Preken voor eigen parochie

Discussies over de Islam.

Moderator: Moderators

Ik wil alleen mijn eigen denkbeelden bevestigd of uitgebreidt zien.

Ja
2
10%
Neen
19
90%

Totaal aantal stemmen: 21

Plons
Bevlogen

Re: Preken voor eigen parochie

Bericht door Plons »

Morphy schreef:Dit forum is een platform voor gelijkgestemden, in het "ergste" geval kom je in een discussie iemand tegen die je beeld verrijkt zodat je tot een andere visie komt.
In de eerste plaats is "gelijkgestemden" een breed begrip, ten tweede weet ik niet hoe je daar bij komt want zelden (kan een keer voorkomen dus) zijn we het met elkaar eens.
Zijn er ook mensen die andere fora bezoeken, bv. marokko.nl of maroc.nl waar mensen komen die uit naam van de islam spreken? Waar het wordt toegejuicht dat westerse soldaten sterven in een islamitisch land? Of zoeken we alleen de veiligheid op door met gedachtengoed-delers te kunnen overleggen?
Heeft bij mij niks met "veiligheid" te maken maar met m'n geestelijke gezondheid (dat ook weer op je lichaam effect kan hebben). De ergernis die vaak onstaat wanneer ik op zo'n soort forum lees, word soms zo groot dat ik onderhand blind word .
Fuck met alles.
Theoloog

Bericht door Theoloog »

Samante schreef:Ik ben op Freethinker een beetje een buitenbeentje. Als pantheïst vertoef ik tussen grotendeels atheïsten en agnosten. Die ontmoetingen leidden er een poos geleden toe dat ik enorm ging twijfelen aan mijn spiritualiteit en mezelf een beetje voorbarig uitriep als agnost. Ik ben nog steeds pantheïst echter.
Maar desondanks houden we van je, Samante :D

Ik ben wel benieuwd wat maakte dat je toch weer terugkeerde naar je oorspronkelijke standpunt. Misschien iets voor een apart draadje?
Aelred
Geregelde verschijning

Bericht door Aelred »

Morphy schreef:Dit forum is een platform voor gelijkgestemden, in het "ergste" geval kom je in een discussie iemand tegen die je beeld verrijkt zodat je tot een andere visie komt.
Wat heet gelijkgestemd? Ik lees graag mee op dit forum (nadat ik het recent ontdekte), merk dat de discussies me wat teveel tijd kosten, maar de lol zit wmb niet in het vinden van bevestiging.

Wat ik wel aardig vind hier, en wat ik op andere fora echt vééél minder meemaak, is een hoge mate van tolerantie voor het feit dat niet iedereen gelijkgestemd is. In het "ergste" geval lees ik bijdragen waarvan ik denk, ja, ach, daar zal wel een of andere frustratie achter zitten, maar wat geeft het. In het beste geval, en dat vind ik veel boeiender, aangezien je de slechte gevallen gewoon kan overslaan, lees ik bijdragen die me opnieuw laten nadenken, die me confronteren met mijn eigen opvattingen en de (on)houdbaarheid daarvan, en die me iets laten zien van de denkwereld van anderen.
Zijn er ook mensen die andere fora bezoeken, bv. marokko.nl of maroc.nl waar mensen komen die uit naam van de islam spreken? Waar het wordt toegejuicht dat westerse soldaten sterven in een islamitisch land? Of zoeken we alleen de veiligheid op door met gedachtengoed-delers te kunnen overleggen?
Als ik alleen de veiligheid van gelijkgestemden zocht, zou ik een 1-persoons-forum moeten beginnen. Geef mij maar de onveiligheid van mensen die iets anders denken/menen/weten/geloven dan ik.
Tsjok45
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door Tsjok45 »

:wink:

als alle instrumenten foutloos dezelfde wijsjes moeten spelen kan je evengoed je ganse leven lang dezelfde CD beluisteren ....(.eventueel van kaft tot kaft )en tot je er dood bij neervalt
lees ik bijdragen die me opnieuw laten nadenken, die me confronteren met mijn eigen opvattingen en de (on)houdbaarheid daarvan, en die me iets laten zien van de denkwereld van anderen.
Een hoop zotten , weten meer dan één zot .... en besmetten elkaar ...hoe zot dat ook lijkt

Wannneer eentje die links mankt een stevige arm geeft aan eentje die rechts mankt , dan is er een kans dat ze samen toch rechtlopen wanneer ze van de bedevaart terugkomen ....of dat ze afwisselend samen manken langs beide kanten (een oost-vlaams gezegde)
een 1-persoons-forum
"On n'est jamais aussi bien servi , que par soi meme "alleen is dat oervervelend

Natuurlijk;heb ik gelijk :roll:
Vriendelijke groet
Ni dieu , Ni maitre
Ni , Ni , Ni ( The knight of Ni )
Aelred
Geregelde verschijning

Bericht door Aelred »

Altijd al dol op Vlamingen geweest :D
fbs33
Bevlogen

Bericht door fbs33 »

appelfflap schreef:en hoe noemen we peuters die NIET religieus gehersenspoeld werden toen ze nog in de pampers zaten?
Kleine stinkerdjes misschien? :D
Morphy

Bericht door Morphy »

Aelred schreef:Wat heet gelijkgestemd? Ik lees graag mee op dit forum (nadat ik het recent ontdekte), merk dat de discussies me wat teveel tijd kosten, maar de lol zit wmb niet in het vinden van bevestiging.
Als ik alleen de veiligheid van gelijkgestemden zocht, zou ik een 1-persoons-forum moeten beginnen. Geef mij maar de onveiligheid van mensen die iets anders denken/menen/weten/geloven dan ik.
En weer een typisch antwoord van een onafhankelijke. Chapeau, ik geloof dat ik eindelijk ergens ben beland waar het verstand regeert. Wat ik erg jammer vind is dat dit niet van de meeste fora kan worden gezegd.

Gelijkgestemd bedoel ik in dit geval als "open minded", ik heb het idee dat dit forum bezocht wordt door mensen die onafhankelijk informatie inwinnen en hun kennis bijslijpen om vragen te kunnen beantwoorden die voor een gelovige klakkeloos aangenomen worden uit een wondermanuscript.

Worden er wel eens discussies op andere fora opgestart die gezamenlijk door breinpolijsters worden bezocht? Puur om niet als enkeling te verzuipen in de door relirobots als bewijs aangedragen leugenverzen?
I think therefore I am.
I think for myself therefore I am better.
doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho »

Antwoord nee. Ben zelfs voor rede vatbaar en heb mijn denkwereld geregeld moeten bijstellen.
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
Antiscience
Banned

Bericht door Antiscience »

doctorwho schreef:Antwoord nee. Ben zelfs voor rede vatbaar en heb mijn denkwereld geregeld moeten bijstellen.
Volledig met doctorwho eens.
The Prophet
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door The Prophet »

Ik zit hier alleen maar om spelfouten te verbeteren.

Het woord "uitgebreidt" bestaat niet in de Nederlandse taal. Die t moet weg.
Omni Padhni Disney Iceman Acme Leary Marx Illuminatus Christus Clark
lost and not found yet!
Bevlogen

Bericht door lost and not found yet! »

Worden er wel eens discussies op andere fora opgestart die gezamenlijk door breinpolijsters worden bezocht? Puur om niet als enkeling te verzuipen in de door relirobots als bewijs aangedragen leugenverzen?
Antwoord nee. Ben zelfs voor rede vatbaar en heb mijn denkwereld geregeld moeten bijstellen.
Volledig met doctorwho eens.
Hmmm, ik kan me nog wel herinneren dat een zekere Bartuz iedereen hier op zijn forum uitnodigde.
We will dance again!
Als je meer produceert dan je klaagt, heb je gelijk! Als je meer klaagt dan produceert, blijf je achter!
JanC
Ervaren pen

Bericht door JanC »

Ik hou wel van een beetje tegenspraak en ben dan ook aanwezig zowel op het ronduit-forum (Jantje) als op het ontdekislam-forum (Teddybeer). Tot nu toe ben ik er in geslaagd bans te vermijden. Integendeel, op beide fora zijn al een paar gelovige diehards die mijn aanwezigheid niet op prijs konden stellen, zachtjes verwijderd.
Mijn ervaring: op de meeste fora is er wel een mod met hersenen (Mithralo op Ronduit, Ayasha op ontdekislam) waarmee wel te praten is en die begrijpen dat kritische vragen en opmerkingen bij een geloof niet noodzakelijk een -al dan niet persoonlijke- aanval op gelovigen inhouden.
Fora met eenzijdige moderatie zijn gewoonlijk geen lang leven beschoren of verworden tot een messageboard waar elk topic één enkele post van de moderator/administrator bevat. (Zie bv. http://revolutietheorie.yourbb.nl/.)
Ni dieu, ni maître.
fbs33
Bevlogen

Bericht door fbs33 »

appelfflap schreef:en hoe noemen we peuters die NIET religieus gehersenspoeld werden toen ze nog in de pampers zaten?
De neiging om te zeggen, "Die stinken óók" heb ik nog net weten te bedwingen [ á la USA-advocaten gewoonten] :lol:
martien
Forum fan

Bericht door martien »

@Lost and not found yet:

Die handschoen heb ik opgenomen. Na een paar maanden is het daar in het "wetenschaps" draadje (heette een beetje anders) heeeeel stil geworden. Het laatste was een discussie over de ouderdom van d aarde. Er zouden geologische aanwijzingen zijn dat de aarde nogal "jong" was, maar daar was wel wat tegenin te brengen. Daarna al dagen niets meer gehoord. De draadjes die over het geloof zelf gaan vermijd ik, ik voel me daar geen deskundige.
Kevin
Diehard

Bericht door Kevin »

Sararje schreef:We gaan toch niet ouwenelen over welke fora men allemaal gebanned is?
Lol.. Beetje tegen elkaar ophoesten, net als met littekens :P

Ik kom hier graag vanwege de diversiteit. Hier is veel meer kans op iets origineels dan op een christen/moslim/turken/mocro/etc. forum. Daar kan je al een beetje verwachten wat er gaat komen. Ik hou er denk ik van geprikkeld en verrast te worden. Maar ik zit wel op andere fora. Ook op enkele Christelijke, om inzicht te delen (soms te bashen, ik schaam me er niet genoeg voor om te ontkennen dat ik soms wel eens lekker wil zeuren :P ) maar als er op zo'n forum eens een originele reactie komt, dan vind ik dat eigelijk nóg leuker ^^.
Plaats reactie