Moppen zonder taboes!

De plek voor onderwerpen waar u geen ander subforum voor kunt vinden.
Henry II
Diehard

Re: Moppen zonder taboes!

Bericht door Henry II » 25 apr 2018 09:49

Een man zit in het café en vertelt zijn vrienden over de afgelopen nacht. 'Ik heb me toch zoveel gezopen gisteren, ik weet niet eens meer waar ik was. Maar het was vast in huis bij een rijke vent. Hij had zelfs een gouden WC-bril.' Eén van zijn kameraden wordt ineens erg pissig en antwoordt 'Godverdomme, het was bij mij thuis en dan ben jij die mafkees die in mijn Tuba heeft zitten schijten!!'
Vraag niet hoe het kan, maar profiteer ervan.

Storm
Bevlogen

Bericht door Storm » 25 apr 2018 09:54

Fish schreef:
24 apr 2018 19:19

Dat zijn jouw gedachten Storm, er staat namelijk geen onbetamelijk woord in.
Ik moest zelf even nadenken hoe jij op die onderbroeken lol kwam. [-X
De goede reactie was die van Peter.
Je hebt gelijk hoor, ik dacht ook "leuning???" De link van Bonjour zette me op het verkeerde spoor, maar ook daar staat geen leuning in. Ach wat is verkeerd? :)
The answer my friend is blowing in the wind,the answer is blowing in the wind.
Bob Dylan

Henry II
Diehard

Bericht door Henry II » 25 apr 2018 09:57

Onder orkestmusici wordt nogal veel grappen gemaakt over alt-violisten. Je weet wel, die zijn wat groter dan de gewone violen. Een aantal korte zet ik hieronder:

- Wat is het verschil tussen een altviool en een trampoline? Je trekt je schoenen uit voor je op een trampoline springt.
- Wat is de overeenkomst tussen een altviool en een handgranaat? Als je hem hoort dan is het te laat.
- Wat is het verschil tussen een altviool en een lijkenkist? Bij een lijkenkist ligt het lijk in de kist, bij een altviool zit die erachter.
- Een violist merkt op dat hij constant snelle noten moet spelen, alsmaar 16e en 32e noten. Oh, dat kan ik ook zegt de altviolist en hij speelt er eentje voor.
- Op het dagje uit voor het orkest gingen ze in het bos slakken zoeken. De altviolisten hadden niets, telkens als ze er een bijna te pakken hadden, rende die slak zomaar weg.

Henry II
Diehard

Bericht door Henry II » 25 apr 2018 10:01

Een Vlaamse dirigent stond voor het Nederlandse Radiofilharmonisch Orkest. Na een uurtje merkte hij dat de pauken niet goed klonken. Hij zei tegen de paukenist 'Meneer paukenist, zoals ge da' speelt, klinkt da' gelijk 'ne slappe lul op een kussen' De paukenist zweeg maar ging na afloop zijn beklag doen bij de directie. De volgende ochtend moest de dirigent zijn excuus aanbieden op last van de directie. 'Meneer paukenist, mijn excuses, ik had da' niet zo mogen zeggen. Maar ah ja ..... ik heb het vannacht geprobeerd en het is echt waar.'

Henry II
Diehard

Bericht door Henry II » 25 apr 2018 10:04

Een Britse dirigent was te gast bij een Noors orkest. Hij wilde een passage opnieuw repeteren, maar zag dat de fagottist nog met zijn instrument aan het sleutelen was. 'Mister bassoon, are you ready to play now?' Het antwoord luidde 'Yes, of course, I was just screwing my faggot'

Fish
Moderator

Bericht door Fish » 25 apr 2018 17:08

Een oudje dan:

There was a Green Beret who had four daughters. He was in a habit of worrying about his daughters and always answered the door with a sawed-off shotgun. One night he hears a knock at the door and find a young man standing there. The young man says: "My name is Freddy, I've come to pick up Betty. We're going out for spaghetti. I hope she's ready."The Green Beret thought that was cute so he let them go out.Pretty soon another knock on the door and another young man was there. He sayd: "My name is Lance. I h've come for Nance. We're going to a dance. Is she ready by change?" Again the Green Beret thought it was cute and let them go, Soon another knock on the door with yet another young man standing there. He sayd:"My name is Moe. I'm here to get Flo. Whe're going to a show. Is she ready to go?" Once again the Green Beret thought it was cute and let them go. Again there was a knock on the door and a young man was standing there. He sayd:"My name is Chuck,"........The Green Beret shot him.
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.

Giovedico delle Fate
Ervaren pen

Bericht door Giovedico delle Fate » 27 apr 2018 12:22

Jezus loopt door een straatje in de hemel en kijkt zoekend om zich heen.
Een willekeurige 'zalige' ziet dat en vraagt hem wie of wat hij zoekt.
Jezus antwoord: "ik zoek een oude timmerman. Hij moet hier ergens wonen. Hij is mijn vader".
De 'zalige' wijst hem naar een timmerwerkplaats om de hoek en Jezus spoed zich derwaarts.
Hij betreedt de eenvoudige werkplaats en ziet achter in de hoek een oude man die bezig is hout te snijden.
Verheugd gaat hij met wijd gespreide armen op de man af en roept: "Vader!!!"
De oude man kijkt op, is even in verwarring en vraagt dan, enigszins verbaasd: "Pinocchio...???"

Maria
Moderator

Bericht door Maria » 27 apr 2018 18:21

Woowwww.....das een diepe. :idea:
"Quand Dieu se tait, on peut lui faire dire ce que l'on veut." - Sartre.
"Als God zwijgt kun je hem laten zeggen wat je wil."

ChaimNimsky
Diehard

Bericht door ChaimNimsky » 01 mei 2018 02:52

Een reiziger verdwaalde in de woestijn & toen hij dorstig werd verscheen er een bedoeï op een kameel: ''Stropdassen te koop! Stropdassen te koop!''
''Alsjeblieft geef me water, ik heb dorst'' zei de reiziger.
''Ik verkoop slechts stropdassen'', zei de bedoeï & hij verdween.
Toen de dorst hem teveel werd verscheen er een andere bedoeï op een kameel: ''Stropdassen te koop! Stropdassen te koop!''
''Alsjeblieft geef me water, ik heb dorst'' zei de reiziger.
''Ik verkoop slechts stropdassen'', zei de bedoeï & ook hij verdween.
Uitgeput storte de reiziger ter aarde, toen er plots een paleis voor hem opdoemde. Met z'n laatste krachten sleepte hij zich naar de poort. Binnen kon hij de fonteinen al horen. ''Alsjeblieft laat me erin, ik heb dorst!'' zei de reiziger.
''Sorry'', zei een stem aan de andere kant van de poort, ''maar je komt hier niet naar binnen zonder stropdas''.
Een mens zonder religie is als een vogel zonder fiets.

Peter van Velzen
Moderator

Bericht door Peter van Velzen » 01 mei 2018 09:51

Misschien dat ik dit verhaal al eens eerder heb verteld, maar met het volgende kwam mijn vrouw indertijd thuis uit haar inburgeringsscursus.
Zes plaatjes van een kat en een doos met als onderschrift: "De poes zit voor de doos", "de poes zit naast de doos, "de poes zit in de doos", "de poes zit voor de doos", "de poes zit achter de doos", "de pos zit op de doos" en "de poes stapt uit de doos". plaatjes die uiteraard bedoeld waren om de betekenis van de verschillende voorzetsels te leren. Een maand later, kwam ze verontwaardig aanzetten met een afbeelding van een andere kat, waaronder ze uiteraard "poes" had geschreven. Dat werd fout gerekend, het moest "kat" zijn.

"Dus alleen als er een doos bij is is het een poes?" vroeg ze boos.
"Precies!" zei ik.

Ik heb vervolgens uitgelegd dat het Nederlands voor veel dieren naast de soortnaam ook namen heeft voor het mannetje, het vrouwtje en voor de kinderen. "Wat een gedoe" meende ze. In het Thais is een kat altijd "meeuw", als we willen zegeen dat het een mannetje is zeggen we na de soortnaam "toewa poe" en als het een vrouwtje is "toewa mia". "Veel makkelijker"
Ik wens u alle goeds

Petra
Banned

Bericht door Petra » 01 mei 2018 10:58

Peter van Velzen schreef:
01 mei 2018 09:51
"Dus alleen als er een doos bij is is het een poes?" vroeg ze boos.
"Precies!" zei ik.

Ik heb vervolgens uitgelegd dat het Nederlands voor veel dieren naast de soortnaam ook namen heeft voor het mannetje, het vrouwtje en voor de kinderen. "Wat een gedoe" meende ze. In het Thais is een kat altijd "meeuw", als we willen zegeen dat het een mannetje is zeggen we na de soortnaam "toewa poe" en als het een vrouwtje is "toewa mia". "Veel makkelijker"
Wat een leuk verhaal. :D

Een kwebbeldoos moet dus wel een poes zijn. :lol:
Braver dan the braafste braverik!

"If the mind can find no meaning, then the senses give it. Live for this, wretched being that you are."
― Anne Rice, The Queen of the Damned

pallieter
Bevlogen

Bericht door pallieter » 03 mei 2018 11:02

Een rups zit in een boom. Hij ziet twee blaadjes; een lekker en een minder lekker blaadje. Hij denkt: "Welke zal ik nu eerst opeten? Het lekkere blaadje of het minder lekkere? Ik neem wel eerst het minder lekkere blaadje en dan bewaar ik het lekkere blaadje voor het laatst. Een tak hoger zit een vogeltje. "Lekker rupsje!", Denkt hij. "Wat zal ik nu doen. Zal ik wachten totdat hij de blaadjes heeft gegeten of zal ik nu al aanvallen? Weet je wat, ik wacht wel totdat hij ze op heeft, dan smaakt hij lekkerder!". Onder aan de boom zit een poes. Hij ziet het vogeltje en het water loopt hem in de mond. "Ik zal maar wachten totdat hij de rups heeft gegeten; dan is hij lekkerder!", Denkt hij. Zo gezegd zo gedaan. De rups eet de blaadjes op, de vogel eet de rups op en de poes springt in de boom, maar grijpt mis en valt in een plas water.

Wat is nu de moraal van het verhaal?...

"Hoe langer het voorspel, hoe natter de poes!"
"Anti-intellectualisme has been a constant thread winding its way through our political and cultural life, nurtured by the false notion that democracy means that my ignorance is just as good as your knowledge" - Isaac Asimov

Maria
Moderator

Bericht door Maria » 03 mei 2018 11:37

Nog zo'n diepe............. :mrgreen:
Maar mag dat wel van Sofia? [-X
"Quand Dieu se tait, on peut lui faire dire ce que l'on veut." - Sartre.
"Als God zwijgt kun je hem laten zeggen wat je wil."

Petra
Banned

Bericht door Petra » 03 mei 2018 13:29

pallieter schreef:
03 mei 2018 11:02
Onder aan de boom zit een poes. Hij ziet het vogeltje en het water loopt hem in de mond.

Wat is nu de moraal van het verhaal?...
Nouhouoou....
Een poes kan een kater zijn? (Schijnt in Thailand nogal 's voor te komen :lol: )

Een kater kan een poes hebben?
Een poes kan een kater hebben?
Braver dan the braafste braverik!

"If the mind can find no meaning, then the senses give it. Live for this, wretched being that you are."
― Anne Rice, The Queen of the Damned

Giovedico delle Fate
Ervaren pen

Bericht door Giovedico delle Fate » 03 mei 2018 14:06

Vandaag op Radio 1 gehoord:

Mijn vrouw zit de hele tijd maar tegen mij aan te zeuren over afvallen. Gek word ik ervan! Dus ik zeg tegen haar: "Je moet meedoen aan zo'n miss-verkiezing. Dan val je in de eerste ronde al af"...

Plaats reactie