Israël overvallen door Operatie al-Aqsa storm: oorlog!

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

Mus
Diehard

Re: Israël overvallen door Operatie al-Aqsa storm: oorlog!

Bericht door Mus »

ChaimNimsky schreef: 09 feb 2025 23:05
… Een poëtische wending van de geschiedenis.
Idd voor in mijn ogen enge mannetjes als jijzelf die geilen op elke dode Palestijn van toen en nu is deze oogzweer een poëtische wending van deze geschiedenis. Gelukkig vind niet iedereen dat een andere bevolkingsgroep daarvoor moedwillig geslachtofferd moest en moet worden. Maar goed zieke geesten die daar juist op geilen zijn van alle tijden dus één meer of minder maakt niet uit.
Laatst gewijzigd door Mus op 10 feb 2025 00:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Het universum bestaat bij de gratie van bewustzijn. Zonder bewustzijn geen universum.
Mus
Diehard

Bericht door Mus »

lost and not found yet! schreef: 09 feb 2025 22:57 In deze discussie Israël een “kankergezwel” noemen? Mag dat? Dat begint verrekt een beetje op de uitspraken van allochtonen te lijken die mijn 17 jarig nichtje een keer op een soort gelijke manier aanspraken! Zo van: K*tK*nk*rh**r! Ik ben benieuwd wat de moderatie hiervan gaat zeggen!

Welke keus hadden ze dan? Laat maar weten! Israël is gewoon sinds 1948 een wereldwijd erkende staat! Nogmaals, wat was een andere keus? En gaan we persoonlijk worden? Voor mij heb je sowieso de discussie al verloren zodra je het K woord gaat gebruiken en daarom vroeg ik ook aan de moderatie of dit toegestaan is! Lijkt me niet eigenlijk!

Ps, gedurende welke periode hebben er geen Joden in Israël gewoond? Maar gedurende het typen van deze vraag besef ik dat die niet aan jou besteed is! Inhoudelijk ergens op ingaan is er niet bij. Probeer de balans eens te vinden tussen realisme en emotie! Graag gedaan!
Nou jij kent je geschiedenis dat is wel helder. Er waren andere voorstellen, je kunt er eens op googlen, voor een eigen staat voor de naoorlogse generatie joden die terecht een veilige plek voor zichzelf wilde hebben na de verwoestende moordpartij van de nazies, deze voorstellen werden echter allemaal door deze mensen afgewezen omdat ze persee een nieuwe staat wilde vestigen in Palestina. Na de stichting van deze staat werden de Palestijnen massaal verdreven van hun eigen land wat voor de Palestijnen een totale ramp werd ect. ect. We kennen allemaal de gevolgen.

In welke periode hebben er geen Palestijnen in Palestina gewoond? Het probleem is niet dat er mensen van de joodse geloofsgroep woonden in Palestina of überhaupt waar dan ook wonen, maar dat de nieuwbakken staat meende dat de Palestijnen daar niet horen en dus verdreven en erger behandeld dienen te worden maar dat is iets dat o.a. mensen als jijzelf maar al te graag vergeten want komt nu eenmaal beter uit mbt de zgn heerlijke poëtische wending waar je grote vriend ChaimNimsky het over had en op geilt.

Ps: ik neem aan dat jou nichtje niet iemand is die anderen geen levensruimte gunt. Helaas is het zo dat jongens in het algemeen niet bepaald veel respect hebben voor meisjes in het algemeen, sommigen weten het wat beter te verbergen dan anderen maar soms komt het respectloze toch uit.

Ps: toevoegend gezien het gegeven dat de moderatie de zeer kwetsende walgelijkheden die jij, zoals gezegd, met de regelmaat van de klokt hier uitspuugt lijkt mij dat kankergezwel, eerder uitgelegd waarom ik vind dat de staat Israël zich gedraagt als een kankergezwel, ook wel mag. En eerlijk gezegd boeit het mij niet dat jou kwetsbare zieltje er door geraakt wordt want het zou eens tijd worden dat je ergens door geraakt wordt.
Het universum bestaat bij de gratie van bewustzijn. Zonder bewustzijn geen universum.
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

lost and not found yet! schreef: 09 feb 2025 22:57
Mus schreef: 09 feb 2025 22:50
lost and not found yet! schreef: 09 feb 2025 22:31 In deze discussie Israël een “kankergezwel” noemen? Mag dat? Dat begint verrekt een beetje op de uitspraken van allochtonen te lijken die mijn 17 jarig nichtje een keer op een soort gelijke manier aanspraken! Zo van: K*tK*nk*rh**r! Ik ben benieuwd wat de moderatie hiervan gaat zeggen!
Men had de keus zich ergens anders te vestigen maar men vond dat men recht had een land te bezetten dat al bewoond werd door anderen om vervolgens die anderen te verdrijven, dat noemt men een kankergezwel want dat is wat kanker doet andere cellen verdringen ten behoeve van de eigen groei.

Afgezien hiervan lost but not found yet, wat denk je van je eigen onsmakelijkheden die je aan de lopende band uitspuugt, die worden ook toegestaan hier. Want eerlijk gezegd lost but notfound yet, wanneer ik jou lees lopen met regelmaat de koude rillingen bij mij over de rug en ontsnapt mij regelijkmatig de kreet:” wat een eng mannetje is dit”. Dan weet je dat, ik vind jou een eng kereltje.
Welke keus hadden ze dan? Laat maar weten! Israël is gewoon sinds 1948 een wereldwijd erkende staat! Nogmaals, wat was een andere keus? En gaan we persoonlijk worden? Voor mij heb je sowieso de discussie al verloren zodra je het K woord gaat gebruiken en daarom vroeg ik ook aan de moderatie of dit toegestaan is! Lijkt me niet eigenlijk!

Ps, gedurende welke periode hebben er geen Joden in Israël gewoond? Maar gedurende het typen van deze vraag besef ik dat die niet aan jou besteed is! Inhoudelijk ergens op ingaan is er niet bij. Probeer de balans eens te vinden tussen realisme en emotie! Graag gedaan!
De staat Israël wordt door de VN (en door de meeste van haar lidstaten) erkent binnen de grenzen zoals ze in 1948 in VN resolutie 181De meeste Palestijnen zijn waarschijnlijk ook bereid IsraeL te erkennen binnen de grenzen zoals die van 1948 tot aan de De Zesdaagse oorlog in 1976 waren, als Israël accepteert dat ze in de gebieden die door Egypte en Jordanië als Palestijns werden erkent een eigen staat krijgen. Israël is van haar kant echter niet bereid een souvereigne Palestijnse staat te tollereren.

Israël is dus daarmee degene die de twee-staten oplossing blokkeert. Niet Hamas (ook al deugt die organisatie verder van geen kant) en zeker niet "DE" palestijnen.

Mus dient zich inderdaad te onthouden van het woord "kankergezwel", want dat is scheldproza. En kan in geval van herhaling een officiële waarschuwing verwachten.

Daarentegen vallen de Critici van de staat Israël doorgaans niet de bevolking van Israël aan, terwijl de vrienden van Israël (en de staat Israël zelf) wel doorlopend de Palestijnen (de bevolking van de in 1948 beloofde staat Arabisch Palestina en hun nazaten) aanvallen. Soms ontkennen dat ze bestaat, maar haar (in elk geval als het gaat om de Gazastrook) vaak ook gelijkstellen met Hamas.

Verder kan de moderatie slechts optreden als de forumregels worden overtreden. Het hebben van een - in mijn ogen - walchelijke mening valt daar echter niet onder.
Ik wens u alle goeds
Mus
Diehard

Bericht door Mus »

Peter van Velzen schreef: 10 feb 2025 02:28
lost and not found yet! schreef: 09 feb 2025 22:57
Mus schreef: 09 feb 2025 22:50
Men had de keus zich ergens anders te vestigen maar men vond dat men recht had een land te bezetten dat al bewoond werd door anderen om vervolgens die anderen te verdrijven, dat noemt men een kankergezwel want dat is wat kanker doet andere cellen verdringen ten behoeve van de eigen groei.

Afgezien hiervan lost but not found yet, wat denk je van je eigen onsmakelijkheden die je aan de lopende band uitspuugt, die worden ook toegestaan hier. Want eerlijk gezegd lost but notfound yet, wanneer ik jou lees lopen met regelmaat de koude rillingen bij mij over de rug en ontsnapt mij regelijkmatig de kreet:” wat een eng mannetje is dit”. Dan weet je dat, ik vind jou een eng kereltje.

De staat Israël wordt door de VN (en door de meeste van haar lidstaten) erkent binnen de grenzen zoals ze in 1948 in VN resolutie 181De meeste Palestijnen zijn waarschijnlijk ook bereid IsraeL te erkennen binnen de grenzen zoals die van 1948 tot aan de De Zesdaagse oorlog in 1976 waren, als Israël accepteert dat ze in de gebieden die door Egypte en Jordanië als Palestijns werden erkent een eigen staat krijgen. Israël is van haar kant echter niet bereid een souvereigne Palestijnse staat te tollereren.

Israël is dus daarmee degene die de twee-staten oplossing blokkeert. Niet Hamas (ook al deugt die organisatie verder van geen kant) en zeker niet "DE" palestijnen.

Mus dient zich inderdaad te onthouden van het woord "kankergezwel", want dat is scheldproza. En kan in geval van herhaling een officiële waarschuwing verwachten.

Daarentegen vallen de Critici van de staat Israël doorgaans niet de bevolking van Israël aan, terwijl de vrienden van Israël (en de staat Israël zelf) wel doorlopend de Palestijnen (de bevolking van de in 1948 beloofde staat Arabisch Palestina en hun nazaten) aanvallen. Soms ontkennen dat ze bestaat, maar haar (in elk geval als het gaat om de Gazastrook) vaak ook gelijkstellen met Hamas.

Verder kan de moderatie slechts optreden als de forumregels worden overtreden. Het hebben van een - in mijn ogen - walchelijke mening valt daar echter niet onder.
Dat kanker “scheldproza” zou zijn ben ik niet met je eens, dat men dat er van heeft gemaakt is een ander verhaal. Kanker is een ziekte die zich voor doet in de vorm van een kwaadaardig gezwel dat ten koste van andere cellen groeit en bloeit, precies wat de staat Israël voorstaat, dat er hier figuren zijn die zonder enige moeite de éne na de andere walgelijke zaak, inclusief liederlijke scheldproza (één heeft het zelfs open en bloot in zijn onderschrift staan want voor de Israëlische bevolkingsgroep is het woord ‘Arabier’ een scheldnaam voor de Palestijnse bevolkingsgroep, en dus neem ik in naam van de Palestijnse bevolkingsgroep daar aanstoot aan, dat dat even gezegd is. ) op dit scherm laten verschijnen moeite hebben met het gegeven dat er mensen zijn die de door hun geliefde staat zien als een ziekte met de naam kanker zien( geen schelden dus maar een gegeven feit anders dan iemands nichtje die hopelijk wel een ander het licht in de ogen gunt ), want de vergelijking gaat weldegelijk op wanneer het over de staat Israël gaat, al wordt dat laatste liever ontkent door de Israël aanhangers. En helaas zegt het over hen dat zij wel walgelijkheden, inclusief, zoals gezegd, liederlijke scheldproza, willen uitdelen maar niet de vergelijkende feiten willen ontvangen want dan staan ze direct op de stoep ach en wee te schreeuwen als een zwak poppetje en zo zie ik deze mensen dat ook, als zwakke poppetjes die niks beters te doen hebben dan andere mensen minderwaardig te maken om zo gelijk voor zichzelf te behouden. Goed dat gezegd hebbende.

Persoonlijk ben ik tegen een twee staten oplossing. Ik vind dat de staat Israël als naamgever voor wat Palestina is dient te worden opgeheven. Palestina behoord gewoon terug Palestina genoemd te worden of maak desnoods leuke samenvoeging van de naam Palestina en Israël , 1 staat te zijn waarin zowel Palestijnen en Israëlieten gelijkwaardig aan elkaar zijn, dat wil dus zeggen dat er niet zoals nu apartheid heerst in het parlement en de Palestijnse gemeenschap vanuit angstige vrees en achterdocht systematisch buiten spel wordt gezet, maar dat is een droompje zal niet gaan uitkomen.
De staat Israël, die overigens niet wereldwijd wordt erkent als staat zoals sommige zielen hier ons willen doen geloven, zal m.i. niet rusten tot ze genoeg land gejat hebben van hun buurlanden om zichzelf ten koste van anderen blij te kunnen maken, want eerst hebben ze het over veiligheidszone, vervolgens gaat ze de de boel koloniseren en dan is het land plots van hen, ja, dat is typisch het handelen van een vredelievende staat.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Op naar een tweede Gaza!
https://www.nu.nl/314547/video/explosie ... oever.html

Een vluchtelingenkamp op de Westelijke Jordaanoever is zondag opgeschrikt door explosies. De explosieven gingen af toen het Israëlische leger de operatie in het bezette gebied uitbreidde.

Hier wordt het echter oppassen met lukraak bombarderen want veel grondgebied en bezit is al ingepikt door kolonisten.

Leuk eufemisme ook weer: de 'operatie' in bezet gebied.
Poetin chirurg
Netanyahu chirurg
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
appelfflap
Banned

Bericht door appelfflap »

HierEnNu schreef: 09 feb 2025 13:37 Dat wat ik schreef is ook geen ziekelijk racisme:
  • dat wat ik schreef is het resultaat van jarenlange Islamistische indoctrinatie!
En die jarenlange Islamistische indoctrinatie die jij blijft verdedigen
vanuit jouw haat jegens Israël:
  • dat is inderdaad wel degelijk ziekelijk racisme ...
    ... racisme waarmee die arme Gazaanse kids van kleins af aan worden opgevoed!
Waardoor ze van jongs af aan voortbestemd zijn om lid te worden van de Hamasjeugd!
Ze weten niet beter, ze worden er zelfs theoretisch voor geschoold op de basisschool,
nota bene op scholen van de UNRWA,
terroristen opleiding gefincierd door de VN, oftewel met gemeenschapsgeld!
Peter
dit is eveneens scheldproza
aanvallend, beledigend, provocerend, polemisch, zwart-wit, overdrijvingen, sarcasme, ...
de woorkdeuze: hamasjeugd, islamitische indoctrinatie, terroristenopleiding gefinancierd door de VN"
dit heeft niets met feiten of ratio te maken, net zoals de staat Israel als kankergezwel omschrijven niets met ratio te maken heeft

btw
mus uit ook enkel maar zijn mening, die inderdaad verwerpelijk is. enerzijds stellen dat je geen walgelijke meningen wil verbieden maar tegelijk verbeiden om de staat Israel een kankergezwel te neomen is uiteraard een tegenstrijdigheid.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Jaja, dit onderwerp leent zich uitstekend voor verhitte, soms irrationele emoties.
Nu weer de feiten eruit weten te filteren. Gaza IS verwoest en de westelijke Jordaan oever staat op t punt gezuiverd te worden.
Hoe dag later juridisch gaat uitpakken blijft koffiedik kijken maar gezien de pro Israël houding van het westen houd ik mn hart vast.

Voorlopig gaat de ellende gewoon door:
https://www.nu.nl/midden-oostenconflict ... theid.html

....Volgens de Palestijnse beweging heeft Israël de afspraken van het staakt-het-vuren de afgelopen drie weken meerdere keren geschonden. Israël heeft als reactie het leger in paraatheid gebracht.

De militaire overmacht staat al weer te trappelen.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
gerard_m
Superposter

Bericht door gerard_m »

dikkemick schreef: 10 feb 2025 18:25
Nu weer de feiten eruit weten te filteren. Gaza IS verwoest en de westelijke Jordaan oever staat op t punt gezuiverd te worden.
Interessant:
In dezelfde zin waarin je bij feiten wilt blijven, doe je een wilde voorspelling over de Westoever.

NB: Gaza is verwoest, maar weet van iedere vrijlating van gijzelaars toch een aardige show te maken op een podium, gefilmd door een groot enthousiast publiek met hun mobieltjes. Bijzonder voor een volkomen verwoest en etnisch gezuiverd gebied dat meer dan een jaar lang is uitgehongerd.

Kortom: wellicht is het in deze discussie goed om na 600 bladzijden emoties inderdaad wat meer in de buurt van de feiten te blijven?
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
lost and not found yet!
Bevlogen

Bericht door lost and not found yet! »

Israel, een staat, die met goedkeuring van bijna de hele wereld als souvereine staat in 1948 is opgericht om eindelijk na eeuwen van vervolging, haat, onderdrukking, en eeuwig durende verdrukking van de joden, die er trouwens altijd gewoond hebben, een “kankergezwel” noemen? DAT is pas ANTI-SEMITISME!
We will dance again!
Als je meer produceert dan je klaagt, heb je gelijk! Als je meer klaagt dan produceert, blijf je achter!
lost and not found yet!
Bevlogen

dikkemick schreef: 10 feb 2025 18:25 Jaja, dit onderwerp leent zich uitstekend voor verhitte, soms irrationele emoties.
Hoe dag later juridisch gaat uitpakken blijft koffiedik kijken maar gezien de pro Israël houding van het westen houd ik mn hart vast.

Voorlopig gaat de ellende gewoon door:
https://www.nu.nl/midden-oostenconflict ... theid.html

....Volgens de Palestijnse beweging heeft Israël de afspraken van het staakt-het-vuren de afgelopen drie weken meerdere keren geschonden. Israël heeft als reactie het leger in paraatheid gebracht.

De militaire overmacht staat al weer te trappelen.
Foto’s van de holocaust slachtoffers van Hamas niet gezien? 3 gijzelaars vrijlaten voor 138 Palestijnen waarvan de meeste veroordeeld als moordenaars? Neem Muhammad Abu Warda, een veroordeelde terrorist die 44 onschuldige Israelische burgers vermoord heeft! Gaza kan niet zonder Hamas, en Hamas kan niet zonder Gaza! Zoals eerder gezegd, Gaza is Hamas en Hamas is Gaza, net zoals Libanon Hezbollah is en Hezbollah Libanon! Maar blijf vooral je gal spuwen waar je al honderden pagina’s goed in bent, zonder ooit maar tot een geringste poging voor een oplossing te komen! Siert je Cluny2!
We will dance again!
Als je meer produceert dan je klaagt, heb je gelijk! Als je meer klaagt dan produceert, blijf je achter!
lost and not found yet!
Bevlogen

gerard_m schreef: 10 feb 2025 21:20
dikkemick schreef: 10 feb 2025 18:25
Interessant:
In dezelfde zin waarin je bij feiten wilt blijven, doe je een wilde voorspelling over de Westoever.

NB: Gaza is verwoest, maar weet van iedere vrijlating van gijzelaars toch een aardige show te maken op een podium, gefilmd door een groot enthousiast publiek met hun mobieltjes. Bijzonder voor een volkomen verwoest en etnisch gezuiverd gebied dat meer dan een jaar lang is uitgehongerd.

Kortom: wellicht is het in deze discussie goed om na 600 bladzijden emoties inderdaad wat meer in de buurt van de feiten te blijven?
Precies wat ik al pagina’s lang schrijf! Hamas is helaas nog springlevend, en die hadden voor 100% geëlimineerd moeten worden. Dat is denk ik wat hier de meesten wel met mij eens zijn! Maar hoe verder?
Feitelijk hoorde Gaza vroeger bij Egypte en de Westbank bij Jordanië! Maar door al de aanvallen op Israel is dat allemaal gewijzigd! Hoe wil je in godsnaam iemand de schuld geven dat de situatie verandert omdat die aangevallen wordt, zichzelf verdedigt, en land verovert, juist omdat het zich verdedigt? Waar heeft Israël ooit een naburig land aangevallen om het in te nemen? Daar gaan de zogenaamde “genocide aanhangers” weer!
Oke, open vraag, wanneer is Israel gestart als een agressor? Als een op hun agendapunt staand feit dat ze genocide op de Gazanen gaan plegen? In mijn ogen is 07-10-2023 de enige oorzaak geweest van de logische en humane reacties van Israël! Dat sommigen dat niet humaan vinden is dat hun probleem, acties van Hamas humaan vinden zegt wat over je minder bedeelde geestelijke gesteldheid!
We will dance again!
ChaimNimsky
Superposter

Bericht door ChaimNimsky »

lost and not found yet! schreef: 10 feb 2025 21:45 Foto’s van de holocaust slachtoffers van Hamas niet gezien?
Relevant is, dat het de VS ook is opgevallen. Naast dat Donald Trump gisteren nogmaals bevestigde dat Gaza niet meer van de Palestijnen zal zijn, is hij ook ineens enorm dreigend naar Gaza toe en lijkt op het punt te staan kei- en keihard toe te slaan. En Bibi heeft zojuist een urgente veiligheidskabinetsbijeenkomst gepland voor morgenmiddag (klik). Ben zeer benieuwd.
Zionist
lost and not found yet!
Bevlogen

ChaimNimsky schreef: 10 feb 2025 22:16
lost and not found yet! schreef: 10 feb 2025 21:45 Foto’s van de holocaust slachtoffers van Hamas niet gezien?
Relevant is, dat het de VS ook is opgevallen. Naast dat Donald Trump gisteren nogmaals bevestigde dat Gaza niet meer van de Palestijnen zal zijn, is hij ook ineens enorm dreigend naar Gaza toe en lijkt op het punt te staan kei- en keihard toe te slaan. En Bibi heeft zojuist een urgente veiligheidskabinetsbijeenkomst gepland voor morgenmiddag (klik). Ben zeer benieuwd.
Wat er nu wereldwijd gebeurt is een herhaling van de holocaust! Niets meer en niets minder! Je ziet het in de demonstraties in Canada, de demonstraties in de universiteiten in Amerika! Het is gewoon de volgende holocaust van mensen die alleen de vernietiging van de souvereine staat van Israël voor ogen hebben! Wat en wie worden er hier NIET begrepen?
We will dance again!
lost and not found yet!
Bevlogen

lost and not found yet! schreef: 10 feb 2025 21:30 Israel, een staat, die met goedkeuring van bijna de hele wereld als souvereine staat in 1948 is opgericht om eindelijk na eeuwen van vervolging, haat, onderdrukking, en eeuwig durende verdrukking van de joden, die er trouwens altijd gewoond hebben, een “kankergezwel” noemen? DAT is pas ANTI-SEMITISME!
Ps, kan de moderator hier nog even op ingaan? Is wel effe een dingetje!

Sorry, typfout!
We will dance again!
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

appelfflap schreef: 10 feb 2025 18:12:scissors:
dit heeft niets met feiten of ratio te maken
Wat blijf je nou zeuren? Die feiten die ik noem staan meervoudig goed onderbouwd opgetekend
in dit topic, met artikelen, filmjes van Hamas zelf hoe trots ze zijn op hun strategie en
verklaringen van ouders dat ze trots zijn dat hun kids sterven als martelaren voor AllaH!

Het grootste verschil tussen jou en mij is dat jij vindt dat de Gazanen in Gaza moeten
blijven, en ik van mening ben dat alle onschuldige Gazanen die daar weg willen, zeker
alle kids, geëvacueerd moeten worden, weg uit Gaza. Ik schreef zelfs hier in dit topic
pas nog, dat ik voorstander ben dat Europa ze desnoods als vluchtelingen op moet
nemen vóórdat dadelijk de Hel in Gaza opnieuw volledig losbarst.

Waarom wil jij dan dat die Gazanen allemaal blijven? Zodat jij kunt roepen dat Israël
voor de derde keer in één oorlog genocide pleegt? Denk toch eens na man: ik wil dat de
onschuldige Gazanen en kinderen in veiligheid worden gebracht, maar ik ben de kwaaie
pier omdat ik de jarenlange kindermishandelingen door Hamas&Co aankaart? Ik ben een
racist omdat ik aankaart dat door Islamistische Hamas&Co de ouders daar dermate
Godsdienstwaanzig zijn geworden dat ze hun eigen kids opofferen?

Mij blijven proberen de mond te snoeren door me een onterechte rode kaart
aan te smeren zal geen enkele onschuldige Gazaan noch kids redden:
  • evacuatie zal echter vele levens redden!
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
. . . . . . . . . . . . We will dance again!
De meeste mensen 'weten' dat God bestaat: God bestaat niet!
.Ik vind jou zelf verantwoordelijk voor jouw interpretatie.
Gesloten