Aziatische perikelen

De plek voor onderwerpen waar u geen ander subforum voor kunt vinden.
Petra
Superposter

Re: Aziatische perikelen

Bericht door Petra » 04 nov 2017 23:46

doctorwho schreef:
04 nov 2017 16:45
Petra schreef:
04 nov 2017 15:20
Dus ik zal 'm dan toch echt in een tuigje moeten meesjorren. :(
Geen reismand ?
Jawel, maar dan zit ie opgesloten in z'n kleine veilige haventje.
En als ik 'm open doe vliegt ie meteen de trap op.
:idea: Een bench is misschien een idee.
Braver dan de braafste braverik!

"If the mind can find no meaning, then the senses give it. Live for this, wretched being that you are."
― Anne Rice, The Queen of the Damned

Petra
Superposter

Bericht door Petra » 25 nov 2017 09:01

Ik heb het feestelijk aanbod bij de slager gefilmd. :)
Aan vers vlees de keuze uit..... kip of biefstuk dit keer. :lol:
In de diepvries vooral veel hotpot rolletjes, kip en garnalen. Op het bord staan altijd zeebaars en zalm aangeboden, echter de keren dat die verkrijgbaar zijn, is het ook heeeel snel op.
Nou had ik ook een filmpje van de markt maar die kan ik niet vinden. Daar is meer keuze maar ligt het vlees open en bloot uitgestald, meestal met wat natte lappen erop. In de winter wil ik het nog wel 's proberen. Bijkomend euvel is de penetrante geur die er hangt en om langs de stal met springende kikkers te moeten is ook geen pretje. De hakbijl wordt daar zodanig woest gehanteerd dat de bloedspetters in het rond vliegen.
De groente en fruit afdeling is wel fijn. Het aanbod overtreft NL ruimschoots. Kwalitatief lijkt het er minder goed uit te zien maar qua smaak is het m.i. beter. Alleen is er helaas nooit witlof te krijgen. En op de een of andere manier heb je daaaar dan juist trek in.

M'n broem staat er ook op. Ik heb hem uit China meegenomen wat best wel lastig was om geïmporteerd te krijgen. Omdat het zo'n grof ding was had ik hem met bloemetjes behangen, wat je in China wel vaker zag maar hier onderweg een hoop vrolijke duimen en gezwaai oplevert. Handig voor mij, dat lachen geeft weer een beetje coulance wat ik wel kan gebruiken met mijn verschrikkelijke rijstijl. :lol: Al moet ik zeggen dat ik blij ben dat ik eindelijk iemand gevonden had die er een nieuwe rem op kon zetten. Is toch een stuk makkelijker met twee remmen. :roll:
Ik dacht toen ik hem kocht dat een elektrische broem milieuvriendelijk was maar dat bleek later vies tegen te vallen qua afvalverwerking van oude batterijen die na een paar jaar vervangen moeten worden. In China werden elektrische brommer daarom eerst gepromoot maar later officieel verboden en gedoogd.

"If the mind can find no meaning, then the senses give it. Live for this, wretched being that you are."

Petra
Superposter

Bericht door Petra » 14 dec 2017 03:49

M'n broemetje is gejat :crybaby: :crybaby: :crybaby:

Een groot metalen hek met slot en al, maar het slot lag gewoon open.
En er stonden drie motoren en twee fietsen maar het enige wat weg is is mijn broem. :twisted:
Terwijl we net op het punt staan om het vliegtuig te pakken, alsof ze 't ruiken. Want 't ding is zo herkenbaar als wat maar nu heb ik geen tijd om aangifte te doen.
Al zal het wellicht weinig uitmaken, ding zal wel in een vrachtwagentje onderweg naar weetikveel zijn. :twisted:
Karma bestaat niet.

Petra
Superposter

Vietnamese bruiloft

Bericht door Petra » 08 mar 2018 05:12

Ik ben laatst op een lokale bruiloft geweest.
Een bijzonder luxe bruiloft want het was in een zaal en we hadden heuse stoelen om op te zitten, terwijl het hier meestal in een grote tent plaatsvindt met lange tafels en krukjes.

Opvallende kenmerken:

- Er zijn op een Vietnamese bruiloft in het algemeen bijzonder veel genodigden. (Het is de bedoeling dat er geld wordt verdiend door het bruidspaar).
- Als de bruiloft niet in de hometown plaatsvindt dan zijn de ouders van de bruid er niet bij. (Dat schijnt ongeluk te brengen). Vaak wordt die plek ingevuld door de oom en tante van de bruid.
- De meeste mensen komen in hun dagelijkse kloffie.
- Veel trekken niet eens hun jas uit.
- Eten is belangrijk. Mensen komen binnen, schuiven direct aan tafel en gaan eten.
- Op de tafels staan flesjes bier, die zijn lauw; iedereen gooit er ijsklontjes in. Er staan ook flesjes met sterke drank, zo sterk dat je nog een kwartier zit na te rillen. Die gaat in likeurglaasjes, waarna een hele tafel opstaat (nou jaa de tafel niet maar de mensen dan hè), heel hard 'yiwiiieee, yiwaaaa, yihooo' (o.i.d.) roept en het goedje in één keer achterover slaat. Sommige tafels doen dat best wel vaak. :lol:
- De meeste mensen vetrekken direct nadat hun buikje gevuld is. Zelfs als anderen aan tafel nog niet klaar zijn, klaar is klaar en als je klaar bent dan ga je weg.
- Er zijn dus vele lege of halflege tafels. Het is heel normaal dat gasten bij vetrek met plastic tasjes langs de lege tafels gaan om de restjes in te pakken en mee te nemen. (Wat ik in eerste instantie wel raar vond maar bij nader inzien wel iets moois vind hebben. Beter dan weggooien i.i.g.).
- Degenen die blijven behoren tot de wat intiemere kring van het bruidspaar.
- Die worden geacht een optreden te doen, meestal zingen (karaoke) of dansen.
- Opvallend veel Engelstalige muziek.
- We hebben hier uitbreid de polonaise gelopen, of dat gebruikelijk is weet ik nog niet.
- De bruid gooide haar boeket over haar schouder, ik vond het erg leuk om te zien dat er meer mannen dan vrouwen klaarstonden om dat op te vangen. :idea:

Natuurlijk heb ik ook weer wat gefilmd. Hoogwaardige iPhone kwaliteit, dat helaas wel. :lol:
Maar goed, het geeft een beetje een beeld bij het verhaal denk ik dan maar.
Al had ik nog even bedacht om mijn stem eruit te knippen, maar dat werd me te ingewikkeld dus het zij zo, ik sta dan ook niet voor niks bekend als 'die met die stem'. Weten we dat ook weer. :lol:

Storm
Bevlogen

Bericht door Storm » 08 mar 2018 11:45

@Petra,
Ja het lopen van de polonaise verraste me ook. Wordt het feest op dezelfde dag gevierd als de huwelijksbevestiging?
The answer my friend is blowing in the wind,the answer is blowing in the wind.
Bob Dylan

Petra
Superposter

Bericht door Petra » 09 mar 2018 03:05

Storm schreef:
08 mar 2018 11:45
@Petra,
Ja het lopen van de polonaise verraste me ook. Wordt het feest op dezelfde dag gevierd als de huwelijksbevestiging?
Mij verraste het ook.
Die dag kan verschillen omdat er ook verschillende feesten zijn.
Als men het alleen bij de hometown houdt dan wel.
Maar vaak, zoals bij 'onze' bruiloft, zijn ze allang vertrokken uit hun hometown naar de grote stad, en wordt er een feest gegeven in hometown en de stad.

Petra
Superposter

Bericht door Petra » 16 mei 2018 02:52

Echt een nieuw dieptepunt; eerst had kleine poekie het logeerbed in gebruik genomen als kattenbak, kon ik tenminste de deur dicht doen.
Piste hij 'alleen nog' op de stoelen van onze kantoordames.
Sinds mijn laatste vakantie heeft ie mijn bed, en natuuuuurlijk mijn kant vh bed als pisplek in gebruik genomen. Heeft ie vanmorgen gewoon echt terwijl ik in bed lig op me gepiest. Heb ik 'm zo een slinger gegeven dat ie in de boekenkast wegkroop en nu in z'n mandje bang ligt te zijn . Fout fout fout natuurlijk, maar ja hè.
Ik vrees met grote vreze dat het een in laten slapen gaat worden. :(

Plaats reactie