PvdA is voor ritueel slachten

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

demmers
Forum fan

Re: PvdA is voor ritueel slachten

Bericht door demmers »

Loekie1 schreef:Het doet pijn dat ik een aantal jaren in het verleden op de PvdA heb gestemd. Hadden we dat met z'n allen maar niet gedaan, dan waren we sinds vandaag van het ritueel slachten af geweest. Dan was dit land een stukje minder godsdienstwaanzinnig geworden.
Je hebt gelijk....het is een schande dat Joden ritueel slachten..
Maar laat ik nou toch denken dat je deze bevolkingsgroep niet bedoelden....
En ik heb mijnheertje Wilders die zoooooooooooo ontzettend pro-Joods is, hier ook nooit over horen klagen, geld natuurlijk ook voor die mafkees van een Dion G. uit die partij...

http://www.trouw.nl/groen/nieuws/articl ... ten__.html
Fish
Ontoombaar

Bericht door Fish »

Ongeloveloos schreef:
Fishhook schreef:
Ongeloveloos schreef: Nonsens ! ritueel slachten (mits goed uitgevoerd), betekent minder pijn en stress bij het dier.
Leg uit?

Een goede halssnede bij een slachtdier, is minder stressvol dan bij hezelfde dier in een "normaal" slachthuis.
Het enige wat er er mis is met ritueel slachten, is dat er geloof bij komt kijken.

Ik had een meer technische uitleg verwacht.

Waarom is dat minder stressvol dan een schot met een stalen pen in de hersens?
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
Loekie1
Diehard

Bericht door Loekie1 »

demmers schreef:
Loekie1 schreef:Het doet pijn dat ik een aantal jaren in het verleden op de PvdA heb gestemd. Hadden we dat met z'n allen maar niet gedaan, dan waren we sinds vandaag van het ritueel slachten af geweest. Dan was dit land een stukje minder godsdienstwaanzinnig geworden.
Je hebt gelijk....het is een schande dat Joden ritueel slachten..
Maar laat ik nou toch denken dat je deze bevolkingsgroep niet bedoelden....
En ik heb mijnheertje Wilders die zoooooooooooo ontzettend pro-Joods is, hier ook nooit over horen klagen, geld natuurlijk ook voor die mafkees van een Dion G. uit die partij...

http://www.trouw.nl/groen/nieuws/articl ... ten__.html
Voor joden geldt precies hetzelfde. Hoewel die meer regels in acht schijnen te nemen dan moslims die er gewoon op in mogen hakken.
Maria
Moderator

Bericht door Maria »

Loekie1 schreef: Voor joden geldt precies hetzelfde. Hoewel die meer regels in acht schijnen te nemen dan moslims die er gewoon op in mogen hakken.
Ik vind dat je hier inderdaad het woord "schijnen" juist gebruikt.
Het dan op die manier doorgeven is op zijn minst dubieus.

Jouw informanten zou ik wat kritischer gaan bekijken, want hier klopt geen ene jota van.
Wat de praktijk is, is over de hele wereld, is nog niet datgene wat is toegestaan binnen een bepaalde orde.

Zonder een oordeel te vellen over wat het meest diervriendelijk is, verdoven of de halssnede onverdoofd, je toch even aan de juiste gegevens houden is wel zo netjes.

Het is heel simpel te onderzoeken.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Dhabiha
de slachter moet zorg dragen voor het comfort van het dier; het slachtmes mag bijvoorbeeld niet zichtbaar zijn voor het dier of in de nabijheid van het dier geslepen worden; het slachten mag niet door andere dieren gezien worden;
(........)
Andere voorwaarden die van belang zijnDe omstandigheden waarin een dier gefokt werd, de kwaliteit van het voedsel en het onderdak dat het kreeg, evenals de wijze van transport en de afstand waarover dit verantwoord gebeuren kan spelen ook een rol bij de beoordeling of het vlees halal is. Dierenwelzijn is, volgens de islam, een belangrijke verantwoordelijkheid (khalifa) die God de mens toevertrouwde
Dit is trouwens eind vorig jaar ook al eens aan de orde geweest.
http://www.freethinker.nl/forum/viewtop ... en#p248427
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
Jinny

Bericht door Jinny »

Toch komt er geen antwoord op de opmerking van Fish waarom een halssnede minder stressvol is dan een stalen pen in een keer door de hersenen.
Beetje jammer.
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

Vandaag hoorde ik die joodse *************** op de radio.
De Rotterdamse rabbijn Raphael Evers.
Pissig worden tijdens een autorit is nooit goed natuurlijk.
Aangekomen lees ik 2 topics.
De samenvatting van wat ik op de radio hoorde vind je hier.
Rabbijn
De Rotterdamse rabbijn Raphael Evers zegt dat het onverdoofd ritueel slachten niet dieronvriendelijk is. Het dier raakt binnen twee seconden bewusteloos en lijdt dus geen pijn. Moderne verdovingsmethoden verlammen het dier, maar het dier is nog wel bij bewustzijn en lijdt volgens hem dan ook pijn.

Dierenartsen
De Partij van de Dieren verwijst in hun nieuwe voorstel naar een verklaring van de beroepsvereniging van dierenartsen (KNMvD) uit 2008. Hierin wordt gezegd dat het onverdoofd slachten de dieren onaanvaardbaar aantast. Ook wezen ze er destijds op dat ritueel slachten al verboden is in Zwitserland, Noorwegen, Zweden, Finland en IJsland.
Ik zou het zelf zo zeggen.
Rot op met je godsdienstvrijheid!

En kijk uit, niet het filmpje van die link aanklikken!
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
Maria
Moderator

Bericht door Maria »

Loekie1 schreef:Voor joden geldt precies hetzelfde. Hoewel die meer regels in acht schijnen te nemen dan moslims die er gewoon op in mogen hakken.
Toen ik het vorige bericht schreef, dacht ik echt nog dat je alleen onwetend was.
Ik zie nu pas, dat dat andere topic ook door jouw geplaatst is.

Wat heeft het voor zin om daar hele gesprekken en verhandelingen te houden, als je nu hier weer met dit soort onzin opmerkingen komt?
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
BadAssChick
Ervaren pen

Bericht door BadAssChick »

ik ben zowiezo tegen elke vorm van dierenleed ,dus ik zal nooit PVDA stemmen en daarnaast ik eet prinipieel al geen hallal-vlees

@mariakat wat een zeer schattige avatar heb je ,zooo cute
Je kunt niet de Ultieme Realiteit veranderen, maar je kunt wel veranderen hoe je deze ervaart.
Met een paard onder je kont, kom je ook de wereld rond.

http://www.robustiano.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Luck
Ervaren pen

Bericht door Luck »

BadAssChick schreef:ik ben zowiezo tegen elke vorm van dierenleed ,dus ik zal nooit PVDA stemmen en daarnaast ik eet prinipieel al geen hallal-vlees

Dus je eet ook geen bio-industrie vlees?
Wanneer de kokende bol afkoelt, wordt de vurige magma bedekt met een vaste,onbeweeglijke korst- het dogma. Wat tot dogma verheven is, kan niet meer doen ontvlammen,verwarmt alleen nog- is even later zo goed als koud.Totdat een nieuwe ketterij de korst van het dogma doet exploderen, hoe hecht en solide ook.
Luck
Ervaren pen

Bericht door Luck »

-deleted-
Wanneer de kokende bol afkoelt, wordt de vurige magma bedekt met een vaste,onbeweeglijke korst- het dogma. Wat tot dogma verheven is, kan niet meer doen ontvlammen,verwarmt alleen nog- is even later zo goed als koud.Totdat een nieuwe ketterij de korst van het dogma doet exploderen, hoe hecht en solide ook.
Fish
Ontoombaar

Bericht door Fish »

Luck schreef:
BadAssChick schreef:ik ben zowiezo tegen elke vorm van dierenleed ,dus ik zal nooit PVDA stemmen en daarnaast ik eet prinipieel al geen hallal-vlees

Dus je eet ook geen bio-industrie vlees?
Biodieren hoeven helemaal niet te lijden, het zijn meer de mensen die menselijke maatstaven voor dieren willen die denken dat dieren lijden.
Meestal mensen die geen enkele notie van het verzorgen van vee hebben en anderen napraten.
Jinny

Bericht door Jinny »

Klopt, mensen die denken dat stallen geïsoleerd zijn, ik heb nog nooit een koestal gezien die geïsoleerd was.
Volstrekt onnodig ook.

Zelfde met die reclame voor het IFAW, erger ik me ook alle keren mateloos aan.
BadAssChick
Ervaren pen

Bericht door BadAssChick »

@Ongeloveloos

ik kom recht uit de polder<boederij> en ik heb ook het slachten gezien van zowel het ritueel slachten als het moderne slachten...meteen de pen door de kop is het meest diervriendelijk ,ze zijn meteen weg en voelen geen centje pijn
daarnaast het ritueel slachten door onverdoofd het mes op een schaap <of elk ander dier> te zetten,denk zelf ff na geloof me dat het ongelooflijk veel pijn doet
ik heb schapen letterlijk horen gillen en krijzen van de pijn bij een rituele slachting....gewoon te walgelijk voor woorden

onze koeiestal was zeer doorluchtbaar zonder isolatie en toch warm genoeg voor de koeien, ik heb er nog nooit 1tje gezien die stond te rillen van de kou,zelfs in de winter niet
Je kunt niet de Ultieme Realiteit veranderen, maar je kunt wel veranderen hoe je deze ervaart.
Met een paard onder je kont, kom je ook de wereld rond.

http://www.robustiano.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Fish
Ontoombaar

Bericht door Fish »

BadAssChick schreef:@Ongeloveloos

ik kom recht uit de polder<boederij> en ik heb ook het slachten gezien van zowel het ritueel slachten als het moderne slachten...meteen de pen door de kop is het meest diervriendelijk ,ze zijn meteen weg en voelen geen centje pijn
daarnaast het ritueel slachten door onverdoofd het mes op een schaap <of elk ander dier> te zetten,denk zelf ff na geloof me dat het ongelooflijk veel pijn doet
ik heb schapen letterlijk horen gillen en krijzen van de pijn bij een rituele slachting....gewoon te walgelijk voor woorden

onze koeiestal was zeer doorluchtbaar zonder isolatie en toch warm genoeg voor de koeien, ik heb er nog nooit 1tje gezien die stond te rillen van de kou,zelfs in de winter niet
Ik geloof zonder meer dat je van een 'boederij' komt BAC.
Eentje met een 'doorluchtbare koeiestal'. :)
Ongeloveloos
Banned

Bericht door Ongeloveloos »

BadAssChick schreef:@Ongeloveloos

Zelf heb ik vroeger veel dieren onverdoofd geslacht, nimmer heb ik er 1 horen gillen of schreeuwen, laat staan dat er een was die tekenen van pijn vertoonden !
Associeren is a bitch...
Treat religion like your penis.
Dont show it off in public and don't shove it down your children's throat...
Plaats reactie