Herkomst schermnamen

De plek voor onderwerpen waar u geen ander subforum voor kunt vinden.
Giovedico delle Fate
Ervaren pen

Re: Herkomst schermnamen

Bericht door Giovedico delle Fate » 04 mar 2018 15:19

Jan van Lennip schreef:
04 mar 2018 12:09
Mijn nick = Jan van Lennip. Mijn echte naam is dit natuurlijk niet. Ik heb deze naam gekozen omdat het een echte naam lijkt. Ik vind het leuk om te zien hoe mensen met mijn naam omgaan. Ik verbaas me soms hoe deze wordt gebruikt om mij neer te steken. Dan wordt met een sneer geroepen dat @janvanlennip het weer eens bij het verkeerde einde heeft :lol: . Anderzijds is het ook leuk om er respect voor te ontvangen. Eigenlijk zou ik graag willen dat Jan van Lennip mijn echte naam is. Dat ligt lekker gemakkelijk in de mond. Maar het is toch puur een verzinsel. Ik gebruik het alleen op internet als mijn aka.
Dag Jan van Lennip,
Ik vind het een mooie uitleg. Ik heb er wel wat mee.
Wat me trof is dat je schrijft dat je eigenlijk zou willen dat het je echte naam is. Ik denk dat het een leuk topic zou kunnen zijn om mensen te laten vertellen welke naam ze liever voor zichzelf zouden willen... Ik denk dat dat ik dat topic zo maar eens aan ga maken, als vervolg op dit 'nick name topic'.

pallieter
Bevlogen

Bericht door pallieter » 06 mar 2018 11:42

Boek van Felix Timmermans.
Volgens Timmermans zit er in iedereen een zogenaamde "ongeschonden mens", een blauwdruk, die tijdens de groei naar volwassenheid stilaan bedolven raakt onder opvoedkundige regeltjes, religieuze dreigingen en andere vervuiling. Pallieter maakt komaf met het teveel aan vervuilingen om zo de ongeschonden blauwdruk, de schone mens, weer terug te halen.
Ik heb altijd een groot probleem gehad met het zogenaamde conformisme, de kuddegeest, het grote gelijk, het oordelen,...
"Anti-intellectualisme has been a constant thread winding its way through our political and cultural life, nurtured by the false notion that democracy means that my ignorance is just as good as your knowledge" - Isaac Asimov

axxyanus
Moderator

Bericht door axxyanus » 06 mar 2018 12:48

Mijn nick komt uit de tijd dat ik af en toe een bijdrage leverde aan het schoolblad. Dat deden we zo goed als allemaal onder pseudoniem. We kozen toen vaak een pseudoniem door een woord te kiezen dat iets te maken had met waar we belangstelling in hadden om dat dan op te splitsen om er een naam van te maken. Ik was toen een echte wiskunde freak en koos as start woord axioma. Als pseudoniem leverde dat Ax Joma op. De "Joma" is komen te vervallen maar de Ax is dan onder allerlei variaties opgedoken: axxy, axxyanus, axxyana, axxyaan, ...
Al mijn hier gebrachte meningen, zijn voor herziening vatbaar.
Mijn Unitarian Jihad Naam: Sister Sabre of Patience; Haal de jouwe hier
De illusie het verleden te begrijpen, voedt de illusie dat de toekomst voorspelbaar en beheersbaar is -- naar Daniël Kahneman

Ingi
Ervaren pen

Bericht door Ingi » 06 mar 2018 13:15

pallieter schreef:
06 mar 2018 11:42
Volgens Timmermans zit er in iedereen een zogenaamde "ongeschonden mens", een blauwdruk, die tijdens de groei naar volwassenheid stilaan bedolven raakt onder opvoedkundige regeltjes, religieuze dreigingen en andere vervuiling. Pallieter maakt komaf met het teveel aan vervuilingen om zo de ongeschonden blauwdruk, de schone mens, weer terug te halen.
Ik heb altijd een groot probleem gehad met het zogenaamde conformisme, de kuddegeest, het grote gelijk, het oordelen,...
Mooi. Daar komt(indirect) ook het radicale zelfonderzoek van Advaita op uit. Niet het probleem hebben, dat maakt ook onderdeel uit van dat onderzoek. Je overtuigingen en meningen op waarheid en je belangen en behoeften daarin onderzoeken en erop uit komen dat we dat allemaal niet zijn maar ons daarin vaak vastbijten en mee identificeren.
The whole of science is nothing more than a refinement of everyday thinking.
Albert Einstein

Fish
Moderator

Bericht door Fish » 06 mar 2018 16:28

pallieter schreef:
Komaf is vlaams voor korte metten?
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.

Giovedico delle Fate
Ervaren pen

Bericht door Giovedico delle Fate » 06 mar 2018 17:11

Fish schreef:
06 mar 2018 16:28

Komaf is vlaams voor korte metten?
Ja. Zie: http://taaladvies.net/taal/advies/vraag ... maken_aan/

doctorwho
Superposter

Bericht door doctorwho » 06 mar 2018 18:56

pallieter schreef:
Dito alleen ik heb altijd groot gelijk :) Helaas is non conformistisch door het leven gaan best lastig en de truc is om net te doen of je het spel meespeelt.
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing

Petra
Bevlogen

Bericht door Petra » 07 mar 2018 00:40

pallieter schreef:
Hear! Hear!
“Men and women are learning animals. If you do not see what they have learned, you're blind. They are creatures ever changing, ever improving, ever expanding their vision and the capacity of their hearts."
― Anne Rice, The Vampire Chronicles

Dolce Vita
Geregelde verschijning

Bericht door Dolce Vita » 08 mar 2018 22:04

Wat een leuke topic

@Dikkemick, bedankt voor de uitleg. Wij verstaan hier thuis namelijk de uitspraak "dikke mik" als "bekijk het maar". :D Wel handig om te lezen wat je er zelf mee bedoelt. :thumbleft:

@Giovedico delle Fate, de donderdaggeborene van het feeënrijk. Poëtisch. O:)

@Petra, leuke foto heb je gemaakt van jezelf! Je foto doet me denken aan Doris, mijn favoriete personage uit de serie "Fame" van vroeger.

https://youtu.be/wo7239h-00k
Only fools take life so seriously that they are constantly hurt.
-Paramahansa Yogananda-

appelfflap
Superposter

Bericht door appelfflap » 08 mar 2018 22:59

ca 20j, ondertussen bijna 25j, geleden had elke snotneus een nicknaam nodig,

good old icq, irc, ...

ik was toen een appelflap aan het eten
de typefout? ik merkte dat ik niet de enige was die

Dolce Vita
Geregelde verschijning

Bericht door Dolce Vita » 09 mar 2018 00:18

pallieter schreef:

Daar kan ik me erg goed in vinden. Zowel in de beschrijving van het boek als in je moeite met de kuddegeest. Het lijkt me een erg leuk boek. Ik las dat het een boek is uit 1916, en dat het in 2016 opnieuw is uitgegeven. Dan moet er een behoorlijk tijdloze component in zitten.
-Paramahansa Yogananda-

Petra
Bevlogen

Bericht door Petra » 09 mar 2018 02:46

Dolce Vita schreef:
08 mar 2018 22:04

@Petra, leuke foto heb je gemaakt van jezelf! Je foto doet me denken aan Doris, mijn favoriete personage uit de serie "Fame" van vroeger.
Ahhh TX. ('t is een foto uit ouwe doos hoor).
Wat een leuk filmpje.
Ik keek er vroegah graag naar, naar Fame.
“Men and women are learning animals. If you do not see what they have learned, you're blind. They are creatures ever changing, ever improving, ever expanding their vision and the capacity of their hearts."

Giovedico delle Fate
Ervaren pen

Bericht door Giovedico delle Fate » 09 mar 2018 17:14

Dolce Vita schreef:
08 mar 2018 22:04
@Petra, leuke foto heb je gemaakt van jezelf!
Ja Petra, hoe zit dat met die foto? Ik zie een nogal zwaar geschminkte 'vamp' met veel krullen, die bezig is een heel grote enge spin op te eten... :wink:

Dolce Vita
Geregelde verschijning

Bericht door Dolce Vita » 09 mar 2018 22:51

Petra schreef:
09 mar 2018 02:46

Ahhh TX. ('t is een foto uit ouwe doos hoor).

Ja? Een heel oude doos, of een beetje oude doos? Je foto uit de oude doos vind ik superleuk. Je onderschrift kan ik me ook erg in vinden. :wink: De herkomst van je onderschrift past dan weer goed bij je foto :D . Lekker eigenwijs. :clown:
Petra schreef:Wat een leuk filmpje.
Ik keek er vroegah graag naar, naar Fame.
Ha leuk, ik keek er ook graag naar. Er staan nu best veel afleveringen van op youtube. Soms kijk ik er een stukje van. Ik vond Doris altijd de leukste. En mister (Bruno) Martelli. En ook helemaal gaaf vond ik de cynische Mister Shorofsky :lol: .

https://m.youtube.com/watch?v=CYLBp3Knza4
-Paramahansa Yogananda-

Petra
Bevlogen

Bericht door Petra » 10 mar 2018 01:50

Giovedico delle Fate schreef:
09 mar 2018 17:14
Ja Petra, hoe zit dat met die foto? Ik zie een nogal zwaar geschminkte 'vamp' met veel krullen, die bezig is een heel grote enge spin op te eten... :wink:
Dolce Vita schreef:
09 mar 2018 22:51
Ja? Een heel oude doos, of een beetje oude doos? Je foto uit de oude doos vind ik superleuk. Je onderschrift kan ik me ook erg in vinden. :wink: De herkomst van je onderschrift past dan weer goed bij je foto :D . Lekker eigenwijs. :clown:
Ik mag een boon zijn als ik nog weet van wanneer die foto was. Ik heb een probleem met getallen en helaas ook met jaartallen. Dus ik koppel alles aan plaatsen ipv van jaartallen. Het zal zo'n 20 jaar geleden zijn, ongeveer aan dat bekkie te zien. Ik ben nu (nog op het nippertje) 49.

Je ziet het niet goed op deze foto, maar ik had met flink wat nepbloed gespeeld en van die vampiertanden in. Het was voor een feestje. We hadden vroegah nogal wat verkleedpartijtjes. Het allerleukste was dat mijn man als monnik was, met zo'n kruis van hier tot Tokio om z'n nek. En zo'n slingergeval met wierook. Toen s' nachts de drank op was zijn wij samen naar een tankstation gegaan om bij te halen. Dát was pas leuk! :lol:

Plaats reactie