Vaticaan: 'Engelen hebben geen vleugels'

Opvallende zaken, schokkende gebeurtenissen, bizarre verhalen enz. Valt je iets op in de media zet deze artikelen dan hier!!

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Ik ben
Forum fan

Bericht door Ik ben » 20 dec 2013 20:13

Door: Eric Borsje
20-12-13 - 13:39 bron: Ndtv.com
© thinkstock.

Engelen bestaan wel degelijk, maar ze hebben geen vleugels. Dit beweert pater Renzo Lavatori van het Vaticaan. Volgens de geestelijke lijken engelen op special effects die we uit uit films kennen.

'Je ziet de engelen niet, maar je voelt wel hun aanwezigheid. Ze zijn een beetje als het zonlicht dat op je schijnt door een kristallen vaas,' zegt Lavatori.

Hij ziet wel een toename van activiteit van de duivel, veroorzaakt door het materialisme en secularisatie in de maatschappij. 'De paus praat veel over de duivel, meer dan over engelen, maar hij zal binnenkort zeker ook aandacht aan engelen besteden, besluit Lavatori.

http://www.ad.nl/ad/nl/12426/De-Paus/ar ... gels.dhtml" onclick="window.open(this.href);return false;

Hoe kunnen deze mensen dit soort meningen (van zichzelf) toch serieus nemen
Niet weten wordt zelden openlijk beleden.
Vaak is het een goed bewaard geheim, bedekt met de mantel der wijsheid.
Alleen herkenbaar voor de goede verstaander.
Alsof het eigenlijk een schande is om niet te weten.
Maar dat is het helemaal niet.
Integendeel
Niet weten is de rode draad van ons bestaan.
.

kiks
Bevlogen

Re: Vaticaan: 'Engelen hebben geen vleugels'

Bericht door kiks » 20 dec 2013 21:00

Heel overtuigend deze geestelijke. Misschien moet hij zich ook eens even buigen over het probleem van het al dan niet bestaan van kabouters. De rode puntmutsen hebben we al. Met wat info kan een hele categorie mensen misschien heel blij gemaakt worden.

Groet

kiks
Kabouters bestaan niet, maar ze hebben wel rode puntmutsjes.
http://www.pumbo.nl/boek/volwassengeloof" onclick="window.open(this.href);return false;

Dat beloof ik
Bevlogen

Bericht door Dat beloof ik » 20 dec 2013 21:01

Hoe kunnen deze mensen dit soort meningen (van zichzelf) toch serieus nemen
IS dat een vraag aan jezelf, want jij begint er over :D
“Mr. Spock, do you have a theory?”
“No captain. For a theory, one requires facts. Since we do not have any, it would be illogical to have a theory.”
(Star Trek, seizoen 1)

PietV.
Moderator

Bericht door PietV. » 20 dec 2013 23:06

De echte paus komt langzaam boven drijven. Nog even en het voorgeborchte haalt de krantenkoppen.
Een congres over engelen met als nieuwtje ze hebben geen vleugels. Wereldvreemde mensen :roll:
Is de leegte niet een weldaad, geeft stilte niet veel rust, waarom moet onder leiding van dominees, goeroes, therapeuten en anderen alles kapot gezingeeft worden?

Peter van Velzen
Moderator

Bericht door Peter van Velzen » 21 dec 2013 04:35

Ha ha1 Het is waar ook. Engelen waren oorspronkelijk goden die in de hemel woonden. Met de komst van het monotheisme werden ze gedegradeerd. Maar hoewel ze boven ons langs vliegen hebben deze hemellichamen inderdaad geen vleugels. Alleen Kronos vertoont iets dat daarop lijkt.

Het is duidelijk dat het vaticaan nog steeds een of meer astronomen in dienst heeft.
Ik wens u alle goeds

HenkM
Superposter

Bericht door HenkM » 25 dec 2013 12:22

Zo grappig. En eigenlijk nog veel treuriger!

Over de duivel gesproken: was dat niet ook een engel? En waren die engelen/goden ook niet door die ene ware god gemaakt?
Alle denkende mensen zijn atheïst. (R. Heinlein); The thoughts of the gods are not more unchangeable than those of the men who interpret them. They advance – but they always lag behind the thoughts of men ... The Christian God was once a Jew. Now he is an anti-Semite. (France)

doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho » 25 dec 2013 12:37

PietV. schreef:De echte paus komt langzaam boven drijven. Nog even en het voorgeborchte haalt de krantenkoppen.
Een congres over engelen met als nieuwtje ze hebben geen vleugels. Wereldvreemde mensen :roll:
ik zag de paus net op tv met een wierook vaatje zwaaien, hetgeen hem blijkbaar zo bedwelmde dat hij vervolgens in een kribbe een pop legde. Hierna kuste hij de knie van de pop. Als antropoloog kijk ik hier met meer verbijstering naar dan naar het Sinterklaasfeest, waarbij het geloven is voorbehouden aan kinderen.
pope2348118326.jpg
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing

Verdi

Bericht door Verdi » 18 jan 2014 14:56

Toch knap van het Vaticaan dat zij zich eindelijk realiseren dat engelen geen vleugels hebben . Nu nog even toegeven dat ook engelen niet bestaan , en je zit zo bij een pauselijke verklaring dat "God" steeds een verzinsel is geweest .

Neenee , ik maak me geen illusies , dit laatste duurt ook nog wel even ... zo'n tweeduizend jaar schat ik .

Blackadder
Ervaren pen

Bericht door Blackadder » 18 jan 2014 19:00

Helemaal fout! Die meneer snapt er niks van. Gelukkig heeft deze dame het voor ons op een rijtje gezet:

Kijk, ze hebben allemáál vleugels!
May the Lord hate you and all your kind, may you be turned orange in hue, and may your head fall off at an awkward moment.'

Plaats reactie