'Echt Nederlands'

Discussies over de Islam.

Moderator: Moderators

Cluny
Banned

'Echt Nederlands'

Bericht door Cluny » 08 jun 2011 07:36

Afbeelding
Dit is een poster van een serie van 4.
Moslimvrouwen.
En hier de website van de moslima-organisatie.
Al Nisa.
Ik heb de laatste link nog niet helemaal doorgebladerd.
De vraag die ik meeneem bij het doorlezen van deze internet moslima-info is:
Hoe nederlands is deze vrouwenorganisatie?
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.

The Black Mathematician
Ervaren pen

Re: 'Echt Nederlands'

Bericht door The Black Mathematician » 08 jun 2011 09:33

Ik vind het wel een grappige poster. Je kan er erg cynisch over doen, aan de andere kant denk ik dat het goed kan werken. Het belangrijkste probleem is denk ik dat veel allochtonen zich niet met Nederland identificeren. Misschien dat zo'n poster ook hen aan het denken zet, net zoals ik denk dat de keuze van Ibrahim Afellay voor het Nederlands elftal ipv het Marokkaanse elftal positief kan werken.
Shut up Murdock, crazy fool!

misslovely
Geregelde verschijning

Bericht door misslovely » 08 jun 2011 10:23

Toch een mooi voorbeeld van integratie? Hollandse hoofddoeken dragen?

siger

Bericht door siger » 08 jun 2011 13:34

The Black Mathematician schreef:Ik vind het wel een grappige poster. Je kan er erg cynisch over doen, aan de andere kant denk ik dat het goed kan werken.
Kom zeg. Niemand gelooft toch dat ze echt gaat happen, laat staan doorslikken. Heb je ooit al iemand zo zien lachen en terzelfdertijd een maatje binnenwerken? Allemaal montage.

Maar in alle ernst: je kan toch niet aan de ene kant protesteren tegen bloemkoolrecepten op inburgeringscursussen, en terzelfdertijd zo'n affiche zinvol vinden? Integratie heeft te maken met een plurale samenleving en individuele mensenrechten. Als daaraan voldaan is maakt het echt geen moer uit welke gekke hoofddeksels bij welke gerechten passen.

BadAssChick
Ervaren pen

Bericht door BadAssChick » 08 jun 2011 13:47

komt nog bij dat heel veel moslimvrouwen slecht of totaal geen nederlands spreken

ik heb persoonlijk niets tegen arabieren en de gemiddede moslima zijn aardige personen ,maar helaas zijn ze blind voor de onderdrukking die het geloof en de moslim-mannen met zich mee brengt en mochten ze met een anders denkende in discussie geraken dan zorgt de familie er wel weer voor dat ze oogkleppen op krijgt want de islam is het ware geloof.... :evil3:
Je kunt niet de Ultieme Realiteit veranderen, maar je kunt wel veranderen hoe je deze ervaart.
Met een paard onder je kont, kom je ook de wereld rond.

http://www.robustiano.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Blackadder
Ervaren pen

Bericht door Blackadder » 08 jun 2011 16:57

Toevallig heb ik net vandaag haring zitten eten met een Servische, een Moluks-Indische-Arubaan en een paar Hollanders en een Turk.
May the Lord hate you and all your kind, may you be turned orange in hue, and may your head fall off at an awkward moment.'

Blues-Bob
Bevlogen

Bericht door Blues-Bob » 08 jun 2011 17:08

BadAssChick schreef:komt nog bij dat heel veel moslimvrouwen slecht of totaal geen nederlands spreken

ik heb persoonlijk niets tegen arabieren en de gemiddede moslima zijn aardige personen ,maar helaas zijn ze blind voor de onderdrukking die het geloof en de moslim-mannen met zich mee brengt en mochten ze met een anders denkende in discussie geraken dan zorgt de familie er wel weer voor dat ze oogkleppen op krijgt want de islam is het ware geloof.... :evil3:
De meeste moslims zijn ook geen Arabieren. Och wat moet ik hier verder over zeggen? Opmerkelijk dat zo'n affiche gelijk allerlei kreten over gelijkheid met zich meebrengt. Daarover moet het in dit geval volgens mij nu eens een keer niet gaan...

Groet,

Bob
"You can think I'm wrong, but that's no reason to quit thinking." - House
Tiepvauden ondur voorbehauwt.

karin
Forum fan

Bericht door karin » 08 jun 2011 17:11

Afbeelding

Nog een oude foto van Grace Kelly, nou die zal ook wel geen haring gehapt hebben
I dare you God to challenge me. On these wild and stormy seas. A spirit spoke, a spirit cursed this ship. To dwell eternaly. Across the seven seas, she dwells eternally. Help me, join me. On my endless voyage.

karin
Forum fan

Bericht door karin » 08 jun 2011 17:13

siger schreef: Integratie heeft te maken met een plurale samenleving en individuele mensenrechten.

Nee hoor dat is niet zo, als ik wil integreren in een indianenstam in Borneo moet ik er niet raar van opkijken als ik bijvoorbeeld kanibalisme in de praktijk moet brangen.
I dare you God to challenge me. On these wild and stormy seas. A spirit spoke, a spirit cursed this ship. To dwell eternaly. Across the seven seas, she dwells eternally. Help me, join me. On my endless voyage.

PietV.
Moderator

Bericht door PietV. » 08 jun 2011 17:18

The Black Mathematician schreef: ik denk dat de keuze van Ibrahim Afellay voor het Nederlands elftal ipv het Marokkaanse elftal positief kan werken.
Volgens mij staat dit gelijk aan twintig jaar gesponsorde integratie. Boularouz idem. Ze hebben echte voorbeelden nodig. Iemand die dus voor Nederland uitkomt en succesvol is. Een Marokkaan die op klompen loopt, roept alleen maar hilarische reacties op.
Is de leegte niet een weldaad, geeft stilte niet veel rust, waarom moet onder leiding van dominees, goeroes, therapeuten en anderen alles kapot gezingeeft worden?

karin
Forum fan

Bericht door karin » 08 jun 2011 18:08

Nou volgens mij is Affelay een goede speler en is ie daarom geselecteerd, of zouden ze samen met Barcelona een "marokanen integratie contract"hebben afgesloten? En was dat ook met Gullit en Rijkaard zo? Niet dat ze konden voetballen maar voor de integratie, Surinamers op klompen zijn uiteindelijk maar hilarisch toch? :lol:

Blues-Bob
Bevlogen

Bericht door Blues-Bob » 08 jun 2011 18:28

karin schreef:Nou volgens mij is Affelay een goede speler en is ie daarom geselecteerd, of zouden ze samen met Barcelona een "marokanen integratie contract"hebben afgesloten? En was dat ook met Gullit en Rijkaard zo? Niet dat ze konden voetballen maar voor de integratie, Surinamers op klompen zijn uiteindelijk maar hilarisch toch? :lol:
Jij snapt het. Als de sportwereld een aftekening is van de manier waarop we in de maatschappij omgaan met prestatie en onze medemens (dus ook niet team-genoten) is het niet best met dit landje...

Sporten is voor mij nog altijd een zeer op jezelf gerichte bezigheid. Het is vooral leuk als tegenstanders vernederd worden! Maar na afloop moet je ook weer met zijn allen een bakje kunnen drinken.

Affelay is gewoon een uitzonderlijk goede voetballer met Nederlandsche nationaliteit. Omdat wij liever van anderen winnen, dus ook van marrokanen, turken, surinamers en anderen, selecteren wij hem. Dan maken we meer kans. Mooi is dat daarmee tevens een signaal afgegeven wordt en dat het positieve neveneffecten heeft. Maar daar gaat het in de sport helemaal niet om. Zeker niet in de topsport. Veel belangrijker dan dat we affelay toejuichen is dat we daarna met zijn allen een bakkie kunnen doen in de kantine (hoewel dat natuurlijk niet met iedereen hoeft).

Groet,

Bob
"You can think I'm wrong, but that's no reason to quit thinking." - House
Tiepvauden ondur voorbehauwt.

siger

Bericht door siger » 08 jun 2011 18:47

Blackadder schreef:Toevallig heb ik net vandaag haring zitten eten met een Servische, een Moluks-Indische-Arubaan en een paar Hollanders en een Turk.
Allemaal met een net te brede kijk-mij-happen-lach naar de camera mag ik hopen?

Samsa
Bevlogen

Bericht door Samsa » 08 jun 2011 18:49

Weet je wat zo mooi is aan die stichting Al nisa? Dat ze een tijdschrift uitbrengen voor moslima's en de eerste editie die ik openklik bevat gelijk een artikel over de islamitisch-juridische basis voor oorlogsvoering.

In godsnaam waar houden die mensen zich mee bezig...

Volgende week in de Margriet:

- Het leukste Beatrix Potter theeservies
- Juridische voorwaarden voor het mishandelen van je slaven
- Voor de tweede maal getrouwd: een levensverhaal
- Hoopdance, de leuke manier van afvallen..

Fail..

siger

Bericht door siger » 08 jun 2011 18:50

karin schreef:
siger schreef: Integratie heeft te maken met een plurale samenleving en individuele mensenrechten.
Nee hoor dat is niet zo, als ik wil integreren in een indianenstam in Borneo moet ik er niet raar van opkijken als ik bijvoorbeeld kanibalisme in de praktijk moet brengen.
Als jij wil integreren in een kannibalistische stam in Borneo ben ik de laatste om daar een mening over te geven.

Plaats reactie