Beklemmend

Als je een opmerking hebt over het Forum, het beleid of het beheer, een suggestie of een klacht, dan kun je deze hier kwijt.

Moderator: Moderators

Maria
Moderator

Beklemmend

Bericht door Maria » 24 apr 2019 14:02

Ik ga dit hier plaatsen, omdat in het betreffende forum alleen maar nog meer topic vervuiling geeft.

En niet per PB deze keer, daar het mij aangaat als moderator.
Petra schreef:
24 apr 2019 12:32
Sorry Maria.
Het was snerend bedoeld omdat je me in het verkeerde keelgat schiet. Ik hecht nogal veel waarde aan mekaar levensruimte gunnen en ik vind je vaak beklemmend.
Sorry Petra.
Het wordt een beetje lastig.
Het is jouw eigen probleem, als je het nodig vind je hart op je tong te hebben en te kunnen schrijven wat je denkt te moeten schrijven zonder er rekening mee te houden, dat anderen ook wel eens gevoelens kunnen hebben.
En ook als je problemen hebt met foumregels en constant toch weer gewoon je eigen naad wil naaien, cq. zelf je ruimte opeist, daar waar er meerderen zijn die ruimte wensen.

Als je na zoveel tijd hier op het forum nog steeds niet door hebt, dat voor mij elk onderwerp nieuw is, dan weet ik het ook niet meer.
En ook elk gesprek met alle leden begin ik altijd weer vers.
Je kunt het hele forum doorlezen hoe ik omga met levensruimte.
Zo ben ik privé en nog sterker als moderator.

Het enige waar ik niet van hou, is genegeerd te worden.

Er is weinig veranderd daarin sinds 27 jun 2017
Alleen dat de je toon naar mij toe steeds harder wordt
En dat de moderatie bijna tot nul is gereduceerd op bepaalde punten.
Bij eerste aanvaringen op het moderatorvlak schreef je, dat je forumregels maar niks vindt.
Petra schreef:
27 jun 2017 03:25
Petra schreef:[
Vragen of opmerkingen over moderatie kan hier Feedback. Zie ook Forumregels T12
Nah Maria, al die regels ...
die smeken toch gewoon om muiterij :lol:
Maar het forum is er voor ons, voor alle leden. Daarom gaan we daar flexibel mee om en na dat gemopper van jou is dat nog ruimer geworden.
Je krijgt dus alle ruimte.

Maar is van de zotte, als ik als moderator op mijn handen moet gaan zitten, als constant alles wat ik gedaan heb om dit een prettig leesbaar forum te houden afgekat wordt en misschien een paar weken een beetje op wordt gelet, later weer nagedragen wordt en dan ook nog op het persoonlijke vlak.
Wat denk je dat dat met mij doet?

Je schreef ooit dat je ook het liefst iets uitpraat en dan zand erover.
Niets is minder waar.
Je blijft me zaken voor de voeten gooien en dat goede keelgat van jou wordt steeds moeilijker te vinden.

Persoonlijk onthoud ik wel gevoelens, het meest de positieve, en je weet dat ik je op heel veel punten erg waardeer.
Daar mag geen twijfel over zijn.
Maar bij sommige dingen zou je eerst wat meer introspectie kunnen betrachten voor je hier je gal spuugt als iets je niet naar de zin gaat.
Levensruimte niet alleen voor jou.

Normaal gesproken doe ik dit soort dingen per PB.
Maar hier vraag je steeds zelf om.
Openheid weet je wel?
Dan ook gelijke monniken, gelijke kappen
Voor iedereen.

Persoonlijk kan ik heel veel hebben en laat ik de dingen toch wel vaak voor wat ze zijn.
Ieder zijn ruimte weet je wel?
Maar nu ook vooral, omdat het gaat om mijn integriteit als moderator.
"Quand Dieu se tait, on peut lui faire dire ce que l'on veut." - Sartre.
"Als God zwijgt kun je hem laten zeggen wat je wil."

Fenomeen
Superposter

Re: Beklemmend

Bericht door Fenomeen » 24 apr 2019 14:33

@ mod Maria
Beklemmend zeker, mevrouw Stelwagen die weer met overbodige regeltjes komt aanzetten die ze zelf verzint.
Die regels erken ik (meestal) niet.
Maar wat cruciaal is; ik denk dat je het goed bedoelt.
Aan je integriteit twijfel ik niet, ook nooit gedaan.

@ Maria
Je behoort al heel lang tot mijn favoriete posters, je geeft me vaak food for thought, euh voedsel voor gedachten. ;)
Kan geen enkele klacht verzinnen.
Houwen zo!
Poor is the man whose pleasures depend on the permission of another - Madonna

Petra
Superposter

Bericht door Petra » 24 apr 2019 14:58

Maria schreef:
24 apr 2019 14:02
Ik ga dit hier plaatsen, omdat in het betreffende forum alleen maar nog meer topic vervuiling geeft.

Petra schreef:
Sorry Maria.
Het was snerend bedoeld omdat je me in het verkeerde keelgat schiet. Ik hecht nogal veel waarde aan mekaar levensruimte gunnen en ik vind je vaak beklemmend.
De zaken die ik je voor je voeten gooi zijn zaken waar ik tegenaan loop. Zand erover is zand erover, ik heb geen oud zeer.
Ik vind je beklemmend, in de zin van controlerend/regelneverig/belerend. Soms ook moeilijker doen dan nodig en ook wel snerend.
Ik denk niet alleen naar mij. Maar ik zeg het nu. Het zijn allemaal maar woorden die harder klinken dan ik wil maar ik weet geen andere.Het was niet bedoeld om te kwetsen maar meer om het gevoel over te brengen wat je mij geeft.
Verbeter de wereld begin bij een ander denk ik wel als ik je lees.

Dat ikzelf niet de hemel op aarde ben wisten we al, ik pretendeer dat ook niet te zijn.
En dat ik veel ruimte nodig heb ( wie niet?!)... ik ben de eerste die dat toegeeft :)
Ik kan ook prima erkennen als ik fout zit.

Je vergat mijn vervolg:
Ik hoopte dat het liedje de boel wat zou verluchtigen.
Ik heb nl. echt een hekel aan de tv., vind het een geweldig nummer, vind het een stuk gezelliger om "de bloemen buiten te zetten" dan te steggelen over wat er beter moet, en luister nu eenmaal 100x liever naar docu's/lezingen e.d. dan dat ik tv kijk.
Evenals Fenomeen... denk ik ook dat je het goed bedoeld. En dat je heel hard je best doet. (Misschien wel te hard? :) )
Ook stel ik veel van je bijdragen erg op prijs.
Openheid heb ik ook geen moeite mee.

P.S.
Je citeert een oud grapje van mij.
Ik kom uit de vrouwe Justitia hoek en heb meer dan 20 jaar in de wereld van het recht; wet en gebod gewerkt.
Kom op zeg. Alsof ik een notoire regelovertreder ben ofzo. Waar gaat het om... een keer een Engels filmpje plaatsen of terug reageren?
Feedback gebruiken is voor mij hetzelfde als bezwaar/beroep/hoger beroep.
En recht is recht en krom is krom Maria. Ik hang dan ook erg aan rechtvaardigheid. Misschien dat ik daarom ook makkelijker mijn makkes toegeef.
Laatst gewijzigd door Petra op 24 apr 2019 15:42, 4 keer totaal gewijzigd.
Braver dan de braafste braverik!

"If the mind can find no meaning, then the senses give it. Live for this, wretched being that you are."
― Anne Rice, The Queen of the Damned

Fenomeen
Superposter

Bericht door Fenomeen » 24 apr 2019 15:06

Fenomeen schreef:
24 apr 2019 15:06
Dat snerend herken ik niet.

Edit; ik zal de volgende keer beter lezen, dat snerend sloeg op jou.
Twee uur geslapen, zit te knikkebollen. :)
En het heel hard d'r best doen om er iets van te maken wordt door mij zeer gewaardeerd.
OMG het wordt er niet beter op. 8*)
Excuses.
Laatst gewijzigd door Fenomeen op 24 apr 2019 15:15, 1 keer totaal gewijzigd.

Petra
Superposter

Bericht door Petra » 24 apr 2019 15:13

Fenomeen schreef:
24 apr 2019 15:06

En het heel hard d'r best doen om er iets van te maken wordt door mij zeer gewaardeerd.
Door mij ook!

En nu is het etenstijd bij mij, dus ik mot echt gaan. :)
Braver dan de braafste braverik!

"If the mind can find no meaning, then the senses give it. Live for this, wretched being that you are."
― Anne Rice, The Queen of the Damned

axxyanus
Moderator

Bericht door axxyanus » 24 apr 2019 15:18

Fenomeen schreef:
24 apr 2019 14:33
@ mod Maria
Beklemmend zeker, mevrouw Stelwagen die weer met overbodige regeltjes komt aanzetten die ze zelf verzint.
Op welke manier zijn die regeltjes overbodig? Als iedereen zich altijd redelijk zou gedragen dan zijn regeltjes inderdaad overbodig. Maar het lijkt me duidelijk dat af en toe mensen zich gedragen op een manier die niet bijdraagt aan de doelstellingen van dit forum.

Wat moeten we dan? Ofwel komen we met een regel om het gedrag in goede banen te leiden en dan klagen mensen over beklemmende overbodige regels ofwel modereren we naar persoonlijk aanvoelen en dan wordt er geklaagd dat er geen regel werd overtreden.
Al mijn hier gebrachte meningen, zijn voor herziening vatbaar.
Mijn Unitarian Jihad Naam: Sister Sabre of Patience; Haal de jouwe hier
De illusie het verleden te begrijpen, voedt de illusie dat de toekomst voorspelbaar en beheersbaar is -- naar Daniël Kahneman

Fenomeen
Superposter

Bericht door Fenomeen » 24 apr 2019 15:30

Dat laatste zul je altijd houden, Axxy.
Regel 1; als mod doe je het nooit goed.

Verder bemoei ik me er niet mee, toen ik hier lid werd waren er ook regels waar in me prima in kon vinden.
De latere toevoegingen, en dat zijn er een hoop, erken ik alleen als ik het nut ervan inzie.
Maar dat is irl niet anders.

Maria
Moderator

Bericht door Maria » 24 apr 2019 15:30

Fenomeen schreef:
@ mod Maria
Maar ik had gehoopt, dat je toch wel opgevallen is dat er nog zelden gemodereerd wordt.
En nu ook niet, maar alleen geprobeerd iets aan te geven en te overleggen of en hoe we iets kunnen verbeteren voor alle lezers van dit forum.
In dit geval aangaande leesbaarheid.
Kun je daar ook een hint in geven?
Die regels erken ik (meestal) niet.
:lol: :lol:
Is ook al eeuwen bekend.
Maar jij hebt de wet dan ook in je hart. :angel12:

Fenomeen schreef:
Je behoort al heel lang tot mijn favoriete posters, je geeft me vaak food for thought, euh voedsel voor gedachten. ;)
Kan geen enkele klacht verzinnen.
Houwen zo!
Gelukkig, toch af en toe een hart onder de riem. :love8:

axxyanus
Moderator

Bericht door axxyanus » 24 apr 2019 15:36

Fenomeen schreef:
24 apr 2019 15:30
Dat laatste zul je altijd houden, Axxy.
Regel 1; als mod doe je het nooit goed.

Verder bemoei ik me er niet mee, toen ik hier lid werd waren er ook regels waar in me prima in kon vinden.
De latere toevoegingen, en dat zijn er een hoop, erken ik alleen als ik het nut ervan inzie.
Voor zover ik kan nagaan, wordt er redelijk soepel gemodereerd. Een enkele overtreding van een regel wordt hier over het algemeen genegeerd. Het is pas als de overtredingen zich beginnen op te stapelen en daardoor een negatief effect op het forum ontstaat dat het moderatie-team ingrijpt.
De illusie het verleden te begrijpen, voedt de illusie dat de toekomst voorspelbaar en beheersbaar is -- naar Daniël Kahneman

Fenomeen
Superposter

Bericht door Fenomeen » 24 apr 2019 15:41

Maria schreef:
Maar ik had gehoopt, dat je toch wel opgevallen is dat er nog zelden gemodereerd wordt.
Jazeker!
Net als het weer; heerlijk.
Gelukkig, toch af en toe een hart onder de riem. :love8:
Een open en eerlijk topic vind ik prettig, dan krijg je ook een open en eerlijk antwoord terug.
Verbaast het je? ;)
Want dat is iets dat ik niet kan weten; soms denk ik wel eens, wat zou ze nou van me denken.
Ik ken ben nou eenmaal scheutiger met kritiek dan met complimenten.

Maria
Moderator

Bericht door Maria » 24 apr 2019 15:41

Fenomeen schreef:
De latere toevoegingen zijn wsl. toegevoegd, omdat het op dat moment ozo nodig bleek.
Die zijn ook van voor mijn tijd.
Ik heb alleen het subforum Persoonlijk wat meer speciaal gemaakt om het uit de discussiesfeer te trekken.

We zijn een tijdje geleden eens bezig geweest om het te vereenvoudigen.
Dat is ook gebeurd op een paar punten, maar dat is weer in het slop geraakt.

Maar iedereen kan daarvoor met een plan komen en het hier bespreekbaar maken.
In groepsoverleg vind ik dat altijd een hoop waard.

Fenomeen
Superposter

Bericht door Fenomeen » 24 apr 2019 15:55

axxyanus schreef:
24 apr 2019 15:36
Voor zover ik kan nagaan, wordt er redelijk soepel gemodereerd. Een enkele overtreding van een regel wordt hier over het algemeen genegeerd. Het is pas als de overtredingen zich beginnen op te stapelen en daardoor een negatief effect op het forum ontstaat dat het moderatie-team ingrijpt.
Maar dat is ook niet zo zeer wat ik beklemmend vind.
Overbodige, onzinnige, betuttelende, anders op te lossen frutseltjes is wat ik bedoel.

E12 :: Avatars dienen de algemeen geldende fatsoensnormen niet te schenden, niet extreem aandachttrekkend te zijn, zo ook onderschriften.

T9:: Wees spaarzaam met emoticons, vetgedrukte letters, cursieve letters, grotere letters, kleuren of combinaties van beiden! Gebruik ze alleen als u er een speciale bedoeling mee heeft (iets benadrukken). Het staat nogal schreeuwerig, of kinderlijk. Gebruik deze opmaak dus met mate, en daar waar het echt nodig is. Het komt het leesplezier van de mensen op het forum niet ten goede. Stelselmatig zich hieraan schuldig maken kan leiden tot een waarschuwing of ingrijpen van de moderators.

Dat kan ik prima zelf bepalen.
Algemeen geldende fatsoensnormen botsen regelmatig met mijn geliefde wansmaak en van een beetje aandachttrekkerij ben ik ook niet vies. ;)

Is Petra niet belerend op de vingers getikt wegens d'r uitgebreide 'kleurenkunst'?
Tsjok vergeten, daar kreeg je een epileptische aanval vanwege de overdaad aan kleuren, so be it.
HOOFDLETTERS vind ik erg onprettig, het is voor mij schreeuwen, maar dat gebeurt nou eenmaal af en toe, ook weer niets om in een regeltje te gieten.

Heb er zelf ook slechte ervaringen mee.
Ooit, lang geleden op een christelijk forum met diverse soorten christenen had het refodeel besloten dat emoticons (die toen nog gewoon smileys heetten) te frivool waren.
Of besloten, beter gezegd; een 'mag ik wel of mag ik geen smileys gebruiken, wat vindt de Heer ervan en wat zegt de bijbel erover?' campagne gestart.
Het evangelisch gedeelte ging natuurlijk in de aanval en dan sloeg men elkaar vermanend edoch liefdevol met Bijbelteksten om de oren.
Persoonlijk heb ik niet veel met smileys, ik gebruik er maar een paar.
Op dat christelijk forum heb ik ze eens een week lang weggelaten, gezien mijn veel gebruikte sarcasme was de paniek compleet.

In het begin op dit forum waren er ook maar een paar en toen is op veler verzoek het assortiment sterk uitgebreid.
Dan mag je die ook gebruiken.
Je kunt er trouwens voor kiezen of de geanimeerde smileys niet, eenmalig knipperend of voortdurend knipperend worden weergegeven.
Laatst gewijzigd door Fenomeen op 24 apr 2019 16:08, 1 keer totaal gewijzigd.

axxyanus
Moderator

Bericht door axxyanus » 24 apr 2019 15:58

Petra schreef:
24 apr 2019 14:58
Maria schreef:
24 apr 2019 14:02

Petra schreef:
Sorry Maria.
De zaken die ik je voor je voeten gooi zijn zaken waar ik tegenaan loop. Zand erover is zand erover, ik heb geen oud zeer.
Dat kan IMO niet. Zand erover is IMO iets voor een incident. Dus voor iets dat ongebruikelijk voorvalt.

Als hetzelfde conflict geregeld opduikt dan kom je er niet met "zand erover" want dan steekt dat conflict naderhand toch weer de kop op.
Petra schreef:
Ik vind je beklemmend, in de zin van controlerend/regelneverig/belerend. Soms ook moeilijker doen dan nodig en ook wel snerend.Ik denk niet alleen naar mij. Maar ik zeg het nu. Het zijn allemaal maar woorden die harder klinken dan ik wil maar ik weet geen andere.Het was niet bedoeld om te kwetsen maar meer om het gevoel over te brengen wat je mij geeft.
Verbeter de wereld begin bij een ander denk ik wel als ik je lees.
En welk gevoel denk je dat jij geeft? Veel ruimte opvullen --- omdat je veel ruimte nodig hebt --- kan maar al te vaak ontaarden in de grenzen opzoeken. Het is niet omdat jij veel ruimte nodig hebt, dat wij moeten toelaten dat je die hier onbegrensd kan opvullen. Jij geeft op mij vaak de indruk van te willen voetballen maar dan te klagen over die controlerende/regelneverige/belerende scheidsrechter die moeilijker doet dan nodig als je de regels niet volgt want al die onnodige regels dat is beklemmend.
Petra schreef:
Dat ikzelf niet de hemel op aarde ben wisten we al, ik pretendeer dat ook niet te zijn.
En dat ik veel ruimte nodig heb... ik ben de eerste die dat toegeeft :)
Ik kan ook prima erkennen als ik fout zit.
Er zijn andere plekken waar je ruimte kan vinden. En wat fouten erkennen betreft lijk je daarin even selectief als een ander.

axxyanus
Moderator

Bericht door axxyanus » 24 apr 2019 16:06

Fenomeen schreef:
24 apr 2019 15:55
axxyanus schreef:
24 apr 2019 15:36
Maar dat is ook niet zo zeer wat ik beklemmend vind.
Overbodige, onzinnige, betuttelende, anders op te lossen frutseltjes is wat ik bedoel.
Op welke manier is dat dan anders op te lossen?
Fenomeen schreef:
24 apr 2019 15:55
E12 :: Avatars dienen de algemeen geldende fatsoensnormen niet te schenden, niet extreem aandachttrekkend te zijn, zo ook onderschriften.

T9:: Wees spaarzaam met emoticons, vetgedrukte letters, cursieve letters, grotere letters, kleuren of combinaties van beiden! Gebruik ze alleen als u er een speciale bedoeling mee heeft (iets benadrukken). Het staat nogal schreeuwerig, of kinderlijk. Gebruik deze opmaak dus met mate, en daar waar het echt nodig is. Het komt het leesplezier van de mensen op het forum niet ten goede. Stelselmatig zich hieraan schuldig maken kan leiden tot een waarschuwing of ingrijpen van de moderators.

Dat kan ik prima zelf bepalen.
Algemeen geldende fatsoensnormen botsen regelmatig met mijn geliefde wansmaak en van een beetje aandachttrekkerij ben ik ook niet vies. ;)

Is Petra niet belerend op de vingers getikt wegens d'r uitgebreide 'kleurenkunst'?
Tsjok vergeten, daar kreeg je een epileptische aanval vanwege de overdaad aan kleuren, so be it.
HOOFDLETTERS vind ik erg onprettig, het is voor mij schreeuwen, maar dat gebeurt nou eenmaal af en toe, ook weer niets om in een regeltje te gieten.
Ja en als het af en toe gebeurt, dan wordt er niet gemodereerd. Je hebt hierboven Petra's 'kleurenkunst' zelf als uitgebreid beschreven, dan lijkt het me dat het niet langer ging om iets dat af en toe gebeurde.

Fenomeen
Superposter

Bericht door Fenomeen » 24 apr 2019 16:32

Dat is iets tussen Petra en anderen, van mij mag ze.

Plaats reactie