Discussie over de klacht van Variform

Als je een opmerking hebt over het Forum, het beleid of het beheer, een suggestie of een klacht, dan kun je deze hier kwijt.

Moderator: Moderators

The Prophet
Bevlogen
Contacteer:

Re: Discussie over de klacht van Variform

Bericht door The Prophet » 17 sep 2010 14:17

Variform zat op EenVandaag en op Niburu. Die laatste is veelzeggend, denk ik.
Omni Padhni Disney Iceman Acme Leary Marx Illuminatus Christus Clark

biemer
Ervaren pen

Re: Klacht doctorwho, heeck, siger, tjok

Bericht door biemer » 17 sep 2010 15:50

Variform schreef:.... maar dat ik een logica hanteer waarop niets is aan te merken, die in zichzelf logisch is.

Ik zal mijn onderschrift maar eens aanpassen dan.....

Allen die overtuigd zijn van hun eigen logica, zou men moeten wantrouwen....

Tsss....wat een pretenties !!
"Overtuiging is een grotere vijand van de waarheid dan leugens." (Uit het boek Menselijk, al te menselijk, deel 1 §483)

collegavanerik
Superposter

Bericht door collegavanerik » 17 sep 2010 21:59

Variform schreef:
collegavanerik schreef: Zeg spuitelf, sinds wanneer moet men van onberispelijk gedrag zijn om overtredingen aan de kaak te stellen? En met bijbelcitaten hoef je al helemaal niet aan te komen. :D
" als oudgediende stel ik vast dat variform onbeleefd is."

Pardon. Hoe ben ik onbeleefd, als nieuwgediende, als ik een klacht formuleer???? Moet ik dan van onberispelijk gedrag zijn heerschap?

Dubbele moraal.
Een nieuwkomer past bescheidenheid, maar ja je hebt duidelijk een plank voor je kop. =D>
Afbeelding Hebr 6:
5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd.
Als er een almachtige god bestaat, dan is hij een sadist.

collegavanerik
Superposter

Bericht door collegavanerik » 17 sep 2010 22:03

Variform schreef:Jij bent jaloers dat ik met een unieke mening kom, die niet past binnen allerlei kaders die velen al in hun hoofd klaar hebben staan als mandjes met labels waarin ze mensen kunnen plaatsen.
He, daar is de openmindness weer....
Je past perfect in een kader hoor. :D
Afbeelding Hebr 6:
5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd.
Als er een almachtige god bestaat, dan is hij een sadist.

doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho » 17 sep 2010 23:38

Variform schreef:

Jij bent jaloers dat ik met een unieke mening kom, die niet past binnen allerlei kaders die velen al in hun hoofd klaar hebben staan als mandjes met labels waarin ze mensen kunnen plaatsen. Je bent pissig dat ik als newbie met een een uitgesproken mening zonder schroom meedoe en zonder valse bescheidenheid. Er zijn er hier die pissig zijn dat ik me niet conformeer aan de normen van het scpeticisme als zij bewijs eisen. Je bent pissig omdat ik probeer zowel de wetenschap als het intuitieve in balans te houden. En omdat ik zo veel berichten plaats, waarvan jij de inhoud blijkbaar confronterend vind. Je bent geiiriteerd omdat jij vind dat ik mijn stellingen niet onderbouw. Misschien pissig omdat ik met een onderwerp kom waar ratio belangrijk is, technorealisme en waar jij toegaf er niets van te weten. Men is pissig omdat ik detecteer dat er een dubbele moraal is, en het gore lef heb suggesties te doen in een forum waar jij eerder was en daarom meent meer zeggenschap te hebben.

Dit is allemaal je ego. Het is gewoon pikorde en je plaats verdedigen tegen de nieuwkomer. Maar het ergste, oh het ergste! Dat is dat ik niet alleen in stat ben om mijn standpunt helder te verwoorden, en me niet verlies in allerlei new age taal, maar dat ik een logica hanteer waarop niets is aan te merken, die in zichzelf logisch is. Nog erger, dat ik niet bang ben om te wijzen op wat ik meen dat oneerlijk is aan de manier waarop men reageert en je van jezelf best weet dat je fout zit.
Variform je neemt niet eens de moeite om tsjok's naam goed te spellen en je blijft maar zeuren over respect als de eerste de beste hangjongere terwijl deze de buurt onleefbaar maakt. En nieuwkomers met frisse ideeen zijn hier zeer welkom maar nieuwkomers met oude wijn in oude zakken minder. Je hebt het in het wilde weg over het gebruiken van linker en rechter hersenhelft om mensen te typeren in je eerste postings als je wat tegengas krijgt. In plaats van eens uit te zoeken of deze hersenhelft-indeling uberhaupt klopt ga je daarmee vrolijk verder. Bij niet meegaan in je niet met de realiteit overeenstemmende beelden ga je de personen die jouw wereldbeeld verstoren maar een potje uitschelden. Vervolgens ga je na hierop gepaste reactie mijnerzijds in de slachtofferrol om vervolgens weer te bijten. Als je dan een muikorfje aangemeten dreigt te krijgen ga je overal tegen aan pissen om nog wat territorium af te bakenen, onderwijl roepende om het nodige respect.
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing

Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty » 18 sep 2010 03:29

Wat ik nooit begrijp is, waarom mensen op een forum waarop ze zoveel aan te merken hebben, blijven posten. Vadiform, wordt het gewoon geen tijd om het stof van je schoenen te schudden? En jezelf niet langer te kwellen op dit, blijkbaar voor jou, zo ontzettend slechte forum met die, in jouw ogen, zo vreselijk slechte moderatie? Of is het een vorm van masochisme.
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)

Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)

En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.

Cluny
Banned

Bericht door Cluny » 18 sep 2010 18:45

Zijn meningen en standpunten meestal onredelijk, soms ook niet, hijzelf als forumlid altijd onredelijk, vooral door zijn overtuiging het recht te hebben altijd meer gelijk te hebben.
En als je vanaf vandaag van een discussie van Variform wilt genieten, moet je dat elders doen.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.

Jagang
Ontoombaar

Bericht door Jagang » 18 sep 2010 20:32

Kitty schreef:Wat ik nooit begrijp is, waarom mensen op een forum waarop ze zoveel aan te merken hebben, blijven posten. Vadiform, wordt het gewoon geen tijd om het stof van je schoenen te schudden? En jezelf niet langer te kwellen op dit, blijkbaar voor jou, zo ontzettend slechte forum met die, in jouw ogen, zo vreselijk slechte moderatie? Of is het een vorm van masochisme.
Nee, erger: Messianisme.
‘Als mensen vandaag het geldsysteem begrijpen, dan breekt morgen de revolutie uit.'
Henry Ford

Bertus Bolknak

Bericht door Bertus Bolknak » 05 dec 2010 09:55

heeck schreef:Variform,

Of, en dat kan ook, is een meer op associatieve invallen gericht forum gewoon geschikter voor je?
Bijvoorbeeld deze? Het Voordeel van de Twijfel
Waarom zou je jezelf irriteren door naar dit restaurant te blijven gaan waar bediening noch eten je bevallen?

Roeland
Inderdaad. Het wachten is op een Gordon Ramsay. Die zou in dit Freethinkerrestaurant 'his finest hour' gaan hebben en meteen flink 'huis gaan houden'. :mrgreen:

Cluny
Banned

Bericht door Cluny » 05 dec 2010 10:19

Bertus Bolknak schreef:
heeck schreef:Variform,

Of, en dat kan ook, is een meer op associatieve invallen gericht forum gewoon geschikter voor je?
Bijvoorbeeld deze? Het Voordeel van de Twijfel
Waarom zou je jezelf irriteren door naar dit restaurant te blijven gaan waar bediening noch eten je bevallen?

Roeland
Inderdaad. Het wachten is op een Gordon Ramsay. Die zou in dit Freethinkerrestaurant 'his finest hour' gaan hebben en meteen flink 'huis gaan houden'. :mrgreen:
De moderator en oprichter van dat rare forum waar geen moer te beleven is, doet door middel van deze topicbump aan klantenwerving.
Dat is een vreemde zaak omdat dezelfde persoon op dit forum al 2 keer een ban heeft gekregen, één keer met de nick doemaarwat en één keer met de nick andrévanduin.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.

Jinny

Bericht door Jinny » 05 dec 2010 10:27

Tijd voor de volgende ban?

Cluny
Banned

Bericht door Cluny » 05 dec 2010 10:35

Jim schreef:Tijd voor de volgende ban?
Ik heb een veel geiniger idee.
Bij deze doe ik een oproep aan alle freethinkers om lid te worden van dat forum.

siger

Bericht door siger » 05 dec 2010 10:37

IK denk dat Variform al sinds september gebanned is.
Bertus Bolknak (welkom trouwens) heeft een wat gedateerd topic een duwtje gegeven.

Cluny
Banned

Bericht door Cluny » 05 dec 2010 10:42

siger schreef:IK denk dat Variform al sinds september gebanned is.
Bertus Bolknak (welkom trouwens) heeft een wat gedateerd topic een duwtje gegeven.
Weet Siger ook waarom hij dat heeft gedaan?

Jinny

Bericht door Jinny » 05 dec 2010 10:44

Cluny schreef:
Jim schreef:Tijd voor de volgende ban?
Ik heb een veel geiniger idee.
Bij deze doe ik een oproep aan alle freethinkers om lid te worden van dat forum.
En dan met 1600 man ineens binnenvallen. :D
Ga ik ook sat4all activeren, die hebben iets van 15000 leden.
Kijken of dat forumpje de datastroom verwerken kan. :lol:

Gesloten