Schijnheilig? IK?
Pfffttt ... hou toch eens op man!
Uhhh ... nou ff niet hoor, ik zal jouw schijnheiligheid tzt beantwoorden in:
- 'Knabbel en Babbel Knabbel braking the silence' in de BabbelBox
Moderator: Moderators
Die Jihadistische zooi heeft al een hele lading terroristische aanslagen in Europa (en wereldwijd) veroorzaakt -- bijna elke terroristische aanslag van het laatste decennium heeft een link met de Islam of de Arabische landen in het Midden Oosten. Dat heeft Europa zelf binnen gebracht. Meer en meer Joden verhuizen naar Israel waar ze zich vaak veiliger voelen dan nu in Europa. Na decennia aan aanslagen wordt die Jihadistische rotzooi in Israel keurig achter een hek - en binnenkort een bufferzone en een streng beveiligde muur - gehouden. Ik wens Europa veel succes met die Jihadistische zooi. Jammer, het was een mooi werelddeel. Frankrijk en Duitsland hebben de grootste moslimgemeenschappen en staan ook bovenaan qua aantal jihadistische aanslagen. Dat doen de Europese Joden niet.dikkemick schreef: ↑28 jan 2025 13:37 En ja, er wordt al gewaarschuwd: https://www.nctv.nl/onderwerpen/dtn/jih ... 0in%20Gaza.
(...)
Hoewel de jihadistische dreiging in Europa al sinds eind 2022 groeide, kan de huidige dreiging niet los gezien worden van de terroristische aanslagen van Hamas in Israël op 7 oktober 2023 en de daaropvolgende oorlog die Israël voert in GazaJihadistische groepen als Al Qa'ida en ISIS benutten het conflict in hun propaganda en roepen hun aanhangers op om aanslagen te plegen in het Westen tegen 'christelijke en Joodse' doelen. Deze begrippen moeten ruim worden opgevat en zijn bedoeld om ook aanslagen tegen bijvoorbeeld Israëlische vertegenwoordigingen of doelwitten zonder expliciet christelijke signatuur in westerse landen te legitimeren.
Maar niet beschaafd genoeg om te suggereren dat je met wat minder beschaving om doelbewuste terroristische aanslagen zou hebben geapplaudiseerd.Ben te beschaafd om ervoor te applaudisseren.
Je bent té anti-Israel om het wat beter te overdenken.
Voor alle duidelijkheid:Rereformed schreef: ↑28 jan 2025 19:13Je bent té anti-Israel om het wat beter te overdenken.
In Europa zijn mensen bijzonder gevoelig voor jihadistische aanslagen. Gaan ze daarmee weer beginnen dan neemt enkel met rasse schreden islamhaat en begrip voor Israel toe in Europa.
Terroristische aanslagen leveren nooit op wat de terroristen beogen, maar resulteert exact in het tegendeel.
Iets wat ik op pagina 1 van dit topic al voorspelde.
Ik vind het afschuwelijk hoe jij het voortzetten van oorlog predikt. De dag na de herdenking van Auschwitz.ChaimNimsky schreef: ↑18 jan 2025 16:35 Nu Hamas zwaar is verzwakt, z'n infrastructuur en wapens zijn verwoest en heel veel goed getrainde ervaren terroristen zijn gedood, is het tijd voor een kleine pauze waarin voorbereidingen kunnen worden getroffen voor de hoofdmaaltijd: de vernietiging van Iran's nucleaire installaties. Die zes weken komen heel mooi uit; vooral nu er ook nog eens gijzelaars voor worden vrijgelaten. Maar het ziet er sterk naar uit (het is Netanjahoe's plan en Trump heeft zijn zegen al gegeven tijdens de besprekingen over het bestand) dat Israel gewoon weer verder gaat, en dat verheugt me. Nieuwe rekruten van Hamas hebben nu simpelweg geen toegang meer tot wapens en infrastructuur nu de zee en de Philadelphi corridor af zijn gesloten en vrijwel alle tunnels zijn vernietigd, noch hebben ze de training, wat betekent dat Hamas weinig heeft aan ladingen nieuwe rekruten -- dat is ook heel duidelijk te merken aan de weinige tegenstand die Israel en het het IDF nog ondervinden. Hamas is enkel nog in staat tot kleine pockets met guerrillatactieken en een sporadische raket eens in de veertien dagen.
De Palestijnen steunen een terreuraanval als die van 7 oktober steeds minder, aangezien ze nu weten waar dat toe leidt. Ook neemt de populariteit van Hamas af onder de Palestijnen, maar ervaring leert dat Palestijnse jochies met gevoelens van wrok natuurlijk altijd te vinden zijn, vooral indien ze worden geworven met de belofte dat ze toegang krijgen tot voedsel en medische zorg, inclusief voor hun families. Echter, zonder wapens, infrastructuur en nauwelijks medische zorg - waar de ziekenhuizen ook nog eens in de paar weken door het IDF kunnen worden uitgekamd op zoek naar mogelijke terroristen en wapens - leveren nieuwe rekruten geen enkel voordeel op. Ook is hun voormalige bondgenoot - Hezbollah - keihard geraakt, hun top geneutraliseerd en trekt zich terug tot over de Litani-rivier. Vervolgens is het regime van Assad in Syrië verdwenen, waardoor ook Iran verzwakt is geraakt en Syrië niet meer als doorvoerland kan worden gebruikt. Het zou dom zijn niet de benodigde pauze van 6 weken te gebruiken; helemaal als het in ruil voor gijzelaars is. Maar het zou nog dommer zijn de oorlog daarna niet voort te zetten. Trump heeft reeds toegezegd volledig achter Israel te staan als het Gaza weer intrekt en het is Netanjahoe's toezegging.
Netanjahoe heeft reeds beloofd dat de hegemonie van Hamas zou worden vervangen door ander leiderschap, misschien de populaire Marwan Barghouti, die vreedzame co-existentie met Israel op het oog heeft (en nu in een Israelische gevangenis zit). De VS willen dat de Palestijnse Autoriteit het bestuur in Gaza gaat overnemen - en de Palestijnse Autoriteit heeft inderdaad erg z'n best gedaan een wit voetje bij Israel te halen door veel terroristische Palestijnen te doden of gevangen te nemen - maar ik vermoed dat zij geen goed genoeg leiderschap vormen in vergelijking tot andere opties. Ik zie het in ieder geval steeds zonniger in.
dikkemick schreef: ↑28 jan 2025 19:58Voor alle duidelijkheid:Rereformed schreef: ↑28 jan 2025 19:13Je bent té anti-Israel om het wat beter te overdenken.
In Europa zijn mensen bijzonder gevoelig voor jihadistische aanslagen. Gaan ze daarmee weer beginnen dan neemt enkel met rasse schreden islamhaat en begrip voor Israel toe in Europa.
Terroristische aanslagen leveren nooit op wat de terroristen beogen, maar resulteert exact in het tegendeel.
Iets wat ik op pagina 1 van dit topic al voorspelde.
Dat je Israel als een kolonie beschouwt heb je een jaar geleden ook al naar voren gebracht. Maar hieruit volgt dat je Israel geen bestaansrecht gunt. Oftewel het bevestigt de zienswijze dat Israel permanent in een existentiële strijd gewikkeld. En dan wordt het begrijpelijk dat Israel vanalles doet om haar voortbestaan maar te kunnen garanderen, want er is dan geen uitzicht op een compromis. Indien je omringd wordt door eeuwige haat is er maar één oplossing om stand te houden: er altijd voor zorgen sterker te zijn dan je vijand.1. Ik ben anti Israel omdat deze kolonie in een wespennest geplaatst is, maar toevallig gunstig gelegen is voor het westen.
Daar kan ik het best mee eens zijn.2. Ik ben anti Israel BELEID. Het annexeren, Palestijntje pesten, om niets mensen veroordelen (zonder proces) en vastzetten.
Wees eerlijk, je hebt je nooit druk gemaakt om wat de Palestijnen op 7 oktober 2023 deden. Geen woord van afkeuring over wat de Palestijnen deden kon je erover uitspreken. Het is zelfs zwart op wit aan te tonen dat van het omgekeerde sprake is. Jouw reaktie op 7 oktober was:3. Ik ben fel tegen (laffe) aanslagen op onschuldige mensen.
Je hebt inderdaad voor jezelf het laatste anderhalf jaar niets anders gedaan dan haat voor Israel kweken.4. Ik begrijp de weerstand (haat) van mensen tegen Israel na het continue ingrijpen (eufemisme) na 7 oktober waarna Gaza in Hiroshima 2.0 is veranderd. Hier werden/worden terroristen gekweekt omdat ze niets anders hebben dan haat cultiveren tegen de almachtige bezetter!
Wederom een misselijkmakende opmerking waarbij het netje zou zijn als je die met rode letters modereert. Weer die antisemitisme kaart! Nu wel heel verdekt!Israel beschouwen als een westerse kolonie maakt je bovendien moeilijk te onderscheiden van een antisemiet. Ik zou deze zaak nog eens overnieuw overdenken als ik jou was.