Mijn problemen met evolutie

Discussies over de evolutieleer, creation science, 'jonge aarde' creationisme, de zondvloed etc..

Moderator: Moderators

Tsjok45
Bevlogen
Contacteer:

Re: Mijn problemen met evolutie

Bericht door Tsjok45 »

Sommige deden anders aardig hun best
http://tsjok45.multiply.com/photos/albu ... hrikvogels

Afbeelding

Deze jongens werden top-predatoren in hun biotopen/arealen
Ze worden ook beschouwd , qua levenswijze en zelfs postuur , als evenknieen van hun voorouderlijke "maniraptora"
Ni dieu , Ni maitre
Ni , Ni , Ni ( The knight of Ni )
fbs33
Bevlogen

Bericht door fbs33 »

Blackadder schreef:Naar mijn ervaring slaan (in elk geval velen) van die duizenden mensen op de piek van hun vruchtbaarheid wél aan het paren (en niet te zuinig ook) echter door allerhande slimme pilletjes en rubbertjes merk je daar niet zo veel van (behalve dan een knagend gevoel van, zij wel en ik niet, tis niet eerlijk :D )
Zitten jullie niet beiden op de grens van (het rubberen) niemandsland?
fbs33
Bevlogen

Bericht door fbs33 »

siger schreef:Wel, in het hele evolutiedebat wordt "omdat" gebruikt in oneigenlijke zin, gewoon om het wat korter te maken.

Waar het mij om te doen is, is dat de complexe menselijke cultuur (en daarmee bedoel ik alles wat in onze hersenen zit, en niet gekend zou zijn door een in isolatie opgroeiend kind) slechts kan overgedragen worden op nakomelingen mits de levensverwachting de vruchtbaarheid ver overtreft. Daarop zijn we blijkbaar geselecteerd. Als voorbeeld kan je waarnemen hoe honderden, zo niet duizenden mensen op de piek van hun vruchtbaarheid niet aan het paren slaan, maar daarentegen in in aula's zitten neer te pennen wat een docent met zienderogen tanende vruchtbaarheid hen wil vertellen. En wat ze opschrijven is, alles bij mekaar, maar een minuskuul deeltje van de menselijke cultuur.

Ik heb me laten vertellen dat andere dieren zowat hetzelfde meemaken. Vogels en zoogdieren hebben ook cultuur over te dragen, en dit gaat nog altijd het beste na de geboorte (ik ken een dame die Mozart speelde voor de vrucht van haar schoot, maar de resultaten zijn nog niet bekend). Ik heb me ergens laten wijsmaken dat nogal wat dieren het leven voor bekeken houden als ze zich eens goed hebben laten gaan, waardoor ik vermoed dat hun cultuur waardeloos is.

Verder heb ik geen idee of dit een algemene wetmatigheid is, maar als er ergens schelpdieren zijn die te dom zijn om dood te gaan beschouw ik dat niet echt een tegenargument. Bacteriën zijn onsterfelijk, nou en?

PS: als je wat interessante lectuur wil kan je altijd "siger" in de zoekmachine tikken.
Tieren hun 'culturen' niet welig dan?
Fish
Ontoombaar

Bericht door Fish »

Blackadder schreef:Wanneer denkt men hier dat de mens gemiddeld slechts 40 werd? Ik bedoel in welk tijdperk?

Moet ik hier denken aan duizenden jaren geleden, of tienduizenden? of nog langer?

Het is bekend dat in antieke beschavingen al een respectabele leeftijd van boven de 80 bereikt kon worden, uiteraard zal dat vooral gegolden hebben voor de elite, sowieso de enige groep waar bronnen van zijn. Is er onderzoek bekend van antropologen die in de 19de of 20ste eeuw op nieuwe stammen stuiten die nog in het stenen tijdperk leefden? Hoe oud werden daar de dorpsoudsten? Dat lijkt me nog het beste vergelijkingsmateriaal.

En de verloren vruchtbaarheid geldt natuurlijk slechts voor 50% van onze soort, ook opa in het bejaardehuis maakt nog elke dag miljoenen spermacellen, al zijn die wel van mindere kwaliteit.
In het gezin waar mijn vader opgroeide, stierven zeven kinderen voor hun 7 levensjaar waarvan vijf binnen een jaar na hun geboorte.
Een van de grootmoeders van mijn vrouw was het vijfde kind in het gezin en het eerste dat bleef leven.
Als je zo gaat tellen zakt de gemiddelde leeftijd wel.
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
sofia
Forum fan

Bericht door sofia »

p.vroon schreef:
sofia schreef:Keep smiling, mensen! Per slot zijn we hier allemaal vrijdenkers, toch? En waarom dan niet ook een beetje vrijdoeners? :) :) :) :) :)
We doen zeker vrij, maar proberen de boel proportioneel in balans te houden. Dus reacties moeten bij het onderwerp passen. Dus wat Kitty al duidelijk maakte, zoek de juiste plek voor een reactie en kijk of het past bij het geheel. Het is een simpele regel die het gemakkelijk maakt om ook de personen die een zekere mate van betrokkenheid hebben bij de discussie binnenboord te houden.

Mvg,

Piet

Sorry Piet. Ik zat in dit topic te lezen, en vroeg me toen opeens af hoe God, als hij bestond, erop gereageerd zou hebben. Toen probeerde ik me in God te verplaatsen, en ja...
Dus is het maar goed dat God niet bestaat, want anders was Hij op zijn vingers getikt, en niet ik.

Maar goed, ik had me niet gerealiseerd dat ik bezig was me buiten de buiten de toegestane marge te begeven, maar van nu af aan zal ik eerlijk proberen om het nooit meer te doen.

Am I forgiven? Please?
PietV.
Erelid

Bericht door PietV. »

sofia schreef:
Am I forgiven? Please?
U hoeft niet om vergeving te smeken. Gewoon de aanwijzingen volgen en dan is er niets aan de hand :?
Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!
LordDragon
Bevlogen

Bericht door LordDragon »

ha tsjok, nice raptors. Zo zie je maar elke mogelijke functie van het ontwerp wordt ingevuld, hier dus ook vogels die niet kunnen vliegen. Dit is niet zozeer omdat er een bewust doel achter schuilt maar eenvoudig omdat elk gaatje ingevuld wordt in de eeuwige strijd om verder te evolueren. Complexiteit noemt dat. En dat leid tot variatie.

Je zou dit als een soort automatisch drukkingsmiddel in de natuur/evolutie kunnen beschouwen, zeker voor dieren geld dat zij in een voortdurende concurrentie strijd zijn met elkaar als verschillend ontwerp van de natuur. Zaken als kan ik beter overleven als ik een gaatje snel kan invullen spelen dan ook een grote rol, zelfs al is dat met vleugels waarmee je niet kan vliegen. Je heb trouwens nog steeds loopvogels, het moet dus wel een redelijk functionele variatie zijn denk ik dan.

MVG, LD.
I must not fear. Fear is the mind-killer. Fear is the little-death that brings total obliteration. I will face my fear. I will permit it to pass over me and through me. And when it has gone past I will turn the inner eye to see its path. Where the fear has gone there will be nothing. Only I will remain.
sofia
Forum fan

Bericht door sofia »

p.vroon schreef:
sofia schreef:
Am I forgiven? Please?
U hoeft niet om vergeving te smeken. Gewoon de aanwijzingen volgen en dan is er niets aan de hand :?
O gut, daar ben ik vreselijk slecht in, in aanwijzingen volgen... ik ga altijd mijn eigen weg - behalve in de auto dan. Maar goed, ik zal mijn best doen. En ik heet sofia hoor, geen U. :?
Plaats reactie