OK, lten we het geloof nu even niet gebruiken. Daarnaast doet wat een ander gelooft niet af aan mijn constatering. Ik zei het volgende:Er zijn mensen die geloven dat dieren ook een ziel hebben, en er zijn mensen die geloven dat zelfs de mens geen ziel heeft. Het is maar net waarin je gelooft
Gewoon hier en nu geconstateerd. Hier hoef je niet voor te geloven of er een God bestaat of niet. Ik zie verschillen tussen de plantenwereld en de dierenwereld, en ook tussen de dierenwereld en de mensenwereld. Ik heb het benamingen gegeven die ook anders kunnen. Het gaat mij nu om de contatering van de verschillen. Wat klopt er wel of niet?Hoe je die zaken ook noemt (gest van dieren kan instict zijn) maar je ziet dat ze 'iets' hebben dat flora niet heeft. Vervolgens kun je ook aanvoelen dat de mens weer 'iets heeft dat dieren niet hebben. Dit kun je bewustzijn (van de omgevingen anderen) noemen. Maar er is een verschil. Op verschillende manieren zijn deze verschillen ook benoemd in voorgaande 'discussie'.
Onzin. En ja, ik onderzoek ja. Met de mogelijkheden die ik heb. Internet is een grote bron van ionformatie. Wat ik daar vind spreekt elkaar heel vaak tegen. Hierdoor blijf ik kritisch (Goede eigenschap toch?).onderzoek? je stelt vanalles vast en probeerrt dit dan zo goed mogelijk in de bijbel te plaatsen
Allemaal al lang gedaan. Wat alleen jammer is is dat er gedacht wordt dat als iemand zijn geloofskleppen afgooit en studeert en nadenkt dat het dan niet anders kan dan tot de conclusie komen dat er geen God bestaat. Erg jammer.Informeer, denk na, studeer, informeer, stel je open, gooi je geloofsoogkleppen af, wees nieuwsgierig en begin bvb bij tsjok's site
En de site van Tsjok vind ik dus zo'n site waar ik niet teveel waarde aan hecht. Ik geloof gelijk dat er veel waarheden opstaan. Maar door het cynische en sarcastische karakter is het lastig om te selecteren wat waarheid is en wat retoriek.
Nope.geloof jij dat smurfen , pinkeltje, nijntje, LOTR ( en mount doom dus echt is), kabouter plop, barabas z'n teletijdmachine en ... echt bestaan? neen?
Mooie vergelijking. Puur vanuit de wetenschap gezien is het nog logisch ook. Maar er is meer. Dat is allang en breed bekend hier dus daar ga ik mij niet weer aan wagen. De vergelijking met de sprookjesfiguren is appels met peren vergelijken.vraag je zelf af waarom en je weet waarom god voor mij niet meer als een sprookjesfiguur is
Ik herken het (ook bij mezelfik twijfel aan heel veel mensen hun denkvermogen hoor ( ook het mijne)
Dit is dus die retoriek waar ik het over had. Volledige onzin, lulkoek, larie. Je hebt schijnbaar niet onderzocht dat degene die nadenken ook christelijk kunnen zijn. Zo zijn er genoeg wetenschappers, die christelijk zijn. Denken die niet na? Je bent het waarschijnlijk niet met hen eens, maar dat ze niet nadenken puur om het feit dat ze christelijk zijn vind ik stuitend en beledigend.zeker als het geloof er net alles aan doet om mensen niet te laten nadenken met z'n 2000j oude indoctrinatieleer
Daarnaast zijn er genoeg atheisten die niet zo hoog opgeleid zijn die ook maar wat roepen over evolutie en God bestaat niet. Moet ik dan constateren dat atheisten een stel domme hommels zijn? Dat lijkt me wat ver gaan. Ik zou het dus erg waarderen als je deze onzin niet meer aandraagt. vriendelijk dank.
Zoals eerder aangegeven. Er zullen vast overeenkomsten zijn. maar er zijn een aantal (te) grote verschillen. zie boven.waarom kunnen dieren geen ziel hebben? het is bekend dat veel beesten probleemoplossend gedrag vertonen (niet alleen apen) en het is ook geweten dat er diersoorten zijn die een bewustzijn vertonen ( dacht dolfijnen)
Gegroet