poten aan skelet voorouders walvis

Hier kan gedebateerd worden over de nieuwste ontwikkelingen in de wetenschap.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
LordDragon
Bevlogen

poten aan skelet voorouders walvis

Bericht door LordDragon »

naar aanleiding van de video

http://www.youtube.com/watch?v=xCx-nwkj ... detailpage

die siger hier poste

http://www.freethinker.nl/forum/viewtop ... 30#p256049

F001
Je draait erom heen. Indien je roept dat iets onzin is moet je het ook inhoudelijk weten aan te tonen. Roepen alléén stelt natuurlijk niets voor en haalt nimmer de toets der geloofwaardigheid. Ik lees van jouw kant telkens steeds dat iets onzin is. Zonder inhoudelijke onderbouwing. Tja, dat kan mijn buurjongetje van vijf ook.

ola, wie roep er hier al tot het onze oren uitkomt dat de evolutie theorie een sprookje is, zonder daar enig argument of onderbouwing of alternatief voor neer te zetten. Er hangt een poot, gelijkaardig aan die van amfibien en reptielen aan het skelet van de voorloper van de walvis. Wat zegt F001 daarop, "maar neen dat is geen poot aangezien die niet gebruikt wordt om zich over het land voorts te bewegen"; Natuurlijk niet het gaat om een ZEE zoogdier, die poot aan het skelet is een overblijfsel van een periode waarin de voorouders van dat dier zich wel over land verplaatsten.

aan jou, vertel me eens wat die poot daar hangt te doen en waar die poot vandaan zou kunnen komen?

MVG, LD.
I must not fear. Fear is the mind-killer. Fear is the little-death that brings total obliteration. I will face my fear. I will permit it to pass over me and through me. And when it has gone past I will turn the inner eye to see its path. Where the fear has gone there will be nothing. Only I will remain.
LordDragon
Bevlogen

Re: poten aan skelet voorouders walvis

eerste antwoord F001 origineel hier gepost

http://www.freethinker.nl/forum/viewtop ... 26#p256141
LD schreef: ola, wie roep er hier al tot het onze oren uitkomt dat de evolutie theorie een sprookje is, zonder daar enig argument of onderbouwing of alternatief voor neer te zetten. Er hangt een poot, gelijkaardig aan die van amfibien en reptielen aan het skelet van de voorloper van de walvis. Wat zegt F001 daarop, "maar neen dat is geen poot aangezien die niet gebruikt wordt om zich over het land voorts te bewegen"; Natuurlijk niet het gaat om een ZEE zoogdier, die poot aan het skelet is een overblijfsel van een periode waarin de voorouders van dat dier zich wel over land verplaatsten.

Nogmaals, een veronderstelling, een interpretatie waarvoor geen enkel hard bewijs bestaat. Fantasiebeleving rondom de vondst van wat botresten en de geschiedenis rondom het darwinistische evolutiesprookje herhaalt zich.

-Is er DNA-bewijs wat aantoont dat dit skelet de voorouder van de walvis betreft? Nee.

-Is er DNA-bewijs van enige voorouder die zogenaamd over het land liep? Nee!

Dus we spreken hier over eigen ingevulde waarheden over hoe het mogelijk zou kúnnen zijn geweest. Ja

Dus spreken we over hard bewijs? Nee.
het enige wat je doet is roepen dat het onzin is zonder inhoudelijke onderbouwing. De vormelijke overeenkomsten van skeletten van dieren vormen wel een keihard bewijs.
Na een halve eeuw bekvechten lijkt de strijd over het voorouderschap van de walvis beslecht. Paleontologen meenden altijd dat de zeezoogdieren afstammen van vleeseters, maar biologen wijzen al sinds 1950 naar plantenetende hoefdieren. Diverse nieuw gevonden fossielen geven de biologen gelijk: de walvis is verwant aan koe, nijlpaard en schaap.
http://noorderlicht.vpro.nl/artikelen/4105304/
Walvissen, hierbij dolfijnen en bruinvissen inbegrepen, zijn de nakomelingen van op het land levende zoogdieren. Hun oorsprong op het land wordt in het bijzonder aangegeven door:

* het feit dat ze lucht moeten ademen;
* de botten van hun vinnen, die overeenkomen met de gelede voorpoten van landzoogdieren; en
* de verticale beweging van hun wervelkolom, hetgeen meer karakteristiek is voor een rennend dier dan de horizontale beweging bij een vis.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Evolutie_van_de_walvissen
Ambulocetus is één van de oudst gekende walvissen. De achterpoten waren nog goed ontwikkeld, zodat lopen geen probleem was. Het dier kon wel al beter zwemmen dan landzoogdieren. Goed op weg om de waterwereld te veroveren, dus... (Uit: Thewissen et al., 1996)
http://www.natuurwetenschappen.be/activ ... ales/page2

daarbij geef je totaal geen antwoord op mijn vraag (handige ontwijkmanouvre zodat je de vraag kan omzeilen)

aan jou, vertel me eens wat die poot daar hangt te doen en waar die poot vandaan zou kunnen komen?

MVG, LD.
I must not fear. Fear is the mind-killer. Fear is the little-death that brings total obliteration. I will face my fear. I will permit it to pass over me and through me. And when it has gone past I will turn the inner eye to see its path. Where the fear has gone there will be nothing. Only I will remain.
MNb
Diehard

Bericht door MNb »

LordDragon schreef:aan jou, vertel me eens wat die poot daar hangt te doen en waar die poot vandaan zou kunnen komen?

MVG, LD.
Je begrijpt er ook niets van. Volgens F001 is afwezigheid van bewijs ook bewijs van afwezigheid. Hij eist 100% absolute zekerheid. Als het 99,99% is heeft hij gelijk en deugt de evolutietheorie niet.
Dat is de gedachtengang van de pseudowetenschapper.
Daarom hoeft hij jou niets te vertellen over die poot.
Ik geloof niet. In Spanje slaan alle 22 spelers een kruisje voordat ze het veld opkomen, als het werkt, zal het dus altijd een gelijkspel worden.

Johan Cruijff
Jagang
Ontoombaar

Bericht door Jagang »

Dat is tot daar aan toe. Maar wanneer hij vervolgens andere begint te beschuldigen van niet inhoudelijk reageren, of zelfs van trollgedrag, is wat mij betreft de maat vol hoor.

Daar mag van mij, bij volharding, een enkele reis richting een virtueel martelaarschap op staan.
‘Als mensen vandaag het geldsysteem begrijpen, dan breekt morgen de revolutie uit.'
Henry Ford
Fjedka
Bevlogen

Bericht door Fjedka »

En dan zijn 'ze' ook nog dogmatische fundamentalisten volgens F001 (in het topic Science).
Dat terwijl hij zichzelf toch echt versprak:
F001 schreef:Er is geen gemeenschappelijke voorouder gevonden die de mensen- als de apenfamilie aan elkaar linkt, en deze zal ook nooit gevonden worden.
Typisch gevalletje wat je zegt ben je zelf. Hoe kun je iemand nog serieus nemen na zo'n uitspraak?
Hij die denkt god te kennen, werpe de eerste steen.
LordDragon
Bevlogen

F001 (blijft vol angst/lafheid weg uit dit topic, sinds dit topic gepost werd wordt er in allerlei andere topics rustig verder geluld maar hier is F001 niet te zien, hoe zou dat komen?)

http://www.freethinker.nl/forum/viewtop ... 60#p256192

F001 schreef
Precies, dan staan ze ineens met hun mond vol tanden en zoeken ze vluchtwegen om toch maar vooral hun ongelijk niet te hoeven erkennen. Darwinisten lul je zo gemakkelijk onder de tafel. :)
beste kerel, jij bent diegene die niet sportief is en zijn ongelijk niet wil toegeven, jij lult jezelf onder de tafel.

kom op, waar komen de poten aan die skeletten van walvissen vandaan?

natuurlijk antwoord je daar niet op, omdat je dan zou moeten toegeven dat ze van landdieren afkomstig zijn, de voorouders van de walvis. Je bent zo onsportief dat ik het laf noem dat je nog niet eens je ongelijk kan toegeven. Jij staat nu met je mond vol tanden beste roestige formule een wagentje van me.

MVG, LD.
Blues-Bob
Bevlogen

Bericht door Blues-Bob »

Ik wil de anglerfish (frogfish) ook hier weer even onder de aandacht brengen.
http://www.youtube.com/watch?v=AcN4nfcl ... re=related

Ook mooi zijn hengeltje te zien zwaaien.

Dit beestje heeft een soort elleboogjes ontwikkeld waarmee hij over de bodem loopt / kruipt. Het lijkt mij het meest logische dat dit een voorbeeld is van convergente evolutie. Iemand andere ideeen?

Groet,

Bob
"You can think I'm wrong, but that's no reason to quit thinking." - House
Tiepvauden ondur voorbehauwt.
Plaats reactie