Wat "doe of deed" jij eigenlijk?

De plek voor onderwerpen waar u geen ander subforum voor kunt vinden.
lost and not found yet!
Bevlogen

Re: Wat "doe of deed" jij eigenlijk?

Bericht door lost and not found yet! » 28 jun 2018 21:06

Wat een leuke reacties! Dan kan ik ook niet achterblijven. Als oudste van 12 kinderen ben ik oud gereformeerd opgegroeid, wat voor de rest, ook achteraf, geen enkel obstakel was. Ik ben vanaf mijn 13e gaan werken op de zaterdagen en in de vakanties. En op mijn 16e, ik was bijna 17, kreeg ik een vaste baan. Op de markt. Zo heb ik in Utrecht, Leiden, Oegstgeest, Apeldoorn, Bilthoven en nog veel meer plaatsen gestaan. Ik verkocht gezondheidsproducten en gezonde voeding. Muesli, kruiden, honing en voedingssupplementen. En dat was echt een super gave tijd. Toen ik 18 was heb ik 30% van de toenmalige zaak van mijn werkgever overgenomen en toen ik 19 was nog eens 30%. Maar je moet met de tijd mee dus in 1997 zijn we een website begonnen, jaja, 1 van de eerste in Nederland waar je ook daadwerkelijk wat online kon bestellen, en in 2006 heb ik de markt als marktkoopman verlaten. Nu gaat alles online en ik kan daar redelijk de kost mee verdienen. Mijn compagnon, de zoon van mijn toenmalige baas heb ik in 2016 uitgekocht en ben nu voor 100% eigenaar. Niet dat ik er mega rijk mee ga worden, daar geef ik tenslotte teveel voor uit, maar mijn pensioen is op mijn 58e heel goed ingedekt! Ben benieuwd naar andere verhalen! :D
Wie meent dat een argument deugt omdat het gedrukt staat, is een idioot. Jiddisch.
Wil je gelukkig zijn of gelijk hebben? Yolanda

Storm
Bevlogen

Bericht door Storm » 28 jun 2018 23:23

@Lost,
Heb je ook op reformatorische scholen gezeten ? Zo ja, hoe was dat? De oudste van twaalf, gezellig maar af en toe zeker ook wel eens HELP.
The answer my friend is blowing in the wind,the answer is blowing in the wind.
Bob Dylan

Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed » 29 jun 2018 09:06

dikkemick schreef:
28 jun 2018 20:20
@Rereformed. Die gedachte (van dat debat tussen jullie 2-en) kwam in me op omdat jij in 2 uiterst denkbare geloofswerelden geleefd hebt. 100% linksom overtuigd naar 100% rechtsom overtuigd. En ik heb inmiddels vele dergelijke debatten mogen zien op youtube.
Je verwijzing naar YouTube doet me denken aan Matt Dillahunty. Die heeft op dezelfde manier als ik die 100% inzet voor zijn religieus geloof naar 100% inzet voor verzet ertegen meegemaakt.
Uiteraard mag ook Dan Barker niet vergeten worden.
Ik kijk naar beide heren op als het summum van helderheid van denken, overredingskracht, debatteerkunst en passie voor hun zaak.
Born OK the first time

Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed » 29 jun 2018 09:17

@Lanfy
Knap hoe je het in het leven hebt gedaan!

Met herinneringen aan onze ontmoeting denk ik te kunnen zeggen dat een deel van je succes te danken zal zijn aan je ontzettend soepele en ontspannen omgang met mensen. Hetgeen wellicht weer te danken is aan het opgroeien in zo'n enorm groot gezin.
Born OK the first time

lost and not found yet!
Bevlogen

Bericht door lost and not found yet! » 29 jun 2018 12:09

Storm schreef:
28 jun 2018 23:23
@Lost,
Heb je ook op reformatorische scholen gezeten ? Zo ja, hoe was dat? De oudste van twaalf, gezellig maar af en toe zeker ook wel eens HELP.
Hoi Storm, uiteraard op reformatorische scholen, onder andere het van Lodensteincollege in Amersfoort. Maar ik heb daar totaal geen slechte herinneringen aan, ik vind dat ik een heel plezierige opvoeding heb gehad en heb met ons hele gezin en met mijn ouders heel goede contacten. En ach, de oudste van 12 is best leuk hoor.
Wie meent dat een argument deugt omdat het gedrukt staat, is een idioot. Jiddisch.

lost and not found yet!
Bevlogen

Bericht door lost and not found yet! » 29 jun 2018 12:17

Rereformed schreef:
29 jun 2018 09:17
@Lanfy
Knap hoe je het in het leven hebt gedaan!

Met herinneringen aan onze ontmoeting denk ik te kunnen zeggen dat een deel van je succes te danken zal zijn aan je ontzettend soepele en ontspannen omgang met mensen. Hetgeen wellicht weer te danken is aan het opgroeien in zo'n enorm groot gezin.
Ik denk dat dat daar mede door veroorzaakt is. Hoewel het karakter van al mijn broers en zussen, ondanks hun religiositeit, zeer vrolijk en altijd positief denkend is. Mijn niet meer geloven is volkomen geaccepteerd door iedereen, en de discussies met mijn broers en zussen zijn verleden tijd. Maar met mijn neefjes en nichtjes, ik heb er ondertussen 58, is het wel weer leuk om te doen. :D

Storm
Bevlogen

Bericht door Storm » 29 jun 2018 12:23

@Lost,
Heerlijk positief mens! Alle dogma vrije mensen zijn in mineur over hun christelijke opvoeding, maar jij niet. Tjonge 58 neven en nichten. :shock: Je gaat toch niet met allemaal tegelijk in discussie?
Bob Dylan

dikkemick
Ontoombaar

Bericht door dikkemick » 29 jun 2018 18:05

Rereformed schreef:
29 jun 2018 09:06
Je verwijzing naar YouTube doet me denken aan Matt Dillahunty. Die heeft op dezelfde manier als ik die 100% inzet voor zijn religieus geloof naar 100% inzet voor verzet ertegen meegemaakt.
Uiteraard mag ook Dan Barker niet vergeten worden.
Ik kijk naar beide heren op als het summum van helderheid van denken, overredingskracht, debatteerkunst en passie voor hun zaak.
Ben ik met je eens, maar daar tegenover staat zo iemand als William Lane Craig. Heeft eveneens overedingskracht, debatteerkunst en passie. Helderheid van denken, moet ik zelf even goed over nadenken.
Maar dat is het probleem met super-intelligente mensen. Ze weten iedere overtuiging met overredingskracht en passie te doen gelden. Technisch inhoudelijk gezien kan er maar 1 gelijk hebben, maar die conclusie zal niet getrokken worden als Craig met Dillahunty in debat gaat. Intelligentie werkt zo dan 2 kanten op.
Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.
Philip K. Dick

lost and not found yet!
Bevlogen

Bericht door lost and not found yet! » 29 jun 2018 21:44

Storm schreef:
29 jun 2018 12:23
@Lost,
Heerlijk positief mens! Alle dogma vrije mensen zijn in mineur over hun christelijke opvoeding, maar jij niet. Tjonge 58 neven en nichten. :shock: Je gaat toch niet met allemaal tegelijk in discussie?
Maar het heeft ook geen zin om negatief te denken. Je haalt jezelf en anderen er alleen maar mee naar beneden. Een van de mooiste uitspraken van mijn moeder is: als religie en liefde elkaar wat aandoen dan is er wat mis met de religie, niet met de liefde. Dat is ook waarom mijn hele familie, ondanks mijn niet meer gelovig zijn, nog steeds als een echte familie van mij houdt! Liefde moet uiteindelijk ook sterker zijn dan religie. Hoewel dat uiteraard meestal niet zo is. Heb ik ook schrijnende voorbeelden van meegemaakt. Maar volgens mij ga ik heel grof offtopic. :D

Wim_1946
Forum fan

Bericht door Wim_1946 » 29 jun 2018 23:04

Wellicht is mijn levensverhaal niet zo spannend als dat van sommige anderen, maar dat moet dan maar.
Mijn lagere schooltijd (in de vijftiger jaren) was geen succes, ik bakte er niet veel van. Desondanks besloten mijn ouders om mij naar de (m)ulo te sturen met als insteek : "je weet nooit hoe een koe een haas vangt".
Na één jaar mulo moest ik eraf, vanwege te hoge cijfers, ik had alleen negens en tienen, behalve voor gymnastiek en tekenen.
Het vervolg was de hbs en wel de B kant (wiskunde) die ik met mooie cijfers doorliep en afsloot met een diploma.
Hierna ging ik naar de pabo (toen nog kweekschool geheten) en toen dat afgerond was ben ik gaan werken, echter niet in het onderwijs maar via wat vage baantjes uiteindelijk bij het Nederlandse Statistiekbureau terechtgekomen waar ik tot mijn pensioen (ik was toen 68 (!) ben gebleven.
Gedurende mijn carrière heb ik nog een hbo opleiding statistiek gedaan en wat later ook nog hbo informatica. Mijn werk was verschoven van statistisch bezig zijn naar systeemontwerp en programmering. Volgens mijn collega's was ik daar heel sterk in.

Op het persoonlijke en relationele vlak ging het in mijn jonge jaren niet geweldig, ik had wel vriendinnen maar ik was verlegen en onhandig met meisjes/vrouwen. Uiteindelijk op mijn 24-ste toch getrouwd en twee mooie kinderen gekregen.
De laatste jaren van mijn huwelijk waren niet echt fijn. Uit een soort nostalgie of nieuwsgierigheid ging ik op het internet op zoek naar mijn jeugdliefde waar ik in de tweede helft van de zestiger jaren verkering mee had en ik vond haar. Na een poosje mailen en telefoneren maakten we een afspraak op het Centraal Station in onze geboorteplaats.
De dag van die ontmoeting veranderde mijn leven volledig. We hadden elkaar 38 jaar niet gezien en toen we tegenover elkaar stonden voelde het alsof ik in een raket de ruimte in werd geschoten, een explosie vond plaats en ook nog eens bij ons allebei, we waren beiden in één klap smoorverliefd.
Binnen drie maanden was ik gescheiden na een huwelijk van 36 jaar en dat was één van de beste beslissingen in mijn leven. Hoewel ik inmiddels opnieuw met een andere vrouw ben (we verschilden toch teveel qua levensstijl) behoren de jaren met haar tot de mooiste van mijn leven. Zij heeft me in positieve zin veranderd van een wat verlegen type in iemand die gemakkelijk met mensen omgaat, zowel met mannen als met vrouwen. Kortom, ik ben sinds de relatie met haar een veel gelukkiger mens geworden en dat ben ik nog steeds.

Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed » 30 jun 2018 05:03

Wim_1946 schreef:
29 jun 2018 23:04
Wellicht is mijn levensverhaal niet zo spannend als dat van sommige anderen, maar dat moet dan maar.
Mijn lagere schooltijd (in de vijftiger jaren) was geen succes, ik bakte er niet veel van.
Niet spannend? Alles wat je hierna schrijft is zeer verrassend!
En heeft me ook telkens een glimlach gegeven.
Born OK the first time

Storm
Bevlogen

Bericht door Storm » 02 jul 2018 21:15

Hoe doen die mannen dat toch? Er niets van bakken op de lagere school, toch maar naar de Mulo, HBS (kleine of hoofdletters? :wink: ) PABO etc.
En dan ook nog een soort Memories situatie....
We hadden elkaar 38 jaar niet gezien en toen we tegenover elkaar stonden voelde het alsof ik in een raket de ruimte in werd geschoten, een explosie vond plaats en ook nog eens bij ons allebei, we waren beiden in één klap smoorverliefd.

Man wat ben jij een bofkont. :shock:
Bob Dylan

Wim_1946
Forum fan

Bericht door Wim_1946 » 03 jul 2018 14:22

Storm schreef:
02 jul 2018 21:15
Hoe doen die mannen dat toch? Er niets van bakken op de lagere school, toch maar naar de Mulo, HBS , PABO etc.
Eigenlijk heb ik geen idee hoe dat zo gekomen is. Mijn vermoeden is dat ik op de lagere school niet voldoende uitgedaagd werd.
Storm schreef:
(kleine of hoofdletters? :wink: )
https://onzetaal.nl/taaladvies/pabo/.
Storm schreef:
We hadden elkaar 38 jaar niet gezien en toen we tegenover elkaar stonden voelde het alsof ik in een raket de ruimte in werd geschoten, een explosie vond plaats en ook nog eens bij ons allebei, we waren beiden in één klap smoorverliefd.
Man wat ben jij een bofkont. :shock:
Dat heb je helemaal goed gezien. :)

Plaats reactie