Karma Systeem

Als je een opmerking hebt over het Forum, het beleid of het beheer, een suggestie of een klacht, dan kun je deze hier kwijt.

Moderator: Moderators

Gesloten
Variform
Banned

Karma Systeem

Bericht door Variform » 16 sep 2010 11:24

Mijn suggestie is het invoeren van een karma systeem. (Of reputatie systeem)

Een karma systeem, althans, zo ken ik het, is volgens mij een mod voor phpbb fora waarbij je punten kunt geven aan personen maar ook punten kunt aftrekken van een score die automatisch op de server wordt bijgehouden.

Als je iemands post bijzonder vind of een argument bijzonder waardeert, dan kun je die persoon + geven. Vind je het gedrag zwak, dan geef je -.

Op die manier beloon je goed gedrag en bestraf je slecht gedrag. Hoe meer karma iemand opbouwt, hoe meer respect hij heeft verdiend.

Op die manier wordt het duidelijk wie doorgaans argumenten geeft, zich niet verliest in oneliners, scheldpartijen en andere storende zaken.

Het wordt een zaak van persoonlijke trots om een positief karma te ontwikkelen en het is een vorm van zelfmoderatie. Mensen zullen beter hun best doen en weloverwogener schrijven....hoop je dan maar.
She makes her own cross and she
Hangs there for all the world to see
She makes her own cross as she
Locks up her mind and says I'm free

-- ' Make Your Own Cross' by Flash and the Pan

doctorwho
Ontoombaar

Re: Karma Systeem

Bericht door doctorwho » 16 sep 2010 11:46

Mijn voorstel is om de forumregels na te leven en dus zaken waar nodig te onderbouwen met meer dan meningen alleen. Het begrip karma is op zich al vreemd in deze.

slotje dus maar moderator doctorwho
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing

Gesloten