Verzoek voor 'edits'

Als je een opmerking hebt over het Forum, het beleid of het beheer, een suggestie of een klacht, dan kun je deze hier kwijt.

Moderator: Moderators

Giovedico delle Fate
Ervaren pen

Verzoek voor 'edits'

Bericht door Giovedico delle Fate » 15 jun 2018 10:09

Ik ben nu een paar maanden lid van dit forum. Over het algemeen bevalt het me nog goed, enkele uitwassen daar gelaten.

Er is echter één functionaliteit die ik al vanaf het begin enorm mis: ik wil mijn eigen berichten naderhand kunnen bewerken. In de eerste plaats om de taal- en typfouten eruit te halen, maar soms ook om bepaalde dingen beter te formuleren.

Ik snap heus wel dat die optie hier weg is gelaten omdat het verwarring zou kunnen wekken wanneer het bericht opeens wijzigt nadat er allerhande reacties op het bericht zijn gekomen. Maar dat kun je goed ondervangen door zogenaamde 'edits', waarbij het duidelijk is wat er wanneer is veranderd.

Ik denk dat die mogelijkheid in de gebruikte forumsoftware (phpBB) wel aanwezig zal zijn, dus ik vraag dringend om die functionaliteit.

Rereformed
Moderator
Contacteer:

Re: Verzoek voor 'edits'

Bericht door Rereformed » 15 jun 2018 15:35

Ik heb even gekeken op de berichteninstellingen. De wijzigingstijd (en ook de verwijderingstijd) voor een nieuw bericht staat op 60 minuten. Het is jaren geleden ooit teruggedraaid naar 30 minuten, maar we hebben het weer opgekrikt naar 60. Naar mijn mening is dit een redelijke tijd om je bericht bij te vijlen en schoon te poetsen of aan te vullen.
Misschien helpt het nu je exact de limiet weet.

Overigens ben ik ook altijd een fan geweest van berichten opschonen en beter formuleren. Vroeger kon je dat zien aan het eind van een bericht:
viewtopic.php?p=158879#p158879 8*)
Born OK the first time

Petra
Superposter

Bericht door Petra » 16 jun 2018 00:26

:lol: Vreselijk om je eigen fouten terug te moeten lezen. Die van anderen zijn nog wel te pruimen.
Ik benut mijn uurtje meestal wel. Geloof dat mijn maximale wijzigingen in één bericht op 21 staat.
Braver dan the braafste braverik!

"If the mind can find no meaning, then the senses give it. Live for this, wretched being that you are."
― Anne Rice, The Queen of the Damned

Peter van Velzen
Moderator

Bericht door Peter van Velzen » 16 jun 2018 03:45

Petra schreef:
16 jun 2018 00:26
:lol: Vreselijk om je eigen fouten terug te moeten lezen. Die van anderen zijn nog wel te pruimen.
Ik benut mijn uurtje meestal wel. Geloof dat mijn maximale wijzigingen in één bericht op 21 staat.
Waarom denk je dat geen enkele moderator ooit vraagt om zijn/haar privileges wweer in te trekken?
Ik maak vaker ge(/mis)bruik van mijn rechten om mijn eigen blunders te herstellen dan dat ik écht modereer. Uiteraard val ik door de mand als iemand mij al gequote heeft, van andermans berichten blijf ik in principe immers af. Enigszins integer ben ik toch wel.

Als het heel erg is, dan kun je ons ook vragen om jouw bericht te corrrigeren. Doen we vaak.
Ik wens u alle goeds

Petra
Superposter

Bericht door Petra » 16 jun 2018 03:54

Peter van Velzen schreef:
16 jun 2018 03:45
Waarom denk je dat geen enkele moderator ooit vraagt om zijn/haar privileges wweer in te trekken?
Ik maak vaker ge(/mis)bruik van mijn rechten om mijn eigen blunders te herstellen dan dat ik écht modereer. Uiteraard val ik door de mand als iemand mij al gequote heeft, van andermans berichten blijf ik in principe immers af. Enigszins integer ben ik toch wel.
:lol:

Als je ook van andervrouws berichten afblijft zal ik het niet doorvertellen.
16 jun 2018 03:45
Als het heel erg is, dan kun je ons ook vragen om jouw bericht te corrrigeren. Doen we vaak.
Ik durf er zelf amper naar te kijken laat staan er nog eens de aandacht op vestigen.

"If the mind can find no meaning, then the senses give it. Live for this, wretched being that you are."

Peter van Velzen
Moderator

Bericht door Peter van Velzen » 16 jun 2018 04:45

Petra schreef:
16 jun 2018 03:54
Helaas - dit is geen persoonljk bericht, dus iedereen heeft het al kunnen lezen. Bovendien heb ik - per ongeluk - al een bericht van jou verhaspeld. Ik hoop het allemaal te hebben hersteld (en dan zie jij er dus niets van), maar je zou het dus toch mogen doorvertellen, want de voorwaaarde van jou belofte gaat al niet meer op.
Ik wens u alle goeds

Petra
Superposter

Bericht door Petra » 16 jun 2018 04:56

16 jun 2018 04:45
Petra schreef:
16 jun 2018 03:54
Helaas - dit is geen persoonljk bericht, dus iedereen heeft het al kunnen lezen. Bovendien heb ik - per ongeluk - al een bericht van jou verhaspeld. Ik hoop het allemaal te hebben hersteld (en dan zie jij er dus niets van), maar je zou het dus toch mogen doorvertellen, want de voorwaaarde van jou belofte gaat al niet meer op.
Waar dan?
In een quote of ?

Peter van Velzen
Moderator

Bericht door Peter van Velzen » 16 jun 2018 05:06

Petra schreef:
16 jun 2018 04:56
Waar dan?
In een quote of ?
Voglens het moderatorslog in "leeftijd en schoolresultaten, maar hopelijk vind je er niets van terug.
Ik wens u alle goeds

Giovedico delle Fate
Ervaren pen

Bericht door Giovedico delle Fate » 17 jun 2018 09:59

Als ik de reacties tot nu toe eens lees dan is er niet alleen behoefte bij mij om edits te kunnen aanbrengen.
Ik vraag de beheerders daarom dringend deze mogelijkheid te onderzoeken.

Labyrint
Bevlogen

Bericht door Labyrint » 17 jun 2018 10:07

Misschien is moderator worden voor jou een serieuze optie. :)
2001: "This is a memo that describes how we’re going to take out seven countries in five years, starting with Iraq, and then Syria, Lebanon, Libya, Somalia, Sudan and, finishing off, Iran" (General Wesley Clark 2007)

Giovedico delle Fate
Ervaren pen

Bericht door Giovedico delle Fate » 17 jun 2018 10:34

Labyrint schreef:
17 jun 2018 10:07
Misschien is moderator worden voor jou een serieuze optie. :)
Als dat betekent dat ik alsnog mijn eigen berichten kan editten, zou ik het bijna overwegen.
Maar ik denk niet dat er heel veel mensen zijn die dat een goed idee vinden.

Labyrint
Bevlogen

Bericht door Labyrint » 17 jun 2018 10:46

Ik doelde inderdaad op Peter's opmerking hierboven die als moderator zo makkelijk nog even een schrijffoutje kan wegpoetsen buiten -de ingestelde tijd-. Ik schrijf soms een wat langer bericht alvast in word en plak het dan pas hier. Dan heb je echt alle tijd.
2001: "This is a memo that describes how we’re going to take out seven countries in five years, starting with Iraq, and then Syria, Lebanon, Libya, Somalia, Sudan and, finishing off, Iran" (General Wesley Clark 2007)

Maria
Moderator

Bericht door Maria » 17 jun 2018 13:45

Giovedico delle Fate schreef:
17 jun 2018 09:59
Als ik de reacties tot nu toe eens lees dan is er niet alleen behoefte bij mij om edits te kunnen aanbrengen.
Ik vraag de beheerders daarom dringend deze mogelijkheid te onderzoeken.
Blijkbaar is het antwoord van Rereformed niet voldoende.
Dat dit duidelijk bewust zo is ingesteld lijkt me duidelijk, daar hij al heeft aangegeven dat er iets was veranderd.
Vandaar ook Peters reactie vermoed ik.

Dan zal ik dit toevoegen voor degenen, die dit in het verleden niet hebben meegekregen.
Zeker is deze mogelijkheid van de software er en zo was die eerder ook ingesteld, omdat daar ook zeker veel behoefte aan was en is.
Echter.
In het verleden is daar ook vaak misbruik van gemaakt en zijn er hele topics bedorven, omdat een medelid zich niet had gerealiseerd, dat hij wel eens van gedachten kon veranderen in de loop van de dag of der jaren en halve discussies heeft gewist.
Dat is op een langer bestaand forum, waar veel gegevens op staan en ook steeds weer herlezen wordt, ontoelaatbaar.
Daarom is er bewust gekozen voor de beste optie van 2 kwaden met de mogelijkheid te beperken tot een redelijke tijd, waarin men iets kan wijzigen.

Diverse mogelijkheden daartoe om problemen hier omtrent te minimaliseren zijn daar al voor gegeven.
Taalfouten kunnen tot op zeer grote hoogte ondervangen door de spellingcorrector al is grammatica wel wat lastiger.
Ook de mogelijkheid om in geval van nood en speciale omstandigheden een moderator aan zijn jasje te trekken zijn genoemd.
Verder is er ook altijd nog de mogelijkheid om zelf binnen het topic met verwijzing naar het bericht hierover de andere formulering te geven, als je die beter acht.
Zo beantwoord je ook aan de tijdlijn van je eigen gedachten en teksten en je berichten en kan dit zelfs ook een toegift betekenen als het gaat om je eigen manier van flexibel denken en dat ook ventileren. :)

Wat belangrijk is dat voor zoveel mogelijk zal gelden, is dat de tekst duidelijk moet zijn in de bedoeling, die eraan gegeven wordt.
Zo niet dan kan dat worden aangeven.
Verder gaan we ervan uit, dat alleen een taalpurist zich wezenlijk zou kunnen storen aan schrijf- en andere tikfouten.
Dat is weer een ander onderwerp. :wink:
"Quand Dieu se tait, on peut lui faire dire ce que l'on veut." - Sartre.
"Als God zwijgt kun je hem laten zeggen wat je wil."

Erik
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door Erik » 17 jun 2018 18:44

Als je gewoon op het potloodje klikt binnen het uur dan kun je het bericht toch gewoon aanpassen?!
Tenminste bij mij is dat geen probleem.

Na een uur je bericht kunnen aanpassen lijkt me onwenselijk want in die tussentijd kunnen er vele reacties zijn gekomen met quotes daaruit.
De achtste hemel is het atheïstische inzicht dat de werkelijkheid weliswaar hard is maar wel de werkelijkheid en die is zoveel waardevoller dan alle mooie, verzachtende sprookjes bij elkaar. (Gerard)

Geleid wordt enkel hij die zichzelf niet gevonden heeft. (Rereformed)

Bonjour
Site Admin

Bericht door Bonjour » 17 jun 2018 19:26

Ik denk dat het verstandiger is om een nieuw bericht te plaatsen als je je redenatie scherper weet te maken na langere tijd, zeker als er al reacties zijn. Het wordt voor de anderen anders helemaal onduidelijk wat de ontwikkelingen in een topic zijn.

Het belang van correct Nederlands wordt door velen overrated. Ik denk dat we forumtaal meer als spreektaal moeten beschouwen.
Zelfs als schepping bewezen wordt, is Magrathea net zo waarschijnlijk als God.

Plaats reactie