Een bijzondere, interessante conversatie

Discussies over de Islam.

Moderator: Moderators

Fish
Ontoombaar

Re: Natuurlijk bestaat er geen god

Bericht door Fish »

mauser270, (welkom trouwens) komje hier alle zooi van christelijke en moslim creasites dumpen?

Een advies gebruik de zoekfunctie op dit forum, alles is al eens voorbij gekomen.

Nog een advies, probeer ook te discussieren, alleen maar stukjes deponeren wordt niet in dank af genomen.

Nog een advies lees de forum regels:

oa.
E9 :: Bronvermelding is altijd verplicht als u iets overneemt uit een boek, artikel of een andere website. Dit kunt u doen als u bijvoorbeeld passages gebruikt in betogen. Bij plagiaat of schending van het auteursrecht kunt u een waarschuwing verwachten en bij herhaling een ban.
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
siger

Bericht door siger »

mauser270 schreef:Een scheikundige heeft de kans berekend die aminozuren hebben .
Mauser270,

Wat is een aminozuur?
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

mauser270 schreef:1:1050) een waarschijnlijkheid hebben van nul dat ze ooit gebeuren ("zelfs met het voordeel van de twijfel!")
1 op 1050 is net iets minder dan de kans van één op de duizend.
Wat in dit verband best wel veel is.
(Ik zou niet al te veel energie investeren voordat het duidelijk is geworden dat de nieuwkomer niet de creatroll is waar hij tot nu toe op lijkt.)
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
Marinus
Bevlogen

Natuurlijk bestaat er geen god

Bericht door Marinus »

Fjedka schreef:Ik spot een gidswoord. :D
Eentje maar? Volgens mij bestaat die hele post uit gidswoorden. Verder geloofde A. Einstein wel in een soort van god, maar hij was zeker geen Christen. Dat verhaaltje is een Urban Myth die je vaak terugvind op Christelijke en Islamitische sites met een laag IQ.

PS: Welkom trouwens, mauser. Ik kan u nu al melden dat u vrij kansloos bent in deze discussie.
Jonathan Rauch: (apatheism is) "a disinclination to care all that much about one's own religion and even a stronger disinclination to care about other people's"
siger

Re: Een bijzondere, interessante conversatie

Bericht door siger »

Cluny schreef:
mauser270 schreef:1:1050) een waarschijnlijkheid hebben van nul dat ze ooit gebeuren ("zelfs met het voordeel van de twijfel!")
1 op 1050 is net iets minder dan de kans van één op de duizend.
Wat in dit verband best wel veel is.
(Ik zou niet al te veel energie investeren voordat het duidelijk is geworden dat de nieuwkomer niet de creatroll is waar hij tot nu toe op lijkt.)
De oorspronkelijke tekst bevatte waarschijnlijk Unicode karakters. Bij het copieren is het machtverheffingsteken weggevallen en worden astronomische cijfer belachelijk klein (vb. 10 tot de 50e macht was oorspronkelijk een 10 gevolgd door 50 in superscript, bij gewoon typen dikwijls als 10^50 genoteerd. Dat wordt hier allemaal 1050 etc.... Getallen van 50 cijfers worden dan getallen van vier cijfers. Als dat Mauser niet is opgevallen twijfel ik er aan of hij ooit van aminozuren gehoord heeft.
Fjedka
Bevlogen

Bericht door Fjedka »

Kan Mauser270 het topic nog wel vinden, vraag ik me af? Ik ben benieuwd wat hij ervan vindt trouwens dat zijn berichtjes nu in het topic islam staan. Strikt genomen zegt ID niets over de aard van die ontwerper, maar ik gok dat hij toch enkel de christelijke god als de enige ware schepper ziet.
Hij die denkt god te kennen, werpe de eerste steen.
Jinny

Bericht door Jinny »

Is geregeld via een mailtje.
Jagang
Ontoombaar

Bericht door Jagang »

mauser270 schreef:In de natuur is het nog nooit gezien dat informatie zonder een auteur is ontstaan.
Kan je definiëren wat informatie is?
‘Als mensen vandaag het geldsysteem begrijpen, dan breekt morgen de revolutie uit.'
Henry Ford
Fish
Ontoombaar

Bericht door Fish »

mauser270 schreef:Een scheikundige heeft de kans berekend die aminozuren hebben ever te combineren tot de vereiste proteinen(eiwitten) door ongecontroleerde invloeden van buitenaf. Hij schatte de waarschijnlijkheid in op een kans van 10 tot de 67ste staat tot 1 (1067:1) tegen zelfs een geringe proteinevorming – door tijd en toeval, in een ideale samenstelling van chemicalien, in een ideale atmosfeer, en een tijdsspanne van 100 miljard jaar (een tijd 10 tot 20 maal groter dan de veronderstelde leeftijd van de Aarde). .

Gekopieerd van:

http://www.antwoordenoverhetchristelijk ... feit_.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Zou mij niets verbazen als het een 'hit-and-run' vogel is.
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
Plaats reactie