Beklemmend

Als je een opmerking hebt over het Forum, het beleid of het beheer, een suggestie of een klacht, dan kun je deze hier kwijt.

Moderator: Moderators

Fenomeen
Superposter

Re: Beklemmend

Bericht door Fenomeen » 24 apr 2019 16:40

Maria schreef:
24 apr 2019 15:30
Die regels erken ik (meestal) niet.
:lol: :lol:
Is ook al eeuwen bekend.
Joh? :D :D

Niet geheel ontopic, (offtopic gaan is een van mijn favoriete bezigheden, ik probeer het al jaren te beperken maar echt lukken doet het nooit)

Het bedelverbod hier in de straat bv.
Daar krijg ik echt de zenuwen van.
Dat heeft 'men' besloten.
Of en wat ik aan een bedelaar geeft bepaal ik zelf.
Dit leidt wel eens tot een aanvaring met de Hermandad. 8*)
Die eindigen vrijwel altijd in een 'cursusje Duits' mijnerzijds.
Dat ik nog nooit een boete heb gehad is een godswonder.
Poor is the man whose pleasures depend on the permission of another - Madonna

Maria
Moderator

Bericht door Maria » 24 apr 2019 17:32

Fenomeen schreef:
24 apr 2019 15:41
Gelukkig, toch af en toe een hart onder de riem. :love8:
Een open en eerlijk topic vind ik prettig, dan krijg je ook een open en eerlijk antwoord terug.
Verbaast het je? ;)
Want dat is iets dat ik niet kan weten; soms denk ik wel eens, wat zou ze nou van me denken.
Ik ken ben nou eenmaal scheutiger met kritiek dan met complimenten.
Ik weet vrij weinig van je, hoe je over dingen denkt waar we mee bezig zijn op het forum.
Een paar maal laat je net zoveel los, dat je me nieuwsgierig maakt, en geïnteresseerd in je doen en laten, maar dan staak je je verhaal weer nog voordat ik weet waarover je het wide hebben.
Het lijkt, omdat je dan teveel los moet laten over mensen uit je omgeving?
Dat kan ik alleen maar waarderen.
Maar hoe zou ik dan gedachten over jou moeten hebben.

In je kritiek ben je meestal lankmoedig en grappig en zeker niet kwetsend op de persoon.
Maar ook al zou meer rechtuit zijn, daar kan ik wel tegen.
Maar dan moet ik ook scherper mogen.
Verder doe ik dat uitsluitend, als ik het gevoel krijg genegeerd te worden.
"Quand Dieu se tait, on peut lui faire dire ce que l'on veut." - Sartre.
"Als God zwijgt kun je hem laten zeggen wat je wil."

axxyanus
Moderator

Bericht door axxyanus » 24 apr 2019 19:28

Fenomeen schreef:
24 apr 2019 16:40
Niet geheel ontopic, (offtopic gaan is een van mijn favoriete bezigheden, ik probeer het al jaren te beperken maar echt lukken doet het nooit)

Het bedelverbod hier in de straat bv.
Daar krijg ik echt de zenuwen van.
Dat heeft 'men' besloten.
Of en wat ik aan een bedelaar geeft bepaal ik zelf.
Maar dat is toch het meest stereotiepe argument dat elke zeurkous gebruikt als er ergens een reglement komt dat hem/haar niet aanstaat.

Waar ik mijn afval gooi dat bepaal ik toch zelf.
Hoe snel ik rijd op de snelweg dat bepaal ik toch zelf.
Waar ik wandel door de natuur dat bepaal ik toch zelf.
Wat ik eerlijk vind om aan te geven aan de belastingen, dat bepaal ik toch zelf.
...
Al mijn hier gebrachte meningen, zijn voor herziening vatbaar.
Mijn Unitarian Jihad Naam: Sister Sabre of Patience; Haal de jouwe hier
De illusie het verleden te begrijpen, voedt de illusie dat de toekomst voorspelbaar en beheersbaar is -- naar Daniël Kahneman

Bonjour
Site Admin

Bericht door Bonjour » 24 apr 2019 21:32

Er wordt nauwelijks gemodereerd. Soms iets te weinig. Niet alle moderatoren zijn gelijk. Sommigen zijn iets strikter in de leer dan anderen. Gelukkig.
Omdat het zo rustig is, is het gemakkelijk om het modereren nog verder te laten varen. Het is goed om te horen dat we op een vlak ver van de regels afglijden. Het zorgt voor reflectie en daarmee hopelijk dat we helemaal een verkeerde kant op gaan.
Dat betekent nog niet dat de regels geschrapt kunnen worden. Op dit moment is het niet een groot probleem (m.i.) om niet strikt te handhaven, maar er kan zo een situatie ontstaan dat een nieuwe deelnemer een regel zo overtreedt dat ingrijpen wel noodzakelijk is.

Ik denk niet dat er de afgelopen tijd onterecht hard ingegrepen is. Alleen als we nu eens ingrijpen lijkt het onrechtmatig omdat we zoveel toestaan. Toch hebben wij het gevoel dat er op die momenten een grens overschreden werd. Het is jammer als dat tot een conflict leidt. Ik probeer het altijd voor iedereen prettig op te lossen. Voor de moderator die aanspreekt en voor de aangesprokene. Ik hoop dat dat gezien wordt, al ben ik ervan overtuigd dat ik ook wel eens een steek laat vallen.
Zelfs als schepping bewezen wordt, is Magrathea net zo waarschijnlijk als God.

Petra
Superposter

Re: Ik ben bekeerd: Possibilianism

Bericht door Petra » 25 apr 2019 00:47

pallieter schreef:
24 apr 2019 13:42
Petra schreef:
24 apr 2019 12:32

Ik heb nl. echt een hekel aan de tv., vind het een geweldig nummer, vind het een stuk gezelliger om "de bloemen buiten te zetten" dan te steggelen over wat er beter moet, en luister nu eenmaal 100x liever naar docu's/lezingen e.d. dan dat ik tv kijk.
Petra,

Ik ook! Dankzij mij 16 jarige stiefdochter ben ik vandaag mij ervan bewust dat er programma's zoals (o.a.) ex on the beach bestaan. #-o #-o #-o

Heb je al een paar filmpjes van Sam Harris bekeken?

Ik kan ze oprecht aanraden.
:lol: ex on the beach... noooooit van gehoord. Ik denk dat ik in een andere soort programma's zit. Zo blijf je wel bij!
Mijn kinderen sturen me ook wel podcasts en filmpjes maar die zijn al wat ouder en hevig in filosofie en health geïnteresseerd.

Jahaaa, ik ga heus ook nog verder neuzen in die Sam Harris. :)
Zag er films van meer dan 3 uur tussen staan :shock:

P.S.
Ik bedenk me net.... petje af hoor Pallieter! Je presteert het om in één post 153 Engelse podcasts van ? uur (krijg ik niet eens uitgerekend) naar binnen te gooien en geen kip die erover valt. :salute:
Misschien dat linken beter valt dan embedden.
Braver dan the braafste braverik!

"If the mind can find no meaning, then the senses give it. Live for this, wretched being that you are."
― Anne Rice, The Queen of the Damned

Petra
Superposter

Bericht door Petra » 25 apr 2019 03:08

Bonjour schreef:
24 apr 2019 21:32
Het zorgt voor reflectie en daarmee hopelijk dat we helemaal een verkeerde kant op gaan.
:lol:
Het kan altijd erreger.
Bonjour schreef:
Dat betekent nog niet dat de regels geschrapt kunnen worden. Op dit moment is het niet een groot probleem (m.i.) om niet strikt te handhaven, maar er kan zo een situatie ontstaan dat een nieuwe deelnemer een regel zo overtreedt dat ingrijpen wel noodzakelijk is.
:D
Idd.
Ernstige situaties...daar zou het voor moeten zijn denk ik.
Bonjour schreef:
Ik denk niet dat er de afgelopen tijd onterecht hard ingegrepen is. Alleen als we nu eens ingrijpen lijkt het onrechtmatig omdat we zoveel toestaan. Toch hebben wij het gevoel dat er op die momenten een grens overschreden werd. Het is jammer als dat tot een conflict leidt. Ik probeer het altijd voor iedereen prettig op te lossen. Voor de moderator die aanspreekt en voor de aangesprokene. Ik hoop dat dat gezien wordt, al ben ik ervan overtuigd dat ik ook wel eens een steek laat vallen.
Volgens mij is er de afgelopen tijd idd amper ingegrepen, de laatste rooie letters waren van jou. IMO niet onterecht.
Niemand is perfect, maar ik denk wel dat jij het prima doet als admin.
Hoop van harte dat je het nog een flink tijdje volhoudt. :)
Laatst gewijzigd door Petra op 25 apr 2019 03:42, 1 keer totaal gewijzigd.

"If the mind can find no meaning, then the senses give it. Live for this, wretched being that you are."

Petra
Superposter

Bericht door Petra » 25 apr 2019 03:37

@Maria.
Kijk nou eens hoe je op Fenomeen reageert "Beklemmend zeker, mevrouw Stelwagen die weer met overbodige regeltjes komt aanzetten die ze zelf verzint", "die regels erken ik meestal niet", en hoe zwaar je mijn 'beklemmend' oppakte. Waar je zelfs een citaat van twee jaar terug bijhaalde met een muiterij grapje.

Mevrouw Stelwagen heb ik op moeten zoeken. Het klinkt zelfs flink wat harder dan wat ik schreef.
Dus waarom reageer je op mij zo heftig en op hem zo leuk dan?
Maria schreef:
Fenomeen schreef:
24 apr 2019 14:33
Die regels erken ik (meestal) niet.
:lol: :lol:
Is ook al eeuwen bekend.
Maar jij hebt de wet dan ook in je hart. :angel12:
Zit het hem daarin? :
Denk jij dat ik (of anderen) geen wetten in mijn/ons hart heb(ben)?
Maria schreef:Maar is van de zotte, als ik als moderator op mijn handen moet gaan zitten,...
Wanneer moest je als mod dan zo op je handen zitten dan?
Welke verschrikkelijke overtredingen heb ik begaan? Poppetjes? Kleurtjes? Weerwoord? Een Engelse video zonder uitgebreid bijschrift?

Of is het dit?
Maria schreef:
Gelukkig, toch af en toe een hart onder de riem. :love8:
Je behoort niet tot mijn favoriete posters. :) Maar hoe erg is dat? We kunnen niet ieders favoriet zijn.
Je behoort wel degelijk tot een door mij gewaardeerde poster!
En ik gun je van harte bergen aan harten onder de riem.
Ik ben ertoe in staat om je dagelijks met harten onder de riem te bombarderen, helemaal als ik je dan beklemmend mag noemen als je beklemt. :) :wink:

axxyanus
Moderator

Bericht door axxyanus » 25 apr 2019 09:42

Petra schreef:
25 apr 2019 03:08
Bonjour schreef:
:D
Idd.
Ernstige situaties...daar zou het voor moeten zijn denk ik.
Daar ben ik het ten sterkste mee oneens. Als we wachten tot de situatie ernstig is geworden, dan is er wat mij betreft te laat ingegrepen.

Wat mij betreft proberen we met de moderatie juist te verhinderen dat de situatie ernstig wordt.
De illusie het verleden te begrijpen, voedt de illusie dat de toekomst voorspelbaar en beheersbaar is -- naar Daniël Kahneman

heeck
Superposter

Re: Ik ben bekeerd: Possibilianism

Bericht door heeck » 25 apr 2019 10:16

Petra schreef:
24 apr 2019 11:23
heeck schreef:
24 apr 2019 10:09

Met als gevolg dat ik het gros van je aangedragen films oversla.

Roeland
Dit is lullig, en onterecht.
Zoveel lange films plaats ik niet en in de regel gewoon met bijschrift. Meestal korte in de daarvoor bestemde topics.
Maar...dankjewel Roeland; het heeft me een zeer goed inzicht gegeven.
Toch het verkeerde inzicht vermoed ik.
Mijn kale boodschap is:
“Als je wilt dat ik je lange en/of korte, buitenlandse of niet, filmpjes bekijk . . dan kan je de motivering daartoe beter bijleveren omdat ik ze anders oversla.”

Roeland
Begrip is een waan met een warm gevoel. Dus Mijdt Spijt.
http://skepp.be/nl/rare-apparaten/alfabetisch/full

axxyanus
Moderator

Bericht door axxyanus » 25 apr 2019 10:36

Petra schreef:
25 apr 2019 03:37
Maria schreef:Maar is van de zotte, als ik als moderator op mijn handen moet gaan zitten,...
Wanneer moest je als mod dan zo op je handen zitten dan?
Welke verschrikkelijke overtredingen heb ik begaan? Poppetjes? Kleurtjes? Weerwoord? Een Engelse video zonder uitgebreid bijschrift?
Je hoeft geen verschrikkelijke overtredingen te begaan om toch het uitwisselen van gedachten op dit forum te bemoeilijken. En het uitwisselen van gedachten is hier nog steeds een van de eerste doelstellingen van dit forum.

Dus waarom vind jij het zo moeilijk als er een opmerking in jouw richting komt om je wat bij te sturen op dit vlak?

Waarom ben jij van oordeel dat we enkel mogen bijsturen als er verschrikkelijke overtredingen zijn begaan?

Karen

Bericht door Karen » 25 apr 2019 21:44

Maria schreef:
Als je na zoveel tijd hier op het forum nog steeds niet door hebt, dat voor mij elk onderwerp nieuw is, dan weet ik het ook niet meer.
En ook elk gesprek met alle leden begin ik altijd weer vers.
Je kunt het hele forum doorlezen hoe ik omga met levensruimte.
Zo ben ik privé en nog sterker als moderator.

Het enige waar ik niet van hou, is genegeerd te worden.

Er is weinig veranderd daarin sinds 27 jun 2017
Alleen dat de je toon naar mij toe steeds harder wordt
En dat de moderatie bijna tot nul is gereduceerd op bepaalde punten.
Bij eerste aanvaringen op het moderatorvlak schreef je, dat je forumregels maar niks vindt.
Prima verwoord, Maria.

Dit is een kleine bijdrage van een 'lurker'. Vanuit de omgeving van Vancouver, Canada lees ik al jaren met jullie mee. Zo eens per week ga ik diverse fora langs om 'bij te lezen'. Na 38 jaar in Canada is het belangrijk dat ik de Nederlandse taal bij houdt.

De kwaliteit van het Freethinker Forum ligt op hoog niveau, en over het algemeen respecteren de mensen elkaar.
Dat is op Fora met weinig of geen regels vaak heel anders.

Ik ben zelf een vrijbuiter en schop graag tegen regels, en kan me wel vinden in het woord "beklemmend" waar het regels in het algemeen betreft.
Maar ja, je hebt ze wel nodig om een duidelijke leidraad te hebben.

Zoals ik al zei, volg ik al jaren jullie discussies. En het woord "beklemmend" hoort TOTAAL NIET bij Maria.
Zij zet zich al voor ik-weet-niet-hoe-lang in voor dit forum en zou toch mogen rekenen op wederzijds respect.

Als je ergens bij wilt horen en dan gaat lopen zeuren over regels, waarom blijf je dan?
Als je een feestje binnen loopt en het voelt niet prettig, dan ga je toch niet 'de knuppel in het hoenderhok' gooien en het plezier van anderen verstoren?

Dus Maria: ga vooral niet op je handen zitten.

Dit moest even van mijn hart.

En nu kruip ik weer terug in mijn schulp 8-[
It's better to be an authentic loser than a false success and to die alive than to live dead" ~ William Markiewicz

gerard_m
Bevlogen

Bericht door gerard_m » 26 apr 2019 12:20

Beter zou ik het niet kunnen zeggen =D>

Ik heb best wat uiteenlopende fora bezocht en als iets niet past bij dit forum is het beklemmend.
Ook zelden meegemaakt dat moderatoren zich bij die taak zo neutraal opstellen in plaats van gekleurd richting mensen die iets anders vinden dan zijzelf.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)

ChaimNimsky
Diehard

Bericht door ChaimNimsky » 26 apr 2019 21:16

Iedereen maakt welleens fouten en het is niet ongewoon als een situatie waarbij meerdere personen zijn betrokken af-en-toe ietwat uit de hand loopt. Maar wat ik vooral bewonder is als mensen in staat blijken een geëscaleerde situatie samen weer recht te zetten. M'n petje af voor Maria & Petra.

Plaats reactie