Onderzoek wijst uit: Rituele slacht doet dier pijn

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

Maria
Moderator

Re: Onderzoek wijst uit: Rituele slacht doet dier pijn

Bericht door Maria »

Chronos schreef:
Mariakat schreef: Graag je bron en ook dat er in die tijd al zo om dieren gegeven werd, dat er zulke uitgebreide slachtvoorschriften waren in Saoudi Arabië.
Wat dacht je van de Joden? Duizenden jaren voor de moslims.
Je antwoord niet op wat ik schrijf.

Ik heb wat studie gedaan.
Ik had graag van jou een link gehad.
Ik heb meerdere sites gehad.
Zowel deze site
http://www.chabad.org/library/article_c ... echita.htm
als deze
http://ae.imcode.com/nl/1138?template=ReferenceText:
De belangrijkste vereisten voor koosjer slachten zijn:
- De slager moet een speciaal opgeleid iemand zijn, een ‘Shochet’.
- Het mes (chalef) moet lang zijn (ruim 40 centimeter voor koeien en andere grote dieren en ruim 30 voor schapen) en vlijmscherp.
- Het dier moet in één ononderbroken beweging gedood worden.
- De slager moet het mes keuren op scherpte en eventuele beschadigingen, voordat een dier wordt geslacht.
- Voordat de slachtplaats wordt betreden moet een zegening worden uitgesproken.
- De hals moet compleet worden doorgesneden zonder schade te doen aan het ruggemerg.
- Het dier moet volledig leegbloeden.

Hier zijn er wetten beschreven voor de uiteindelijke slacht van het dier.

Niets over alles wat daarvoor en daaromheen hangt, zoals beschreven in de Islam wetten, die bedoeld zijn, om de stress factoren te minimaliseren.
Deze komen boven op de wetten van het slachten zelf. http://www.freethinker.nl/forum/viewtop ... 05#p248427
Misschien heb ik nog wat gemist.
Graag een link van jou, als je alsnog dezelfde wetten kunt vinden voor de koosjere slacht.
Wat had jij dan gedacht:
Dat voorschriften op het moment dat ze op papier worden gezet, altijd uit de lucht komen vallen?
Daarbij:
Jij gelooft dat de mensen van die tijd beschaafder waren naar dieren toe dan nu, en dat die wetten nergens voor nodig waren?
Als er zelfs nu nog wetten nodig zijn met slachtvoorschriften?
Grappig dan dat er nu een wetenschappelijk rapport ligt en er daaraan getwijfeld wordt.
Ik begrijp hier niet wat je wil zeggen.
Misschien alsnog wat uitleg?
Vreemd toch dat er toch excessen zijn ondanks deze religieuze voorschriften.
Men zal dan toch moeten verwachten dat alles koek en ei is?
]
Begrijp je nu zelf wel wat deze woorden voor indruk geven?
Wij hebben wetten tegen moorden en stelen.
Alles zou dan koek en ei moeten zijn. =D>
Ha, die wetten zijn om te straffen, achteraf dus en op de persoon zelf.
Zelfs personen die geloven plegen overtredingen, wat is dan de waarde van een religie?
Blijkbaar stelt het weinig voor en zij stellen het juist dat het een hogere moraal heeft als iemand geloofd.
Dus niet. [-X
Neem ik aan.
Dat gebeurt er dus als je een wet overtreedt.
Dat gelooft de gelovige dus ook, dat hij gestraft wordt als de wet wordt overtreden.

De rest is een herhaling van wat je al zei en zou ik met een herhaling kunnen beantwoorden.
Hersenactiviteit is niet synoniem met bij bewustzijn.
Als de hersenactiviteit stopt, ben je dus dood.
Sorry, volgens het rapport moet het dier ongeveer gemiddeld rond 80 seconden nadat de keelsnede is uitgevoerd zijn bewustzijn verliezen.
En bij verdoving na 4 seconden.

Dus wat is beter? Eerst verdoven of niet?
Eerder sprak je over stoppen van hersenactiviteit na 80 seconden en nu over bewusteloosheid.
Wat bedoel je nu?

Misschien kun je voor er verder in cirkeltjes gedraaid wordt en herhaald zonder verdere argumenten even googelen op "80 seconden bewusteloos".

Je hoeft alleen maar de hits te lezen en de eerste regels.
Je hoeft niets te openen.
Fenomeen
Superposter

Bericht door Fenomeen »

Fok schreef:Tweede Kamer wil verplicht etiket op halalvlees

Consumenten moeten voortaan kunnen zien of vlees afkomstig is van dieren die op islamitische wijze zijn geslacht. De regering moet verplichte etikettering van halalvlees invoeren, vindt de Tweede Kamer.

Een motie van PVV'er Dion Graus met deze strekking kon dinsdag op instemming van een meerderheid van het parlement rekenen. Graus wil met het verplichte etiket voorkomen dat consumenten zonder dat ze het weten vlees nuttigen dat mogelijk afkomstig is van onverdoofd geslachte dieren.
Poor is the man whose pleasures depend on the permission of another - Madonna
collegavanerik
Superposter

Bericht door collegavanerik »

Fenomeen schreef:
Fok schreef:Tweede Kamer wil verplicht etiket op halalvlees

Consumenten moeten voortaan kunnen zien of vlees afkomstig is van dieren die op islamitische wijze zijn geslacht. De regering moet verplichte etikettering van halalvlees invoeren, vindt de Tweede Kamer.

Een motie van PVV'er Dion Graus met deze strekking kon dinsdag op instemming van een meerderheid van het parlement rekenen. Graus wil met het verplichte etiket voorkomen dat consumenten zonder dat ze het weten vlees nuttigen dat mogelijk afkomstig is van onverdoofd geslachte dieren.
Prachtig, nu hoef ik niet meer zo te zoeken naar mijn halalvlees :twisted:
Afbeelding Hebr 6:
5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd.
Als er een almachtige god bestaat, dan is hij een sadist.
Fenomeen
Superposter

Bericht door Fenomeen »

Moet je hier komen wonen, CVE. ;)

Begrijp ik het goed dat onverdoofd geslacht vlees dat 'over' is nu als 'gewoon' vlees bij de AH in de schappen ligt?
Zo begreep ik dat onze bio soepkippen (geen vraag naar hier) naar Afrika gaan, gewoon tussen de non bio kippen, dus je weet niet wat je koopt. (of het daar een issue is, is een andere zaak)
Poor is the man whose pleasures depend on the permission of another - Madonna
demmers
Forum fan

Bericht door demmers »

Word zo langzamerhand een beetje kots en kots misselijk van al die domme gelul hier..
"Die PvdA is dus een moslim partij, net zo als blijkbaar de Partij voor de dieren....
En ja hoor! Die "echte" dierenpartij is dus blijkbaar weer de PvV...dat De Vrijdenker zijn forum laat misbruiken door dit soort domme betogen.....wat een treurigheid.:-(
Ritueel slachten doet inderdaad pijn!! En verdoven minder?! Die zeer "diervriendelijke" transportmethode die wij "beschaafde" mensen er hier op na houden! Zeker nog nooit op een veemarkt geweest Loeki?
Welneen...maar daar gaat het toch niet om jongen....je gal spuiten op de moslims daar gaat je hartje (haatje) sneller van kloppen....
Blijf gewoon met je poten van al die dieren af!! Eet bewust eet vegetarisch!...
En even wat anders...denkt u nou echt dat de grote Israel vriend Wilders tegen zijn Joodse vrienden gaat zeggen " Foei! jullie moeten stoppen met dat ritueel slachten!" Gelooft u het zelf!
Ach...maar voor Joden gelden schijnbaar andere regels....:-(
Fish
Ontoombaar

Bericht door Fish »

demmers schreef:En even wat anders...denkt u nou echt dat de grote Israel vriend Wilders tegen zijn Joodse vrienden gaat zeggen " Foei! jullie moeten stoppen met dat ritueel slachten!" Gelooft u het zelf!
Ach...maar voor Joden gelden schijnbaar andere regels....:-(
Joden slachten ook halal vriend. Alleen noemen ze dat sjechieta of koosher, maar verschilt niet van hoe moslims het doen

De PVV is dus tegen ritueel slachten of het nu door moslims of door joden gedaan wordt.
Eerst je huiswerk doen de volgende keer.
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
Lex-Legis
Forum fan

Bericht door Lex-Legis »

Fishhook schreef: Joden slachten ook halal vriend. Alleen noemen ze dat sjechieta of koosher, maar verschilt niet van hoe moslims het doen.
Er zijn verschillen in ritueel maar zover ik weet niet in de "pijn" van het dier, dat is, zo neem ik aan, het zelfde.
"We never judge a statement by its author, but only on its own merit."
-Rabbi Moshe Chaim Luzzato (1707-1746)
Marinus
Bevlogen

Bericht door Marinus »

demmers schreef:Blijf gewoon met je poten van al die dieren af!! Eet bewust eet vegetarisch!...
Waar vegetariërs zich nooit bewust van lijken te zijn is het feit dat het kweken van planten t.b.v. consumptie ook ten koste gaat van dieren. Ze worden niet direct gedood, maar meer indirect doodgeconcurreerd.
Jonathan Rauch: (apatheism is) "a disinclination to care all that much about one's own religion and even a stronger disinclination to care about other people's"
Lex-Legis
Forum fan

Bericht door Lex-Legis »

Marinus schreef:
demmers schreef:Blijf gewoon met je poten van al die dieren af!! Eet bewust eet vegetarisch!...
Waar vegetariërs zich nooit bewust van lijken te zijn is het feit dat het kweken van planten t.b.v. consumptie ook ten koste gaat van dieren. Ze worden niet direct gedood, maar meer indirect doodgeconcurreerd.
Heb je daar een bron voor? Is intresant als dat zo is.
"We never judge a statement by its author, but only on its own merit."
-Rabbi Moshe Chaim Luzzato (1707-1746)
Fish
Ontoombaar

Bericht door Fish »

Lex-Legis schreef:
Fishhook schreef: Joden slachten ook halal vriend. Alleen noemen ze dat sjechieta of koosher, maar verschilt niet van hoe moslims het doen.
Er zijn verschillen in ritueel maar zover ik weet niet in de "pijn" van het dier, dat is, zo neem ik aan, het zelfde.
Moslims snijden een dier onverdoofd de keel door en joden snijden een dier onverdoofd de hals door?
Ik zie niet veel verschil?
Ik ben er vroeger meer dan eens getuige van geweest op het abotair in Den Haag.
Marinus
Bevlogen

Bericht door Marinus »

Lex-Legis schreef:Heb je daar een bron voor? Is interessant als dat zo is.
Ik denk dat het moeilijk is om een bron te vinden voor iets wat zo voor de hand liggend is. Maar goed in het heel kort komt het er op neer dat ruimte die wij gebruiken voor landbouw en zo niet of minder goed gebruikt kan worden door de oorspronkelijke fauna. Op die manier hebben we bijv. in NL een groot deel van de flora en fauna uitgeroeid. (zowel soorten als individuen per soort.)
Jonathan Rauch: (apatheism is) "a disinclination to care all that much about one's own religion and even a stronger disinclination to care about other people's"
Fish
Ontoombaar

Bericht door Fish »

Marinus schreef:
Lex-Legis schreef:Heb je daar een bron voor? Is interessant als dat zo is.
Ik denk dat het moeilijk is om een bron te vinden voor iets wat zo voor de hand liggend is. Maar goed in het heel kort komt het er op neer dat ruimte die wij gebruiken voor landbouw en zo niet of minder goed gebruikt kan worden door de oorspronkelijke fauna. Op die manier hebben we bijv. in NL een groot deel van de flora en fauna uitgeroeid. (zowel soorten als individuen per soort.)
Oorspronkelijke fauna, wat versta je daaronder Marinus?
Aan welke tijd denk je dan? De bronstijd?
Marinus
Bevlogen

Bericht door Marinus »

Fishhook schreef: Oorspronkelijke fauna, wat versta je daaronder Marinus?
Aan welke tijd denk je dan? De bronstijd?
Voorbeeld: de wolf

En inderdaad zijn we al een tijdje bezig de natuur hier te verdringen, maar de bronstijd lijkt me wat te ver terug
Maria
Moderator

Bericht door Maria »

Misschien goed om dit topic ook weer eens door te lezen, als je deelneemt aan het actuele topic.
http://www.freethinker.nl/forum/viewtop ... 14#p262439
Zoveel is al gezegd.
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
Plaats reactie