Weinig insecten.

De plek voor onderwerpen waar u geen ander subforum voor kunt vinden.
Fish
Moderator

Re: Weinig insecten.

Bericht door Fish » 28 jun 2017 23:46

Er wordt hier veel gespoten met schimmeldodende middelen en middelen tegen insecten. Ik het voorjaar de bollen daarna bijgoed en snijbloemen en later in het jaar Dalia's.
Dit gebeurt wereldwijd in de agrarische sector met zogenaamd goedgekeurde midddelen. Ik verdenk veel van die middelen ervan indirect schadelijk voor het milieu te zijn.
We zullen naar gesloten systemen toe moeten. Het is eigenlijk raar dat bedrijven hun afvalwater moeten reinigen en daarop gecontroleerd worden terwijl landbouw gewoon op het grond en oppervlakte water loost.
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.

Petra
Bevlogen

Bericht door Petra » 29 jun 2017 03:01

Fish schreef:Er wordt hier veel gespoten met schimmeldodende middelen en middelen tegen insecten.
Hier ook.
Paar maanden geleden gingen ze met bootjes het meer op en gooien ??? in het water.
De dagen erna zag je alle vissen bovendrijven.
Was best wel gruwelijk.
Ik dacht dat er geen enkele het overleefd had.
Nu zitten ze hier weer vrolijk aan het meer te vissen. Die worden op een natte lap gelegd voor de verkoop.
Eet smakelijk. :roll:
“Men and women are learning animals. If you do not see what they have learned, you're blind. They are creatures ever changing, ever improving, ever expanding their vision and the capacity of their hearts."
― Anne Rice, The Vampire Chronicles

tomas torquemada
Geregelde verschijning

Bericht door tomas torquemada » 29 jun 2017 12:52

Mee eens.
Laatst gewijzigd door tomas torquemada op 29 jun 2017 12:59, 1 keer totaal gewijzigd.

tomas torquemada
Geregelde verschijning

Bericht door tomas torquemada » 29 jun 2017 12:57

tomas torquemada schreef:
Fish schreef:Er wordt hier veel gespoten met schimmeldodende middelen en middelen tegen insecten. Ik het voorjaar de bollen daarna bijgoed en snijbloemen en later in het jaar Dalia's.
Dit gebeurt wereldwijd in de agrarische sector met zogenaamd goedgekeurde midddelen. Ik verdenk veel van die middelen ervan indirect schadelijk voor het milieu te zijn.
We zullen naar gesloten systemen toe moeten. Het is eigenlijk raar dat bedrijven hun afvalwater moeten reinigen en daarop gecontroleerd worden terwijl landbouw gewoon op het grond en oppervlakte water loost.
Zo mee eens. Ik heb dezelfde zorgen over dit item. Om vanwege die insecten dodende middelen nog maar even niet te spreken over hoe mijn bio winkel, waar ik op goede hoop en geluk mijn voedsel veel duurder koop, die "bio" Nederlandse bijenhoning aanbiedt. Op al die bloemen, die vroeger onbespoten waren, zit nu een zekere hoeveelheid landbouw gif. De bijen, hommels en vlinders tanken op die giftige bloemen hun nectar wat dan weer in onze "bio" Nederlandse bijenhoning zit. Waarom er praktisch bij ons geen vlinders, bijen en hommels meer te zien zijn valt nu niet moeilijk meer te raden.
Landbouwbedrijven die gecontroleerd dienen te worden, weten maar al te goed dat hun pakkans voor hun zwaar verboden gif overtredingen helemaal niets voorstelt dan hooguit een vriendelijke waarschuwing onder een boeren kopje koffie met een honingkoekje.

tomas torquemada
Geregelde verschijning

Bericht door tomas torquemada » 29 jun 2017 13:09

Petra schreef:
Fish schreef:Er wordt hier veel gespoten met schimmeldodende middelen en middelen tegen insecten.
Hier ook.
Paar maanden geleden gingen ze met bootjes het meer op en gooien ??? in het water.
De dagen erna zag je alle vissen bovendrijven.
Was best wel gruwelijk.
Ik dacht dat er geen enkele het overleefd had.
Nu zitten ze hier weer vrolijk aan het meer te vissen. Die worden op een natte lap gelegd voor de verkoop.
Eet smakelijk. :roll:
Je ????? was wsl chemisch drugsafval, waar die schoftige lui grof geld mee verdienen, ongeacht hoe wij daar naar kijken en hoe het/ons milieu hierdoor schaadt.
Geweten is bij zulke gasten een 'oma en opa nostalgische kreet' geworden zonder enige betekenis meer dan zolang alles maar goed is voor hun cashflow binnen hun maffia circuit.

Petra
Bevlogen

Bericht door Petra » 30 jun 2017 03:46

tomas torquemada schreef:
Je ????? was wsl chemisch drugsafval, waar die schoftige lui grof geld mee verdienen, ongeacht hoe wij daar naar kijken en hoe het/ons milieu hierdoor schaadt.
Geweten is bij zulke gasten een 'oma en opa nostalgische kreet' geworden zonder enige betekenis meer dan zolang alles maar goed is voor hun cashflow binnen hun maffia circuit.
Dat denk ik niet.
Er wordt verschrikkelijk hard gewerkt aan muggenbestrijding. ( Dengue en Japanse B-encephalitis, Tijgermug)
Ik denk dat het daarmee te maken heeft, hoe jammer dan ook voor de vissen.
“Men and women are learning animals. If you do not see what they have learned, you're blind. They are creatures ever changing, ever improving, ever expanding their vision and the capacity of their hearts."

Fish
Moderator

Bericht door Fish » 30 jun 2017 12:08

Petra schreef:, hoe jammer dan ook voor de vissen.
Vooral jonge vissen eten de larven van muggen, als die dood zijn wordt de plaag alleen maar erger.

Petra
Bevlogen

Bericht door Petra » 01 jul 2017 00:46

Goeie docu op netflix: Cowspiracy.

TIBERIUS CLAUDIUS
Diehard

Bericht door TIBERIUS CLAUDIUS » 08 jul 2017 14:17

Mijn tuin is totaal verwilderd. (de buurt spreekt er schande van)

Maar het barst er van de insecten van heel veel soorten.

Waarschijnlijk zouden die best wel wat algemener kunnen zijn als er meer verwilderde tuinen waren.
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?

doctorwho
Superposter

Bericht door doctorwho » 08 jul 2017 16:31

Petra schreef:Waarschijnlijk zijn ze allemaal mijn kant op gekomen wat ik word er gillend gek van. :lol:
Vooral mieren.. maar die schijnen dan weer erg sociaal te zijn, dus waarom ik er niet gezellig van kan genieten. :roll:
.
Ik ben net terug op de heuvelrug zie ik de lavendelranden werkelijk propvol bijen. Heb elk jaar een paartje bonte en grauwe vliegenvangers te gast evenals een familie kwikstaart. Tientallen kikkers in de vijver padden en in hazelwormen het gras die genoeg te vinden hebben. Zoals Tiberius Claudius al schrijft moet je het niet teveel aanharken :)
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing

Storm
Bevlogen

Bericht door Storm » 08 jul 2017 18:40

Ik vroeg het mijn man, de tuin en insecten deskundige. :wink: Hij herkende het ook niet, het zoemt en vliegt en kruipt dat het een lieve lust is..
We hebben niet echt een verwaarloosde tuin maar wel één met veel bloemen, klaprozen en andere veldbloemen.

Deze week zat er zelfs een kikker in de gang, deze is het huis door gewipt zonder dat ik het in de gaten had.
The answer my friend is blowing in the wind,the answer is blowing in the wind.
Bob Dylan

Fish
Moderator

Bericht door Fish » 08 jul 2017 20:50

Storm schreef:, het zoemt en vliegt en kruipt dat het een lieve lust is..
Hier in de bollenstreek is het dus doodstil in de tuin (en niet alleen in de tuin), af en toe een enkele hommel daar houd het mee op. Ik verdenk de landbouw hier er van de schuldige te zijn, middelen die toegestaan zijn maar via een omweg - de schade lijkt mee te vallen - toch een aanslag op het milieu zijn.

Mijn hoop is dat als uiteindelijk alle schadelijke middelen verboden zijn de natuur zich weer snel hersteld vanuit de nog min of meer gezonde streken.
En dan hoop ik maar dat Steven Hawking een zwartkijker blijkt te zijn. :?

Storm
Bevlogen

Bericht door Storm » 09 jul 2017 00:26

@Fish,

Wordt die ongerustheid ook gedeeld in jullie omgeving? Haalt het de courant?
The answer my friend is blowing in the wind,the answer is blowing in the wind.
Bob Dylan

Dat beloof ik
Bevlogen

Bericht door Dat beloof ik » 09 jul 2017 07:19

Wat mij in West Brabant opvalt is dat ik praktisch geen wespen meer zie. Terwijl ik die rond mijn huis toch altijd wel tegen kwam. Terwijl vorige jaren, toen er in het nieuws was dat die dingen minder te zien zouden zijn, ik daar juist niet van merkte.
Wel veel meer vlinders dan andere jaren.
“Mr. Spock, do you have a theory?”
“No captain. For a theory, one requires facts. Since we do not have any, it would be illogical to have a theory.”
(Star Trek, seizoen 1)

Fish
Moderator

Bericht door Fish » 09 jul 2017 23:27

Storm schreef:@Fish,

Wordt die ongerustheid ook gedeeld in jullie omgeving? Haalt het de courant?
Nee, tot nu toe niet. De bollenlobby moet je niet onderschatten.

Plaats reactie