Oudere topics

Als je een opmerking hebt over het Forum, het beleid of het beheer, een suggestie of een klacht, dan kun je deze hier kwijt.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Ingi
Ervaren pen

Oudere topics

Bericht door Ingi » 10 jan 2018 13:24

Hoe gaan jullie om met oudere topics ?
Heeft men liever dat men een nieuw topic opent of mag men er gewoon op aansluiten zolang ze nog open staan?
Ik zie soms topics waar ik soms op zou willen reageren maar als ik dan naar de datum kijk is het vaak al een tijd geleden
dat er nog iemand heeft gepost.
Kennis is nog geen wijsheid. Alle wijsheid begint bij een diep ontzag voor de natuur.

Peter van Velzen
Moderator

Re: Oudere topics

Bericht door Peter van Velzen » 11 jan 2018 03:17

Als je wilt reageren op een oud topic, is het wellicht aan te bevlen het helemaal door te lezen om te voorkomen dat je iets inberngt dat al eerder gezegd is. Het is ook van belang of je reactie goed aansluit op de bestaande inhoud, of dat je een geheel nieuw aspect aan het topic toevoegt, In het tweede geval valt te overwegen om en nieuw topic te openen met daarin een link naar het oude topic.

Ik neig er zelf toe om geen nieuw topic te openen als er een bestaand topic is over hetzelfde onderwerp. Veel oude topics bevatten beter berichten over het onderwerp dan wat ik er aan toe te voegen heb. Het is daarom altijd van belang in elk geval de link te leggen. Er bestaan geen regels voor. Wat je wel moet vermijden is om posters persoonlijk aan te spreken, indien ze lange tijd niet op het forum zijn geweest. Je krijgt dan namelijk toch geen antwoord.
Ik wens u alle goeds

Ingi
Ervaren pen

Re: Oudere topics

Bericht door Ingi » 11 jan 2018 03:19

Peter van Velzen schreef:
11 jan 2018 03:17
Als je wilt reageren op een oud topic, is het wellicht aan te bevlen het helemaal door te lezen om te voorkomen dat je iets inberngt dat al eerder gezegd is. Het is ook van belang of je reactie goed aansluit op de bestaande inhoud, of dat je een geheel nieuw aspect aan het topic toevoegt, In het tweede geval valt te overwegen om en nieuw topic te openen met daarin een link naar het oude topic.

Ik neig er zelf toe om geen nieuw topic te openen als er een bestaand topic is over hetzelfde onderwerp. Veel oude topics bevatten beter berichten over het onderwerp dan wat ik er aan toe te voegen heb. Het is daarom altijd van belang in elk geval de link te leggen. Er bestaand geen regels voor. Wat je wel moet vermijden is om posters persoonlijk aan te spreken, indien ze lange tijd niet op het forum zijn geweest. Je krijgt dan namelijk toch geen antwoord.
Oke bedankt, wat een mooie en heldere uitleg!
Dan ga ik eens lezen. I
Kennis is nog geen wijsheid. Alle wijsheid begint bij een diep ontzag voor de natuur.

Plaats reactie