Mariakat schreef:Ongeloveloos schreef:Ali schreef:Ja ik snap het verschil. Desalniettemin, rest er enig mededogen, dan graag toch nog even verdoven.
Een snelle dood, met een minimale pijnscheut, of een langzamere dood dmv verdoving, pijnloos maar meer stress.
Ik ben ervan overtuigd dat een dier beter met pijn omgaat dan met stress.
Hier een opmerking van Ongeloveloos waar ik helemaal achter kan staan.
Hoe kan een dier gestress zijn onder verdoving?
Dat had 1400 jaar gelden ook al iemand door.
http://www.stichtingatar.com/index.php? ... &Itemid=77
De praktijk blijkt vaak totaal anders dan de theorie.
Ook in de halal slachterijen.
5.2.5. Men mag dieren niet laten wachten op hun dood.
De Profeet onderwees dat men dieren niet mocht laten wachten op hun dood.
Men hoorde de Profeet van God verbieden een viervoetig dieren of om het even welke ander dieren te laten wachten voor het slachten. Bukharie, Muslim
Waarom denk je dat moslims geiten etc. fokken?
Vanaf hun geboorte wachten zij al op hun dood.
5.2.6. Het dier mag niet gebonden worden om het te doden.
Profeet Mohammed (saw) verbood dieren te slachten terwijl zij vastgebonden zijn.........
Weleens een dier gedood?
Ruim jij de troep daarna op?
5.2.7. Een dier mag niet zien dat voorbereidingen getroffen worden om het te doden.
Toen iemand in het bijzijn van een dier zijn mes aan het scherpen was, zei de Profeet Mohammed (saw): Ben jij van plan het dier twee keer te doden? Eén keer door je mes te scherpen terwijl het dier het ziet, en een keer terwijl je de keel oversnijdt? Al-Furu Min-al-Kafi Lil-Kulini.
5.2.8. Om de gevoelens van andere dieren niet te kwetsen, mag een dier niet gedood worden in het bijzijn van andere dieren.
Maar dat doet alle volkeren al die dieren houden voor de slacht, zijn de moslims zo dom dat er een Mohammed moet zijn om zij deze dingen te leren?
Duizenden jaren voordat Mohammed bestond.
marinus schreef:Dat kutonderzoekje wat het over 80 seconden heeft? Bij een goed uitgevoerde halssnede is het dier binnen enkele seconden bewusteloos. De bloedtoevoer naar de hersenen stopt niet alleen, de bloeddruk in de hersenen valt ook acuut weg. Zonder die bloeddruk vind er geen zuurstofuitwisseling meer plaats en volgt bewusteloosheid binnen luttele seconden. Het is ongeveer hetzelfde idee als onthoofding, dit is in tegenstelling tot populair geloof niet acuut dodelijk, maar zorgt wel voor een zeer snel bewustzijnsverlies.
Binnen enkele sekonden bewusteloos??? Bij onthoofding kan ik dat wel accepteren als ook het ruggegraat is gescheiden.
Dus zonder bloeddruk heeft men geen bewustzijn meer en kan men niets meer voelen bij halssnede?
Dat is absoluut nieuw voor mij, gaarne wetenschappelijk bewijs!
Then I received a note from a U.S. Army veteran who had been stationed in Korea. In June 1989 the taxi he and a friend were riding in collided with a truck. My correspondent was pinned in the wreckage. The friend was decapitated. Here's what happened:
My friend's head came to rest face up, and (from my angle) upside-down. As I watched, his mouth opened and closed no less than two times. The facial expressions he displayed were first of shock or confusion, followed by terror or grief. I cannot exaggerate and say that he was looking all around, but he did display ocular movement in that his eyes moved from me, to his body, and back to me. He had direct eye contact with me when his eyes took on a hazy, absent expression … and he was dead.
I've spoken with the author and am satisfied the event occurred as described. One can of course never be certain that anyone in this predicament is aware of his surroundings and realizes (briefly) what has happened to him. But I concede the possibility that he might.
http://www.straightdope.com/columns/rea ... capitation