Homeopathie uit het basispakket in Frankrijk

Forum over pseudo-wetenschap, kwakzalverij, alternatieve 'geneeswijzen' en aanverwante zaken die niet onder wetenschap vallen.

Moderator: Moderators

axxyanus
Moderator

Re: Homeopathie uit het basispakket in Frankrijk

Bericht door axxyanus » 17 jul 2019 10:16

Mcmadtasty schreef:
17 jul 2019 00:11
Wat is goed geïnformeerd zijn?
Goed geïnformeerd zijn, betekent over de nodige kennis beschikken zodat je over het algemeen effectieve beslissingen neemt in het bereiken van je persoonlijke doelen.
Mcmadtasty schreef:
Wat is precies "het beste"?
Daar heb ik het niet over gehad. Ik had het over doelen. Mensen mogen verschillend denken over wat voor hen het beste is en als gevolg daarvan andere doelen nastreven.
Mcmadtasty schreef:
Volgens mij allemaal gerelateerd aan persoonlijke voorkeuren en overtuigingen.
Ik zie niet in waarom ik rekening zou moeten houden met jouw persoonlijke voorkeur.
Al mijn hier gebrachte meningen, zijn voor herziening vatbaar.
Mijn Unitarian Jihad Naam: Sister Sabre of Patience; Haal de jouwe hier
De illusie het verleden te begrijpen, voedt de illusie dat de toekomst voorspelbaar en beheersbaar is -- naar Daniël Kahneman

axxyanus
Moderator

Bericht door axxyanus » 17 jul 2019 10:37

Petra schreef:
17 jul 2019 01:42
heeck schreef:
16 jul 2019 11:12

Ik zit nog even verkleefd aan de titel en jouw placebo-bal, die ik kaatste met de vraag naar de behandelingseffectiviteiten van homeopathie bij resp. lepra en ebola.
Die bal eerst even uitspelen en dan evt een nieuw topic om de verwerving van kennis en het vermogen tot kiezen aan te snijden.
Of wat je ook maar wilt en waar ik ook belangstelling voor mocht hebben.

Roeland

Herhalen dan maar.

Mijn mening over placebo's en alternatieve therapieën; een greep uit vele reacties van mij.
Ik zal het voor je plakken.
Neem dan een paar flinke slokken van je kostbare krachtwatertje, lees daarna nog 's je verwijzing over curiosa en vraag je dan af hoe dat met jouw onderscheidingsvermogen zit.
Of niet.

...
Petra schreef:
29 dec 2017 09:59
Roeland, je kunt dingen ook nodeloos ingewikkeld maken. Sommige dingen zijn gewoon ehhh gezellig. Fun. Leuk!
Een beetje Reiki doen of whatever, zonder daar kwaad mee te doen of mensen te beschadigen is m.i. niks verkeerds aan.
Sterker nog; vaak knappen mensen alleen al op door de persoonlijke aandacht en de positiviteit die ervan uitgaat.
Daar hebben ze dan meer baat bij dan bovis scores.

Er is een verschil tussen de oplichters annex kwak uitbaters en 'het gewone volk' die een positieve bijdrage cadeau doet. En dat laatste is volgens mij een gezellig stukje magie, wat wel degelijk helpt.
Wel dan verschillen wij daarin van mening.

Wat mij betreft kan het weldegelijk kwaad als je ervoor zorgt dat mensen zich beter voelen door ze wat aandacht te geven maar hen ondertussen het idee verkoopt dat het door de Reiki komt. Die gezelligheid waarin jij geen kwaad ziet, wordt dan gewoon het aas die bij mensen het idee inplant dat Reiki (of wat welke kwakzalverij dan ook) echt werkt, waardoor ze in de toekomst een gemakkelijkere prooi worden voor de kwak uitbaters.
De illusie het verleden te begrijpen, voedt de illusie dat de toekomst voorspelbaar en beheersbaar is -- naar Daniël Kahneman

heeck
Superposter

Bericht door heeck » 17 jul 2019 11:31

McMadtasty schreef: 1)
Ja ik noem baat vanuit het oogpunt dat "genezing" wel eens verschillende betekenis kan hebben in opvatting. Iets wat de vraag "wat is de werkelijkheid" openlaat, terwijl een claim op het weten wat de werkelijkheid is beslag legt op wat genezing is.

2)
Op het moment dat je de werkelijkheid noemt weet ik niet welke werkelijkheid je bedoeld. Werkelijkheid is 'dat wat is' en dat is inhoudelijk grotendeels een weerspiegeling van de gedachte als "Er is iets, wat zal het zijn" Het Christendom, Boedhisme, hindoeisme, Islam en wetenschap zijn voor mij slechts richtingen van de gedachten die de werkelijkheid trachten te ontrafelen, waarbij het slechts interpretaties vanuit gedachten blijven.

3)
Op het moment dat zich een moreel probleem voordoet, wanneer iemand een keuze maakt zich te laten behandelen op homeopathische basis, wil dat alleen maar zeggen dat jij andere keuzes zou maken en deze keuze die een ander maakt onvrede in jezelf veroorzaakt. Jij bent degene die daarmee de keuze heeft wat je met die onvrede gaat doen. Is jouw overtuiging belangrijker dan de vrijheid van keuzes die iemand maakt?

4)
Hoe ik dat bedoel....
op het moment dat ik een hartaanval krijg o.i.d. is het mijn wens niet gereanimeerd te worden. Echter beperkt het zich tot mijn wens, die ik niet zichtbaar bij me draag, om te voorkomen dat iemand die zich niet kan verenigen met de gedachte mij te laten sterven terwijl deze in staat is mij te reanimeren voor een feit wordt gesteld niet te mogen handelen en deze gebeurtenis de rest van zijn leven bij zich moet dragen. Ik ben pas vrij om te sterven op het moment dat een ander mij kan laten gaan en de ander vrij is om mij te laten gaan.

5)
Niet alleen voor het sterven geldt die vrijheid, maar ook voor het leven. Wanneer is men er aan toe om de ander te laten gaan en zijn of haar keuzes te respecteren, ongeacht of jezelf iets anders zou kiezen.

6)
Wat je link aangaat: Sjamanen, Reikimeesters, natuurgenezers, heksen, lichtwerkers en andere spirituele vormen zijn me niet vreemd

Voorop staat dat homeopathie de grootste en langst bestaande, vanaf ~1850, oplichterij is met ook nog gigantische winsten waar het pharmaceutisch kartel vast gaarne van droomt en vele aanpalende kwakzalverijen voorbeeld aan nemen.
Zie mijn database van Rare Apparaten.

ad 1)
De werkelijkheid kent voldoende algemeen werkende principes zodat jouw beroep op een onkenbaarheid van of verschil in ervaren van de werkelijkheid volkomen misplaatst is bij dit flagrante bedrog.

ad 2)
Het is inderdaad belangrijk om uit te maken over welk deelaspect van de werkelijkheid het gaat. In deze de gecontroleerde geneeskrachtige werking van homeopatica voor zover die beter zou zijn dan placebo.

ad 3)
Ik heb de vrijheid om andermans rekening voor homeopatica en andere fantasie prikkelende middelen en behandelingen niet te betalen.
Ook niet via opname in het basispakket. En dat is geen moreel probleem.
Het bestrijden van zo een cultureel geworteld bedrog als de homeopathie zal nog wel een tijdje duren,want het verzet uit de profiterende industrie en aanpalende profiteurs is groot en geraffineerd.

ad 4)
Jouw behandelkeuze bij een hartaanval, noch jouw houding tegenover omringend publiek, hebben iets te maken met een vergoeden van eclatant verbreid bedrog uit de staatsruif.

ad 5)
Naast het respecteren van andermans afwijkende smaak, liefhebberijen en nog zo meer, vind ik dat er grenzen zijn aan de mate waarin een ander mag worden bedrogen. Zeker wat betreft de zaken waar mensen hun onwetendheid wordt geexploiteerd met verhalen zoals die homeopatisch worden beleden en uitgedragen.
Het cultiveren van onkunde is daarom een heel discutabele zaak en homeopathie is een dramatisch voorbeeld omdat mensen ook nog een volkomen onwerkelijk beeld van hun lijfelijk functioneren wordt voorgeschoteld.

De wet op de oneerlijke handelspraktijken is ook van toepassing op geneesmiddelen en behandelwijzen en betere handhaving is vanwege de voortdurend opdringerige -nu ook via internet- kwakzalverij aanbevelenswaardig.

Er is zelfs een apparaat op de markt om reguliere middelen om te zetten in homeopathische!
Een ingewikkelde manier om medicijntrouw te ondermijnen.

Roeland
Begrip is een waan met een warm gevoel. Dus Mijdt Spijt.
http://skepp.be/nl/rare-apparaten/alfabetisch/full

heeck
Superposter

Bericht door heeck » 17 jul 2019 11:54

Petra schreef:Ik verkleef niet aan *titels, ballen, etc. Roeland.
Mensen interesseren me, al die takken.. ach; luchtballonnen die je door kunt prikken of oplaten just for the fun of it.
Je aanhalingen slaan geen van alle op het verwijderen van homeopathie uit de (franse) gezondheidszorg.
Je zet ook op geen enkele wijze overwegingen naast elkaar, maar spuit ongecontroleerd wat je vindt en eerder vond en zo losjes mogelijk aan het topic lijkt te kunnen worden gerelateerd.

Het kwalijkste daarin dat je lijkt voor te staan, is dat het prikkelen van de fantasie en/of gezelligheid best (soms?, wanneer?) de EBM mag of zou kunnen vervangen.
Maar dan wel bij die anderen dan jij, die zelf telkens en terstond veilig terug kan vallen op haar persoonlijk vermogen afstand te nemen van wat ze wel goed genoeg vindt voor anderen.

Zie verder mijn antwoord richting McMadtasty.

Roeland

Petra
Banned

Bericht door Petra » 17 jul 2019 13:01

heeck schreef:
17 jul 2019 11:54
Je aanhalingen slaan geen van alle op het verwijderen van homeopathie uit de (franse) gezondheidszorg.
Je zet ook op geen enkele wijze overwegingen naast elkaar, maar spuit ongecontroleerd wat je vindt en eerder vond en zo losjes mogelijk aan het topic lijkt te kunnen worden gerelateerd.
Roeland
Wilde je mijn mening over homeopathie of over iets anders?
Heb je deze aanhaling over het hoofd gezien?.. Of denk je dat homeopathie niet onder "alternatieve zgn. hulpvaardige behandeling" valt?
Dan kan ik je verzekeren dat ik denk van wel.
Petra schreef:Tevens vind ik het een stuk eerlijker en dus meedogender voor de ernstig zieke mens die zo kwetsbaar is. Waarbij ik elke vorm van hoopgevende alternatieve zgn. hulpvaardige behandeling onnodig wreed en daarmee mensonterend vind.

heeck schreef:
Het kwalijkste daarinn dat je lijkt voor te staan, is dat het prikkelen van de fantasie en/of gezelligheid best (soms?, wanneer?) de EBM mag of zou kunnen vervangen.
Maar dan wel bij die anderen dan jij, die zelf telkens en terstond veilig terug kan vallen op haar persoonlijk vermogen afstand te nemen van wat ze wel goed genoeg vind voor anderen

Klinkt mijn aanhaling als een pré? Leest het als een pré?
Staat er ergens dat fantasie prikkelen EBM mag vervangen?

viewtopic.php?f=44&t=17464&p=554183&hil ... ie#p554183
heeck schreef:
11 jul 2018 12:10
Omdat ik een sappige fantasie heb ben ik van meet af gewend ook driftig te wieden en mij lijkt het daarom vooral dat spiritueel ge-engageerden "alleen maar" minder wieden. D.w.z. afchecken tegen een toetsbare werkelijkheid.
Misschien ging het wieden wat minder goed?
Of kom met bewijs/bron/citaat; laat maar zien dan waar je je op baseert want ik zie het nergens staan.

heeck schreef:
Nee Roeland. Je praat met me, of niet.
Ik kijk niet naar wat je verder allemaal opwerpt.. dat zou mijn fantasie kunnen prikkelen en dat jij een sappige fantasie hebt schreef je zelf al. (Wat ik overigens een bijzonder mooie eigenschap vind hoor).
Maar dat kunnen we niet hebben nu we serieus in gesprek gaan.
Of ehhhhh.... was dat de bedoeling niet?

N.B.
Je spielerei doe ik niet meer aan mee, daar is de omgeving niet geschikt voor.
Neem je verantwoordelijkheid voor je eigen aandeel, of leg het allemaal bij mij neer.
Ik vind het allemaal best.
Niet vergeten dat ik je heb gewaarschuwd hè, voor misverstanden. Meerdere keren!
Het is een kunst om het leuk te houden. Om het leuk te beëindigen is denk ik de grootste kunst.
viewtopic.php?f=23&t=17565&p=557739&hil ... en#p557739
Braver dan the braafste braverik!

"If the mind can find no meaning, then the senses give it. Live for this, wretched being that you are."
― Anne Rice, The Queen of the Damned

axxyanus
Moderator

Bericht door axxyanus » 17 jul 2019 14:30

Petra schreef:
17 jul 2019 13:01
heeck schreef:
Nee Roeland. Je praat met me, of niet.
Ik kijk niet naar wat je verder allemaal opwerpt..
Petra, dit is een forum. Als een deelnemer al eens eerder een bepaalde uitleg heeft gedaan, dan is het gebruikelijk dat hij daarnaar verwijst i.p.v. het allemaal nog eens te herhalen. Als je meedoet aan een topic, dan mogen anderen verwachten dat jij een beetje volgt, i.p.v. dat jij van de anderen kan verwachten dat ze alles wat ze al eens eerder geschreven hebben voor jou moeten herhalen.

heeck
Superposter

Bericht door heeck » 17 jul 2019 17:05

Petra schreef:Klinkt mijn aanhaling als een pré? Leest het als een pré?
Ja het leest en klinkt mij als een pré.
Nergens zeg jij dat prikkelen van de fantasie EBM mag vervangen; vandaar dat ik op mijn manier navraag:
Het kwalijkste daarin dat je lijkt voor te staan, is dat het prikkelen van de fantasie en/of gezelligheid best (soms?, wanneer?) de EBM mag of zou kunnen vervangen.
Het aanbieden van niets bevattende homeopatica rangschik ik onder "prikkelen van de fantasie" en gezelligheid voerde je inderdaad op.. Vandaar.

Nu lijk je impliciet in te stemmen met de opvatting dat homeopatica nooit EBM kan vervangen, ondanks de marketing van de betreffende aanbieders.
Maar ook daar ben je niet expliciet in.

Wat je een anderhalf jaar geleden naar Ingi toeschreef over Reiki zie ik niet als antwoord dat past bij het topic hier.
Reikisten claimen van alles, maar ze zijn niet in Frankrijk uit het basispakket gemieterd. Ook dat nog.

Roeland

Mcmadtasty
Ervaren pen

Bericht door Mcmadtasty » 17 jul 2019 22:06

heeck schreef:
17 jul 2019 11:31

Ik heb de vrijheid om andermans rekening voor homeopatica en andere fantasie prikkelende middelen en behandelingen niet te betalen.
Even denken, Er wordt gesteld dat men verplicht is zich te verzekeren voor ziektekosten. Het verzekeren is zodat je door middel van premies meebetaald aan de kosten van anderen.
Op het moment dat een ieder de vrijheid heeft niet mee te betalen voor dat wat men zelf niet wenst, is het wel grappig dat mensen zich moeten verzekeren voor iets waar ze geen gebruik van wensen te maken. met andere woorden, iemand die op homeopathische wijze zijn ziekte wil bestrijden en geen gebruik wil maken van de reguliere weg, moet daar wel aan meebetalen....... Nogal een krom gebeuren.

Tja en blindstaren op rare apparaten...... neem b.v. een eucalyptus extract, werkt prima tegen verstopte luchtwegen. Of neem b.v. tijgerbalsem, werkt prima tegen pijnlijke spieren. Hennepolie blijkt ook een wondermiddel te zijn... allemaal homeopathisch.
Maar nee, het zijn de rare apparaten die de homeopathie kenmerken.

Homeophathie is een vrij gebied. Dat wil zeggen iedereen mag zich homeopaat noemen. Doordat iedereen zijn brood moet verdienen is homeopathie een heerlijk gebied zonder regels. Stel dat iedereen zich tandarts zou mogen noemen, hoeveel tandartsen zouden er ineens bijkomen? Zou dat betekenen dat alle tandartsen dan prutsers zijn?

Wat er met homeopathie gebeurd is niet te wijten aan homeopathie, maar veel eerder aan het systeem dat men moet verdienen. Een vrij gebied leent zich daar uitstekend voor. Daar ben je getuige van.

Mijn behandelkeuze (onder jouw ad4) was gerelateerd aan je moreel probleem:
En er komt een echt moreel probleem als iemand voor een behandelbare, gevaarlijke ziekte toch zijn heil zoekt bij ineffectieve homeopatica, en het een bekende of vriend, of kind van je betreft.
Als wordt met je moreel probleem geen last voor iemand die andere keuzes maakt
Het verschil in wat wij hebben verandert niets in de gelijkheid van wat wij zijn.
In lack'ech, ik ben een andere jij, jij bent een andere ik.

Petra
Banned

Bericht door Petra » 18 jul 2019 03:04

heeck schreef:
17 jul 2019 17:05
Petra schreef:Klinkt mijn aanhaling als een pré? Leest het als een pré?
Ja het leest en klinkt mij als een pré.
Nergens zeg jij dat prikkelen van de fantasie EBM mag vervangen; vandaar dat ik op mijn manier navraag:
Het aanbieden van niets bevattende homeopatica rangschik ik onder "prikkelen van de fantasie" en gezelligheid voerde je inderdaad op.. Vandaar.

Nu lijk je impliciet in te stemmen met de opvatting dat homeopatica nooit EBM kan vervangen, ondanks de marketing van de betreffende aanbieders.
Maar ook daar ben je niet expliciet in.

Wat je een anderhalf jaar geleden naar Ingi toeschreef over Reiki zie ik niet als antwoord dat past bij het topic hier.
Reikisten claimen van alles, maar ze zijn niet in Frankrijk uit het basispakket gemieterd. Ook dat nog.

Roeland
Nee Roeland.
Homeopathie, gezelligheid en fantasie prikkelen zijn totaal verschillende dingen.

Homeopathie; leek me wel duidelijk wat ik daar van vind.
Gezelligheid; wie daar de waarde niet van inziet.. sja.
Fantasie; kunnen de meningen over verschillen. Ik vind mijn hersenpan een wonderschoon instrument in het algemeen en fantasie één van de mooiste gaves. Je kunt het aanzetten, uitzetten, prikkelen, laten prikkelen, je laten meevoeren. Je kunt er van alles mee. Niet iedereen heeft er evenveel van meegekregen, we hebben ook niet allemaal een wiskundeknobbel.
Het gekke is dat een rijkelijke wiskundeknobbel zeer gewaardeerd wordt en een rijkelijke fantasie niet. Tenminste; ik vind dat iets geks.
Dat hoeft geen probleem te zijn. Het wordt wel een probleem als mensen wat al te veel in de war raken.
En dat is een groot probleem. Mensen bij wie het hoofd op hol slaat kunnen zomaar op het gekke idee komen dat alles dan maar mag; die respecteren geen grenzen meer, kunnen gaan stalken, gekke dingen beweren zonder dat te onderbouwen, denken dat dwingelanden wel oké is, en god weet wat voor meer enge dingen ze zich in het hoofd halen.

Ik denk dat sommigen overprikkeld raken. Omdat de drempels verschillen kunnen mensen die weinig gewend vrij snel in de war raken.
Het goeie nieuws is dat de drempels verhoogd kunnen worden.
Ik denk dat het vergelijkbaar is met: https://www.nrc.nl/nieuws/2013/01/08/bi ... 083-a67490

Zet de TV aan, en de bloedspetters vliegen je om de oren. Gaan we nu allemaal de straat op om mekaar af te schieten? Een enkeling wordt erdoor getriggerd. Maar het merendeel... zet de tv weer uit en gaat weer over tot de orde van de dag.

Ik zie het vergelijk met fantasie prikkelen en homeopathie niet. Tenzij.. je bedoelt dat goeie en kwaaie intenties een gemeenschappelijke deler is.
Beide kunnen idd. worden misbruikt. Maar dat is wereldwijd, incl Frankrijk en Nl.
Moet Homeopathie vergoed worden?
Mijn mening is dat mensen zelf moeten kunnen kiezen wat ze willen. Het beste wat je als overheid/maatschappij kunt doen is zo goed mogelijk informeren.
Hoe gezelligheid misbruikt kan worden is mij een raadsel. Is denk ik ook niet te koop en in geen enkel pakket op te nemen.
Krijg je kado. Of niet.
Braver dan the braafste braverik!

"If the mind can find no meaning, then the senses give it. Live for this, wretched being that you are."
― Anne Rice, The Queen of the Damned

axxyanus
Moderator

Bericht door axxyanus » 18 jul 2019 09:39

Petra schreef:
18 jul 2019 03:04
Mijn mening is dat mensen zelf moeten kunnen kiezen wat ze willen. Het beste wat je als overheid/maatschappij kunt doen is zo goed mogelijk informeren.
Uw mening beantwoord de vraag niet. Dat mensen moeten kunnen kiezen beantwoord de vraag niet of de overheid moet subsideren.

axxyanus
Moderator

Bericht door axxyanus » 18 jul 2019 10:31

Mcmadtasty schreef:
17 jul 2019 22:06
Homeophathie is een vrij gebied. Dat wil zeggen iedereen mag zich homeopaat noemen. Doordat iedereen zijn brood moet verdienen is homeopathie een heerlijk gebied zonder regels.
Inderdaad zonder regels, met andere woorden het is legaal om anderen te bedriegen en mensen te behandelen zonder dat ze daarbij geholpen worden en daarvoor veel geld te vragen.
Mcmadtasty schreef:
Stel dat iedereen zich tandarts zou mogen noemen, hoeveel tandartsen zouden er ineens bijkomen? Zou dat betekenen dat alle tandartsen dan prutsers zijn?
Neen, maar het zou het voor prutsers wel mogelijk maken om zich tandarts te noemen. Ben jij er echt voorstander van, dat om het even welke charlatan zich tandarts kan noemen?
Mcmadtasty schreef:
Wat er met homeopathie gebeurd is niet te wijten aan homeopathie, maar veel eerder aan het systeem dat men moet verdienen. Een vrij gebied leent zich daar uitstekend voor. Daar ben je getuige van.
Dat men moet verdienen wil nog niet zeggen dat verdienen de hoofdbekommernis moet zijn. Ik heb er geen enkel probleem mee dat medici en paramedici hun brood kunnen verdienen. Dat wil nog niet zeggen dat we elke bedrieger de optie moeten geven om zich te kunnen voordoen als medicus of paramedicus om zo via bedrog zijn geld te kunnen verdienen.

heeck
Superposter

Bericht door heeck » 18 jul 2019 10:44

Petra schreef:Ik zie het vergelijk met fantasie prikkelen en homeopathie niet. Tenzij.. je bedoelt dat goeie en kwaaie intenties een gemeenschappelijke deler is.
Beide kunnen idd. worden misbruikt. Maar dat is wereldwijd, incl Frankrijk en Nl.
Hoe gezelligheid misbruikt kan worden is mij een raadsel. Is denk ik ook niet te koop en in geen enkel pakket op te nemen.
Krijg je kado. Of niet.
Als de gelijkenissen, pluimballen, in- en uitzoomen en voorbeelden en associaties niet resulteren in beter wederzijds begrip en omkadering van de categorie waar het om draait, dan maar even alleen deze knoop doorhakken:

1) Zeker de hoger potenties, de algemeen gangbare homeopatische middelen dus, kunnen door niemand van elkaar worden onderscheiden omdat ze geen werkzaamheid kennen. Mijn conclusie is dat de werkzaamheid wordt gefantaseerd.

2)
Dat misbruik overal voorkomt is geen punt op zich, maar werd door McMadtasty opgevoerd alsof dat alleen bij de "Big Pharma" zou horen.
Wat ik met tegenvoorbeelden inzake Boiron heb gepareerd.

3)
Een samenleving met zo veel mogelijk persoonlijke vrijheden heeft ook mijn voorkeur., daar hoeft de overheid zich helemaal niet mee te bemoeien. Dat kan iedereen zelf wel uitvogelen. Tenzij . . . .

4)
Het gaat om via de overheid lopende regelingen waarop aanspraak wordt gemaakt om de persoonlijke genoegens te realiseren, of om bescherming tegen bedrog, oplichterij en nog zo wat.

5)
De gezelligheidsmarketing wordt ook bij homeopathie ingezet als je de TV-spots van Boiron analyseert en zie je zeker terug bij groepshealings etc, waar het hier overigens niet om gaat. Wel weer om nog fantastischer uitwassen aan de homeopathie; het zogenaamd energetisch genezen.

Blijft dus per saldo het toe te juichen franse besluit om het homeopatisch bedrog ook daar uit het basispakket te verwijderen.
Kneiterduidelijke overheidsvoorlichting waarmee wordt voorkomen dat nóg langer sociale premies voor persoonlijke voorkeuren worden gebruikt.

Zoasl Axxyanus al opmerkt zeil je daar weer omheen.

Roeland

heeck
Superposter

Bericht door heeck » 18 jul 2019 10:59

Mcmadtasty schreef:
heeck schreef:
17 jul 2019 11:31

1)
Even denken, Er wordt gesteld dat men verplicht is zich te verzekeren voor ziektekosten. Het verzekeren is zodat je door middel van premies meebetaald aan de kosten van anderen.
Op het moment dat een ieder de vrijheid heeft niet mee te betalen voor dat wat men zelf niet wenst, is het wel grappig dat mensen zich moeten verzekeren voor iets waar ze geen gebruik van wensen te maken. met andere woorden, iemand die op homeopathische wijze zijn ziekte wil bestrijden en geen gebruik wil maken van de reguliere weg, moet daar wel aan meebetalen....... Nogal een krom gebeuren.

2)
Tja en blindstaren op rare apparaten...... neem b.v. een eucalyptus extract, werkt prima tegen verstopte luchtwegen. Of neem b.v. tijgerbalsem, werkt prima tegen pijnlijke spieren. Hennepolie blijkt ook een wondermiddel te zijn... allemaal homeopathisch.
Maar nee, het zijn de rare apparaten die de homeopathie kenmerken.

3)
Homeophathie is een vrij gebied. Dat wil zeggen iedereen mag zich homeopaat noemen. Doordat iedereen zijn brood moet verdienen is homeopathie een heerlijk gebied zonder regels. Stel dat iedereen zich tandarts zou mogen noemen, hoeveel tandartsen zouden er ineens bijkomen? Zou dat betekenen dat alle tandartsen dan prutsers zijn?

4)

5)
Mijn behandelkeuze (onder jouw ad4) was gerelateerd aan je moreel probleem:
En er komt een echt moreel probleem als iemand voor een behandelbare, gevaarlijke ziekte toch zijn heil zoekt bij ineffectieve homeopatica, en het een bekende of vriend, of kind van je betreft.
Als wordt met je moreel probleem geen last voor iemand die andere keuzes maakt

ad 1)
Geldt ook voor APK-keuringen, WA-verzekeringen, de eensgezinshuishoudens die meebetalen aan de op meerpersoonshuishoudens bepaalde milieubelasting, de breedte van verkeerswegen en de daaruit resulterende wegenbelasting. . .
Deze samenleving is slecht ingericht voor mensen die zich (overal) aan willen onttrekken.
Klopt.

ad 2)
Je noemt niet-homeopatische producten waarvoor de zg "over-the-counter-permissie bestaat. Vgl tandpasta's

ad 3)
Curieus voorbeeld want er zijn me voldoende homeopathen bekend die hun waan met een bloedernstig gezicht verkonidigen.
Dat de verenigbaarheid met de welbeschermde artsentitel nog steeds bestaat is wel uitlegbaar maar in feite ontoelaatbaar. Net als vliegen zonder brevet dat zou zijn.
Je inlaten met andermans gezondheid vind ik daarom beter vergelijkbaar met het besturen van een passagiersvliegtuig.

ad 4)
De historie van de wet BIG is me goed bekend en de effecten op het zich steeds serieuzer voordoen door allerlei zich steeds verder organiserende kwakzalvers laat dat duidelijk zien.

ad 5)
Zelfs mijn beste bekenden kunnen zich afkeren van wat mij het beste lijktr.
En zelfs geen arts mag iemand een behandeling opdringen.
Uitzonderflijke situaties daargelaten.

Roeland
PS
Even in haast dus excuus voor mogelijkertypo's
R.

Mcmadtasty
Ervaren pen

Bericht door Mcmadtasty » 18 jul 2019 11:25

axxyanus schreef:
18 jul 2019 10:31
Ben jij er echt voorstander van, dat om het even welke charlatan zich tandarts kan noemen?
Maakt het wat uit of ik ergens voorstander of tegenstander van ben?
Het levert altijd een strijd op ten aanzien van de ander.
Dat men moet verdienen wil nog niet zeggen dat verdienen de hoofdbekommernis moet zijn. Ik heb er geen enkel probleem mee dat medici en paramedici hun brood kunnen verdienen. Dat wil nog niet zeggen dat we elke bedrieger de optie moeten geven om zich te kunnen voordoen als medicus of paramedicus om zo via bedrog zijn geld te kunnen verdienen.
Als verdienen een voorwaarde is om te kunnen leven wordt het verdienen een hoofdbekommernis, waarbij er geen controle is(wat er zowiezo nooit is) op welke manier dat gaat gebeuren. Mensen bedriegen is er een van, mensen vermoorden, blijkt ook behoorlijk lucratief te zijn, net als mensen verkopen.
Waar jij naar verwijst is dat op het moment dat het wapen uitgevonden wordt je eigenlijk overal op kunt schieten, maar wilt beheersen waarop je kunt schieten. Veel succes ermee.
Het verschil in wat wij hebben verandert niets in de gelijkheid van wat wij zijn.

Mcmadtasty
Ervaren pen

Bericht door Mcmadtasty » 18 jul 2019 11:29

ad 2)
Je noemt niet-homeopatische producten waarvoor de zg "over-the-counter-permissie bestaat. Vgl tandpasta's
lol m.a.w. dat wat werkzaam is binnen de homeopathie, gaan we anders noemen.....

IK ga mijn tijd maar weer eens nuttig besteden x-(

Plaats reactie