een skepticus is meer iemand die besluit om niet te twijfelen vind ikPietV. schreef:Een skepticus is niet iemand die twijfelt, maar iemand die onderzoekt, in tegenstelling tot iemand die iets beweert en denkt dat hij het gevonden heeft.
Miguel de Unamuro 1864-1936
uitspraken ter overdenking
Moderator: Moderators
Re: uitspraken ter overdenking
god is a word and the argument ends there -Bill Callahan
Reality is that which, when you stop believing in it, doesn’t go away -Philp K. Dick
Reality is that which, when you stop believing in it, doesn’t go away -Philp K. Dick
Zalwel, graag even de link erbij, waar je hem hebt gevonden.
http://www.youtube.com/watch?v=T69TOuqaqXI" onclick="window.open(this.href);return false;zalwel schreef:een skepticus is meer iemand die besluit om niet te twijfelen vind ik
QualiaSoup, een maker van youtubefilmpjes over oa scepticisme, ik parafraseer:
"De ironie met mensen die sceptici wantrouwen, is dat ze zich schuldig maken aan hetzelfde scepticisme die ze sceptici verwijten. Ze zijn sceptisch over scepticisme."
‘Als mensen vandaag het geldsysteem begrijpen, dan breekt morgen de revolutie uit.'
Henry Ford
Henry Ford
Dit heeft geen woorden nodig:
http://www.hln.be/hln/nl/960/Buitenland ... chap.dhtml" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.hln.be/hln/nl/960/Buitenland ... chap.dhtml" onclick="window.open(this.href);return false;
Van Stephen Roberts :
(n.a.v. topic http://www.freethinker.nl/forum/viewtop ... 32&t=11270" onclick="window.open(this.href);return false; Bart Schut)
Wanneer u begrijpt waarom u alle andere mogelijke goden van de hand wijst, begrijpt u ook waarom ik die van u verwerp.'
(n.a.v. topic http://www.freethinker.nl/forum/viewtop ... 32&t=11270" onclick="window.open(this.href);return false; Bart Schut)
Wanneer u begrijpt waarom u alle andere mogelijke goden van de hand wijst, begrijpt u ook waarom ik die van u verwerp.'
"Overtuiging is een grotere vijand van de waarheid dan leugens." (Uit het boek Menselijk, al te menselijk, deel 1 §483)
Ja, een hele mooie.biemer schreef:Van Stephen Roberts :
oorspronkelijke bron onbekendBumblebees, so it’s said, cannot fly. Their wings are too short and stubby. Yet they in fact buzz about entirely efficiently, even can hover motionless while sucking out pollen. The reason is that bees don’t know that they cannot fly.
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
- Bram Kaandorp
- Ervaren pen
Aan de andere kant weet de Kakapo ook niet dat hij niet kan vliegen, maar probeert het toch, met als resultaat dat ie regelmatig van takken valt bij pogingen tot opstijgen.doctorwho schreef:oorspronkelijke bron onbekendBumblebees, so it’s said, cannot fly. Their wings are too short and stubby. Yet they in fact buzz about entirely efficiently, even can hover motionless while sucking out pollen. The reason is that bees don’t know that they cannot fly.
"Isn't it enough to see that a garden is beautiful without having to believe that there are fairies at the bottom of it too?"
Douglas Adams
Douglas Adams
"Ik kan vaak beter met fundamentalistische christenen overweg dan met vrijzinnige,
omdat ik hen recht in de ogen kan kijken wanneer ik zeg dat ze er naast zitten.
Vrijzinnigen beweren dat er vele wegen naar de waarheid zijn.
Zij spreken alsof ze spreken tot een kind."
- Penn Jillette.
omdat ik hen recht in de ogen kan kijken wanneer ik zeg dat ze er naast zitten.
Vrijzinnigen beweren dat er vele wegen naar de waarheid zijn.
Zij spreken alsof ze spreken tot een kind."
- Penn Jillette.
Hij die denkt god te kennen, werpe de eerste steen.
Uit de wereldberoemde film.
“There's no Messiah here! There's a mess alright, but no Messiah!”
~ Monty Python on The Messiah
“He's not the Messiah, he's a very naughty boy!!”
~ Brian's Mother on Brian not being the Messiah
Is de leegte niet een weldaad, geeft stilte niet veel rust, waarom moet onder leiding van dominees, goeroes, therapeuten en anderen alles kapot gezingeeft worden?
- Thalitakoem
- Banned
Wie zonder zonden is, werpe de eerste steen.
Ik verzeker jullie:wie tegen deze berg zou zeggen:kom omhoog en stort je in zee, en in zijn hart niet zou twijfelen maar geloven dat wat hij zegt,gebeurt het zal gebeuren
- lost and not found yet!
- Bevlogen
Zeer bekend! De bron? En wat zijn zonden?Thalitakoem schreef:Wie zonder zonden is, werpe de eerste steen.
Wie meent dat een argument deugt omdat het gedrukt staat, is een idioot. Jiddisch.
Wil je gelukkig zijn of gelijk hebben? Yolanda
- Bevlogen
Een nieuwe: Ik heb teveel respect voor een God om hem/haar verantwoordelijk te houden voor deze absurde wereld!
Wie meent dat een argument deugt omdat het gedrukt staat, is een idioot. Jiddisch.
- Bevlogen
Nog een nieuwe!
Veel mensen denken dat het iets verdienstelijks is een geringe dunk van zichzelf te hebben. Het is de armzaligste vorm van hoogmoed!
Veel mensen denken dat het iets verdienstelijks is een geringe dunk van zichzelf te hebben. Het is de armzaligste vorm van hoogmoed!
- Bevlogen
En nog maar 1 nu ik toch bezig ben:
Je vergevingsgezindheid bepaalt de kwaliteit van de rest van je leven!
Je vergevingsgezindheid bepaalt de kwaliteit van de rest van je leven!