Gidswoorden.

Voor de mensen die depressief worden van alle ellende in de media, een forum met alleen positief nieuws.

Moderator: Moderators

Jinny

Re: Gidswoorden.

Bericht door Jinny »

Mijn onderbuik meld voornamelijk dat ik iets teveel van de zonnewende maaltijd heb genoten.... :D
GuusNatuur
Banned

Bericht door GuusNatuur »

Cluny schreef:Onderbuikgevoelens is een gidswoord.
En zoals meestal het geval, van het type beschuldigend gidswoord.
Iemand onterecht van onderbuikgevoelens beschuldigen, een goedkoop discussiemaniertje.
De doorgewinterde freethinker herkent de valse beschuldiging direct en neemt vaak niet eens meer de moeite het dit bekend type foute opmerking te weerleggen.
Gek genoeg is het gidswoord onderbuikgevoelens nog niet in dit topic besproken.
Het is pas echt een goedkoop discussiemaniertje om je reactie te geven in het topic "gidswoorden" in plaats van het primaire topic. Dan kan je gewoon associatief reageren ipv argumenteren. Lekker makkelijk.
redeneren is makkelijker dan je denkt: redeneren is makkelijker als je denkt.
collegavanerik
Superposter

Bericht door collegavanerik »

Goedkoop is ook een gidswoord :D
Afbeelding Hebr 6:
5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd.
Als er een almachtige god bestaat, dan is hij een sadist.
GuusNatuur
Banned

collegavanerik schreef:Goedkoop is ook een gidswoord :D
En als jij goed kan lezen, zie je dat ik slechts refereerde aan het door cluny gehanteerde "goedkoop" :)
collegavanerik
Superposter

Bericht door collegavanerik »

GuusNatuur schreef:
En als jij goed kan lezen, zie je dat ik slechts refereerde aan het door cluny gehanteerde "goedkoop" :)
Ik kan heel goed lezen :lol:
Afbeelding Hebr 6:
5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd.
Als er een almachtige god bestaat, dan is hij een sadist.
GuusNatuur
Banned

collegavanerik schreef:
GuusNatuur schreef:
Ik kan heel goed lezen :lol:
O, sorry, mijn excuses, ik voelde me onterecht aangesproken :)
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

Ik verwonder mij vaak over nieuwkomers. Na een paar dagen Freethinker, het lezen van enkele reacties en een handvol eigen bijdragen denken zij een succesvolle aanval te kunnen lanceren.
Zo las ik deze openingsbijdrage in het topic "fundamentalistisch atheïsten".
GuusNatuur schreef:Na enige dagen rondgesurft te hebben op dit forum valt de bekeringsdrang en het absolutisme van een hoop atheisten me op. Even voor de goede orde, ik ben a-religieus (dit om persoonlijke aanvallen te voorkomen).

Naast inhoudelijke meningsverschillen over de inhoud met religieuzen, lijkt het wel alsof de cultuur van beide groepen hetzelfde is: onverdraagzaamheid.

Waarom mogen mensen niet in sprookjes geloven. Volgens mij hebben ze daar wel degelijk het recht toe, vanwaar het fanatisme ?

Het lijkt hier wel een geheelonthoudersclub die alleen maar bezig is met de slechte invloed van bier, jenever en wijn terwijl ze zich misschien beter zouden kunnen richten op de positieve invloed van mineraalwater, frisdrank en melk.

Natuurlijk winnen jullie de inhoudelijke discussie, maar soms lijkt het de inquisitie wel. Ik vermoed de aanwezigheid van een hoog percentage afvallige gelovigen.

Haha, nu ik dit net getypte stukje herlees, valt me op dat ik zelf ook niet helemaal onschuldig ben. :)
Hoewel 1 op de goede plek staand gidswoord / gidswoordencombinatie meestal al genoeg is om een bijdrage als waardeloos te classificeren, zitten er hier veel meer in.
"Fundamentalistisch atheïsten" is voorlopig al uitvoerig besproken.
"Bekeringsdrang " is een gidswoord, atheïsten kunnen niet bekeren, bekeren doe je alleen tot een geloof.
"Absolutisme" is ook een begrip wat niet aan een atheïst gekoppeld kan worden.
"Onverdraagzaamheid" is ook een gidswoord, al te gemakkelijk wordt door anti-atheïstische freethinkernieuwkomers dit begrip op een beschuldigende wijze tevoorschijn gehaald en vaak wordt daar nog extra kracht aan gegeven door deze ongefundeerde beschuldiging gelijk te stellen aan de onverdraagzaamheid van de ergste religieuzen.
"Fanatisme" is hier ook een gidswoord. Weliswaar niet zo krachtig omdat fanatisme niet altijd negatief hoeft te zijn maar hier wordt het nadrukkelijk wel als zodanig opgevoerd.
En tenslotte het al veel langer bekende woord "inquisitie". Ik heb al lang afgeleerd om inquisitie schreeuwers serieus te nemen, meestal blijken deze gasten ook leugenachtig te zijn. En een zeer oneerlijke discussietechniek op na te houden. Of dat hier het geval is mag iedereen zelf onderzoeken het topic heeft 12 pagina's waarvan een deel best wel lezenswaardig is.
Ik heb 6 zeer diverse gidswoorden c.q. gidswoordencombinaties geturfd. Dat is een uitzonderlijk hoog aantal. Zeker omdat zoals eerder gemeld vaak een enkel gidswoord al voldoende is om dit soort schrijfsels accuraat te kunnen duiden.
Laatst gewijzigd door Cluny op 26 dec 2013 03:07, 2 keer totaal gewijzigd.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
GuusNatuur
Banned

Bijzonder lange quote verwijderd
Het begint wel persoonlijk te worden he?

GuusNatuur, ik krijg regelmatig klachten over je quoten.
Lees de regels nog eens na, met name regel T10
Bij deze een waarschuwing.
Jin
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

Ik ben al een tijdje gidswoordenverzamelaar.
De meeste gidswoorden gebruikers vinden het onprettig als zij erop gewezen worden dat gebruik ervan hun geloofwaardigheid en overtuigingskracht aantasten.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
GuusNatuur
Banned

Cluny schreef:Ik ben al een tijdje gidswoordenverzamelaar.
De meeste gidswoorden gebruikers vinden het onprettig als zij erop gewezen worden dat gebruik ervan hun geloofwaardigheid en overtuigingskracht aantasten.
Je zou ook gewoon antwoord kunnen geven in het topic "de omgekeerde wereld" ipv naar dit topic uit te wijken en over woordjes te gaan zeuren.
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

GuusNatuur schreef:
Cluny schreef:Ik ben al een tijdje gidswoordenverzamelaar.
Je zou ook gewoon antwoord kunnen geven in het topic "de omgekeerde wereld" ipv naar dit topic uit te wijken en over woordjes te gaan zeuren.
Het hele gedoe met dat andere topic plus het gebruik van het gidswoord "onderbuikgevoelens" hebben mij doen besluiten om jou zoveel als mogelijk te negeren. Laat eerst maar zien dat je geleerd hebt van jouw totaalfaal van je anti-atheïstentopic.
Storm
Bevlogen

Bericht door Storm »

@Cluny,

Totaalfaal is dat ook een gidswoord?
The answer my friend is blowing in the wind,the answer is blowing in the wind.
Bob Dylan
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

GuusNatuur schreef:
PietV. schreef:
GuusNatuur schreef: Er staat toch bij dat hij definitief vrijgesproken is.
Handig voor de verzekeraars om te weten dat mensen die in bed liggen te roken en hun peuk weggooien naar het voeteneind, niet verantwoordelijk zijn voor de gevolgen.
De rechtsstaat is een van de vele verworvenheden van de verlichting. Als op dit forum mensen het niet eens zijn met het oordeel van de rechter en toegeven aan onderbuikgevoelens denk in niet dat ze de term "vrijdenker" waardig zijn.
Cluny schreef: Onderbuikgevoelens is een gidswoord.
En zoals meestal het geval, van het type beschuldigend gidswoord.
Iemand onterecht van onderbuikgevoelens beschuldigen, een goedkoop discussiemaniertje.
De doorgewinterde freethinker herkent de valse beschuldiging direct en neemt vaak niet eens meer de moeite het dit bekend type foute opmerking te weerleggen.
Gek genoeg is het gidswoord onderbuikgevoelens nog niet in dit topic besproken.
En daar is nummer 2
Fish schreef:
Cluny schreef: Het meest waarschijnlijke scenario dat ik zelf heb gekozen is dat de brand opzettelijk door de Libische amokmaker is gesticht.
Je kan gelijk hebben maar er is voldoende onzekerheid om jouw scenario onder de noemer onderbuikgevoelens te plaatsen.
Zoek de gidswoorden. 8*)
En dat in hetzelfde topic.
http://www.freethinker.nl/forum/viewtop ... 46#p404446" onclick="window.open(this.href);return false;
Vilaine
Bevlogen

Bericht door Vilaine »

Staat het woord "gidswoord" al in de lijst?
:evil3:
Despite the high cost of living.....
it remains popular.
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

Vilaine schreef:Staat het woord "gidswoord" al in de lijst?
:evil3:
Een aardige suggestie.
Ik ben geneigd om gidswoord in de gidswoordenlijst op te nemen.
Maar niet zomaar.
Ik wil eerst een redelijke argumentatie lezen, van jou of van anderen, een goede heldere reden dus waarom dat woord niet in de lijst mag ontbreken.
Plaats reactie