vijandenlijstje

Als je een opmerking hebt over het Forum, het beleid of het beheer, een suggestie of een klacht, dan kun je deze hier kwijt.

Moderator: Moderators

Maria
Site Admin

Re: vijandenlijstje

Bericht door Maria » 31 mar 2010 13:46

Het moment dat ik het vijandenlijstje, wat ik liever "negeerlijstje" noem, ontdekte, kwam het mij uitstekend uit, daar ik de manier van discussiëren op dat moment ook bijzonder irritant vond en niet gewend was.

Op negeer gingen de "forum bashers", die niets dan negativiteit spuiden en nooit iets anders.
Een zinloos chronisch masochisme, als ik de inzenders daarvan niet zou wegwissen uit het lijstje van interessante discussie genoten.

Zelf graag tot in de puntjes iets uitpratend, ben ik steeds weer bereid in discussie te gaan bij het verder uitdiepen van een onderwerp.

Een tweede reden om (tijdelijk) iemand onzichtbaar te maken, was als er steeds in cirkeltjes geredeneerd werd door 1 persoon en ik vond dat ik steeds weer de beleefdheid moest hebben om erop in te gaan.
Dat werd een eindeloos geharrewar en van het een komt het ander.

Ook het steeds weer opnieuw in de verdediging gedrukt worden, omdat niet goed gelezen wordt wat je hebt geschreven of omdat er uit een heel artikel een paar woorden gehaald worden die een eigen leven gaan leven in de fantasie van de lezer.

Vandaar even afkoelen en even geen commentaar lezen.
Toch was ik dan wel weer nieusgierig naar dezelfde persoon in een andere discussie.
Die die ging op en af het lijstje.
wel lastig.

Tot ik min of meer heb geleerd, maar dat is nog moeilijk, om niet steeds het laatste woord te willen hebben.
Ik probeer nu zoveel mogelijk het moment te ontdekken, waarop er geen nieuwe argumenten meer zijn van beide kanten.
Geef dat aan en geef geen reacties meer.
Soms me verbijtend, maar ik leer steeds bij.

Het lijstje heb ik niet meer nodig.
Ik blijf het nu zien als een gebrek van mezelf, als ik me laat verleiden, in te gaan op de voorschreven discussies.
Zie nu wat de doorsnee inzender schrijft.

Zowel det zeer interessante gedachtenwisselingen, als de berichtjes van inzenders, die geen in- of tegenspraak dulden, als de meuk.
"Quand Dieu se tait, on peut lui faire dire ce que l'on veut." - Sartre.
"Als God zwijgt kun je hem laten zeggen wat je wil."

Variform
Banned

Bericht door Variform » 16 sep 2010 23:23

Ik vind het gewoon de kat op het spek binden.
She makes her own cross and she
Hangs there for all the world to see
She makes her own cross as she
Locks up her mind and says I'm free

-- ' Make Your Own Cross' by Flash and the Pan

collegavanerik
Superposter

Bericht door collegavanerik » 18 sep 2010 10:43

Variform schreef:Ik vind het gewoon de kat op het spek binden.
Variform, wat is "het" precies in dit topic?
Als forummoderator zou je toch wel moeten weten dat bumpen van een oud topic met een nietszeggende oneliner een nono is.
Maar ik ben van goede wil, dus ik lees wel als je wil uitleggen wat je wilde zeggen. :D
Afbeelding Hebr 6:
5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd.
Als er een almachtige god bestaat, dan is hij een sadist.

Plaats reactie