Mèt die supplementen (die dan dus óók bij het dieet horen) mogelijk wèl. Ik slik B12-supplementen voor de zekerheid. Ik ken ook getuigenissen (of ze waar zijn weet ik niet) over mensen die van baby af aan veganistisch gezond volwassen zijn geworden. De gewoonte was om gegeten wortels niet goed te wassen en in de grond waarin de wortels groeien zou dan vitamine B12 zitten.Vilaine schreef:Je kunt je afvragen of een dieet waarbij je supplementen moet slikken nu zo gezond c.q. volwaardig is.
Dat sowieso. Maar of het voor Tom's lichaam en/of hersenen persé schadelijk is was even mijn vraag.Vilaine schreef:Maar ik denk, dat het bij Tom gaat om het totaal plaatje. Moeder gedraagt zich sektarisch.
Die vergelijking kun je inderdaad maken. Toch is er denk ik wel een verschil tussen het opdringen van aantoonbare wilde fantasieën en een houding waar mogelijk een kern van waarheid in zit en een poging om je kind te onttrekken aan de slecht-voedsel-terreur. De verantwoordelijk van een ouder behelst immers ook de gezondheid van een kind. Het kan zijn dat de moeder van Tom met haar ideeën over voeding de plank volkomen misslaat, maar zo heel duidelijk is dat mijns inziens nog niet.Vilaine schreef:Hoe zouden we er over denken, als een moeder heilig gelooft in Lou de palingboer en haar kind thuis houdt van school en verbiedt met andere kinderen om te gaan , omdat hij dan geplaagd wordt en wellicht 'verkeerde' gedachten krijgt. (Maar verder misschien heel gezond eet).