Verwijten t.a.v. dit forum

Als je een opmerking hebt over het Forum, het beleid of het beheer, een suggestie of een klacht, dan kun je deze hier kwijt.

Moderator: Moderators

axxyanus
Moderator

Re: Verwijten t.a.v. dit forum

Bericht door axxyanus » 25 aug 2016 10:01

Cluny schreef:Ja. Toen was het beter. Een half jaar na dit betreurenswaardig incident welke mij toendertijd ook volkomen verraste, werd een koerswijziging ingezet welke ik zelf het beste kan omschrijven als de vestiging van een regeltjesdictatuur.
Of vanuit een ander standpunt. Het feit dat er wat minder op de regeltjes gelet werd, liet een aantal mensen toe om het forum naar hun hand te zetten. Toen de regeltjes weer strakker gehanteerd werden en manipulatie daardoor minder mogelijk, waren die mensen daar niet blij mee.
Al mijn hier gebrachte meningen, zijn voor herziening vatbaar.
Mijn Unitarian Jihad Naam: Sister Sabre of Patience; Haal de jouwe hier
De illusie het verleden te begrijpen, voedt de illusie dat de toekomst voorspelbaar en beheersbaar is -- naar Daniël Kahneman

Fenomeen
Superposter

Bericht door Fenomeen » 25 aug 2016 14:55

Cluny schreef: Ja. Toen was het beter. Een half jaar na dit betreurenswaardig incident welke mij toendertijd ook volkomen verraste, werd een koerswijziging ingezet welke ik zelf het beste kan omschrijven als de vestiging van een regeltjesdictatuur.
Ik moet goed oppassen dat ik het goed verwoord; toen kreeg je het gevoel dat je (meer) voor de voeten werd gelopen en dat dit beargumenteerd werd met knullige regeltjes?
Poor is the man whose pleasures depend on the permission of another - Madonna

Cluny
Banned

Bericht door Cluny » 27 aug 2016 08:00

axxyanus schreef: Of vanuit een ander standpunt.
Ik heb het een regeltjesdictatuur genoemd. Vanzelfsprekend heb ik dat gedaan als slachtoffer van de vele regeltjes die ineens in toenemende mate op uitermate "lullige" wijze werden "gehandhaafd". Een soort karikatuur van een zero tolerance beleid. Ik ben hier dus de onderdrukte. Degene die verantwoordelijk zijn voor de vestiging en handhaving van de regeltjesdictatuur zijn de onderdrukkers. Vanzelfsprekend staan die standpunten in deze situatie lijnrecht tegenover elkaar.
Het feit dat er wat minder op de regeltjes gelet werd, liet een aantal mensen toe om het forum naar hun hand te zetten. Toen de regeltjes weer strakker gehanteerd werden en manipulatie daardoor minder mogelijk, waren die mensen daar niet blij mee
Hoe moet ik dit plaatsen? Ik heb dit verhaaltje vaker gehoord. Het lijkt mij een standaardverhaaltje welke aan het moderatieteam is uitgedeeld en ook gemakkelijke is rond te vertellen. Typische regeltjesdictatuurpraat. Alleen wordt er één ding vergeten. Ik was erbij. Mij is niets opgevallen van de periode waar die gemene regeltjesovertreders de macht van het forum naar zich toe zouden hebben getrokken en waarbij het moderatieteam met lege handen zouden hebben toegekeken.
Dit werd geschreven. Enige maanden nadat de nieuwe bezems van de nieuwe koers waren benoemd en ijverig aan de slag gingen.

Als blijkt dat de sfeer verandert en dat er strakker moet worden gemodereerd, dan is dat niet anders. Ik kan me voorstellen dat Cluny zich nu zorgen gaan maken omdat Cluny het zelf niet zo nauw neemt met de regels. Ik vind het buitengewoon ontfatsoenlijk stelselmatig niet in te gaan op vragen. Ik heb daar nog geen melding van gemaakt, maar ik zal het niet nalaten om dat wel te doen.

Toegevoegd http://www.freethinker.nl/forum/viewtop ... 07#p467507" onclick="window.open(this.href);return false; link

Typische stemmingmakende regeltjesdictatuurpraat. Er moest helemaal niet strakker worden gemodereerd! Daar was geen reden voor.
Ik kan er nog veel langer over doorgaan. Maar ik denk dat ik hiermee duidelijk heb gemaakt dat er toendertijd wellicht e.e.a. niet geheel volgens wens van het beheer ging maar dat de situatie allerminst zo ernstig was dat het noodzakelijk was om draconische maatregelen te nemen. De beide verhaaltjes zijn wat mij betreft evenveel waard. Het zijn gewoon verhaaltjes, in feite allebei heel weinig waard en die verteld worden om die nieuwe strenge aanpak van toen te rechtvaardigen. Maar dat doen ze dus niet.
Zonder link naar de bron van deze 3e quote, geeft het in deze context een scheef beeld over de auteur en inhoud ervan. Zeker in Feedback is dit soort onduidelijkheid niet gewenst. De auteur is niet Axxyanus, ook niet een andere moderator, maar een medelid, nl. Lanier.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.

Fenomeen
Superposter

Bericht door Fenomeen » 27 aug 2016 13:28

Wat slordig van je. ;)
Het was nog vroeg zullen we maar zeggen en dat het van Lanier komt verbaast me ook niet, ik las, wel met tussenpozen om bij te komen, graag jullie wedstrijdje boksen in het Oekraïnetopic.
Cluny schreef:de vele regeltjes die ineens in toenemende mate op uitermate "lullige" wijze werden "gehandhaafd"
Zoiets, en daar staat tevens de reden waarom ik niet gestemd heb:

http://www.freethinker.nl/forum/viewtop ... 7&start=30" onclick="window.open(this.href);return false;

Ziet er niet fraai uit, he?

Ook redelijk verwarrend aangezien er in de OP staat:
Het zijn slechts een paar keuzemogelijkheden die toegelicht mogen worden maar het hoeft niet.
Om eerlijk te zijn, het antwoord roept bij mij ook vragen op maar dat doet aan bovenstaande niets af.
Het is de toon die de muziek maakt.
Poor is the man whose pleasures depend on the permission of another - Madonna

lanier
Superposter

Bericht door lanier » 27 aug 2016 14:34

Wat nu Cluny, oude koeien uit de sloot?? Je hebt het toen geaccepteerd dus laat het rusten. Op een forum accepteer je de regels en bijna iedereen krijgt er weleens mee te maken. Werd je onderdrukt? Bah, doe niet zo zielig... Er werden en nog steeds worden regels toegepast door een groep vrijwilligers die zich positief voor het forum inzetten. Die regels hadden vaker, ook op jou, toegepast kunnen worden. Het valt me nog mee dat dit niet gebeurd is.

Cluny
Banned

Bericht door Cluny » 27 aug 2016 15:38

Het viel mij op. Het verhaaltje van moderator axxyanus. Dat heb ik eerder gelezen meende ik mij te herinneren. Ik heb het opgezocht. En het gevonden citaat naast die van axxyanus gelegd. Ik vond het wel opmerkelijk, de overeenkomsten van die 2 verhaaltjes van 2 verschillende personen met 1.5 jaar ertussen.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.

Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed » 27 aug 2016 18:03

Cluny schreef:Ik heb het een regeltjesdictatuur genoemd. Vanzelfsprekend heb ik dat gedaan als slachtoffer van de vele regeltjes die ineens in toenemende mate op uitermate "lullige" wijze werden "gehandhaafd". Een soort karikatuur van een zero tolerance beleid. Ik ben hier dus de onderdrukte. Degene die verantwoordelijk zijn voor de vestiging en handhaving van de regeltjesdictatuur zijn de onderdrukkers. Vanzelfsprekend staan die standpunten in deze situatie lijnrecht tegenover elkaar.
Wat je laatste opmerking betreft: inderdaad. Je zet jezelf diametraal tegenover het gehele moderatorteam. Je haalt de zwaarste beschuldigingen uit de kast: "regeltjesdictatuur", "onderdrukkers", op "uitermate lullige wijze handhaven". Het zijn zulke extreme standpunten dat je iedere mogelijkheid tot een betere verstandhouding uitsluit. Daar komt nog bij dat je in je betogen verwijst naar "de goede oude tijd". Voor iemand zoals ik die al jaren meedraait is dat argument grotesk. Je toont er mee aan zelf een grote stemmingmaker te zijn. Je laat helemaal weg dat ritsen van moderators uit die vervlogen jaren zich voortdurend moesten buigen over je forumgedrag en jou ook herhaaldelijk berispten. Jezelf de slachtofferrol toebedelen is al even grotesk, wanneer men zich bedenkt hoeveel mensen zich in de loop van vele jaren zich beklaagd hebben het slachtoffer van jouw aanvallen te zijn.
Ik zie je eerlijk gezegd liever weggaan dan dat je nog langer doorgaat met dit forum in alle toonaarden af te kraken.
Born OK the first time

Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed » 27 aug 2016 18:05

lanier schreef:Wat nu Cluny, oude koeien uit de sloot?? Je hebt het toen geaccepteerd dus laat het rusten. Op een forum accepteer je de regels en bijna iedereen krijgt er weleens mee te maken. Werd je onderdrukt? Bah, doe niet zo zielig... Er werden en nog steeds worden regels toegepast door een groep vrijwilligers die zich positief voor het forum inzetten. Die regels hadden vaker, ook op jou, toegepast kunnen worden. Het valt me nog mee dat dit niet gebeurd is.
Beter kan het niet gezegd worden.
Born OK the first time

Jagang
Ontoombaar

Bericht door Jagang » 28 aug 2016 03:18

En Cluny, die zo vaak is ontzien als het forumboefje/de mascotte, en vaak paden kon en mocht betreden waar anderen niet mochten gaan, is natuurlijk nog wel het grootste slachtoffer.
‘Als mensen vandaag het geldsysteem begrijpen, dan breekt morgen de revolutie uit.'
Henry Ford

Wilsophie
Forum fan

Bericht door Wilsophie » 01 okt 2016 23:21

Peter van Velzen schreef:Ik zou geen mensen van het forum willen weren omdat ze onvoldoende "Niveau" zouden hebben. Daarentegen ben ik wel van mening dat we de disussie on topic en onderbouwd moeten voeren. Dat kan ook als je alleen maar lagere school hebt. Je onderbouwing zal wellicht niet denderend zijn, maar dat geeft niet. Als je maar vertelt wat je reden is om een bepaald standpunt in te nemen als daar naar gevraagd wordt. Het is wat mij betreft voldoende als je zegt "dat voel ik nu eenmaal zo". Maar dar moet je dan wel eerlijk zeggen.

Let wel, er zijn heel veel meningen die ik uit die ik niet onderbouw, omdat ik meen dat dat evident is. Maar als iemand me vraagt: waarom? dien ik wel te antwoorden. Het is dan gebleken dat dit niet evident was.
Toch krijg ik de indruk dat alleen lagere school niet echt wordt gewaardeerd. En het zeggen van : dat voel ik nu eenmaal zo", of .."dat geloof ik nu eenmaal op die manier" wordt bekritiseerd met als wapen een forumregel ( E5 meen ik). Wat een regel is waar je alle kanten mee op kan en in ieder geval in mijn beleving een stok is om een hond te slaan. Het is ook de langste en breedst omschreven regel, die niet eenvoudig te begrijpen is, vind ik.
Want niet iedereen kan zijn mening of visie goed onderbouwen op het gewenste niveau. Ik vind ook dat als er naar gevraagd wordt je altijd bereid moet zijn om je standpunt toe te lichten, en als je soms iets niet begrijpt moet men ook de moeite nemen om de vraag te verduidelijken of te vereenvoudigen en dat mis ik soms.

Peter van Velzen
Moderator

Bericht door Peter van Velzen » 02 okt 2016 05:16

Wilsophie schreef: Toch krijg ik de indruk dat alleen lagere school niet echt wordt gewaardeerd. En het zeggen van : dat voel ik nu eenmaal zo", of .."dat geloof ik nu eenmaal op die manier" wordt bekritiseerd met als wapen een forumregel ( E5 meen ik). Wat een regel is waar je alle kanten mee op kan en in ieder geval in mijn beleving een stok is om een hond te slaan. Het is ook de langste en breedst omschreven regel, die niet eenvoudig te begrijpen is, vind ik.
Want niet iedereen kan zijn mening of visie goed onderbouwen op het gewenste niveau. Ik vind ook dat als er naar gevraagd wordt je altijd bereid moet zijn om je standpunt toe te lichten, en als je soms iets niet begrijpt moet men ook de moeite nemen om de vraag te verduidelijken of te vereenvoudigen en dat mis ik soms.
Regel E5 is inderdaad een goed middel om berichten waar geen enkele poging tot argumentatie wordt gedaan mee te bestrijden. IK heb zojuist deze regel gebruikt om een gemene sneer mee af te straffen waar ik niet zo snel een regel kon vinden die een dergelijke gemeenheid verbiedt. In feite was er iets veel ernstigers aan de hand.

Dat je je visie niet goed onderbouwen kunt, is misschien waar, maar je moet het in elk geval proberen. . .
Ik wens u alle goeds

axxyanus
Moderator

Bericht door axxyanus » 02 okt 2016 11:41

Wilsophie schreef:
Peter van Velzen schreef:Ik zou geen mensen van het forum willen weren omdat ze onvoldoende "Niveau" zouden hebben. Daarentegen ben ik wel van mening dat we de disussie on topic en onderbouwd moeten voeren. Dat kan ook als je alleen maar lagere school hebt. Je onderbouwing zal wellicht niet denderend zijn, maar dat geeft niet. Als je maar vertelt wat je reden is om een bepaald standpunt in te nemen als daar naar gevraagd wordt. Het is wat mij betreft voldoende als je zegt "dat voel ik nu eenmaal zo". Maar dar moet je dan wel eerlijk zeggen.

Let wel, er zijn heel veel meningen die ik uit die ik niet onderbouw, omdat ik meen dat dat evident is. Maar als iemand me vraagt: waarom? dien ik wel te antwoorden. Het is dan gebleken dat dit niet evident was.
Toch krijg ik de indruk dat alleen lagere school niet echt wordt gewaardeerd. En het zeggen van : dat voel ik nu eenmaal zo", of .."dat geloof ik nu eenmaal op die manier" wordt bekritiseerd met als wapen een forumregel ( E5 meen ik).
Misschien omdat je niet begrijpt dat "dat voel ik nu eenmaal zo" of "dat geloof ik nu eenmaal op die manier", begrepen wordt als de handdoek in de ring werpen. Het geeft aan dat je geen (verdere) ondersteuning hebt voor je standpunt of toch niet voor het specifiek deelaspect dat op dat moment ter discussie staat. Het geeft aan dat je op dat punt nog maar weinig zinnigs bij te dragen hebt. Als je daarna op dat punt toch ernstig verder van gedachten wil wisselen, dan speel je eigenlijk vals. Je ontwijkt de eigen verantwoordelijkheid om je standpunt te ondersteunen, terwijl je meedoet op een forum dat net dat van zijn deelnemers verwacht.
Wilsophie schreef:Wat een regel is waar je alle kanten mee op kan en in ieder geval in mijn beleving een stok is om een hond te slaan. Het is ook de langste en breedst omschreven regel, die niet eenvoudig te begrijpen is, vind ik.
Het gaat niet over niet goed kunnen onderbouwen. Het gaat maar al te vaak om niet willen onderbouwen. Het gaat zelfs maar al te vaak om niet willen begrijpen wat de problemen zijn waar anderen op wijzen met die onderbouwing of het herhaaldelijk negeren van die problemen.
Al mijn hier gebrachte meningen, zijn voor herziening vatbaar.
Mijn Unitarian Jihad Naam: Sister Sabre of Patience; Haal de jouwe hier
De illusie het verleden te begrijpen, voedt de illusie dat de toekomst voorspelbaar en beheersbaar is -- naar Daniël Kahneman

PietV.
Moderator

Bericht door PietV. » 02 okt 2016 13:18

Wilsophie schreef: Toch krijg ik de indruk dat alleen lagere school niet echt wordt gewaardeerd. En het zeggen van : dat voel ik nu eenmaal zo", of .."dat geloof ik nu eenmaal op die manier" wordt bekritiseerd met als wapen een forumregel ( E5 meen ik). .
Peter heeft zijn mening al gegeven, maar ik zie niet direct het probleem lagere school en het zoeken naar iets van onderbouwing. Laat ik even een uitstapje maken naar Robbert Veen, filosoof en theoloog. Zijn grootste manco is intersubjectiviteit; het gevoel in de onderbuik. Daarmee tracht hij zichzelf te profileren binnen een discussie. Eerlijk gezegd heb je dan bij voorbaat verloren. Want gemakshalve wordt vergeten dat dit geen presentatie is voor een kerk. Hier zit een ander publiek, met een ander verwachtingspatroon. Dat moet toch duidelijk zijn?
Is de leegte niet een weldaad, geeft stilte niet veel rust, waarom moet onder leiding van dominees, goeroes, therapeuten en anderen alles kapot gezingeeft worden?

Plaats reactie