Hiertegen protesteer ik. Ik maak een verschil tussen christenen en christendom; dat wil zeggen, tussen de mensen, en hun denkbeelden.realist schreef: Ok,nou het blijkt dat sommige mensen Christenen gevaarlijk vinden.
We hebben halve eeuw in betrekkelijke veiligheid geleefd. Het christendom is in Nederland een tijdje een beetje uit de mode geweest. Maar nu we een CDA regering hebben zien we meteen dat de Donner's proberen om aan de scheiding tussen kerk en staat te knabbelen; hij probeerde de wet op godslastering weer te activeren, en zegt in het openbaar dat er zonder Godsdienst geen goede moraal mogelijk is (met andere woorden, ongelovigen hebben geen goede moraal). Een andere CDA minister (ik weet haar naam niet meer zo uit mijn hoofd) wil ID in de biologieles. Balkenende knuffelt met de Islam, vertoont Dhimmie gedrag (met andere woorden; biedt zijn andere wang aan).Zelf zie ik alleen in de Christenen van nu en hier in Nederland geen levensbedreiging.
Dit lijkt misschien allemaal onschuldig, maar het zijn tekenen aan de wand. Binnen tien jaar kan alles anders zijn.
Daarnaast is er het kleine leed; ikzelf heb meer dan 15 jaar met een angst voor demonen en de Duivel, en waandenkbeelden over het 'einde der tijden' rondgelopen; gewacht op de komst van de antichrist, etc.. allemaal door een christelijke opvoeding.
En ik gebruik 'Nederland' , omdat ik de evangeliserende Christen op straat, als door de openingsposter beschreven, voor ogen had tijdens deze discussie. En ik ga er van uit dat de meesten hier NEDERLANDSE Christenen van hun geloof af willen helpen, omdat je daar toch het meest mee in aanraking komt.
Nogmaals, het is de christen die hier in vrije wil komt, en er wordt de christen geen strobreed in de weg gelegd om zijn/haar zegje te doen. Alles wordt steeds door mensen omgedraaid. Men doet een beetje alsof vrijdenkers/atheïsten/agnostici de mensen zijn die evangeliseren, anderen hun mening proberen op te leggen, maar deze ongelovigen zijn niet de mensen die de deuren langs gaan, die evangelisatiebijeenkomsten houden, etc..
Atheïsme leeft slechts bij de gratie van het theïsme; skepticisme is slechts een reactie op de absurde claims die sommige gelovigen aan de man proberen te brengen. Mensen hebben het recht om een weerwoord te geven, en mensen hebben het recht om skeptische informatie te publiceren, ook al schopt dit tegen het zere been van gelovigen.
Het zijn gelovigen die met de absurde claims komen; het zijn gelovigen die beweren dat ik, de ongelovige agnost, volgens de Bijbel of Koran naar het eeuwige vuur ga; het zijn gelovigen die beweren dat beschaving en moraal niet mogelijk zijn zonder het geloof in God, en het is MIJN RECHT om een weerwoord te geven!!!
Een vriendelijke groet...