Eef, dat is nou mooi wat je zegt, dus als ik Paulus de Boskabouter een miezerig lulletje vind is het niet erg, maar wanneer ik God van hetzelfde beticht ga je over de rooie, terwijl er voor beide ongeveer net zoveel bewijs bestaat....eef schreef:Dat die gene gek is omdat er bewijzen zijn dat kabouters niet bestaan.Erik schreef:Als iemand tegen jou zou zeggen dat hij iedere dag met een kabouter uit het bos een praatje maakt, wat zou je dan denken Eef?
ark van noach
Moderator: Moderators
-
bad_religion
Je bedoeld die bijbel waarvan je alleen die stukken leest die passen in het algoede gedeelte van jouw god?eef schreef:hum... dan denk ik dat je beter je mening bij kan spellen, God spreekt tot mij via de bijbel. Heeft nix met slapen o.i.d. te maken. God spreekt tot mij door andere mensen, heeft ook al nix met slapen te maken.
Heb ik het over slaap gehad? Ik zie wel slaapkwabepilepsie, misschien moet je dat eens opzoeken.
Laat die bewijzen dan eens zien!eef schreef:Dat die gene gek is omdat er bewijzen zijn dat kabouters niet bestaan.
Iets wat niet bestaat in mijn optiek kan ook niet boven mij staan, iets wat je maar niet wilt begrijpen eef.eef schreef:Zolang jij de aarde niet maakt, zolang jij je eigen zoon niet geeft voor iedereen, voor zelfs de mensen die je haten staat God boven jou. Miss vind je dat rot om te aanvaarden, maar de waarheid is nou eenmaal niet altijd leuk
Maar jij plaatst jezelf indirect boven mij op deze manier en dat kan niet, want jij bent beslist niet meer of minder waard dan ik!
Eenvoudig, omdat er nog steeds ellende in de wereld voorkomt!eef schreef:Laat ik me vraag anders formuleren, hoe kan jij weten wat God voorkomt?
Hoe kan jij weten dat hij wel wat voorkomt?
Ik hoopte dat je dat zou ontdekken door erover na te denken eef.eef schreef:Typisch dat jij elke keer aan komt met kabouters... Wat wil je daarmee zeggen?
Dus kabouters bestaan?eef schreef:het bestaan van kabouters is niet twijfelachtig evenals het bestaan van God. Alleen is het net tegenovergesteld.
Je weet niet waarom maar je weet zeker dat het niet uit haat of wat dan ook was?eef schreef:Ik weet niet waarom God die dingen toegestaan heeft, waarom Hij ze er bij hielp. Ik weet cker dat het niet uit haat of wat dan ook was.
Dat heet een contradictio in terminus eef.
Je blijft wankelen eef.
De achtste hemel is het atheïstische inzicht dat de werkelijkheid weliswaar hard is maar wel de werkelijkheid en die is zoveel waardevoller dan alle mooie, verzachtende sprookjes bij elkaar. (Gerard)
Geleid wordt enkel hij die zichzelf niet gevonden heeft. (Rereformed)
1.Ik snap je vraag niet helemaal. Zou je die anders kunnen formuleren?
2.Ik ben van mening dat de wereld waar wij nu op leven de tweede is. En dat in de eerste dino's leefde. Dus ik denk dat er toen al geen dino's meer waren.
3. ik denk dat ze kwamen lopen. ik weet niet prcies hoe dat ging, miss ging de slak wel bij de vogel op de rug. Ik weet het niet. Ik denk dat er nog geen ijskappen waren. Ik denk dat het water uit een laag om de aarde is gekomen. Er zat dus een laag water om de aarde heen, die zorgde ervoor dat de warmte verspreid werd over de aarde en dus op elke plekeven warm was. Dit zorgt ervoor dat er geen ijskappen waren en dus ook geen ijsberen pinguins e.d. ik weet dat dit in tegenspraak is met wat ik eerder over ijsberen zei, ik heb hier niet eerder over nagedacht en nu realiseer ik me dat er dus geen ijskappen waren. vandaar.
4. Er zijn mensen die denken dat er pas vleeseters kwamen na de zondvloed, de zou een verklaring kunnen zijn. Ik weet niet waar di op gebaseerd is.
5. waarom zouden er dieren op de ark zijn die in het water kunnen leven? Ik denk dat die niet op de ark aanwezig waren.
6. zoals ik al eerder zei zijn er theorien dat er pas vlees werd gegeten na de zondvloed. Ik zal eens proberen na te gaan waar deze theorie opgebaseerd is.
2.Ik ben van mening dat de wereld waar wij nu op leven de tweede is. En dat in de eerste dino's leefde. Dus ik denk dat er toen al geen dino's meer waren.
3. ik denk dat ze kwamen lopen. ik weet niet prcies hoe dat ging, miss ging de slak wel bij de vogel op de rug. Ik weet het niet. Ik denk dat er nog geen ijskappen waren. Ik denk dat het water uit een laag om de aarde is gekomen. Er zat dus een laag water om de aarde heen, die zorgde ervoor dat de warmte verspreid werd over de aarde en dus op elke plekeven warm was. Dit zorgt ervoor dat er geen ijskappen waren en dus ook geen ijsberen pinguins e.d. ik weet dat dit in tegenspraak is met wat ik eerder over ijsberen zei, ik heb hier niet eerder over nagedacht en nu realiseer ik me dat er dus geen ijskappen waren. vandaar.
4. Er zijn mensen die denken dat er pas vleeseters kwamen na de zondvloed, de zou een verklaring kunnen zijn. Ik weet niet waar di op gebaseerd is.
5. waarom zouden er dieren op de ark zijn die in het water kunnen leven? Ik denk dat die niet op de ark aanwezig waren.
6. zoals ik al eerder zei zijn er theorien dat er pas vlees werd gegeten na de zondvloed. Ik zal eens proberen na te gaan waar deze theorie opgebaseerd is.
Wat als mijn geloof niet waar is en de evolutie theorie wel? Dan verlies ik niks. Maar wat als mijn geloof wel waar is, dan heb ik niets verloren maar ben jij wel verloren...
Neej, ik lees heel de bijbel, en ik heb opgezocht wat het betekent maar kon het niet vinden. Misschien kan jij mij dit vertellen?
Ik plaats mezelf niet boven jou, ik plaats God boven jou. Daar zit een verschil in.
Ik weet niet of Hij dat doet. Ik zeg alleen dat je niet kan weten of er wat gebeurt of niet. Het is niet altijd wat het lijkt.
Ik heb erover nagedacht waarom je met kabouters aan komt, kan alleen niets bedenken. Ik kan alleen maar tegenstrijdigheden bedenken. Kabouters zijn klein, God is groot en ga zo maar door. Niemand heeft ooit een kabouter gezien of dingen die zei gedaan zouden moeten hebben. Er zijn mensen ie God hebben gezien, er zijn mensen die Zijn Zoon hebben gezien, er zijn mensen die afgezanten van Hem hebben gezien(engelen), er zijn heel veel mensen die merken aan dingen om hen heen dat God bestaat. Allemaal best wel tegenstrijdig is het niet. En dan vraag je ook nog of kabouters bestaan...
Wat is contradictio in terminus? Ik heb niet zo'n grote woorden schat.
Ik wankel niet, vraag me af hoe het komt dat mensen dat denken.. mn geloof wordt alleen mar sterker hier door...
Ik plaats mezelf niet boven jou, ik plaats God boven jou. Daar zit een verschil in.
Ik weet niet of Hij dat doet. Ik zeg alleen dat je niet kan weten of er wat gebeurt of niet. Het is niet altijd wat het lijkt.
Ik heb erover nagedacht waarom je met kabouters aan komt, kan alleen niets bedenken. Ik kan alleen maar tegenstrijdigheden bedenken. Kabouters zijn klein, God is groot en ga zo maar door. Niemand heeft ooit een kabouter gezien of dingen die zei gedaan zouden moeten hebben. Er zijn mensen ie God hebben gezien, er zijn mensen die Zijn Zoon hebben gezien, er zijn mensen die afgezanten van Hem hebben gezien(engelen), er zijn heel veel mensen die merken aan dingen om hen heen dat God bestaat. Allemaal best wel tegenstrijdig is het niet. En dan vraag je ook nog of kabouters bestaan...
Wat is contradictio in terminus? Ik heb niet zo'n grote woorden schat.
Ik wankel niet, vraag me af hoe het komt dat mensen dat denken.. mn geloof wordt alleen mar sterker hier door...
Wat als mijn geloof niet waar is en de evolutie theorie wel? Dan verlies ik niks. Maar wat als mijn geloof wel waar is, dan heb ik niets verloren maar ben jij wel verloren...
En dan met name pinkeltje, omdat die zo goed en helder gedocumenteerd is!chromis schreef:Tja, Erik heeft gewoon iets met kabouters!
Net zoals ik iets met de paashaas heb!
Is het niet, Erik?
Al kan ik niet ontkennen ook een tijdje aanhanger te zijn geweest van de paashaas.
De achtste hemel is het atheïstische inzicht dat de werkelijkheid weliswaar hard is maar wel de werkelijkheid en die is zoveel waardevoller dan alle mooie, verzachtende sprookjes bij elkaar. (Gerard)
-
bad_religion
eef schreef:5. waarom zouden er dieren op de ark zijn die in het water kunnen leven? Ik denk dat die niet op de ark aanwezig waren.
Dat zou wel onlogisch zijn als er geen vissen op de ark waren, veel zout en zoetwater vissen zouden sterven, in het brakke water van de zondvloed, dus is het niet meer dan aannemelijk dat er op de ark enorme aqauriums waren. Denk eens aan walvissen, maar ook aan haaien die toch een behoorlijk groot aquarioum moeten hebben gehad daar veel haaien soorten sterven als ze niet zwemmen, of al dan niet stromend water hebben.
Een andere technisch aspect van de ark is dan het drijfvermogen, eerdere berekeningen van jouw houden hier geheel geen rekening mee, maar wanneer men grote bassins voor al vissen aan boord zou moeten hebben moet je wel rekenen dat het drijfvermogen danig onderuit wordt getrokken.
Tevens zouden er faciliteiten aan boord van de ark moeten zijn om zowel het zoete water als het zoute water in goede conditie te houden.
En wat denk je van de voedsel voorraad ?
En dan nog wat, in het brakke water van de zondvloed zou koraal (is een levend organisme en geen vegetatie) lopend naar de ark zijn gekomen, zoals in de Bijbel vermeld staat ?
Ik zie gaarne nieuwe berekeningen omtrent de ark, en zijn vervoers capaciteiten tegemoet, alsmede een sluitende theorie over hoe alle levende wezens naar de ark zijn toegekomen, maar ook hoe jij denkt dat de voedsel voorziening is geweest.
O ja, nog een probleempje over die zondvloed, in het brakke water zou veel microbiologisch leven het niet redden, je hebt vast weleens gehoord van de voedselketen, hoe heeft god erin voorzien dat hij deze voedselketen heeft herstelt, zodat alle dieren op tijd voldoende eten hadden om de aarde weer te bevolken ???
-
tsjok45
Jawel college( en alle andere lezers ) ,Net zoals ik iets met de paashaas heb!
De paashaas ? ik heb gelukkig iets met de hersenknoedel van klaas vaak ... een heilige epileptouses om het maar eens met een groot woord te zeggen ; het maakt me oh zo gelukkig ...
Kijk daar loopt het Zandmannetje ...ik kijk nog vliug eens onder mijn bed want je weet maar nooit of daar geen tsjeef zit ... en wat hoor ik daar voor gestommel in de reeds donkere keuken ? ... de kabouterrtjes zijn al aan het opruimen en afwassen ...?
ik zal het eens opzoeken in mijn goede boek van Rien Poortvliet ... oh wat is dat mooi ....cker
sputtter...sputter ...
Hoe lang kan stompzinnig gedoe op dit forum nog doorgaan , denk je ?
Eef het is makkelijker als je de vragen/opmerkingen waar je op reageert van mij even quote, dat leest prettiger, alvast bedankt.
Dus alle ellende die God in het OT op de mensheid loslaat (en wat ik hier niet ga herhalen want dat weet je best) is allemaal uit liefde?
Collegavanerik zei het al eens: Zo een vader belief ik niet!
En wat betreft die slaapkwabepilepsie:
http://www.primal-page.com/persing.htm
http://people.uncw.edu/bergh/par325/L09RPersinger.htmRELIGIOUS AND PHYSTICAL EXPERIENCES AS ARTIFACTS OF
TEMPORAL LOBE FUNCTION: A GENERAL HYPOTHESIS
Voor het bestaan van kabouters is minstens zoveel bewijs gezien de mensen die kabouters zien en spreken.
Je leest heel de bijbel en kan dan nog steeds tot de conclusie komen dan God liefde is?eef schreef:Neej, ik lees heel de bijbel, en ik heb opgezocht wat het betekent maar kon het niet vinden. Misschien kan jij mij dit vertellen?
Dus alle ellende die God in het OT op de mensheid loslaat (en wat ik hier niet ga herhalen want dat weet je best) is allemaal uit liefde?
Collegavanerik zei het al eens: Zo een vader belief ik niet!
En wat betreft die slaapkwabepilepsie:
http://www.primal-page.com/persing.htm
http://people.uncw.edu/bergh/par325/L09RPersinger.htmRELIGIOUS AND PHYSTICAL EXPERIENCES AS ARTIFACTS OF
TEMPORAL LOBE FUNCTION: A GENERAL HYPOTHESIS
Speyer schreef:Temporal lobe psychotics can have daily episodes of being one with God. If the psychosis is due to a temporal lobe lesion, its removal eliminates the God Experiences and accompanying mystical preoccupations.
[...]
See Mark Salzman's literary novel, Lying Awake, about a nun's spiritual experiences due to temporal lobe pathology.
Persinger schreef:Summary: Mystical and religious experiences are hypothesized to be evoked by transient, electrical microseizures within deep structures of the temporal lobe. Although experiential details are affected by context and reinforcement history, basic themes reflect the inclusion of different amygdaloid-hippocampal structures and adjacent cortices. Whereas the unusual electrical coherence allows access to infantile memories of parents, a source of god expectations, specific stimulation evokes out-of-body experiences, space-time distortions, intense meaningfulness, and dreamy scenes. The species-specific similarities in temporal lobe properties enhance the homogeneity of cross- cultural experiences. They exist along a continuum that ranges from "early morning highs" to recurrent bouts of conversion and dominating religiosity. Predisposing factors include any biochemical or genetic factors that produce temporal lobe lability. A variety of precipitating stimuli provoke these experiences, but personal (life) crises and death bed conditions are optimal. These temporal lobe microseizures can be learned as responses to existential trauma because stimulation is of powerful intrinsic reward regions and reduction of death anxiety occurs. The implications of these transients as potent modifiers of human behavior are considered
En jij beschouwt jouw god als jouw waarheid, dus daarmee plaats jij jezelf zonder dat je het in de gaten hebt wel degelijk boven mij!eef schreef:Ik plaats mezelf niet boven jou, ik plaats God boven jou. Daar zit een verschil in.
Inderdaad eef, pas dit nu eens toe op jij perspectief ipv op het mijne!eef schreef:Ik weet niet of Hij dat doet. Ik zeg alleen dat je niet kan weten of er wat gebeurt of niet. Het is niet altijd wat het lijkt.
Ik zie alleen maar overeenkomsten.eef schreef:Ik heb erover nagedacht waarom je met kabouters aan komt, kan alleen niets bedenken. Ik kan alleen maar tegenstrijdigheden bedenken.
Vervang het woord kabouter eens door God.eef schreef:Niemand heeft ooit een kabouter gezien of dingen die zei gedaan zouden moeten hebben.
De mensen uit de bijbel, tsja dat kan ik niet meer verifieren, en of zij meer de waarheid vertellen dan mensen die vandaag de dag nog beweren God te zien en te spreken betwijfel ik.eef schreef:Er zijn mensen ie God hebben gezien, er zijn mensen die Zijn Zoon hebben gezien, er zijn mensen die afgezanten van Hem hebben gezien(engelen), er zijn heel veel mensen die merken aan dingen om hen heen dat God bestaat.
Voor het bestaan van kabouters is minstens zoveel bewijs gezien de mensen die kabouters zien en spreken.
Dat je jezelf tegenspreekt in dezelfde zin.eef schreef:Wat is contradictio in terminus? Ik heb niet zo'n grote woorden schat.
Ik heb op ronduit gg gevraagt waar mensen op baseren dat er pas vleeseters kwamen na de zondvloed.
Genesis 1:29-30
29 Ook zei God: "Hierbij geef ik jullie alle zaaddragende planten en alle vruchtbomen op de aarde; dat zal jullie voedsel zijn. 30 Aan de dieren die in het wild leven, aan de vogels van de hemel en aan de levende wezens die op de aarde rondkruipen, geef ik de groene planten tot voedsel." En zo gebeurde het.
Na de vloed:
Gen 9:3
3 Alles wat leeft en beweegt zal jullie tot voedsel dienen; dit alles geef ik je, zoals ik je ook de planten heb gegeven.
é voila, dat was het antwoord. Dus op de ark kkonden de dieren in vrede leven want er waren toen nog geen vleeseters.
Genesis 1:29-30
29 Ook zei God: "Hierbij geef ik jullie alle zaaddragende planten en alle vruchtbomen op de aarde; dat zal jullie voedsel zijn. 30 Aan de dieren die in het wild leven, aan de vogels van de hemel en aan de levende wezens die op de aarde rondkruipen, geef ik de groene planten tot voedsel." En zo gebeurde het.
Na de vloed:
Gen 9:3
3 Alles wat leeft en beweegt zal jullie tot voedsel dienen; dit alles geef ik je, zoals ik je ook de planten heb gegeven.
é voila, dat was het antwoord. Dus op de ark kkonden de dieren in vrede leven want er waren toen nog geen vleeseters.
Ik zet deze discussie op slot, omdat hetzelfde topic al bestaat. De discussie kan hier verder gevoerd worden http://www.freethinker.nl/forum/viewtopic.php?t=196
Vriendelijke groet...
Vriendelijke groet...
'Bij een discussie die de redelijkheid zoekt heeft hij die het onderspit delft groter voordeel, voor zover hij er iets van opgestoken heeft.’ Epicurus (341-271vc)