Erkenning Palestina is goed/slecht voor Israël

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

GayaH
Bevlogen

Re: Erkenning Palestina is goed/slecht voor Israël

Bericht door GayaH »

Fishhook schreef:
GayaH schreef:Zulks kan ik ook schrijven ten aanzien van de Palestijnen ...
Hadden de Palestijnen een stem dan in het vergeven van land aan de joden?
Heb je enig idee hoe het Palestijnse volk zelf er heden ten dage over denkt? Zie:
Bovenstaande enquete ff kort en krachtig samengevat op punten die voor Israel van levensbelang zijn,
met name in verband met de stelling: "Erkenning Palestina is goed/slecht voor Israël"

(\__/)
(='.'=)
(")_(")
        • Materie ...
          • ... bestaat niet!?!?
*
siger

Bericht door siger »

Joden hebben ook geen speciale band met Jeruzalem.
GayaH
Bevlogen

Bericht door GayaH »

*
Wat een dooddoener ...
  • ... "het is gewoon de waarheid",
    • Bewijs het dan maar ff, als het toch gewoon de waarheid is!?!?
Fishhook schreef:
Rereformed schreef:
Fishhook schreef:Het hele concept Israël had nooit mogen gebeuren.
Dat vind ik persoonlijk het allerslechtste argument om er in een discussie over hoe de Israelkwestie opgelost kan worden weer bij te halen. Als ik een Israelische jood was zou dit veelvuldig gehoorde argument mij enkel sterken in de overtuiging dat mij tot hand en tand toe bewapenen en tot de dood vechten de enige oplossing voor mij is.
Neemt niet weg dat het gewoon de waarheid is.
Och ja, het hele concept Palestina had nooit mogen gebeuren en
het hele concept grenzen en naties had nooit mogen gebeuren en
het hele concept machtsuitoefening van de ene over de andere mens had nooit mogen gebeuren en
het hele concept religie had nooit mogen gebeuren en
  • dat is gewoon de waarheid.
(\__/)
(='.'=)
(")_(")
        • Materie ...
          • ... bestaat niet!?!?
*
siger

Bericht door siger »

GayaH schreef:Och ja, het hele concept Palestina had nooit mogen gebeuren en
het hele concept grenzen en naties had nooit mogen gebeuren en
het hele concept machtsuitoefening van de ene over de andere mens had nooit mogen gebeuren en
het hele concept religie had nooit mogen gebeuren en
  • dat is gewoon de waarheid.
Maar die dingen kunnen niet zo vlug meer ongedaan gemaakt worden, Israel wel.
GayaH
Bevlogen

Bericht door GayaH »

*
Losse flodder?
siger schreef:Joden hebben ook geen speciale band met Jeruzalem.
Als je gelijk hebt en dat ook aan kunt tonen,
dan is dat van groot belang,
want Jeruzalem dat is één van de grootste struikelblokken!
*
Als het meer is dan een losse flodder,
hetgeen ik wel verwacht van jou, jij gooit niet zomaar de knuppel in het hoenderhok,
dan is een apart Jeruzalem topic wellicht een goed idee.
Ik denk namelijk zelfs aan te kunnen tonen
dat Jeruzalem ook volgens het Internationaal recht aan Israel toebehoort.
*
siger schreef:<< >>
Maar die dingen kunnen niet zo vlug meer ongedaan gemaakt worden, Israel wel.
Israel ongedaan maken is onder bepaalde voorwaarden misschien nog niet zo een slecht idee,
maar de situatie verergeren door er eenzelfde soort Palestina concept overheen te gieten,
dat is wat ik dan weer een heel slecht idee vind.
(\__/)
(='.'=)
(")_(")
        • Materie ...
          • ... bestaat niet!?!?
*
siger

Bericht door siger »

GayaH schreef:
Siger schreef:Joden hebben ook geen speciale band met Jeruzalem.
Als je gelijk hebt en dat ook aan kunt tonen,
dan is dat van groot belang,
want Jeruzalem dat is één van de grootste struikelblokken!
Dit werd aangetoond door Shlomo Sand in The Invention of the Jewish People, en in mijn samenvatting daarvan: http://www.freethinker.nl/forum/viewtop ... 45#p290145" onclick="window.open(this.href);return false;
De essentie van zijn verhaal komt hierop neer, dat de overgrote meerderheid van de hedendaagse Joden afstammen van bekeerlingen ver buiten Israel.
Gayah schreef:Ik denk namelijk zelfs aan te kunnen tonen dat Jeruzalem ook volgens het Internationaal recht aan Israel toebehoort.
Spreek je over de moderne staat Israel of over het Uitverkoren Volk Gods? Die moet je wel uit mekaar houden. Ik ben overigens benieuwd naar je betoog.
Gayah schreef:
siger schreef:Maar die dingen kunnen niet zo vlug meer ongedaan gemaakt worden, Israel wel.
Israel ongedaan maken is onder bepaalde voorwaarden misschien nog niet zo een slecht idee, maar de situatie verergeren door er eenzelfde soort Palestina concept overheen te gieten,
dat is wat ik dan weer een heel slecht idee vind.
De enige oplossing voor het probleem is een plurale staat gesteund op mensenrechten. Liefst het huidige Libanon, Israel en het Palestijnse gebied omvattend. Elke ander voorstel is even gek of gekker.

Een tweestatenoplossing is het conflikt bestendigen, want die twee staten kunnen alleen maar in oorlog zijn met elkaar.

Op dit ogenblik moet Israel onmiddellijk stoppen met zijn racistische immigratiepolitiek en met het bouwen van nederzettingen, als ze echt een oplossing willen.
Luck
Ervaren pen

Bericht door Luck »

Luck schreef:De VS hebben aangekondigd hun bekende veto in te zetten. Betekent dit alleen een veto voor het advies dat de veiligheidsraad geeft of is het ook een veto voor de algemene vergadering, waarmee het lidmaatschap vrijwel uitgesloten wordt?
Geen mensen die hier meer over weten? :?
Wanneer de kokende bol afkoelt, wordt de vurige magma bedekt met een vaste,onbeweeglijke korst- het dogma. Wat tot dogma verheven is, kan niet meer doen ontvlammen,verwarmt alleen nog- is even later zo goed als koud.Totdat een nieuwe ketterij de korst van het dogma doet exploderen, hoe hecht en solide ook.
Jinny

Bericht door Jinny »

Uiteindelijk is Fish degene die het grootste gelijk heeft, het had nooit mogen gebeuren, dat Israël
De Engelsen interesseerden zich voor en na WO2 totaal niet voor het midden oosten en noord Afrika.
Om van het gezeur van wat Zionisten af te zijn (die zich vrolijk beroepten op de holocaust) werd de staat Israël door de VN gejast.
De blunder van de eeuw.
En nu zitten we al meer dan 60 jaar met de ellende.
Fenomeen
Superposter

Bericht door Fenomeen »

Zeer, zeer, zeer aan te bevelen miniserie, uiteraard van Channel 4 waar ik het wel vaker over heb:

https://secure.wikimedia.org/wikipedia/ ... _serial%29" onclick="window.open(this.href);return false;

Maar liefst een 8.6 op de IMDb.
Very hard to find a middle ground in Isreal/Palestein without demonising someone, yet this film series managed to do it.
Poor is the man whose pleasures depend on the permission of another - Madonna
Fish
Ontoombaar

Bericht door Fish »

GayaH schreef:
Fishhook schreef:
GayaH schreef:Zulks kan ik ook schrijven ten aanzien van de Palestijnen ...
Hadden de Palestijnen een stem dan in het vergeven van land aan de joden?
Heb je enig idee hoe het Palestijnse volk zelf er heden ten dage over denkt? Zie:
Begging the question.
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
GayaH
Bevlogen

Bericht door GayaH »

Fishhook verwees eerder ook al naar ´jouw´Shlomo Sand - The Invention of the Jewish People ...
... dan zal ik dat topic toch eerst maar eens goed gaan lezen.
siger schreef:... ...
Spreek je over de moderne staat Israel of over het Uitverkoren Volk Gods?
Die moet je wel uit mekaar houden. Ik ben overigens benieuwd naar je betoog.
... ...
De moderne staat Israel.
Een volk welk meent dat haar God iets beloofd heeft,
dat volk wacht dan maar tot God haar datgene geeft.
siger schreef:... ...
Op dit ogenblik moet Israel onmiddellijk stoppen met zijn racistische immigratiepolitiek en met het bouwen van nederzettingen, als ze echt een oplossing willen.
Persoonlijk ben ik er een voorstander van dat Nederland wat meer een immigratiepolitiek zou voeren op afkomst, maar dat terzijde, ik heb er dus wel begrip voor dat Israel een strenge immigratiepolitiek handhaaft om zoveel mogelijk ongewenste elementen die er op uit zijn om Israel van binnen uit ´uit te broeden´ buiten de deur te houden. Israelìers die geboren en getogen zijn in en rondom de nederzettingen hebben net zo veel recht op (het bouwen van) woongelegenheid als ieder ander die in die regio woont lijkt me. Het lijkt mij nogal racistisch om zulke mensen vanwege hun afkomst die rechten te ontzeggen ...

Het zou mooi zijn als iedereen in die regio (en daaromheen!)
  • zeg maar de gehele Levant of eigenlijk de gehele Vruchtbare Sikkel (en daaromheen!)
de mensenrechten wat meer ging respecteren.
Israel doet het wat dat betreft beter dan de rest daaro,
al mag dat geen reden zijn om niet naar verbetering te streven.
Maar zolang Israel nog in een staat van oorlog verkeerd met omringende buren die naar de vernietiging van Israel streven zal daar de (militaire) prioriteit blijven liggen en
zal Israel als democratie niet echt uit de verf kunnen komen.
(\__/)
(='.'=)
(")_(")
        • Materie ...
          • ... bestaat niet!?!?
*
GayaH
Bevlogen

Bericht door GayaH »

# Fishhook
-
Vanwaar dat ´Begging the question.´ als antwoord?
Is dat een poging om een echt antwoord te ontlopen of zo:
Wat vind je van de conclusies die uit die enquete getrokken kunnen worden?
Fishhook schreef:... ...
Begging the question.
  • WikipediA schreef:
    Begging the question

... ...

Definition

The fallacy of petitio principii, or "begging the question", is committed "when a proposition which requires proof is assumed without proof", or more generally denotes when an assumption is used, "in some form of the very proposition to be proved, as a premise from which to deduce it".[3] Thus, insofar as petitio principii refers to arguing for a conclusion that has already been assumed in the premise, this fallacy consists of "begging" the listener to accept the "question" (proposition) before the labor of logic is undertaken. The fallacy may be committed in various ways.

... ...
(\__/)
(='.'=)
(")_(")
        • Materie ...
          • ... bestaat niet!?!?
*
siger

Bericht door siger »

GayaH schreef:
siger schreef:Spreek je over de moderne staat Israel of over het Uitverkoren Volk Gods?
Die moet je wel uit mekaar houden. Ik ben overigens benieuwd naar je betoog.
De moderne staat Israel.
Goed. En waarom heeft die speciale rechten op Jeruzalem?
GayaH schreef:
siger schreef:Op dit ogenblik moet Israel onmiddellijk stoppen met zijn racistische immigratiepolitiek en met het bouwen van nederzettingen, als ze echt een oplossing willen.
Persoonlijk ben ik er een voorstander van dat Nederland wat meer een immigratiepolitiek.... .
Ligt het aan mij, of mag ik de indruk krijgen dat men tegenwoordig systematisch ofwel naast de kwestie antwoordt of ze bagatelliseert?
GayaH schreef:ik heb er dus wel begrip voor dat Israel een strenge immigratiepolitiek handhaaft .
Ik heb voor vanalles begrip, maar ik zie ook dat wie een religieus-racistisch regime wil voeren dat niet lang kan volhouden. Het gaat niet om strengheid, immigranten worden geworven, het moeten alleen besneden joden zijn.
GayaH schreef:Maar zolang Israel nog in een staat van oorlog verkeerd met omringende buren die naar de vernietiging van Israel streven zal daar de (militaire) prioriteit blijven liggen en
zal Israel als democratie niet echt uit de verf kunnen komen.
En aangezien Israel enkel kan bestaan in staat van oorlog, is het dringend nodig Israel op te heffen. Elke schurkenstaat heeft wel een goede reden.
Laatst gewijzigd door siger op 08 sep 2011 02:12, 1 keer totaal gewijzigd.
siger

Bericht door siger »

Ik heb voordien veel moeite gedaan om mijn standpunt te verduidelijken, en heb niet de moed om het nog eens allemaal op te schrijven. Dus mijn voorbije posts over Israel vind je hier als het je interesseert:
http://www.freethinker.nl/forum/viewtop ... 45#p245445" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.freethinker.nl/forum/viewtop ... 71#p222271" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.freethinker.nl/forum/viewtop ... 49#p238349" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.freethinker.nl/forum/viewtop ... 10#p242910" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.freethinker.nl/forum/viewtop ... 14#p244014" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.freethinker.nl/forum/viewtop ... 83#p244083" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.freethinker.nl/forum/viewtop ... 62#p246462" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.freethinker.nl/forum/viewtop ... 64#p257264" onclick="window.open(this.href);return false;
qualia
Forum fan

Bericht door qualia »

GayaH schreef:Heb je enig idee hoe het Palestijnse volk zelf er heden ten dage over denkt? Zie:
Ik heb het (volgens mij) oorspronkelijk onderzoek even opgezocht en ik vind dat het filmpje alleen de zeer negatieve kanten belicht. Even wat andere resultaten uit hetzelfde onderzoek:

-Firing rockets at Israeli cities and citizens: 59% wrong 22% right
- This is a period of great aversion to violence and opposition to a
Third Intifada
- This is a period for negotiation, though no belief that current
Israeli government interested
- Moderate version of Islam predominant in territories, though
Gaza more supportive of Sharia law
- Majority support for Obama plan, though not a lot of confidence
in the US to watch out for Palestinian interests

http://www.greenbergresearch.com/articl ... Charts.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

Net zoals Israëlische mensen niet verward moeten worden met hun bestuurders, moeten Palestijnen niet verward worden met terroristen. De bevolkingen zijn zoveel complexer, thank 'god'.

Het valt me op dat hoewel het plan voor erkenning van de eigen staat door UN gesteund wordt, het toewerken naar staatsvorming volgens dit onderzoek geen prioriteit heeft voor de meeste Palestijnen. Ze zijn meer geïnteresseerd in het verwijderen van de blokkades van Israël, nieuwe banen, gezondheidszorg, bestrijding van corruptie en oplossingen van het watertekort..
the possible ranks higher than the actual
Plaats reactie