Israël overvallen door Operatie al-Aqsa storm: oorlog!

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

HierEnNu
Superposter

Re: Israël overvallen door Operatie al-Aqsa storm: oorlog!

Bericht door HierEnNu »

dikkemick schreef: 28 jan 2025 08:05 HierEnNu
:scissors:
:roll:

Schijnheilig? IK? :shock: :angel12:

:lol:
Pfffttt ... hou toch eens op man!

Uhhh ... nou ff niet hoor, ik zal jouw schijnheiligheid tzt beantwoorden in:
  • 'Knabbel en Babbel Knabbel braking the silence' in de BabbelBox
Ooit! Eerst nog ff #ignore# , dan verzamelen, dan reactie! Snap?
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
.Ik vind jou zelf verantwoordelijk voor jouw interpretatie.
De meeste mensen 'weten' dat God bestaat: God bestaat niet!
ChaimNimsky
Superposter

Bericht door ChaimNimsky »

Nog meer geweldig nieuws: Er is nu een executive order getekend die alle noodzakelijke middelen inzet tegen degenen die buitenlandse terroristen (Hamas, Hezbollah, etc.) verdedigen, wat betekent dat geen middel wordt geschuwd tegen alle immigranten die "From the river to the sea" en andere leuzen scanderen -- het betreft een gigantische hoeveelheid van de demonstranten, pro-Pallies met visa's en online-vededigers. Daar bovenop wil men het geld onthouden van de universiteiten die deze zaken toestaan. Een campagne-belofte die nu in de praktijk wordt gebracht.

Tevens zijn in Executive Order 14115 de sancties weggenomen van de Israelische kolonisten van Judea en Samaria (nog "de Westbank" genoemd) die geweld tegen de Pallies gebruiken, terwijl de nieuwe VN ambassadeur, net als de nieuwe ambassadeur van de VS in Israel, heeft toegezegd dat Israel recht heeft op Judea en Samaria. Als christenen nemen ze het zelfs "een Bijbels recht" en het resultaat is dat ze geheel achter Bezalel Smotrich en Itamar ben G'vir staan. Tsja, 7 oktober was een slecht idee en daar worden nu de vruchten van geplukt. In de woorden van Dikkemick: "Wat mij betreft heeft Israel - oeps, ik bedoel de Palestijnen - dit aan zichzelf te wijten".

Niets klinkt zoeter dan deze woorden uit de mopperende genocide-claimende mond van een pro-Pallie zelf te horen: https://www.youtube.com/watch?v=O2yC84VJgyo
Zionist
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

En gedachten?

Wanneer worden die bestraft?
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

:roll:

Brrr ...
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
.Ik vind jou zelf verantwoordelijk voor jouw interpretatie.
De meeste mensen 'weten' dat God bestaat: God bestaat niet!
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Chaimnimsky, hoe verontwaardigd ga je reageren als straks de ene aanslag na de andere aanslag gepleegd gaat worden op alles dat met Israël te maken heeft?
Of trek je dan acuut de antisemitisme kaart?

Israël verspeeld ALLE krediet! Wereldwijd. ALLE!
Blijf jij maar lekker applaudisseren voor annexatie, deportatie en grote bommen.

En ja, er wordt al gewaarschuwd: https://www.nctv.nl/onderwerpen/dtn/jih ... 0in%20Gaza.

Gaza als aanjagende factor, escalatie in Midden-Oosten kan dreiging verder verhogen

Hoewel de jihadistische dreiging in Europa al sinds eind 2022 groeide, kan de huidige dreiging niet los gezien worden van de terroristische aanslagen van Hamas in Israël op 7 oktober 2023 en de daaropvolgende oorlog die Israël voert in Gaza. Jihadistische groepen als Al Qa'ida en ISIS benutten het conflict in hun propaganda en roepen hun aanhangers op om aanslagen te plegen in het Westen tegen 'christelijke en Joodse' doelen. Deze begrippen moeten ruim worden opgevat en zijn bedoeld om ook aanslagen tegen bijvoorbeeld Israëlische vertegenwoordigingen of doelwitten zonder expliciet christelijke signatuur in westerse landen te legitimeren.

Ben te beschaafd om ervoor te applaudisseren. Want ik vind iedere burgerdode wel een dode teveel!
En: ik sta niet achter deze oproep, maar ik ga begrijpen dat mensen hier inmiddels gevoelig voor zijn.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
ChaimNimsky
Superposter

Bericht door ChaimNimsky »

dikkemick schreef: 28 jan 2025 13:37 En ja, er wordt al gewaarschuwd: https://www.nctv.nl/onderwerpen/dtn/jih ... 0in%20Gaza.
(...)
Hoewel de jihadistische dreiging in Europa al sinds eind 2022 groeide, kan de huidige dreiging niet los gezien worden van de terroristische aanslagen van Hamas in Israël op 7 oktober 2023 en de daaropvolgende oorlog die Israël voert in GazaJihadistische groepen als Al Qa'ida en ISIS benutten het conflict in hun propaganda en roepen hun aanhangers op om aanslagen te plegen in het Westen tegen 'christelijke en Joodse' doelen. Deze begrippen moeten ruim worden opgevat en zijn bedoeld om ook aanslagen tegen bijvoorbeeld Israëlische vertegenwoordigingen of doelwitten zonder expliciet christelijke signatuur in westerse landen te legitimeren.
Die Jihadistische zooi heeft al een hele lading terroristische aanslagen in Europa (en wereldwijd) veroorzaakt -- bijna elke terroristische aanslag van het laatste decennium heeft een link met de Islam of de Arabische landen in het Midden Oosten. Dat heeft Europa zelf binnen gebracht. Meer en meer Joden verhuizen naar Israel waar ze zich vaak veiliger voelen dan nu in Europa. Na decennia aan aanslagen wordt die Jihadistische rotzooi in Israel keurig achter een hek - en binnenkort een bufferzone en een streng beveiligde muur - gehouden. Ik wens Europa veel succes met die Jihadistische zooi. Jammer, het was een mooi werelddeel. Frankrijk en Duitsland hebben de grootste moslimgemeenschappen en staan ook bovenaan qua aantal jihadistische aanslagen. Dat doen de Europese Joden niet.
Ben te beschaafd om ervoor te applaudisseren.
Maar niet beschaafd genoeg om te suggereren dat je met wat minder beschaving om doelbewuste terroristische aanslagen zou hebben geapplaudiseerd.
Zionist
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed »

dikkemick schreef: 28 jan 2025 13:37 Ben te beschaafd om ervoor te applaudisseren. Want ik vind iedere burgerdode wel een dode teveel!
En: ik sta niet achter deze oproep, maar ik ga begrijpen dat mensen hier inmiddels gevoelig voor zijn.
Je bent té anti-Israel om het wat beter te overdenken.
In Europa zijn mensen bijzonder gevoelig voor jihadistische aanslagen. Gaan ze daarmee weer beginnen dan neemt enkel met rasse schreden islamhaat en begrip voor Israel toe in Europa.

Terroristische aanslagen leveren nooit op wat de terroristen beogen, maar resulteert exact in het tegendeel.
Iets wat ik op pagina 1 van dit topic al voorspelde.
Born OK the first time
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Zolang jij (Chaimnimsky) geen excuses aanbiedt voor je =D> voor deportaties en bommen....
Einstein/Mick
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Rereformed schreef: 28 jan 2025 19:13
dikkemick schreef: 28 jan 2025 13:37 Ben te beschaafd om ervoor te applaudisseren. Want ik vind iedere burgerdode wel een dode teveel!
In Europa zijn mensen bijzonder gevoelig voor jihadistische aanslagen. Gaan ze daarmee weer beginnen dan neemt enkel met rasse schreden islamhaat en begrip voor Israel toe in Europa.

Terroristische aanslagen leveren nooit op wat de terroristen beogen, maar resulteert exact in het tegendeel.
Voor alle duidelijkheid:

1. Ik ben anti Israel omdat deze kolonie in een wespennest geplaatst is, maar toevallig gunstig gelegen is voor het westen.
2. Ik ben anti Israel BELEID. Het annexeren, Palestijntje pesten, om niets mensen veroordelen (zonder proces) en vastzetten.
3. Ik ben fel tegen (laffe) aanslagen op onschuldige mensen.
4. Ik begrijp de weerstand (haat) van mensen tegen Israel na het continue ingrijpen (eufemisme) na 7 oktober waarna Gaza in Hiroshima 2.0 is veranderd. Hier werden/worden terroristen gekweekt omdat ze niets anders hebben dan haat cultiveren tegen de almachtige bezetter!
Einstein/Mick
Bonjour
Moderator

Bericht door Bonjour »

ChaimNimsky schreef: 18 jan 2025 16:35 Nu Hamas zwaar is verzwakt, z'n infrastructuur en wapens zijn verwoest en heel veel goed getrainde ervaren terroristen zijn gedood, is het tijd voor een kleine pauze waarin voorbereidingen kunnen worden getroffen voor de hoofdmaaltijd: de vernietiging van Iran's nucleaire installaties. Die zes weken komen heel mooi uit; vooral nu er ook nog eens gijzelaars voor worden vrijgelaten. Maar het ziet er sterk naar uit (het is Netanjahoe's plan en Trump heeft zijn zegen al gegeven tijdens de besprekingen over het bestand) dat Israel gewoon weer verder gaat, en dat verheugt me. Nieuwe rekruten van Hamas hebben nu simpelweg geen toegang meer tot wapens en infrastructuur nu de zee en de Philadelphi corridor af zijn gesloten en vrijwel alle tunnels zijn vernietigd, noch hebben ze de training, wat betekent dat Hamas weinig heeft aan ladingen nieuwe rekruten -- dat is ook heel duidelijk te merken aan de weinige tegenstand die Israel en het het IDF nog ondervinden. Hamas is enkel nog in staat tot kleine pockets met guerrillatactieken en een sporadische raket eens in de veertien dagen.

De Palestijnen steunen een terreuraanval als die van 7 oktober steeds minder, aangezien ze nu weten waar dat toe leidt. Ook neemt de populariteit van Hamas af onder de Palestijnen, maar ervaring leert dat Palestijnse jochies met gevoelens van wrok natuurlijk altijd te vinden zijn, vooral indien ze worden geworven met de belofte dat ze toegang krijgen tot voedsel en medische zorg, inclusief voor hun families. Echter, zonder wapens, infrastructuur en nauwelijks medische zorg - waar de ziekenhuizen ook nog eens in de paar weken door het IDF kunnen worden uitgekamd op zoek naar mogelijke terroristen en wapens - leveren nieuwe rekruten geen enkel voordeel op. Ook is hun voormalige bondgenoot - Hezbollah - keihard geraakt, hun top geneutraliseerd en trekt zich terug tot over de Litani-rivier. Vervolgens is het regime van Assad in Syrië verdwenen, waardoor ook Iran verzwakt is geraakt en Syrië niet meer als doorvoerland kan worden gebruikt. Het zou dom zijn niet de benodigde pauze van 6 weken te gebruiken; helemaal als het in ruil voor gijzelaars is. Maar het zou nog dommer zijn de oorlog daarna niet voort te zetten. Trump heeft reeds toegezegd volledig achter Israel te staan als het Gaza weer intrekt en het is Netanjahoe's toezegging.

Netanjahoe heeft reeds beloofd dat de hegemonie van Hamas zou worden vervangen door ander leiderschap, misschien de populaire Marwan Barghouti, die vreedzame co-existentie met Israel op het oog heeft (en nu in een Israelische gevangenis zit). De VS willen dat de Palestijnse Autoriteit het bestuur in Gaza gaat overnemen - en de Palestijnse Autoriteit heeft inderdaad erg z'n best gedaan een wit voetje bij Israel te halen door veel terroristische Palestijnen te doden of gevangen te nemen - maar ik vermoed dat zij geen goed genoeg leiderschap vormen in vergelijking tot andere opties. Ik zie het in ieder geval steeds zonniger in.
Ik vind het afschuwelijk hoe jij het voortzetten van oorlog predikt. De dag na de herdenking van Auschwitz.
Israëlisch politiek is de splijtzwam van de wereld.
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

Ik vindt het butiengewoon treurig hoe een - normaliter beschaafd mens - in oorlogstijd - in een anti-arabier kan veranderen, die elkeen die probeert het uitroeien van de bevolking van Gaza ter voorkomen een verdediger van terrorisme noemt, terwijl hij zelf pleit voor nog tienduizenden doden méér. Hoe heeft dat zo kunnen komen? Het is blijkbaar wat oorlogen doen, beschaafde mensen in slachters veranderen. (geldt ook voor de andere partij hoor).
Ik wens u alle goeds
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Auschwitz.... deporteren
Deporteren.... applaudisseren

Hoe diep moet je zinken? Als je in Israël woont, is de kans groot dat al je familie nog leeft en je huis overeind staat. Je hebt water en te eten en je bedje is s avonds gespreid.
Hoe anders als je "inwoner" van het ommuurde Gaza bent of de bewaakte Westbank. Altijd met angst. Heb ik morgen wel water? Heb ik morgen mijn bed nog? Leeft mijn familie morgen nog? Worden we gedeporteerd?
Einstein/Mick
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed »

dikkemick schreef: 28 jan 2025 19:58
Rereformed schreef: 28 jan 2025 19:13

Voor alle duidelijkheid:
:?: De punten die je noemt hebben niets te maken met wat ik je aanzei.

Mijn punt was dat terroristische aanslagen het tegendeel opleveren van wat de terroristen beogen. Dat je dus een oproep daartoe begrijpelijk vindt is wat mij betreft onbegrijpelijk.

Wat jihadisten doen is enkel te vatten wanneer men de overtuiging heeft van de geloofsfanaticus: voor doodgaan in de strijd beloond worden.

Wat je punten betreft:

1. Ik ben anti Israel omdat deze kolonie in een wespennest geplaatst is, maar toevallig gunstig gelegen is voor het westen.
Dat je Israel als een kolonie beschouwt heb je een jaar geleden ook al naar voren gebracht. Maar hieruit volgt dat je Israel geen bestaansrecht gunt. Oftewel het bevestigt de zienswijze dat Israel permanent in een existentiële strijd gewikkeld. En dan wordt het begrijpelijk dat Israel vanalles doet om haar voortbestaan maar te kunnen garanderen, want er is dan geen uitzicht op een compromis. Indien je omringd wordt door eeuwige haat is er maar één oplossing om stand te houden: er altijd voor zorgen sterker te zijn dan je vijand.

Israel beschouwen als een westerse kolonie maakt je bovendien moeilijk te onderscheiden van een antisemiet. Ik zou deze zaak nog eens overnieuw overdenken als ik jou was.
Behalve dat je opvatting de oorlog vereeuwigt en onoplosbaar maakt, is de opvatting ook eenvoudig onjuist. Er hebben alle eeuwen door Joden in Israel geleefd en het was hun land al lang voordat Arabieren het land kwamen koloniseren.

2. Ik ben anti Israel BELEID. Het annexeren, Palestijntje pesten, om niets mensen veroordelen (zonder proces) en vastzetten.
Daar kan ik het best mee eens zijn.
3. Ik ben fel tegen (laffe) aanslagen op onschuldige mensen.
Wees eerlijk, je hebt je nooit druk gemaakt om wat de Palestijnen op 7 oktober 2023 deden. Geen woord van afkeuring over wat de Palestijnen deden kon je erover uitspreken. Het is zelfs zwart op wit aan te tonen dat van het omgekeerde sprake is. Jouw reaktie op 7 oktober was:

-Wat mij betreft heeft Israël dit aan zichzelf te wijten.
-Israël is geen haar beter dan de daders van de Holocaust van weleer.

En tot op de dag van vandaag vind je Palestijns terrorisme begrijpelijk.

4. Ik begrijp de weerstand (haat) van mensen tegen Israel na het continue ingrijpen (eufemisme) na 7 oktober waarna Gaza in Hiroshima 2.0 is veranderd. Hier werden/worden terroristen gekweekt omdat ze niets anders hebben dan haat cultiveren tegen de almachtige bezetter!
Je hebt inderdaad voor jezelf het laatste anderhalf jaar niets anders gedaan dan haat voor Israel kweken.
Ook een manier om je leven door te brengen.
Born OK the first time
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Rereformed

Hier is overduidelijk sprake van begripsverwarring. Als jij mijn mening of visie wilt over terrorisme dan krijg je die. Ik las in je vorige post meer dan deze vraag alleen.

Terrorisme is terror zaaien onder onschuldige burgers en keur ik altijd....nee, ALTIJD af. Jij weet dat ook want kent me langer dan vandaag.
Begrip hebben voor brandstof welke terrorisme voert is een ander verhaal. Neem mijn voorbeeld aan HierEnNu met de hond. Als deze stelselmatig verwaarloosd wordt zal deze op gegeven moment kunnen bijten. Keur ik bijten door honden dan goed?
Israel beschouwen als een westerse kolonie maakt je bovendien moeilijk te onderscheiden van een antisemiet. Ik zou deze zaak nog eens overnieuw overdenken als ik jou was.
Wederom een misselijkmakende opmerking waarbij het netje zou zijn als je die met rode letters modereert. Weer die antisemitisme kaart! Nu wel heel verdekt!
Kom op zeg! Dit kun je niet menen. Hoe vaak moet ik nog zeggen dat ik niets tegen Joden heb? Ik heb iets tegen de staat en het beleid Israëls. Zeg niet dat je dit voor het eerst leest.
Kijk hoe heel Gaza verwoest is! De hele ommuurde gevangenis met de grond gelijk. Gek hoor dat die mensen ontevreden zijn. Ondankbaar ook!

En de staat Israël ligt er nog steeds op z'n zachtst gezegd ongemakkelijk. In een islamitisch broeinest. Daar valt inderdaad weinig meer aan te veranderen en heeft, nogmaals, niets met joden an sich te maken. Maar het ligt er politiek gezien zo enorm gunstig, dus Israël heeft carte blanche met het vernietigen van Gaza.
En dan vraag ik: 1 Terreuractie (waar ik tegen ben) versus HEEL GAZA verwoest....? Zeg het maar. Proportionaliteit? Eigen schuld (burgers) dikke bult?

En je laatste opmerking: Nooit druk gemaakt om 7 oktober. Ik heb dit veroordeeld zoals ik terrorisme veroordeel. Echter, ik begrijp de totale onvrede onder de Palestijnse bevolking. Ook dat heb ik meerdere keren uitgelegd.
Ik begrijp de weerstand en ik begrijp de totale onmacht tegenover een superieure staat (gesteund door nog zwaardere bommen uit het westen).

Wat moeten de Palestijnen? Blij zijn met die dode mus? De verwaarloosde hond ging bijten en wordt vervolgens afgemaakt. Is dat wat sommigen hier voorstaan? Waarvoor geapplaudisseerd mag worden?
Einstein/Mick
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Aanvulling.
Dat de staat Israël maar moeilijk los is te zien van jodendom is duidelijk!

https://rightsforum.org/israel-definiee ... l-burgers/

Israël als de natiestaat voor het joodse volk. Je zal maar Palestijns zijn.
Het Arabisch, tot dusver een officiële taal, wordt afgewaardeerd tot een ‘taal met speciale status’. Het Hebreeuws is nu de enige officiële taal in Israël. Het is tekenend voor het karakter van de wet.

Minstens zo opvallend als wat er in de wet staat is wat er niet in staat. Dat zijn begrippen als ‘democratie’ en ‘gelijkheid’, of op z’n minst garanties voor niet-joodse minderheden en hun rechten. In de wet profileert Israël zich niet als staat van en voor al zijn burgers, maar als staat van en voor joden

En dit alles moest snel, want Trump zou het politieke toneel verlaten.
Maar! Hulde =D> Trump is back

En dat maakt Israël (de staat!)-haat inderdaad gelijk aan Jodenhaat. Maar dat is dan, gezien bovenstaande, hun eigen schuld.
Hopelijk zo begrijpelijk??
Einstein/Mick
Gesloten