Opmerking Petra

Als je een opmerking hebt over het Forum, het beleid of het beheer, een suggestie of een klacht, dan kun je deze hier kwijt.

Moderator: Moderators

Petra
Superposter

Opmerking Petra

Bericht door Petra » 06 mei 2019 04:18

Maria schreef:
05 mei 2019 12:06

Iedereen moet vrijheid hebben van denken en hun mening te uiten.
Die vrijheid stopt echter daar, waar ze door te doen anderen daadwerkelijk schaden.
Ik denk dat we ook verschillende opvattingen hebben over wat schadelijk is voor anderen of dat ik gewoon veel niet begrijp.

Ik denk dat ik veel dingen, zoals kleineren, beleren, sneren, belachelijk maken, de mond snoeren... enzo best wel schadelijk vind.
Ik denk dat ik niet de schade inzie van wat kleurtjes en poppetjes en dat ik wel een open dialoog waardeer met correct weerwoord en dergelijke.

Ik vrees dat ik ook niet zo goed begrijp wanneer Engelse taal of Engelstalige linkjes nou wel of niet schadelijk zijn voor anderen.
En zoals bekend snap ik er helemaal de ballen wanneer ad hominem best wel mag en wanneer overlap wel mag en wanneer niet, en wanneer off topic gaan nou foute foei is en wanneer het (zoals hier nu in dit topic) best wel even mag.
Wanneer is een Nee, of "let's agree to disagree" nou the end en heb je ieder je zegje gedaan. En wanneer niet?

Kortom... ik kan er geen touw aan vastknopen wanneer jij anderen diezelfde vrijheden gunt die je zelf geniet, dingen wel of niet grappig vindt, je stoort of niet, een dialoog aangaat of niet en beklemmend een vervelend woord vindt of niet.
En ook snap ik niet wanneer jij en waarom jij dingen zo schadelijk vindt dat je als mod op je handen moet zitten... en dat allemaal maakt het denk ik enorm lastig voor mij want antwoord geven doe je ook niet.
Misschien kunnen we het toeschrijven aan mijn emotioneel feministische bubbel of de overgang dat ik zoveel niet begrijp.
Braver dan the braafste braverik!

"If the mind can find no meaning, then the senses give it. Live for this, wretched being that you are."
― Anne Rice, The Queen of the Damned

Bonjour
Site Admin

Re: Opmerking Petra

Bericht door Bonjour » 07 mei 2019 19:37

Ik ben helemaal klaar met die opmerkingen van je richting de moderators. Je kent de regels heel goed en je weet precies waar je mee bezig bent en waar je over de streep gaat.
Een excuus dat je een vrij type bent maakt me niet uit. Je gedraagt je.
Als je opmerkingen hebt doe je dat apart in een feedback topic en als het dan klaar is wil ik je er ook niet meer over horen.

Je hebt hier een waarschuwing voor.

Bonjour
Zelfs als schepping bewezen wordt, is Magrathea net zo waarschijnlijk als God.

Petra
Superposter

Bericht door Petra » 08 mei 2019 06:32

Idd. Ik ken de regels heel goed of i.i.g. goed genoeg.
Ik weet ook waar ik mee bezig ben en waarom ik het deed; de boel op de spits drijven.
Want ik word tuitjedol van onder het tapijt schuiverij en stekeligheden/sneren/zgn. grapjes heen en weer blijven gooien schiet IMO ook niet op.

Ik had het ook expres zo gedaan om een punt te maken, om nou op elk off topic bericht te reageren met: "wat heeft dit met possibilianism te maken" leek me ook wat flauw.
Ik had het conform de regels in feedback moeten zetten, dus je reactie was verwacht.

Ik voel me denk ik net zo vrij en gebonden als ieder ander normaal autonoom mens; Ik uit mijn mening, ik scheld niet, ik kleineer niet, ik doe niet aan ad hominems, ik speel niet op de man/vrouw... kort gezegd; ik doe normaal tegen iedereen die normaal tegen mij doet. En als ik uit de bocht vlieg ben ik de eerste die dat toegeeft. Ik kan het ook prima velen als een ander wat verkeerd doet, als diegene dat erkent.

Ik ga graag een open dialoog aan, en hoop van harte dat het dan idd. 's een keertje klaar mag zijn!

Zijn mijn Engelse woorden/linkjes zoveel storender dan die van anderen?
Zijn mijn poppetjes en kleurtjes (waar??) nou echt zo vreselijk of wordt het overdreven?
Is mijn "beklemmend" nou zoveel erger dan wat Fenomeen zei? (sorry Fenomeen dat ik jou erbij sleep).
Is kleineren, beleren en belachelijk maken e.d. nou heus de manier om dingen bespreekbaar te maken?
Ben ik nou echt zo'n extreem vrij type, of doe ik niks anders dan weerwoord geven?

In mijn gedachten.. wordt er net gedaan alsof ik de meest vreselijke vrije buitensporige problematische regel overtreedster ben... het wordt je allemaal maar in de schoenen geschoven.
Ik wil nou wel eens op tafel hebben wat er nou echt in mijn schoenen thuishoort en wat niet...objectief gezien dan hè.
Hoeveel is persoonlijke voorkeur en hoeveel is rechtvaardig?
Wijs ze nou eens aan dan... al die vreselijke regel overtredingen die ik begaan heb? En dat meen ik!
(En dan bedoel ik niet deze actie, die ik bewust gedaan heb om een weg te zoeken uit dat strijdgewoel).

Wat persoonlijke voorkeur betreft. Die snap ik.
Ik heb zelf enorme persoonlijke voorkeuren. Vandaar dat ik Peter prima kan hebben en jou ook. (Fish ook trouwens, maar helaas).
Maar Axxyanus en Maria niet.
Ik kan van Roeland een hoop hebben, kan ik zelfs kwaad worden of lachen, maar als een ander hetzelfde zou zeggen is het bal.
Van Storm kan ik alles hebben. :love1: Chaim vind ik ook prima te pruimen. Fenomeen vind ik (h)eerlijk.. om maar ff wat namen te noemen.

Enfin, ik weet het. Ik erken het. Ik zeg het.
Ik kan ook heel goed begrijpen dat er mensen zijn die mij helemaal tof vinden, of een beetje, of die zich soms ergeren, of heel erg niet moeten,
Allemaal menselijk, kan ik prima mee leven. We ergeren ons allemaal wel eens aan anderen en de ene mens ligt je beter dan de andere mens.
Maar als je een mod bent wordt het wat lastiger. Als mod moet je er op letten dat je persoonlijke voorkeur je moderatie niet kleurt en zeker ook op je toon als je je mod tools gebruikt.

Volgens mij is Maria in het algemeen wat minder tolerant dan andere mods en heeft ze ook wat meer moeite met mij dan met anderen zelfs als die hetzelfde doen als ik.
Misschien klaart het de lucht om dat te erkennen en uit te spreken.

"If the mind can find no meaning, then the senses give it. Live for this, wretched being that you are."

axxyanus
Moderator

Bericht door axxyanus » 08 mei 2019 11:31

Petra schreef:
08 mei 2019 06:32
In mijn gedachten.. wordt er net gedaan alsof ik de meest vreselijke vrije buitensporige problematische regel overtreedster ben... het wordt je allemaal maar in de schoenen geschoven.
Is dat omdat wij dat werkelijk doen of is dat omdat jij zelfs de minste poging om je wat bij te sturen als zodanig ervaart? Wij zijn niet verantwoordelijk voor jouw gedachten.
Petra schreef:
Ik wil nou wel eens op tafel hebben wat er nou echt in mijn schoenen thuishoort en wat niet...objectief gezien dan hè.
Hoeveel is persoonlijke voorkeur en hoeveel is rechtvaardig?
Wijs ze nou eens aan dan... al die vreselijke regel overtredingen die ik begaan heb? En dat meen ik!
(En dan bedoel ik niet deze actie, die ik bewust gedaan heb om een weg te zoeken uit dat strijdgewoel).
Sorry maar het bovenstaande illustreert wat ik als een probleem bij jouw ervaar. Alsof enkel vreselijke overtredingen een opmerking verdienen. Wat mij betreft ondersteunt het bovenstaande de hypothese dat jij zelfs de meest milde opmerking ervaart alsof je een vreselijke vrije buitensporige problematische regel overtreedster bent omdat je het in je hoofd gezet lijkt te hebben dat alleen vreselijke vrije buitensporige problematische regelovertredingen een opmerking verdienen.

Die regels zijn geen doel op zich maar een middel. Het doel is dat dit forum uitnodigt tot een gezonde gedachtewisseling. En wat mij betreft hebben wij als moderators het recht om bij iemand een opmerking te plaatsen als wij van oordeel zijn dat diens bijdragen op dat vlak voor hinder kunnen zorgen, zelfs als die persoon formeel geen regel overtreden heeft. Regels al te objectief interpreteren is wat mij betreft enkel goed voor regeladvocaten. Mensen die er een sport van maken om binnen de regels, het doel van die regels te omzeilen.

Je bent echt niet de enige die op een bepaald moment van oordeel is dat er niet helemaal eerlijk gemodereerd wordt. De meeste deelnemers nemen dat echter niet zo persoonlijk op als jij en hebben begrip voor het feit dat modereren uiteindelijk mensenwerk is.
Petra schreef:
We ergeren ons allemaal wel eens aan anderen en de ene mens ligt je beter dan de andere mens.Maar als je een mod bent wordt het wat lastiger. Als mod moet je er op letten dat je persoonlijke voorkeur je moderatie niet kleurt en zeker ook op je toon als je je mod tools gebruikt.

Volgens mij is Maria in het algemeen wat minder tolerant dan andere mods en heeft ze ook wat meer moeite met mij dan met anderen zelfs als die hetzelfde doen als ik. Misschien klaart het de lucht om dat te erkennen en uit te spreken.
In zoverre dat anderen het zelfde doen als jij, ben jij over het algemeen de persoon die neigt te overdrijven, en ben jij de persoon die net dat stapje verder zet. Waar iedereen al wel eens met de grens flirt en er zelfs al eens overgaat is dat niet het karakter van hun normale bijdragen, terwijl dat bij jou net wel lijkt te zijn. Op die manier kan je naar al die anderen verwijzen die hetzelfde doen als jij, terwijl je toch een grotere hinderpaal bent als al die anderen.
Al mijn hier gebrachte meningen, zijn voor herziening vatbaar.
Mijn Unitarian Jihad Naam: Sister Sabre of Patience; Haal de jouwe hier
De illusie het verleden te begrijpen, voedt de illusie dat de toekomst voorspelbaar en beheersbaar is -- naar Daniël Kahneman

Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed » 08 mei 2019 12:49

@Petra,

Zoals je zelf al aangeeft deed je bewust iets wat tegen de forumregels ingaat, ditmaal via een off-topic bijdrage een vete voortzetten met een moderator. Dit is typerend voor je optreden op dit forum. Wanneer je door moderators wordt geadviseerd, aangemaand wordt om iets te vermijden of anders te doen, sla je dat volledig in de wind. Sterker nog, je voert daarna onophoudend een campagne om je tegen die forumregels te verzetten. Zo heb je ooit van mij een waarschuwing gehad nadat ik je driemaal had verzocht om spaarzamer te zijn met emoticons. Ook de waarschuwing heeft geen verandering in gedrag tot gevolg gehad, en tot de dag van vandaag beklaag je je erover.
Je ziet jezelf als "net zo vrij en gebonden als ieder ander normaal autonoom mens", maar je bent als forumgebruiker gast van het forum, en dient als gast die forumregels te onderhouden, iets wat je stelselmatig weigert te doen. Je verdedigt je gedrag ook met "Ik ga graag een open dialoog aan", maar over het onderhouden van forumregels wordt geen dialoog gevoerd in lopende topics die andere onderwerpen behelsen.

Forumregels zijn in principe bespreekbaar. In de 16 jaar dat dit forum heeft gedraaid zijn ze meerdere malen besproken, veranderd en aangepast. Daarvoor kun je een topic opzetten, en uiteindelijk worden veranderingen door het moderatorteam besloten en uitgevoerd indien er zeer ruime steun en overeenstemming is.
Over moderatoroptreden kun je je ook beklagen in een daarvoor bestemd subforum. Maar het heeft geen pas dit in lopende topics te doen.

Petra schreef:Volgens mij is Maria in het algemeen wat minder tolerant dan andere mods en heeft ze ook wat meer moeite met mij dan met anderen zelfs als die hetzelfde doen als ik.
Het valt niet te ontkennen dat Maria strakker is met modereren dan de anderen. Daar dien je als forumgebruiker dan mee te leven. Je kunt er ook per Pb met de moderator over in gesprek gaan. Ik geloof echter niet dat Maria jou ooit een waarschuwing heeft gegeven; voor een officiële klacht is dus geen grond.
Wat je niet kunt doen is een vete aangaan met een moderator, iets waar je nu heel sterk mee bezig bent. Zoiets is funest voor het goed functioneren van het forum.

Dat "ze meer moeite heeft met jou dan de anderen" is ook niet waar. Persoonlijk ben ik heel moe geworden van jou op de vingers te tikken omdat het geen enkel effect heeft, en heb het daarna maar op zijn beloop laten gaan. Dat is dus eerder mijn nalatigheid dan jouw deugd.
Maar nu je wil dat het uitgepraat wordt ben ik genoodzaakt om mijn opinie hier in niet mis te verstane bewoordingen neer te zetten: onophoudelijk verzet tegen forumregels en moderatoringrepen/-adviezen dat ik bij je heb opgemerkt, en bewust "de boel op de spits drijven" waar je je naar eigen zeggen aan schuldig maakt, is naar mijn mening ernstig wangedrag.
Born OK the first time

Bonjour
Site Admin

Bericht door Bonjour » 08 mei 2019 18:29

Petra schreef:
Ik heb zelf enorme persoonlijke voorkeuren. Vandaar dat ik Peter prima kan hebben en jou ook. (Fish ook trouwens, maar helaas).
Maar Axxyanus en Maria niet.
Met andere woorden, je hebt moeite met moderatoren die modereren.

Ik heb helemaal geen zin om met een hoop statistiek de gaan bewijzen dat jij niet harder aangepakt wordt dan anderen. Dan moeten we ook weer rekening houden met de hoeveelheid berichten. Dat wordt niets. Als jij het gevoel hebt dat je zoveel opmerkingen krijgt, moet je je eens afvragen of je daar zelf oorzaak van bent. Ik denk dat je graag het randje op zoekt. Je weet bv wel dat we niet zo houden van kleuren en bekijk nu eens jouw onderschrift.
“Men and women are learning animals. If you do not see what they have learned, you're blind. They are creatures ever changing, ever improving, ever expanding their vision and the capacity of their hearts."
― Anne Rice, The Vampire Chronicles
Als mod pakken we de extremen aan. We grijpen in als een discussie niet meer lekker loopt en laten een hoop gaan zoals die kerstboom. Als jij het gevoel hebt dat je vaak opmerkingen krijgt en je dat vervelend vindt, lees dan je berichten nog eens door voordat je op de verstuur knop drukt. Je bent slim genoeg.
Zelfs als schepping bewezen wordt, is Magrathea net zo waarschijnlijk als God.

Fenomeen
Superposter

Bericht door Fenomeen » 08 mei 2019 19:27

Men kan zich beter niet te druk maken over triviale dingen.
Slecht voor de bloeddruk.
Het forum heeft maar één groot probleem; er zijn te weinig bezoekers.
Petra gaat straks weg of wordt eruit gezet en dan kan Maria in haar eentje de kar trekken.
De dames hebben aardig wat topics geopend en Petra is een uitstekend persoon om van het verzuurde, ivoren toren, elitaire imago af te komen.
Je kan een hoop van d'r zeggen maar ze stoft hier de mufheid wel lekker weg.
Het Rivella-effect; een beetje vreemd maar wel lekker.
Maar smaken verschillen.
Poor is the man whose pleasures depend on the permission of another - Madonna

axxyanus
Moderator

Bericht door axxyanus » 08 mei 2019 20:17

Fenomeen schreef:
08 mei 2019 19:27
Men kan zich beter niet te druk maken over triviale dingen. Slecht voor de bloeddruk.
Tja dat werkt natuurlijk in de twee richtingen. Je kan van oordeel zijn dat de moderators zich soms druk maken over triviale dingen. Maar kan je je dan niet evengoed afvragen of de opmerking die de moderator daarover dan maakt niet evengoed een van die triviale dingen is, waar je je beter niet druk over maakt.

Komt daar nog bij dat een opeenstapeling van triviale dingen niet langer een triviaal ding is. Iets dat gemakkelijk genegeerd wordt en dus triviaal is als het eenmalig gebeurd, kan heel hinderlijk worden als het steeds opnieuw gebeurd.
Fenomeen schreef:
Petra gaat straks weg of wordt eruit gezet en dan kan Maria in haar eentje de kar trekken.
De dames hebben aardig wat topics geopend en Petra is een uitstekend persoon om van het verzuurde, ivoren toren, elitaire imago af te komen.
Ik ben akkoord dat bepaalde aspecten aan Petra een meerwaarde voor dit forum zijn en in zekere zin zou het spijtig zijn als ze vertrekt. Maar zo'n meerwaarde kan geen joker zijn om haar maar haar gang te laten gaan, ook als het hinderlijk begint te worden. Ik heb er geen probleem mee als de andere deelnemers hier zich wat moeten aanpassen aan Petra. Maar het lijkt me niet te veel gevraagd dat dan ook aan Petra gevraagd wordt om zich enigszins aan te passen. En als het enige antwoord op zo'n vraag aan Petra om zich ook enigszins aan te passen is, dat ze een vrije vogel is ... en andere signalen die er wijzen dat we dat niet van haar moeten verwachten, dan hoeft het voor mij niet meer.
De illusie het verleden te begrijpen, voedt de illusie dat de toekomst voorspelbaar en beheersbaar is -- naar Daniël Kahneman

Fenomeen
Superposter

Bericht door Fenomeen » 08 mei 2019 21:07

Niet te druk maken is gewoon een algemeen advies, niet specifiek op iemand of iets gericht.
Triviaal in de zin van het is een forum, relativeer.
Als de mensen uit dit topic irl lekker in de zon op een terrasje hadden gezeten was er niets aan de hand geweest.
Poor is the man whose pleasures depend on the permission of another - Madonna

Petra
Superposter

Bericht door Petra » 09 mei 2019 01:41

Rereformed schreef:
08 mei 2019 12:49
@Petra,

Zoals je zelf al aangeeft deed je bewust iets wat tegen de forumregels ingaat, ditmaal via een off-topic bijdrage een vete voortzetten met een moderator. Dit is typerend voor je optreden op dit forum. Wanneer je door moderators wordt geadviseerd, aangemaand wordt om iets te vermijden of anders te doen, sla je dat volledig in de wind. Sterker nog, je voert daarna onophoudend een campagne om je tegen die forumregels te verzetten. Zo heb je ooit van mij een waarschuwing gehad nadat ik je driemaal had verzocht om spaarzamer te zijn met emoticons. Ook de waarschuwing heeft geen verandering in gedrag tot gevolg gehad, en tot de dag van vandaag beklaag je je erover.
Ik ben blij dat je reageert.
Ik heb je niet genoemd omdat ik dacht, laat die ouwe koeien maar in de sloot.
Je zegt dat je drie keer over die poppetjes hebt geadviseerd. Maar dat is niet wat je hebt gedaan.
Ik dacht écht dat het een lolletje was. Ik kon me gewoon niet indenken dat je je echt om een poppetje druk zou maken. Ik ben het zelfs voor de grap gaan opvoeren. Toen ging je sneren, en toen kleineren.

Mijn gedachte... je krijgt het nu wel normaal en fatsoenlijk opgeschreven.
Nu klink je fair. Toen niet.
Het zal hoor.. dat het je zo hoog zat dat je uit de bocht vloog. Maar je had ook eens aan je hoofd kunnen krabben en zeggen dat het idd anders gezegd had kunnen worden.

Rereformed schreef:
Forumregels zijn in principe bespreekbaar. In de 16 jaar dat dit forum heeft gedraaid zijn ze meerdere malen besproken, veranderd en aangepast. Daarvoor kun je een topic opzetten, en uiteindelijk worden veranderingen door het moderatorteam besloten en uitgevoerd indien er zeer ruime steun en overeenstemming is.
Over moderatoroptreden kun je je ook beklagen in een daarvoor bestemd subforum. Maar het heeft geen pas dit in lopende topics te doen.
Ik hoef geen forumregels te veranderen. Volgens mij zijn ze prima.
Waar het mij om gaat is wanneer ze wel en niet toegepast worden en dat ze gelden voor iedereen. Ook voor mods.
Je kan niet in een grijze balk naar binnen gooien dat het on topic moet en vervolgens zelf over een ander topic gaan doordrammen bv.
En als je anderen van ad hominem wil betichten moet je jezelf daar ook van onthouden.
Als je een fatsoenlijk forum wil draaien mag je (zeker als mod) niet andere forumleden belachelijk maken.
Wil je andere mensen erop wijzen dat ze moeten onderbouwen wat ze zeggen of antwoord moeten geven.. moet je dat zelf ook doen.
Om maar wat concrete voorbeelden te noemen.

Rereformed schreef:
Petra schreef:Volgens mij is Maria in het algemeen wat minder tolerant dan andere mods en heeft ze ook wat meer moeite met mij dan met anderen zelfs als die hetzelfde doen als ik.
Het valt niet te ontkennen dat Maria strakker is met modereren dan de anderen. Daar dien je als forumgebruiker dan mee te leven. Je kunt er ook per Pb met de moderator over in gesprek gaan. Ik geloof echter niet dat Maria jou ooit een waarschuwing heeft gegeven; voor een officiële klacht is dus geen grond.
Wat je niet kunt doen is een vete aangaan met een moderator, iets waar je nu heel sterk mee bezig bent. Zoiets is funest voor het goed functioneren van het forum.
Ach houd toch op. Het is helemaal geen officiële klacht. En ook geen vete. Wel een chronisch gekissebis, met sneren en zgn. grapjes waar geen end aan lijkt te komen. Volgens mij is dat nog veel funester.
Ik probeer tenminste nog om er op e.o.a. manier wat mee te doen en eruit te komen i.p.v. op dezelfde voet door te gaan.

Rereformed schreef:
Dat "ze meer moeite heeft met jou dan de anderen" is ook niet waar. Persoonlijk ben ik heel moe geworden van jou op de vingers te tikken omdat het geen enkel effect heeft, en heb het daarna maar op zijn beloop laten gaan. Dat is dus eerder mijn nalatigheid dan jouw deugd.

Misschien reageer ik averechts op sneren, kleineren, zgn. grapjes, vingertikkerij e.d.
Misschien kunnen dingen ook op een fatsoenlijke manier bespreekbaar gemaakt worden.

Petra
Superposter

Bericht door Petra » 09 mei 2019 02:26

Bonjour schreef:
08 mei 2019 18:29

Ik heb helemaal geen zin om met een hoop statistiek de gaan bewijzen dat jij niet harder aangepakt wordt dan anderen. Dan moeten we ook weer rekening houden met de hoeveelheid berichten. Dat wordt niets. Als jij het gevoel hebt dat je zoveel opmerkingen krijgt, moet je je eens afvragen of je daar zelf oorzaak van bent. Ik denk dat je graag het randje op zoekt. Je weet bv wel dat we niet zo houden van kleuren en bekijk nu eens jouw onderschrift.
“Men and women are learning animals. If you do not see what they have learned, you're blind. They are creatures ever changing, ever improving, ever expanding their vision and the capacity of their hearts."
― Anne Rice, The Vampire Chronicles
Écht? Meen je dat nou echt???
Ik bedoel.. eerst was het dat poppetje die zo stoorde.:smilebox: Nou weer die paar kleurtjes?
Vragen mensen zich in vredesnaam nog wel 's af waar je je allemaal druk om kan maken?
Knapt het forum enorm op als ik die kleurtjes zwart maak? Serieuze vraag! Want dan doe ik dat hoor, zo'n ding is het nou ook weer niet.

Bonjour schreef:
08 mei 2019 18:29
Als mod pakken we de extremen aan. We grijpen in als een discussie niet meer lekker loopt en laten een hoop gaan zoals die kerstboom. Als jij het gevoel hebt dat je vaak opmerkingen krijgt en je dat vervelend vindt, lees dan je berichten nog eens door voordat je op de verstuur knop drukt. Je bent slim genoeg.
Ik heb helemaal niet het gevoel dat ik veel moderaties krijg. Vandaar dat ik zei... wijs 't eens aan dan, al die regel overtredingen.
Waar het mij om gaat is dat er gedaan wordt alsof dat zo is, en de manier waarop.
Praat normaal, krijg je normaal antwoord.

En als Maria zegt dat ze zo op haar handen moet zitten.. wil ik graag weten waarvoor dan. Lijkt me wel zo handig. I.i.g beter dan op dezelfde voet door te gaan. Dat heb je vast niet gemist..al dat over en weer gesteggel.
Je weet ook heus wel wat ik bedoel met Engelse taal/linkjes... op die manier doorgaan, is dat het dan?
Laatst gewijzigd door Petra op 09 mei 2019 03:23, 1 keer totaal gewijzigd.

Petra
Superposter

Bericht door Petra » 09 mei 2019 02:47

Fenomeen schreef:
Men kan zich beter niet te druk maken over triviale dingen.
Slecht voor de bloeddruk.
Het Rivella-effect; een beetje vreemd maar wel lekker.
Maar smaken verschillen.
:lol: Dankjewel!
Zoals ik al zei: (h)eerlijk 8*)

Idd. Maria trekt zich een verscheling aan die kar. Alle respect daarvoor!
Volgens mij ben ik de enige of één v/d weinige die haar daarin altijd heeft bijgestaan, want ik vind het een *leuke kar. Met enorm potentieel!
En wat krijg je d'r voor terug?
Toestanden over overlap, linkjes, Engels, kleurtjes, en vergeten dingetjes. Soms weet ik van verbazing niet meer of ik nou zal lachen of me opwinden.

Echt waar... ben ik helemaal van de fiets gesprongen en terug naar m'n PC gerend om Peter een PB te sturen omdat ik weer 's vergeten was om minuten aan te geven bij een video, of ie dat er stiekem bij kon zetten. (Want dan zal ze wel weer denken dat ik het erom gedaan heb).
Krankjorum gewoon.

*
Om meer Pb's voor te zijn: (lief, dankjewel!)
Ja hoor ik vind het echt een leuke kar, meestal dan.
Nee, ik zit niet op andere forums, ik moet van hier al de rest van de dag bijkomen.

Petra
Superposter

Bericht door Petra » 09 mei 2019 03:00

Fenomeen schreef:
08 mei 2019 21:07
Niet te druk maken is gewoon een algemeen advies, niet specifiek op iemand of iets gericht.
Triviaal in de zin van het is een forum, relativeer.
Als de mensen uit dit topic irl lekker in de zon op een terrasje hadden gezeten was er niets aan de hand geweest.
JAaaa. Dat was precies wat ik bedoelde met dat liedje van Doe Maar!

Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed » 09 mei 2019 05:18

@Petra,
Je hebt inmiddels een hoop geschreven naar aanleiding van de waarschuwing die je kreeg. Jammergenoeg bevestig je sterk wat ik je heb aangezegd:

Wanneer je door moderators wordt geadviseerd, aangemaand wordt om iets te vermijden of anders te doen, sla je dat volledig in de wind. Persoonlijk ben ik heel moe geworden van jou op de vingers te tikken omdat het geen enkel effect heeft.

In plaats van luisteren nadat je een terechte waarschuwing krijgt, ga jij preken tegen de moderator.
Born OK the first time

axxyanus
Moderator

Bericht door axxyanus » 09 mei 2019 09:38

Petra schreef:
09 mei 2019 01:41
En als je anderen van ad hominem wil betichten moet je jezelf daar ook van onthouden.
Als je een fatsoenlijk forum wil draaien mag je (zeker als mod) niet andere forumleden belachelijk maken.
Wil je andere mensen erop wijzen dat ze moeten onderbouwen wat ze zeggen of antwoord moeten geven.. moet je dat zelf ook doen.
Om maar wat concrete voorbeelden te noemen.
Dit zijn geen concrete voorbeelden, dit zijn vage beschuldigingen. Een concreet voorbeeld is een citaat met link naar de bijdrage waar het citaat uitkomt, dat de beschuldiging illustreert.

Ten tweede de moderators zijn geen heiligen, dus wij maken ook fouten. Het idee dat wij enkel opmerkingen zouden mogen geven als we er in slagen ze zelf foutloos toe te passen, slaat nergens op.

Wij als moderators hebben ook de tijd en middelen niet om elke bijdrage op de zelfde manier te onderzoeken op mogelijke problemen. Hoe zwaar wij een overtreding inschatten, hangt ook van de context af. Een zelfde bemerking kan in de ene context zonder problemen passeren en kan in een andere context een opmerking krijgen. Je kan dat een oneerlijke manier van modereren vinden maar het is een werkbare manier die voor de meeste mensen hier een aanvaardbare omgeving schept om van gedachten te wisselen. De kleine oneerlijkheden die mensen af en toe ondervinden nemen ze erbij.

Als dat voor jou niet aanvaardbaar is, dan is dat spijtig voor jou maar het zal hoogst waarschijnlijk niet veranderen. Welk besluit jij daar uit wil trekken, is uiteindelijk jouw keuze.

Gesloten