Buitenproportioneel optreden politie?

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
me2
Forum fan

Buitenproportioneel optreden politie?

Bericht door me2 »

Zie: uitzendinggemist.nl/afleveringen/1236598 vanaf minuut 12 en oordeel zelf!
me2
Forum fan

Re: Buitenproportioneel optreden politie?

Bericht door me2 »

Sorry, http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1236598" onclick="window.open(this.href);return false;
Samsa
Bevlogen

Bericht door Samsa »

1. Ik mis de link met de Occupy actie (ze noemen het occupy de hele tijd).

2. Ze lijken me wat sloom (maar met zo'n camera erop...)

3. Achter kruimeldieven aanrennen... (laat ze 30 kilo jatten.. nou dan hebben ze 200 euro... en daar moet je flink wat uurtjes voor knippen zo te zien). Ik denk dat het niet hoog op de prioriteiten staat..
me2
Forum fan

Bericht door me2 »

Nee, het uitdelen van foldertjes heeft inderdaad prioriteit!
Samsa
Bevlogen

Bericht door Samsa »

me2 schreef:Nee, het uitdelen van foldertjes heeft inderdaad prioriteit!
Vond het ook niet al te beste PR nee.. Maar ik weet niet hoe goed ik zou functioneren met zo'n camera erbij.. vooral niet van POW.. die gasten zijn nou eenmaal nooit heel serieus, dus moet je dan als een gek erachteraan gaan rennen??
me2
Forum fan

Bericht door me2 »

Nee, je hoeft er niet achteraan te rennen maar als je op een strafbaar feit wordt geattendeerd (diefstal), en de daders zijn binnen handbereik dan kun je op zijn minst de moeite nemen om de zaak onmiddelijk te onderzoeken. In plaats daarvan vraagt de politie degene die de zaak aangeeft (journalist) om zich te legitimeren en bekeurt hem vanwege het ontbreken van een legitimatiebewijs, de daders hadden inmiddels verdwenen kunnen zijn..., camera of geen camera erbij!

Wat een stelletje lamzakken!
Als je zoiets ziet dan ga je toch over je nek van onze politie, of ligt dat aan mij!?
Nee, neem een stelletje koperdieven ook nog in bescherming omdat voor de politie iedereen gelijk is, walgelijk! Zum Kotzen!!!

Ik vertrek!!!
Blues-Bob
Bevlogen

Bericht door Blues-Bob »

me2 schreef: Ik vertrek!!!
Waarvan akte. Wat mij betreft mag je dit vanaf nu als bekend veronderstellen, of een appart topic met redenen voor jou om te vertrekken in de babbelbox of ander subforum plaatsen.

Groet,

Bob
"You can think I'm wrong, but that's no reason to quit thinking." - House
Tiepvauden ondur voorbehauwt.
Fish
Ontoombaar

Bericht door Fish »

me2 schreef:Ik vertrek!!!
Heb je een land in gedachten waar je je nooit hoeft te ergeren? :)
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
me2
Forum fan

Bericht door me2 »

T.a.v. Blues-Bob: enkele dagen geleden werd het thema "emigreren" in een discussie ook al eens aangeroerd waarop Mariakat onder de noemer "maatschappijktitiek" een discussie heeft gestart met de naam "Emigreren - uit onvrede of als een positieve kijk op de toekomst", dat hoef ik dus zelf niet meer te doen (sorry dat ik de link niet kan reproduceren).

T.a.v. Fish: Fish, ik ben me er terdege van bewust dat er in elk land wel zaken zijn waaraan men zich kan ergeren, wellicht nog wel meer dan in Nederland. Maar ik erger me er mateloos veel aan het feit dat Nederland steeds meer op een politiestaat begint te lijken met een steeds groter wordende waslijst aan regeltjes en voorschriften waaraan je hebt te voldoen c.q. je je aan hebt te houden. Daarbij vindt er een selectieve handhaving plaats door dienders die beter in een banenrepubliek op hun plaats zouden zijn (de uitzending van POW-Nieuws over de 'verloren' portemonaie met honderd euro erin die na inlevering op het politiebureau net iets te vaak verdween vond ik in dat kader gezien wel grappig).
Daar waar het makkelijk handhaven is worden de boetes enorm opgeschroefd en daar waar de mensen zich écht aan ergeren, en het leefklimaat c.q. de veiligheid écht in het geding is, wordt nauwelijks iets ondernomen onder het mom dat er te weinig mankracht is, er dus te weinig blauw op straat is.
Nee, wél is er ruimte voor honderden "Animalcops", daar waar een dozijn van die kattenredders waarschijnlijk voldoende zou zijn. Deze komen daarbij ook nog eens voort uit het bestand van reguliere politieagenten; niet meer maar minder blauw op straat dus.

Maar als het blauw op straat van het kaliber is van de agentjes uit het filmpje die liever foldertjes uitdelen dan kunnen ze wat mij betreft hun salaris beter nog de wc afspoelen, nee beter nog aan ontwikkelingshulp besteden. Maar nee, laten we daar ook op bezuinigen, net als op onze minstbedeelden, kultuur enz.

Als het een beetje mee zit dan vertrek ik dit jaar nog naar Griekenland, en wellicht dat de politie daar corrupt is, maar met deze wetenschap kan ik beter leven dan met het idee dat ik over onze wetshandhavers hier heb en met het idee over de manier waarop e.e.a. wordt bestuurd. Er is beslist heel veel mis met Griekenland maar volgens mij is het beter leven in een land waar zaken verbetren dan in een land waar heel veel verslechtert.
me2
Forum fan

Bericht door me2 »

Blues-Bob: als ik wat schrijf dan mag ik zeker aannemen dat dit vanaf dat moment als "bekend" mag worden geacht. Als jou mijn commentaar niet bevalt dan ga je toch gewoon lekker wat anders lezen, toch?
a.r.

Bericht door a.r. »

Geachte mevrouw, mijnheer,

Mijn naam is *****, woonachtig aan de ****, te *******.

Vandaag rond 16.00 uur was er parkeerruimte te over in de *******straat.
Tot mijn verbazing kwam er een politie-auto met kenteken ******** het trottoir
oprijden. Er stapte een agent uit die een bon uitschreef voor een aldaar
geparkeerde brommer met geel kenteken. Van wie deze brommer is, is mij niet
bekend en de agent zal, zo veronderstel ik tenminste een goede reden hebben
gehad om deze bekeuring te schrijven. Wat mij echter verbaasd en waar ik mij
aan erger, is dát deze politie auto gewoon op het trottoir parkeert óm nb een
bekeuring uit te schrijven. Ik heb daarom 0900-8844 gebeld en kreeg van
degene aan de telefoon te horen dat de politie daartoe gerechtigd is. Ik wil
best aannemen dát de politie daartoe gerechtigd is in geval van dringende
aangelegenheden cq nood en het is mi dan ook volkomen terecht dat in zulke
gevallen de politie van dat recht gebruik maakt. In dit geval echter, was het zeker
niet noodzakelijk om van dat recht gebruik te maken. Brommertje stond voor de
deur geparkeerd, geen eigenaar in de buurt, parkeerruimte in overvloed en inden de
agent de wagen gewoon voor de deur had geparkeerd zou hij max vijf meter hebben
moeten lopen naar het betreffende brommertje. Naar mijn mening is het volkomen
onterecht dat deze politie auto op het trottoir geparkeerd werd en daar ik vind
dat volwassen mensen het goede voorbeeld dienen te geven en zeker wanneer zo’n
volwassene ook nog eens een politiepet op heeft, dien ik bij deze een schriftelijke
klacht in. Ik wil u nogmaals voorts laten weten dat ik de eigenaar van het brommertje
niet ken, dat ik geen enkele band met hem/haar heb en dat het mij puur gaat om de
voorbeeldfunctie die een politieambtenaar zou moeten geven.

In afwachting van uw reactie verblijf ik,

Hoogachtend,
E-mail van 28-12-2011....reactie geen!
Samsa
Bevlogen

Bericht door Samsa »

Iemand heeft teveel tijd... (is toch niet gek dat ze niet op alle ingezonden brieven reageren.. het is de Libelle toch niet?).

Dit is eindeloos gezeur in de marge.. mag hij wel/niet op het trottoir... waarom geeft hij die brommer een boete?? Etc. etc.. Ga op het forum van de politie kijken en je vindt pagina na pagina aan mensen die klagen dat er een fiets of auto of brommer op hun stoepje staat en waarom de politie maar niet komt bekeuren...

Zo doen ze het natuurlijk nooit goed... Kortom.. minder regels.. minder zeiken iedereen.. problem solved.
me2
Forum fan

Bericht door me2 »

Politie die onnodig op de stoep parkeert om een bekeuring uit te schrijven? In mijn woonplaats parkeren ze gewoon in het voetgangersdomein om chinees te halen. Ik heb vanavond een foto gemaakt met mijn mobieltje en zal zien of het me lukt om deze hier te plaatsen... #-o
Plaats reactie