Alle protestanten komen in de hel omdat zij de Heilige Sacramenten door ongewijden krijgen toegedient, een doodzonde.Destinesia schreef:Waarom praat je er liever niet over Henk? Dat zouden christenen wel moeten doen omdat de hoofdreden van het christendom is dat er mensen van die vurige hel behouden moeten worden. Jij probeert de hel alleen maar minder erg te laten overkomen omdat je die hel niet kunt negeren in je geloofsverhaal. En ongelovigen boos weglopen als jij hen het evangelie probeert uit te leggen. De hel wordt in het nieuwe testament nérgens voorgespiegeld als een plek waar ongelovigen voor zouden kiezen. Jij verdraaid hier de 'bijbelse feiten'. Volgens de bijbel is de hel verschrikkelijker dan wat je je kunt voorstellen. Erger dan de kampen van de Nazi-beulen. Erger dan de wreedste Gulag. Hoe jij de hel beschrijft komt op mij over alsof het allemaal nog wel meevalt.Henk schreef:Het valt mij op, dat de hel veel vaker door ongelovigen als door christenen ter sprake wordt gebracht. Ik praat er ook liever niet over.
De zegen van de Heilige Vader met Pasen is er ook voor jou. Keer terug tot de Heilige Moederkerk, Henk!
Hebr 6: