geen bewijs voor god !/?

Christendom en Judaïsme, contradicties in de bijbel, de ethiek van de bijbel etc..

Moderator: Moderators

Plaats reactie

God bestaat niet

daarvan heb ik wetenschappelijk bewijs
11
31%
dat meen ik, omdat anderen dat zeggen
0
Geen stemmen
dat weet ik zo net nog niet
13
36%
onzin, hij bestaat wel
12
33%

Totaal aantal stemmen: 36

marc aka controle
Ervaren pen

Bericht door marc aka controle »

Ik denk dat dit onmogelijk is.
Tsjok45
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door Tsjok45 »

Ik denk dat dit onmogelijk is.
:wink:
wat overblijft is dus doodeenvoudig : "persoonlijk " intuitief kiezen voor het geloof .omwille van het geloven ...
Alleen onlogische aannames kunnen dit
ook de empirische beperkte wetenschap kan dit niet ...

Wat dus overblijft is IRRATIONALISME
dat betekent dppdeenvoudig -->
EVERYTHING GOES "( het dadaisme van Feyerabend) wat leid tot interpretaties als

"alles is goed " , evenwaardig " etc ...
en natuurlijk soms ook : " ik heb gelijk want ik heb het zelf bedacht of gehoord ... e n daar houd ik me aan "

Tertulianus zei het al
" ik geloof omdat het onmogelijk is .... " wat dan meteen zijn godsbewijs was
wat een slimmerik zeg .... : :D
Laatst gewijzigd door Tsjok45 op 06 nov 2006 12:22, 6 keer totaal gewijzigd.
Ni dieu , Ni maitre
Ni , Ni , Ni ( The knight of Ni )
Tsjok45
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door Tsjok45 »

Memen

Memes zijn info-patronen die "leven " in de communicatienetwerken van de mens
het zijn de metaforische "dragers " van de cultuur
en het zijn replicatoren ....

Waarneembare en onderzoekbare en kontroleerbare objecten zijn geen memen .
..
het zijn verschijnselen die door onze zintuigen als input worden ingevoerd ...
ze zijn zelf apparante gegevens afkomstig uit de materieele wereld , niet uit de cultuuromgevingen en communicatienetwerken van de mens ....
(wat niet wil zeggen dat ook memen kunnen worden bestudeerd ---> bijvoorbeeld in hun spore -vormen : ---> geschriften , boeken , afbneeldingen , cd-roms , woorden en taalkundige constructies of allerlei denk"instrumenten" etc )

Je voelt de warmte van de zon op je huid niet omdat een "meme " je toelaat dat te voelen of je waarneming-kader volledig conditioneerd of reducedert ....Die zonnewarmte is aantoonbaar , herhaalbaar , onderzoekbaar mededeelbaar en
vaststelbaar , ook door mensen die andere "memen" bezitten of van een volkoimen andere cultuur afkomstig zijn ...die mensen moeten doodeenvoudig eventjes in de zon gaan lopen ... .
Graag de dingen uit elkaar houden .... De landkaarten zijn trouwens de werkelijkheid niet ...

Memen zijjn nuttige metaforen om de culture replicerende info-uitwisselingen , en onderlinge kompitities binnen de menselijke communicatie kanalen op een evolutionaire manier te beschrijven .... Ze dienen niet om de waarnemingen van materieele verschijnselen en de daaruit voortvloeiend automatisch gecodeerde zenuwimpulsen ( namelijk door de tripper- aktiviteiten in de synapsen waarbij de boodschapper moleculen tussen twee zenuwcellen de drempel overschrijden ) en treinen naar het brein( de sense data ) , te reguleren of te censureren ...
dat door feedback daarna de zintuigen focussen of verminderd worden ingesteld , heb ik al aangehaald ...

Trouwens niet alle "memen" zijn "schadelijk" net zoals ( alweer een analogie ) sommige bacterieen /gisten kaas en wijn en bier helpen maken , en anderen dan weer ziekten veroorzaken ....
Sommigen kunnen zelfs onder bepaalde veranderende omstandigehden in de darmflora plots pathogenen worden ( E. Coli ) ipv nittige hulpjes ....

nog een analogon ;
Computér-virussedn zijn ook programmaatjes , zijn daarom alle programmaatjes die op je computer kunnen lopen ... schadelijk ?

Maar
" houd altijd in gedachten dat memes slechts verhelderende metaforen zijn ....."
en dat is natuurlijk ook een "meme " ahahahaha .....

P.S.
Parasitologie , virologie , microbiologie en epidemologie zijn trouwens erg verbijsterende en interessante studie-gebieden die veel analogons kunnen leveren voor deze wereld der " memen " .....
Nou ja als je er meer wil over weten over dit zijspoortje :
Lees dan eens het zeer toegankelijke " dr Tatjiana weet raad "/het spectrum
(ook al in de uitverkoop bij de slegte )
of
kijk eens op de websites ( the loom)
van Carl Zimmer ( googlen maar ) ff vooral geen zin / tijd om het allemaal op te zoeken ....
Ni dieu , Ni maitre
Ni , Ni , Ni ( The knight of Ni )
stuivertje85

Re: geen bewijs voor god !/?

Bericht door stuivertje85 »

zo las ik op een Turkse forum http://forums.hababam.nl/showthread.php ... 8dd68e8daf" onclick="window.open(this.href);return false;

Hoe kunnen mensen denken dat de God niet bestaat. Is echt raar. Hoe kunnen ze denken dat alles "Vanzelf" gaat. Wat zou er met de aarde gebeuren als de zon iets verder of iets dichterbij de aarde zou zijn. Hoe kan het zijn dat de aarde 4 seizoenen heeft, dit is toch geen toeval meer? Wat zal er gebeuren als we alleen maar winter of zomer hadden? En de ozonlaag, waarom is er alleen een ozonlaag rondom de aarde en niet bij andere planeten?
PietV.
Erelid

Bericht door PietV. »

Welkom Stuivertje.

Dienstmededeling,
Deze link geeft in het kort het gedrag van het forum weer voor newbies.
De uitgebreide regels vind U hier

FreeThinker op Facebook
Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!
HarrieMe
Ervaren pen

Bericht door HarrieMe »

Stuivertje,
Welk bewijs heb je dat er een god bestaat? Alleen jouw overtuiging is in de wetenschap en hier niets waard.
Onwetendheid is ook geen basis, om een gedegen onderbouwing te geven.
Maar als je bewijzen hebt, laat ze zien.
Wanneer allen het eens zijn, heeft niemand nagedacht.
(Walter Lipmann)
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

stuivertje85 schreef:zo las ik op een Turkse forum http://forums.hababam.nl/showthread.php ... 8dd68e8daf" onclick="window.open(this.href);return false;

Hoe kunnen mensen denken dat de God niet bestaat. Is echt raar. Hoe kunnen ze denken dat alles "Vanzelf" gaat. Wat zou er met de aarde gebeuren als de zon iets verder of iets dichterbij de aarde zou zijn. Hoe kan het zijn dat de aarde 4 seizoenen heeft, dit is toch geen toeval meer? Wat zal er gebeuren als we alleen maar winter of zomer hadden? En de ozonlaag, waarom is er alleen een ozonlaag rondom de aarde en niet bij andere planeten?
Wel - volgens de Islam - heeft de god al 1400 jaar niets van zich laten horen. Vindt je het vreemd als mensen zich dan afvragen of hij eigenlijk wel bestaat?

Als de aarde iets dichter bij de zon is, (dat is - meen ik - zo als het op het zuidelijk halfrond zomer is) dan heeft ze een grotere snelheid. ls ze iets verder van de zon is. (dat is - meen ik - zo als het op het zuidelijk halfrond winter is), dan gaar ze langzamer. dat weten we al sinds Johannes Kepler (December 27, 1571 – November 15, 1630) zijn wetten omrent planetaire bewegingen publiceerden.

Dat "er" 4 seizoen zijn. is inderdaad ook geen toeval. Dat komt waarschijnlijk omdat jij ergens woont, waar de bomen in een bepaalde tijd (herfst) hun bladeren verliezen en in een andere tijd (lente) weer krijgen. Na de herfst wordt het daar blijkbaar koud (winter) tot aan die lente en na die lente wordt her daar blijkbaar warm (zomer). tot aan de herfst.

Hier in Thailand ligt dat anders. Vanaf eind november tot begin februari is het droog en koud, daarna begint tot half april het hete droge seizoen, en van eind april tot begin november kennen we de regentijd (moezon). Ergo, er zijn hier toevallig hoogstens drie seizoenen.
Ik wens u alle goeds
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed »

stuivertje85 schreef:Is echt raar. Hoe kunnen ze denken dat alles "Vanzelf" gaat.
Dom hè, vooral dat mensen denken dat God 'vanzelf' bestaat. :wink:
Born OK the first time
iznogoodh
Banned

Bericht door iznogoodh »

stuivertje85 schreef:zo las ik op een Turkse forum http://forums.hababam.nl/showthread.php ... 8dd68e8daf" onclick="window.open(this.href);return false;

Verwacht je een antwoord op deze onduidelijke vragen van retorische aard?
doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho »

Hoe zou het zijn als de maan van Zwitserse kaas was, hoe zou het zijn als er toch smurfen in het bos wonen, hoe zou het zijn als?.. Hoe weet jij dat er geen ozonlaag rond andere planeten is?
Uit je opsomming is op geen enkele wijze op te maken dat er een god is.
Maar vertel eens over je ozonlaag onderzoek op andere planeten.
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
Dat beloof ik
Bevlogen

Bericht door Dat beloof ik »

Beste stuivertje.
Het is duidelijk dat de schrijver van deze tekst vragen stelt, maar absoluut niet weet waar hij het over heeft, en al helemaal niet geïnteresseerd is in de antwoorden (want anders had hij ze wel opgezocht)
De vraag wat er met de aard zou gebeuren als ze iets verder of dichterbij de zon zou staan is al vreemd.
Dan ga je er kennelijk van uit dat de aarde een cirkelvormige baan rond de zon draait met een constante afstand.
Dat klopt niet, de baan is parallel en het verschil tussen de grootste en kleinste afstand bedraagt ruim 5 miljoen km. Dat is dik 400 keer de gemiddelde afstand aarde-maan. De veelgehoorde bewering dat een paar miljoen km dichterbij of verderweg geen leven mogelijk is, is dus onzinnig.
Door de kanteling van de aarde, en de stand ten opzichte van de zon, hebben we seizoenen. Dat is allemaal wetenschappelijk verklaard, je hoeft het maar op te zoeken. Het is ook niet nieuw of zo, dit weten we al een paar honderd jaar. Ik vind het jammer dat je ouders je zo hebben opgevoed dat je dit alles niet weet.

Wat als we alleen maar winter of zomer hebben ? Ach, het is maar net hoe we het als mensen afspreken. Willen we 2 seizoenen ? Dan trekken de we de lente bij de zomer, de herfst bij de winter en we hebben 2 seizoenen.

De schrijver zegt meer dan je citeert.
Hij zegt : Niemand heeft deze evolutie ooit waargenomen.
Dat is niet waar, de evolutie kun je wel degelijk waarnemen, je moet het alleen wel willen zien, in plaats van de je blind te staren op een 1700 jaar oud boek dat werd geschreven toen we de kennis om dit alles te onderzoeken nog niet hadden.

De schrijver eindigt met: Zoals het al bekend is, ons God (Allah) heeft geen begin noch een einde. Wij kunnen al die vragen beantwoorden. Alles wat je ziet heeft de God geschapen. Maar jullie, kunnen jullie deze vragen ook beantwoorden? Ben benieuwd!
Dat klopt niet. Als christenen en moslims het zo met elkaar eens zouden zijn, schoten ze elkaar niet dood. Daarnaast is helemaal niet bekend dat God alles heeft geschapen. Hij kan inderdaad alle vragen beantwoorden met "God heeft het gedaan". Helaas is dat niet het correcte antwoord. Je hoeft alleen maar je hersens te gebruiken, logisch na te denken, overal je bij af te vragen "waarom".
Zoals in : Waarom zijn er duizenden verschillende goden op deze wereld. Waarom is die waar ik in geloof de goede.
Je hebt geen gelijk omdat god dat tegen je heeft gezegd. er is nog nooit een god geweest die iets tegen je heeft gezegd. Dat weet je donders goed. Waarom ?
“Mr. Spock, do you have a theory?”
“No captain. For a theory, one requires facts. Since we do not have any, it would be illogical to have a theory.”
(Star Trek, seizoen 1)
Fish
Ontoombaar

Bericht door Fish »

Hit and run figuur.
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho »

Fish schreef:Hit and run figuur.
Yep het is te warm in deze keuken :violent3: merkwaardige ideeën verdampen spontaan.
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
Plaats reactie