Regel E4

Als je een opmerking hebt over het Forum, het beleid of het beheer, een suggestie of een klacht, dan kun je deze hier kwijt.

Moderator: Moderators

Gesloten
Petra
Banned

Regel E4

Bericht door Petra » 03 okt 2019 02:31

viewtopic.php?f=84&t=17775&start=30#p567615
Maria schreef:
02 okt 2019 14:22
Lees forumregel E4 nog eens in z'n geheel na. Dat geldt ook voor dit subforum Ditjes en Datjes
E4 :: Als u op iemand expliciet kritiek wil uiten, dan kunt u zich tot deze persoon via een PB wenden. De inhoud van deze PB's mag nooit gedeeld worden op het forum zelf. Topics die expliciet over andere gebruikers gaan mogen alleen door moderators of administrators aangemaakt worden.

Ja hoor Maria.. die regel ken ik erg goed maar omdat ik er zelf meerdere malen onverrichterzake naar verwezen had dacht ik dat het ook zo'n flexibele regel was.

Dit is geen topic wat expliciet over andere gebruikers gaat.
Een mod advies benoemen heeft in mijn opinie niks met persoonlijke kritiek te maken. Ik had het ook niet als uiting van kritiek geschreven want ik vond het een prima advies. Maar dat valt niet meer na te lezen nu.

De regel E4 is dus niet van toepassing.

Wat PB's in het algemeen betreft had Roeland groot gelijk; PB's heb je meer last dan gemak van.
Ze kunnen je nog wel 's op het verkeerde been zetten, bv. zelfs als het mod adviezen betreft.
Dus ook ikke ben wijzer geworden en groot voorstandster van de publieke voorstelling.
Dankjewel hoor Roeland. :angel12:

P.S. aan alle forummers
No worries hoor; alle PB's in mijn inbox die andere personen en/of expliciete kritiek betreffen (van wie dan ook) zet ik uiteraard niet publiek. :)
Braver dan the braafste braverik!

"If the mind can find no meaning, then the senses give it. Live for this, wretched being that you are."
― Anne Rice, The Queen of the Damned

Maria
Moderator

Re: Regel E4

Bericht door Maria » 03 okt 2019 08:41

Petra schreef:
03 okt 2019 02:31
viewtopic.php?f=84&t=17775&start=30#p567615
Maria schreef:
02 okt 2019 14:22
Lees forumregel E4 nog eens in z'n geheel na. Dat geldt ook voor dit subforum Ditjes en Datjes
E4 :: Als u op iemand expliciet kritiek wil uiten, dan kunt u zich tot deze persoon via een PB wenden. De inhoud van deze PB's mag nooit gedeeld worden op het forum zelf. Topics die expliciet over andere gebruikers gaan mogen alleen door moderators of administrators aangemaakt worden.
De regel E4 is dus niet van toepassing.
Niet voor niets schrijf ik "in zijn geheel"
E4 is eigenlijk tweeledig.
De regel aangaande vermelding inhoud PB zit nu verstopt in E4, wat verder voornamelijk gaat over het uitvechten van persoonlijke onmin.
Soms worden modadviezen per PB geschreven.
Wat jij schreef is nergens op het openbare forum terug te vinden.
In het algemeen geldt: Privé is privé.
Anders zou het wel openbaar geplaatst zijn.
Petra schreef:
03 okt 2019 02:31
Dit is geen topic wat expliciet over andere gebruikers gaat.
Dit is een topic speciaal aangemaakt nav. van moderatie waar jij persoonlijk zo'n hekel aan hebt, omdat het hier vrijer zou zijn en je hier met de elders strengere moderatie kunt "spelen".

Je hoeft niet expliciet namen te noemen om te weten, waar je het over hebt.
Je metadiscussies en kritiek op moderatoren in het algemeen en personen speciaal blijken steeds opnieuw weer op te duiken.
In wat voor bericht je het ook verstopt. Leuk of minder leuk. Leuk voor de één of minder leuk voor de ander.

Het advies om deze regel in zijn geheel te lezen was nu naar aanleiding van de volgende berichten.
30-9 viewtopic.php?p=567519#p567519
Wat lijkt in dit topic als een losse opmerking geplaatst te zijn.
Over vaagheid en in het algemeen gesproken, die gezien soortgelijke voorgaande berichten absoluut niet vaag is.

En 2-10 viewtopic.php?p=567610#p567610
Waarin je, nadat dit onderwerp al bijna 14 dgn. was afgedaan en verder met jou niets te maken had, weer eens begint over "kleineren".
Dat ging niet over moderatie, maar over mijn eigen persoon.
Jouw eigen persoonlijke associatie en je link naar kleineren was een stoot onder de gordel en schoot me absoluut in het verkeerde keelgat.
Ik zwijg dan hierop, want alles wat ik zou zeggen kan dan de sfeer extra verpesten. En dat is dus absoluut niet de bedoeling van FT.nl.
Dan kan ieder hier verder ieder zijn eigen mening over hebben.

Maar dan is er wel weer opnieuw een toon gezet, die al zeer lange tijd een issue is en waarvoor ik je hier mijn besluit heb gemeld.
"Quand Dieu se tait, on peut lui faire dire ce que l'on veut." - Sartre.
"Als God zwijgt kun je hem laten zeggen wat je wil."

Maria
Moderator

Bericht door Maria » 03 okt 2019 08:44

Dit bericht is ondertussen naar de Babbelbox verhuisd.
Mede in de hoop, dat het nu eindelijk eens doordringt en ik dat niet meer op terug hoef te komen.
En het in de vergetelheid kan raken en op later tijdstip afgevoerd.

Daarom opnieuw een kopie hier.
Maria schreef:
17 aug 2019 14:13
Eerst: Je hebt een PB.

Dan hier het gedeelte Freethinker.nl, omdat jij zelf ook altijd met open vizier de dingen wil bespreken.
Petra schreef:
17 aug 2019 08:35
Maria schreef:
16 aug 2019 10:45
Veel werk maken van "off topic gesodemieter", modereren en hergroeperen heb ik niet veel zin meer in, mede door de reacties die mijn gemodder steeds weer oproepen.
Sterker nog... ik zou er eerder "off topic; leuk!" van maken.
Dan kun je als mensen off topic gaan het bericht verplaatsen met de vriendelijke boodschap; "wat leuk; praat fijn hier verder".
Klinkt ff gezelliger dan zo'n zure grijze balk, of slotje of prullenbak o.i.d.
Het is alsof de betekenis van mijn reactie op wat je schreef volkomen aan je voorbijgaat, zelfs terwijl je deze citeert.
Petra schreef:
17 aug 2019 08:35
Bedoel je deze?
Christine de Pizan
Zet het maar bij Ditjes & Datjes dan.
Dat is geen antwoord op mijn vraag.
Maar nu vandaag opnieuw een referentie naar mijn Ditjes en Datjes opmerking elders.
Op mijn vraag:
Maria schreef:
15 aug 2019 10:23
Waarom heb je dit mooie topic hier in de Babbelbox geplaatst en niet in boeken of in een van toepassing zijnd discussieforum?
Als het al niet duidelijk was, maar ik wilde van jou een antwoord horen:
De reactie hierop maakt, dat de redenen voor elke beetje oplettende en al wat langer meelopende lezer kristalhelder zijn.
ChaimNimsky schreef:
15 aug 2019 16:47
Waarom heb je dit mooie topic hier in de Babbelbox geplaatst... ?
Nederlandse trots? :wink: Ik meen me namelijk vaag te herinneren dat er elders op het forum iets denigrerends werd gesuggereerd met een referentie naar de Babbelbox en Ditjes & Datjes. Nu ondervinden we daar wellicht de gevolgen van.
Dat "denigrerend" gaat natuurlijk op voor degene, die dat zo aanvoelt.
Dat zou mi. kunnen gelden voor de Babbelbox, maar absoluut niet voor Ditjes en Datjes.

De eerste aanzet hier viewtopic.php?p=565644#p565644
Wat jij steeds weer ontkent, maar wat steeds weer de kop op steekt, is jouw olifantengeheugen vwb. dingen, die je niet zinnen.
Van het Beheer en dan met name van mij, wat te vaak ook persoonlijk wordt.
Waar dan vroeg of laat wel een reactie op komt.
Duidelijk voor iedereen, maar behalve voor jou, zich uitend in vetegedrag.
Deze was een schot voor de boeg en ondertussen een voorspelbare reactie.
viewtopic.php?p=566228#p566228

Er zijn sinds een paar dagen wat mij betreft een paar dingen veranderd.
Mede door overleg in "het achterkamertje" en de meningen van collega moderatoren ben ik gisteravond tot een besluit gekomen.

Ik zal me nog meer houden aan hun raadgevingen dan voorheen.
- Zo min mogelijk modereren, wat ik al heel lang doe en het laatste half jaar bijna niets.
Maar weer wel strikter zijn naar hen, die bij voortduring een loopje nemen met de moderatie en moderatoren en dat vooral ook binnen de lopende discussie topics.
- Meer off topic berichten gewoon naar de Babbelbox of gewoon verwijderen en me minder inspannen om offtopic reacties af te splitsen. Ik zal dat blijven doen, als ik er zelf de zin van inzie en als ik weet dat die extra inspanning ook wordt gewaardeerd.
- Hele ritsen gebabbel en chatgedrag binnen de serieuze discussie topics waar diverse medeleden deel van uitmaken, verplaatsen naar de Babbelbox of gewoon verwijderen.

Dat alles flexibel bekijken bij iedereen, die begrip heeft voor de doelstellingen van FT, zelf een steentje bijdraagt aan de goede sfeer hier op het forum en zijn frustraties voor wat betreft het gewenste volgen van de minimale community regels nadat ze besproken zijn, thuis laat.

Verder hoop ik hier geen woorden meer over vuil te maken.'
"Quand Dieu se tait, on peut lui faire dire ce que l'on veut." - Sartre.
"Als God zwijgt kun je hem laten zeggen wat je wil."

Petra
Banned

Bericht door Petra » 04 okt 2019 03:32

Maria, mijn reactie betrof de stelling dat E4 niet van toepassing is als het een modavies betreft en geen kritiek bevat.
Je gooit er in je antwoord nogal wat onvrede uit... je keert de zaken om en maakt er een feedback van forumbeheer naar deelnemer van i.p.v. on topic te reageren. Blijkbaar is die expliciete kritiek per PB regel ook nogal flexibel.

ON TOPIC
Maria schreef:
03 okt 2019 08:41

De regel aangaande vermelding inhoud PB zit nu verstopt in E4, wat verder voornamelijk gaat over het uitvechten van persoonlijke onmin.
Soms worden modadviezen per PB geschreven.
Dat klopt. Ik heb er nogal wat in m'n inbox.
Soms anders met wat er in het publiek gezegd wordt. Zo ook in dit geval.
Ik ben er ook eentje aan het uitvoeren, dat was een advies van RRF. Dat zal ik niet kopiëren hoor maar had te maken met dat je tot op het bot moet gaan als je in je recht staat.

Maria schreef:
Wat jij schreef is nergens op het openbare forum terug te vinden.
In het algemeen geldt: Privé is privé.
Anders zou het wel openbaar geplaatst zijn.
Dat is niet wat er staat. En ook niet hoe het werd toegepast toen het mijn persoontje betrof.
Blijkbaar is het een flexibele regel.
Laatst gewijzigd door Petra op 04 okt 2019 04:30, 2 keer totaal gewijzigd.

"If the mind can find no meaning, then the senses give it. Live for this, wretched being that you are."

Petra
Banned

Bericht door Petra » 04 okt 2019 04:05

OFF TOPIC
Maria schreef:
En 2-10 viewtopic.php?p=567610#p567610
Waarin je, nadat dit onderwerp al bijna 14 dgn. was afgedaan en verder met jou niets te maken had, weer eens begint over "kleineren".
Dat ging niet over moderatie, maar over mijn eigen persoon.
Jouw eigen persoonlijke associatie en je link naar kleineren was een stoot onder de gordel en schoot me absoluut in het verkeerde keelgat.
Dit is off topic in dit topic. Maar goed, aangezien jij het aanhaalt....
Je keert wederom de zaken om.
Het was een open vizier reactie van mij op een stoot onder de gordel van jou, eentje die helaas meerdere mensen treft die in mijn ogen helemaal niet getroffen hoeven te worden.
Niet met mij? Wie bedoelde je allemaal precies met je lachebekjes en het kaliber van het hele topic?
Outremer vond het in elk geval vervelend. Je reactie daarop was ook tekenend.

viewtopic.php?f=19&t=17563&start=60#p567224
Maria schreef:
18 sep 2019 16:17
:lol: :lol: Sorry, dat ik alleen maar kan lachen, als ik de laatste berichten van dit topic lees.
Ze bevestigen ook meteen het kaliber van dit hele topic,

En verder, wat dit betreft:
Maria schreef:
Ik zwijg dan hierop, want alles wat ik zou zeggen kan dan de sfeer extra verpesten. En dat is dus absoluut niet de bedoeling van FT.nl.
Dan kan ieder hier verder ieder zijn eigen mening over hebben.
Nee je zwijgt helemaal niet.
Je doet dit: viewtopic.php?f=23&t=17564&p=557784&hil ... je#p557738
Je doet je ding en zegt je zeg, maar hebt geen zin in zegjes retour.

Dat belerende en kleinerende toontjes (niet alleen van jou maar in het algemeen) mij een doorn in het oog zijn had ik al vaker gezegd.
Dat het niet mijn manier is maar dat ik nogal de neiging heb om gedrag te kopiëren/spiegelen had ik ook al gezegd. viewtopic.php?f=24&t=17718&p=563926&hilit=kant#p563926

Omdat die manier mijn ding niet is en aangezien het kopiëren/spiegelen niet constructief werkt heb ik dit keer voor een open vizier aanpak gekozen en een schrijfsel ter lering aangeboden.
Aangezien we aan moraliteit willen werken, (goed om te horen) deed ik gaarne een bijdrage met een leerzaam epistel.
Ik hoop dan ook van harte dat je er echt aan wilt werken, denk dat je dan in de toekomst niet meer zo druk hoeft te zijn met het wijzigen/schuiven/weggooien van berichten enzo.

Bonjour
Site Admin

Bericht door Bonjour » 04 okt 2019 07:44

Iedereen heeft zijn zegje gedaan.
Verder kletsen heeft toch geen zin.
Slotje
Zelfs als schepping bewezen wordt, is Magrathea net zo waarschijnlijk als God.

Gesloten