illuminati, uitverkorenen, de magiërs die de tijd als knecht zien en uiteindelijk trachten de dood overwinnen. Dus het is weer iets anders dan de bijeenkomsten van plattelandsvrouwen.
Is de leegte niet een weldaad, geeft stilte niet veel rust, waarom moet onder leiding van dominees, goeroes, therapeuten en anderen alles kapot gezingeeft worden?

Maria
Moderator

Bericht door Maria » 22 okt 2014 12:15

Grotto Magistratis Amsterdam
In de Grotto Magistratis Amsterdam (GMA) volvoeren we Satanistische rituelen. We geven workshops om de kennis en ervaring van beginnende en gevorderde Satanisten te vergroten.
Voor beginners op het Satanistische pad zal er iedere derde vrijdag van de maand een ritueel zijn.
http://www.kerkvansatan.nl/i-mode.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Fenomeen
Superposter

Bericht door Fenomeen » 22 okt 2014 16:26

Dit onderwerp heb ik al weer tijden niet gehad, gezellig. :)
Mariakat schreef: Ik lees berichten van satanisten, die het helemaal niet zo beleven en het hier niet mee eens zijn.
Wie weet hier meer van?
Christian urban legends voor zover het het laatste gedeelte van je openingspost betreft.
Ik geloof helemaal niks.

Ter info:

http://www.religioustolerance.org/satanism.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Poor is the man whose pleasures depend on the permission of another - Madonna

Maria
Moderator

Bericht door Maria » 22 okt 2014 16:53

Fenomeen schreef: Christian urban legends voor zover het het laatste gedeelte van je openingspost betreft.
Ik geloof helemaal niks.
Deze site moet het helemaal hebben van sensatie.
Maar ondertussen brengen ze wel een hoop troep, dat noem ik het, in de wereld, waar veel mensen op kikken, maar ook veel mensen zich aantrekken en in geloven.

Met stapels met hot-tags smijten kan ik ook, en zal ik ook doen, want ook wij willen veel mensen bereiken, maar dan om een gezond tegenwicht te bieden.
In de volgende video:
Als men het Satanische archetype traceert in film, televisie en in literatuur, komt naar voren dat geen enkel ander karakter de inspiratie is geweest voor zoveel verschillende interpretaties. Er zijn daarentegen weinig films gemaakt over of met Anton LaVey en The Church of Satan.
Deze film laat fragmenten en trailers zien van films en documentaires waaraan LaVey heeft meegewerkt als ‘ Technical Advisor – Consultant – Researcher. Alsmede een aantal mijlpalen in Satanische cinema en televisie. In ‘ The Devil’s Rain,’ ‘ Invocation Of My Demon Brother ‘ en ‘ Death Scenes,’ is LaVey zelfs te zien in een cameo. Door middel van excerpts uit interviews en briefwisselingen tussen Anton en Diane LaVey en Michael Aquino, de rechterhand van LaVey, komt een eigenzinnige kijk naar voren op de rol van de duivel in de cinema.

De fragmenten in Deel 1 zijn:
– Le Manor Du Diable 1896
– Les Quat Cents Farces Du Diable 1906
– Seven Footprints To Satan 1929
– The Black Cat 1934
– The Seventh Victim 1943
– Rosemary’s Baby 1968
– Spine Tingler: The William Castle Story 2007
– ‘ Rhythm of Life ‘ – Sweet Charity 1969
– Invocation Of My Demon Brother 1969
– Lancer (TV-serie) 1968 – 1970
– Simon, King of the Witches 1971
– The Exorcist 1973
– The Horror at 37.000 Feet 1973
– Poor Devil 1973
– Gideon Oliver (TV-serie) 1989
– Inside The Church of Satan – Peter H. Gilmore

Zwavel in Celluloid, TV en Literatuur – Deel 1

De fragmenten in Deel 2 zijn:
– Häxan: Witchcraft Through The Ages 1922
– Midnight Offerings 1981
– The Devil’s Rain 1975
– The Abominable Dr. Phibes 1971
– The Omen 1976
– Evilspeak 1981
– Alucarda 1975
– Beyond Evil 1980
– The Car 1977
– Satan’s Cheerleaders 1977
– Doctor Dracula 1978
– The Satanic Rites of Dracula 1973
– Lust for a Vampire 1971
– Taste the Blood of Dracula 1970
– Satanis The Devil’s Mass 1970
– Witchcraft ’70 1970
– Asylum of Satan 1972
– Satanico Pandemonium 1975
– Charles Manson Superstar 1989
– Death Scenes 1989
– Speak of the Devil: The Canon of Anton LaVey 1995

lees meer

Genezingsdiensten en Occultisten: anderdimensionale energie

Energielichaam: rituelen * inwijdingen * genezings(diensten)

Zwavel in Celluloid, TV en Literatuur – Deel 2

pallieter
Bevlogen

Bericht door pallieter » 22 okt 2014 17:54

De Church of Satan neemt zelf geen politieke stelling in. Aangezien individualiteit belangrijk is, bepaalt iedereen welke politieke partij hij of zij het beste vindt. Binnen de Church of Satan wordt ook de persoonlijke seksuele voorkeur van de leden gestimuleerd.
Seks.
"Anti-intellectualisme has been a constant thread winding its way through our political and cultural life, nurtured by the false notion that democracy means that my ignorance is just as good as your knowledge" - Isaac Asimov

doctorwho
Superposter

Bericht door doctorwho » 22 okt 2014 19:41

pallieter schreef:
Seks.
Net als het Vaticaan :shock:
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing

pallieter
Bevlogen

Bericht door pallieter » 22 okt 2014 21:26

Net als het Vaticaan :shock:
Héhé. :D
"Anti-intellectualisme has been a constant thread winding its way through our political and cultural life, nurtured by the false notion that democracy means that my ignorance is just as good as your knowledge" - Isaac Asimov

Maria
Moderator

Bericht door Maria » 23 okt 2014 14:43

pallieter schreef:
Seks.
Lijkt duidelijk voor wat betreft de Nederlandse Satanskerk.
Ontstaan aan het begin van de sexuele revolutie jaren 60
Hoe actueel is het eigenlijk nog?
Dit bericht is uit 2004
http://www.hetknp.org/2004/12/15/satans ... amsterdam/" onclick="window.open(this.href);return false;
De Grotto in Amsterdam is officieel opgericht in 1972 en heeft bovengrondse en ondergrondse perioden gekend. Van 1972 tot 1989 was de Kerk bovengronds. Dat was de periode toen Maarten Lamers aan het hoofd stond en die de Satanskerk veranderde in een elitaire seksclub onder het mom van een religieus genootschap. Na 1990, toen Lamers op vlucht ging voor de belastingdienst, ging de Satanskerk ondergronds, dat wil zeggen dat ze geen openbaar kerkgebouw meer hadden waar iedereen naar binnen kon lopen.

Fenomeen
Superposter

Bericht door Fenomeen » 23 okt 2014 14:53

Zo te zien bestaan ze nog.
U kunt ze mailen en gezellig langs gaan. 8*)

PietV.
Moderator

Bericht door PietV. » 23 okt 2014 20:09

Fenomeen schreef:Zo te zien bestaan ze nog.
U kunt ze mailen en gezellig langs gaan. 8*)
Ik heb ze gisteren gemaild of ze zin hebben om hier met ons te discussiëren. Nog geen reactie gehad.

Fenomeen
Superposter

Bericht door Fenomeen » 23 okt 2014 21:34

Mocht Kinma reageren, ik weet niet of ie nog tot 'de club' behoort, doe 'm de groeten van me.

Plaats reactie