De onderschriften van Freethinkers.

Serieuze discussies over het menselijk denken en gedrag

Moderator: Moderators

HenkM
Superposter

Re: De onderschriften van Freethinkers.

Bericht door HenkM »

Vilaine schreef:Je kunt het op verschillende manieren bekijken. Dat is nu het aardige van de zinsnede.
Eigenlijk mag je zelf bedenken, welke uitleg je er aan geeft.

Zo genoeg of wil je een aantal benaderingen voorgeschoteld krijgen?
Voor mij niet nodig. Ik ben wel een zombie

Sterker nog: iemand die dit uitlegbaar vindt, heeft weinig op met evolutie
Alle denkende mensen zijn atheïst. (R. Heinlein); The thoughts of the gods are not more unchangeable than those of the men who interpret them. They advance – but they always lag behind the thoughts of men ... The Christian God was once a Jew. Now he is an anti-Semite. (France)
zalwel
Forum fan

Bericht door zalwel »

Letterlijk staat er dat iemand die nadenkt over de zin van het leven geen zin heeft in het leven. Het is wel grappig dat dezelfde woorden terug komen in andere betekenis maar meer kan ik er niet van maken. Dus doe maar wat voorgeschoteld, als je wilt graag.
god is a word and the argument ends there -Bill Callahan

Reality is that which, when you stop believing in it, doesn’t go away -Philp K. Dick
Vilaine
Bevlogen

Bericht door Vilaine »

Iemand die suïcidaal is, heeft vraagt zich af wat de zin van het leven is en heeft geen zin meer om te leven.
Iemand die zich afvraagt wat de zin (doel) van het leven is, heeft kennelijk (nog) geen zin (doel) in het leven gevonden.
Iemand die zich afvraagt wat de zin van het leven is, kan kennelijk niet zelf de zin van het leven maken/bedenken en ontbeert dus ook de zin (doel) in het leven.
Theïsten vragen zich nogal eens af, wat de zin van het leven zou zijn, als er geen hiernamaals is, zij hebben kennelijk ook geen zin (doel) in het leven behalve doodgaan en in de hemel wakker worden en zij zouden geen zin (plezier) in het leven hebben als er geen hiernamaals zou zijn.

Voor mij heeft het leven zin, wat ik er zelf in zie c.q van maak in het hier en nu, dus ik heb een zin (doel) in het leven (genieten van het leven zelf) en ik heb er ook nog steeds zin in.

Je kunt dus zin zien in de zin van doel en in de zin van zin (plezier aan beleven) hebben in .....
Zie maar, wat je er zelf in ziet.
Zo een zinnig antwoord???
Despite the high cost of living.....
it remains popular.
zalwel
Forum fan

Bericht door zalwel »

Heel zinnig. Dank je
god is a word and the argument ends there -Bill Callahan

Reality is that which, when you stop believing in it, doesn’t go away -Philp K. Dick
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

hotmail schreef:even gek doen...
Cluny schreef:God bestaat niet.
Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand.
Bidden is ozo kinderachtig.
De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven.
Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet.
Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
God is een begrip waar iedereen wel een idee over heeft, dus bestaat.
Religie is tot nu toe de meest onbegrepen filosofie en blijft voor vele of onzin of mysterieus.
Bidden is het uiten van je emotie tegenover niemand die het verder kan vertellen.
De dood is voor vele dieren de oplossing om niet te hoeven sterven.
ik merk veel te veel van god en allah, dankzij het irritante gezeur van hun aanhangers, en dat kan je afmeten aan de spanning in diverse gebieden op de wereld.
home op aten, lijkt wel buitenlands (een allochtoon die praat over hans en grietje die het huis van de heks opeten)

:clown:
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

het onderschrift van de nieuwkomer boem.
Hoe weet je dat je niet geloven moet, om niet te geloven ?
Hoe weet je dat je niet verslaafd bent aan de verkeerde dingen ?

Heb echt het gevoel dat jullie, zich dood ergeren aan mij. En op een fout wachten zodat ik verbannen kan worden. Lol
Als na een paar dagen creachristelijktrollengeklier dit in het onderschrift verschijnt dan lijkt me een ban de beste reactie.
Dan kan deze kamikazetrol elders lekker opscheppen over zijn lullig bezoekje op dit forum.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
HenkM
Superposter

Bericht door HenkM »

Cluny schreef:het onderschrift van de nieuwkomer boem.
Hoe weet je dat je niet geloven moet, om niet te geloven ?
Hoe weet je dat je niet verslaafd bent aan de verkeerde dingen ?

Heb echt het gevoel dat jullie, zich dood ergeren aan mij. En op een fout wachten zodat ik verbannen kan worden. Lol
Als na een paar dagen creachristelijktrollengeklier dit in het onderschrift verschijnt dan lijkt me een ban de beste reactie.
Dan kan deze kamikazetrol elders lekker opscheppen over zijn lullig bezoekje op dit forum.
Straal negeren lijkt me de beste optie. Eventueel BB
Alle denkende mensen zijn atheïst. (R. Heinlein); The thoughts of the gods are not more unchangeable than those of the men who interpret them. They advance – but they always lag behind the thoughts of men ... The Christian God was once a Jew. Now he is an anti-Semite. (France)
Fish
Ontoombaar

Bericht door Fish »

Mijn irritatie meter slaat ook al uit in het rood.
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
HenkM
Superposter

Bericht door HenkM »

hij zal uit zijn op een ban. geef hem die voldoening gewoon niet
Jinny

Bericht door Jinny »

Inmiddels voorzien van een BBOA.
doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho »

Jin schreef:Inmiddels voorzien van een BBOA.
Dan ga ik hem daar lastig vallen met mijn vragen :D
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
Cluny
Banned

Onderschriften.

Bericht door Cluny »

De 3 onderschriften van de nieuwkomer bonifacius.
- Iemand zweverig vinden heeft vooral te maken met dat je de grond niet ziet waar iemand op steunt.
- Vrijdenken, weten, God... zijn allen concepten. Ik hou van Christus, niet van christenen.
- Religie is de manier waarop de mens zijn leven accepteert als een onvermijdelijke nederlaag.
Om te beginnen mijn kritiek / mijn persoonlijke mening op de eerste 'stelling', m.i. een flauwekuluitspraak.
- Iemand zweverig vinden heeft vooral te maken met dat je de grond niet ziet waar iemand op steunt.

Iemand zweverig vinden heeft te maken dat er geen grond is onder de (spirituele) zweverik. Onder de meestal met veel gebakken lucht fors opgeblazen zweverik bevind zich alleen maar lucht.

http://www.freethinker.nl/forum/viewtop ... af#p419203" onclick="window.open(this.href);return false; :wink:
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

do jul 04, 2013 9:00 pm
Cluny schreef:Wat zou de bedoeling zijn van zo'n onderschrift?
Deze is van de christen Job.
"Ongelovigen geloven het ongelooflijkste." (K.H.Miskotte)
Deze is van mij.
Gelovigen geloven tegen beter weten in dat ongelovigen het ongelooflijkste geloven.
Wellicht heeft Job na een jaar nadenken zin om alsnog uitleg te geven.
DiMensie

Bericht door DiMensie »

Cluny schreef:do jul 04, 2013 9:00 pm
Cluny schreef:Wat zou de bedoeling zijn van zo'n onderschrift?
Deze is van de christen Job.
"Ongelovigen geloven het ongelooflijkste." (K.H.Miskotte)
Deze is van mij.
Gelovigen geloven tegen beter weten in dat ongelovigen het ongelooflijkste geloven.
Wellicht heeft Job na een jaar nadenken zin om alsnog uitleg te geven.
Ik ben Job niet, maar kan me wel in hem verplaatsen:

Een gelovige zoals K.H.Miskotte zal dergelijke stellingen makkelijk als ongelooflijk kunnen definiëren:
  • God bestaat niet.
  • Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand.
  • Bidden is ozo kinderachtig.
  • De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven.
  • Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet.
  • Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
Het citaat van K.H.Miskotte "Ongelovigen geloven het ongelooflijkste" is derhalve oprecht en niet tegen beter weten in, de gelovige weet nou eenmaal niet beter, of beter gezegd: de gelovige gelooft dat nou eenmaal zo! Als een gelovige atheïsten 'beticht' van het geloven in 'het niet bestaan' van God en andere niet-bewijsbare (ongelooflijke!) zaken, zijn het de lange tenen van notoire atheïsten zelf die gekwetste reacties veroorzaken: men zou het ook zonder gekwetstheid terug kunnen geven: "Ik geloof inderdaad niet in het bestaan van God!"
.
siger

Bericht door siger »

http://en.wikipedia.org/wiki/Credo_quia_absurdum" onclick="window.open(this.href);return false;
Misschien is het wel de enige goede definitie van geloof in de betekenis van "faith".
Plaats reactie