de essentie van de Islam voor de open samenleving.

Discussies over de Islam.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
ongelovige
Forum fan

de essentie van de Islam voor de open samenleving.

Bericht door ongelovige »

Een moslim zal je graag uitleggen wat de vijf pilaren van de Islam zijn.

Voor een andersdenkende zoals ik is het echter belangrijker te weten hoe een Moslim zich in een open samenleving opstelt tussen andersdenkenden, dan te vernemen hoe en wanneer hij zijn gebeden opzegt. Dit is dan ook een oproep aan Moslims te laten weten hoeveel geloofsgenoten volgens hen de stellingen hieronder onderschrijven. Ik heb tot hiertoe van geen enkel Moslim een duidelijk 'NEE' gehoord (wel veel vage nuanceringen). Voor zocver ik weet is er is alleen verschil in ijver, de boodschap blijft. Ik zal erg blij zijn van een (ervanrings-)deskundige te vernemen dat ik me vergis, bijvoorbeeld dat slechts een minderheid van Moslims het onderstaande gelooft.

Ik ben wantrouwig tegenover godsdiensten in het algemeen, maar er zijn talrijke redenen wat nauwkeuriger naar de Islam te kijken. Een van de redenen is dat Christelijke partijen lonken naar de Islam omdat ze hopen in Europa opnieuw een sterk confessioneel blok te vormen. Voor wat het Europees parlement betreft is de toetreding van Turkije tot de EU daarbij cruciaal.

Moslim stellingen zoals ik ze begrepen heb (en waarvoor ik huiver)::

1. Het paradijs is uitsluitend voor Moslims. Hoe beter een Moslim leeft, hoe sneller hij het Paradijs bereikt na zijn dood. Een Moslim martelaar komt onmiddellijk na zijn dood in het Paradijs, een Moslim crimineel moet eerst een tijd in de hel doorbrengen. Maar alle Moslims komen uiteindelijk in het Paradijs.

2. Een niet-Moslim zal na de dood eeuwig gefolterd worden in het hellevuur. Hij is schuldig aan ongeloof. Hoe goed hij of zij ook geleefd heeft. Wanneer Moslims spreken van 'onschuldige slachtoffers' moet men steeds vragen of dit bedoeld wordt zoals in de gewone spreektaal (geen misdrijf hebben begaan) of in religieuze zin (de Islam aanvaard hebben).

3. De westerse open samenleving is fundamenteel fout omdat de Sharia niet toegepast wordt zoals die oorspronkelijk bedoeld was. Ttz met slavernij, ongelijke behandeling van vrouwen, onthoofden en stenigen, afhakken van ledematen, zweep- of stokslagen.

3. Bijgevolg is homosexualteit een misdrijf, pedofilie niet. Moslims die verontwaardigd over pedofilie spreken doelen feitelijk op homofiile met jongens. Wat betreft meisjes is er geen minimumgrens voor het huwelijk. Eens gehuwd mag sexuele gemeenschap niet beneden 8 jaar, andere sexuele handelingen wel.
rho

Re: de essentie van de Islam voor de open samenleving.

Bericht door rho »

ongelovige schreef: 1. Het paradijs is uitsluitend voor Moslims. Hoe beter een Moslim leeft, hoe sneller hij het Paradijs bereikt na zijn dood. Een Moslim martelaar komt onmiddellijk na zijn dood in het Paradijs, een Moslim crimineel moet eerst een tijd in de hel doorbrengen. Maar alle Moslims komen uiteindelijk in het Paradijs.

2. Een niet-Moslim zal na de dood eeuwig gefolterd worden in het hellevuur. Hij is schuldig aan ongeloof. Hoe goed hij of zij ook geleefd heeft. Wanneer Moslims spreken van 'onschuldige slachtoffers' moet men steeds vragen of dit bedoeld wordt zoals in de gewone spreektaal (geen misdrijf hebben begaan) of in religieuze zin (de Islam aanvaard hebben).
Iemand die in de christen-hel terecht komt blijft daar voor eeuwig zitten. En een ongelovige is ook een zondaar. Dus vallen die moslims best nog mee. :roll:
Kan je eigenlijk als atheïst kiezen in welke van de zovelen godsdienstige hellen je later terecht komt? :D
ongelovige schreef: 3. De westerse open samenleving is fundamenteel fout omdat de Sharia niet toegepast wordt zoals die oorspronkelijk bedoeld was. Ttz met slavernij, ongelijke behandeling van vrouwen, onthoofden en stenigen, afhakken van ledematen, zweep- of stokslagen.
Er zijn samenlevingen waar slavernij ook pas recentelijk is afgeschaft en die geen moslimgemeenschap zijn. (USA)
Lijfstraffen komen heus niet enkel bij moslims voor hoor. Ze zijn er wel erg radicaal in.
ongelovige schreef: 3. Bijgevolg is homosexualteit een misdrijf, pedofilie niet. Moslims die verontwaardigd over pedofilie spreken doelen feitelijk op homofiile met jongens. Wat betreft meisjes is er geen minimumgrens voor het huwelijk. Eens gehuwd mag sexuele gemeenschap niet beneden 8 jaar, andere sexuele handelingen wel.
Homosexualiteit wordt binnen de meeste godsdiensten als een zonde aanzien. Dat het geen keuze is maar een natuurlijk verschijnsel blijkt bij de meeste religieuzen er niet in te kunnen.
Hoe men tegenover pedofilie staat weet ik niet zo zeker. Men preekt wel dat men het verschrikkelijk vindt maar ondertussen worden er toch maar duizenden koorknaapjes en meisjes mishandeld. De bijbel staat trouwens ook vol incest (OT). Dus da's ook niet zo erg. Moet dus waarschijnlijk ook wel kunnen voor joden als christenen als moslims.
"....en op de 5 biljoenste dag, creëerde de mens god"

"I am against religion because it teaches us to be satisfied with not understanding the world." Richard Dawkins
MOODY BLUE
Diehard

Bericht door MOODY BLUE »

Mensen die waarschuwen tegen de islam worden binnen de kortste keren uitgemaakt voor racisten en "islamofoben" terwijl de essentie van de zorg over de islam nooit ter sprake komt.
Afbeelding

I'm more than that, I know I am, at least, I think I must be.

There you go man, keep as cool as you can.
rho

Bericht door rho »

MOODY BLUE schreef:Mensen die waarschuwen tegen de islam worden binnen de kortste keren uitgemaakt voor racisten en "islamofoben" terwijl de essentie van de zorg over de islam nooit ter sprake komt.
Ze zijn ook altijd zo goed in het bevestigen van hun ongelijk. Uitspraken die neerkomen op:
"De islam is een vredelievende godsdienst en als je dat durft tegenspreken verdien je de folterdood.", zijn geen uitzondering. :roll:

Hun huichelarij i.v.m. die vredelievendheid is ook van een ongekende grootte-orde. Als je hen erop aanspreekt dat er zoveel gemoord wordt in naam van de islam beweren ze steevast dat dit om on-echte moslims gaat. Mensen die niet tot dezelfde groep als hun behoren. Dan valt het wel op dat bij de volgende bomaanslag waar tientallen doden bij vallen niet de hele moslimgemeenschap op straat komt om daartegen te protesteren. Dat is toch ook een blaam voor hun profeet en hun god? Mensen doden in naam van hun god, terwijl die god dat volgens hen niet wil, is blijkbaar niet zo erg als een tekeningetje maken dat ze niet mooi vinden. Want dan staat wel de hele moslimwereld in rep en roer. Daar moeten sancties tegen getroffen worden! ...u zei toch "vredelievendheid"? Niet?
Er is daarvan in de islam niet veel te bespeuren, behalve als je je tot de islam bekeert.
Wie discrimineert er nu? Wie is er nu "-foob" ten opzichte van wie?
"....en op de 5 biljoenste dag, creëerde de mens god"

"I am against religion because it teaches us to be satisfied with not understanding the world." Richard Dawkins
Plaats reactie